Spidairs logg...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Snikendeugle »

spidair skrev:
Snikendeugle skrev: Hadde vært morro å kjørt en SMC 690 en gang.... Bytteprøve mot en Duke 690? ;)
Kan vi vel alltids :) Har vent med til den smale salen nå og har det helt fint selv etter 20 mil på sykkelen... :) Duke'n har vel bredere sal den? :)
Jepp, duken har en mye bredere og flatere sal :)

Ergo setet som er å få kjøpt til den er litt høyere og smalere. Vurderer å skaffe det før jeg skal på langtur i år
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

bshagen skrev:Grattis med lappen i år, alltid hyggelig å se/høre flere motorsykler forbi vinduet mitt nedi Hokksund! :D
Takk for det, er utrolig deilig å ha den og kunne reise akkurat når og hvor jeg vil dit jeg vil.. :)

Du sier noe. Har alle tiders underholdning jeg også når jeg sitter på verandaen i semsveien og ser den ene etter den andre flotte sykkelen brumme forbi :) Blir skjeldent sittende der lenge i disse dager.. :)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Snikendeugle skrev:
Jepp, duken har en mye bredere og flatere sal :)

Ergo setet som er å få kjøpt til den er litt høyere og smalere. Vurderer å skaffe det før jeg skal på langtur i år
Tok noen mil før jeg vendte meg til setet på motarden ja, men merket i går (rundtur hurum) at jeg ikke lenger blir så stiv i baken som jeg ble de første milene... Men så har jeg kjørt over 200 mil på en uke også da.. :) Så det begynner jo å hjelpe!

Hvorfor ønsker du egentlig en smalere sal? Er ikke det flate setet godt å sitte på da?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Snikendeugle »

"Ergo setet" er letter å manøvere rundt på for å legge seg godt ned i svingene istedenfor å sitte statisk.
De sier også at den er mer komfortabel... Har ikke prøvd det annet enn å sitte på Lamoi sin Duke i 10 sekunder.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Spidairs logg...

Legg inn av bshagen »

spidair skrev:
bshagen skrev:Grattis med lappen i år, alltid hyggelig å se/høre flere motorsykler forbi vinduet mitt nedi Hokksund! :D
Takk for det, er utrolig deilig å ha den og kunne reise akkurat når og hvor jeg vil dit jeg vil.. :)

Du sier noe. Har alle tiders underholdning jeg også når jeg sitter på verandaen i semsveien og ser den ene etter den andre flotte sykkelen brumme forbi :) Blir skjeldent sittende der lenge i disse dager.. :)
Selv så bor jeg i Vestre Brugate, mot veien, så skjønner akkurat hva du mener! :D

svein690
Innlegg: 103
Registrert: 27 apr 2014, 16:28
Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
Sted: Tranby

Re: Spidairs logg...

Legg inn av svein690 »

Du får si ifra neste gang du skal ta en rundtur rundt hurum, spidair.
Holder til på den løypa, så kan godt hende jeg slenger meg på hvis du ønsker selskap av en Duke 690 :-)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

svein690 skrev:Du får si ifra neste gang du skal ta en rundtur rundt hurum, spidair.
Holder til på den løypa, så kan godt hende jeg slenger meg på hvis du ønsker selskap av en Duke 690 :-)
Det kan jeg gjøre vet du. Hadde vært artig med selskap :) Driver og dater ei dame i Røyken og er derfor ganske ofte der ute :)

Har ikke hatt sånn kjøreglede siden jeg fikk sertifikatet på bil som atten åring jeg! Bruker hver unnskyldning for å slenge meg på sykkelen og kjøre en tur og de korteste veiene eksisterer liksom ikke, da det omtrent alltid blir den lengste mulige ruten jeg tar... :) Har vel aldri brukt lenger tid til butikken enn nå om dagen, da bare en tur bort på eiker senteret ofte betyr at både vestfossen og mjøndalen må besøkes først... :)

Merker at mine begrensninger er blitt mer samstemte med sykkelens begrensninger nå, da jeg begynner å få en feeling med hva jeg kan gjøre og ikke gjøre på den sykkelen. Veien til jobben, som av en eller annen grunn alltid foregår på gamleveien mellom Hokksund og Kongsberg og ikke over E134 grunnet midtdeler og det faktum at noen ALLTID klarer å holde 70 eller under der og med bare en mulighet til forbi kjøring så sier det seg selv at det blir fryktelig døllt å kjøre der, er kortet ganske betraktelig ned på sykkel, selv UTEN å bryte fartsgrensen gjennom 50 sonen på Darbu. Merker også at sykkelen er mye lettere å få opp i fart nå enn den var da jeg begynte å kjøre, så jeg må begynne å passe meg litt skjønner jeg... :) Har ikke lyst til å miste lappen og holder derfor ikke maks fart der forholdene tillater det... 130 km/t er også maks av hva som er komfortabelt på en super motard som min, da den lille etter monterte "vindskjermen" jeg har på toppen av lykta ikke akkurat virker godt over den hastigheten og det blir nesten ubehagelig å sitte der mens man klorer seg fast i styret...

Men alt er anderledes på sykkel... Lukter, utsikt, opplevelse, friheten er bare fantastisk. Som kompisen min sa det; "Den eneste gangen kumøkk lukter godt er når man kjører sykkel!", og jeg kan vel bare si meg enig i det.. :) Utrolig deilig å bare suse bortover veien med aktivt sporvalg og herlig nedbrekk i svingene og kjenne at det "sitter" :)

Utrolig deilig å bare dra på i åtti soner og kjenne at forhjulet såvidt er nedi bakken på første, andre og tredjegir... Holdt på å drite meg skikkelig ut ved avkjøringen til vestfossen på E134 da jeg kom fra jobb. Hadde egentlig tenkt at jeg skulle handle på Eiker senteret veien hjem og svingte av mot Vestfossen på vei fra Kongsberg, men i svingen inn i første rundkjøring kom jeg i tanker på at den Kiwi butikken på Bråtabakken lå lenger unna og satte derfor kursen dit. Alle som har kjørt over den brua ved Vestfoassen vet at den er jævla bratt og i god driv på annet gir sneier jeg innom rundkjøringen og gir litt gass opp bakken og i det forhjluet treffer betongen på brua (eller skulla ha gjort, etter mine beregninger...) steiler sykkelen! Dæven røske! Jeg kjørte nesten hele brua på bakhjulet før jeg fant bakbremsen og fikk forhjulet der det bør være når man har planer om å svinge med det uten noen panikk, men jeg må innrømme at hjertet sto over noen slag og satt å flire høyt av meg selv da jeg suste mellom den neste rundkjøringen... Det var faktisk ganske gøy, men jeg lærte noe også og det er at jeg aldri skal gi gass når brå forandringer i underlaget ligger foran meg, for da løftes forhjulet... Dette visste jeg jo fra før egentlig, har jo gitt gass over fartsdumper og fått til hjulløft der, men de er jo kontrollert, det var ikke det hjulløftet på brua, ikke i det hele tatt! Det gikk så fort at hadde jeg ikke sluppet gassen hadde sykkelen og jeg mest sansynlig byttet plass og det ville jo ikke vært en serlig behagelig måte å kjørt inn i den neste rundkjøringen på...

Men det er greit med noen vekkere en gang i blandt, så lenge de går bra.. :) Syntes asfalten ser helt grei ut fra toppen av sykkelen jeg og har ingen lyst til å studere den noe nærmere enn det... :)

Og fy pokker hvor dårlig veistandard det er på enkelte veier!! Et par steder har jeg vært sikker på at bonden sovnet bak rattet på traktoreen når han pløyde og bare fortsatte ut i veien... eller glemte å heve plogen når han kjørte langs veien... Det både ser og kjennes nypløyd ut enkelte steder... Og andre steder virker det som om de som asfalterte hadde for mye asfalt og derfor har "dyttet" asfalten slik at det har blitt en hel rekke tverr gående bulker for liksom å bruke opp all asfalten de hadde med, er jo som å kjøre på et krøllete teppe. Må være et helvette å kjøre en sykkel med stiv fjøring over de humpene, super motarden tar de meget godt (har stilt demperne på komfort..), men behagelig er det ingen som kan påstå at det er å ferdes på slik vei... Andre steder er asfalten rett og slett muklet opp i små stykker slik at sand og grus kommer opp og gjør det "glatt" som faan å kjøre og bremse på... og atter andre steder er veien et lappe teppe av asfalt som er lagt på etterpå i dumper og hull, klatt på toppen av andre klatter, noe som gjør det så dumpete og jævelig at jeg flere enn en gang har lurt på hvorfor vi betaler veiavgift i det hele tatt hvert år... Den eneste grunnen jeg kommer på er at vi må betale denne veiavgiften for å få lov til å reise rundt og betale enda mer i bomavgifter... For det kan da ikke være en krone av disse pengene som går tilbake igjen til veien vi kjører på, seriøst!!! De pengene må jo gå uforkortet til et eller annet bro eller tunell prosjekt på vestlandet eller noe slikt har jeg funnet ut, slik at tretten fastboende kjefter kan fraflytte øya de bor på i bil på en bro som kostet 245 milliarder kroner isteden for å bruke båten... Håper i så fall at de ikke flytter hit til østlandet og våre dårlige veier... :P :p

Svingete vei har jeg derimot ikke noe i mot, det er bare gøy det... :)

svein690
Innlegg: 103
Registrert: 27 apr 2014, 16:28
Motorsykkelen din: Mv Agusta F3 800 2015
Sted: Tranby

Re: Spidairs logg...

Legg inn av svein690 »

Liten erfaring jeg plutselig fikk i dag, hadde litt hjulløft og aggresiv kjøring mot en rundkjøring, slapp gassen og glei inn mot rundkjøringen... Plutselig røk clutchpumpa! kan si at det var en LITT ekkel følelse

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

svein690 skrev:Liten erfaring jeg plutselig fikk i dag, hadde litt hjulløft og aggresiv kjøring mot en rundkjøring, slapp gassen og glei inn mot rundkjøringen... Plutselig røk clutchpumpa! kan si at det var en LITT ekkel følelse
Ikke bra!! Det tro jeg var en ekkel følelse ja... :)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Da har jeg endelig kjørt den lenge planlagte Hokksund-Kongsberg-Jondalen-Bolkesjø- Rjukan- Tuddal- Notodden og Hokksund ruten jeg har siklet på i går ettermiddag... Flott tur!! Lå i rundt hundre det meste av veien, minimalt med trafikk og det som var av trafikk var kjapt å kjøre rundt... :) Trodde jeg ville gå tom for bensin da det begynte å lyse ved tinnoset og med en fart av omtrent hundre og ti ble det noen nervepirrende mil opp til Rjukan, der jeg fullte 11 liter på en tank som rommer 12 liter... Så det var ikke mye igjen. Sykkelen bruker ca 0,41 liter på mila, på langkjøring litt under.

Hårnåls svingene opp mot gausta gikk unna, må medgi det... Er så forbannet gøy å dra på litt oppover liksom... Og over fjellet var det snø og kaldt, noe jeg ikke helt var kledd for, men igjen vil jeg berømme deilige varmeholker, de gjør jobben de!! Falt inn i en veldig god rytme nedover mot Tuddal og fant ut at jeg måtte roe ned litt da jeg fant ut at jeg pushet 130km/t med fullt nedlegg i svingene nedover der, men du verden hvor god flyten var da!! :)

Turen gikk som smurt og da jeg kom til Notodden og begynte på bakkene opp mot Kongsberg igjen tok jeg igjen en laaaaaang rekke med biler som sneglet seg oppover og etter å ha kjørt forbi i en halv evighet fant jeg tilslutt kilden til sneglingen, tre sirkus anardo biler som rett og slett ikke hadde krefter til å dra fortere opp der og som blåste en lang marsj i at bilkøen bak dem var på tre kilometer... Jeg blåste forbi dem og resten av turen så jeg ikke en bil....

Som sagt, meget fin tur, flott natur og kjempevei å kjøre morard på, da svinger og dumper er motardens ess, ikke høy fart... Da jeg kom hjem så jeg at bakdekket var slitt helt inn til stål korden!! Jeg sjekket dekket før jeg dro og det eneste jeg så var litt gummi som her og der hadde falt ut liksom... Ellers normalt. Og i dag tidlig så jeg også en langsgående sprekk i dekket, ca ti centimeter lang, så det dekket hadde ikke lenge igjen uansett, men det har bare rullet ca 900 mil da... Men det er kanskje normalt? Har faktisk kjørt litt i overkant av 500 mil siden jeg fikk lappen, (tre uker siden...) så jeg må ta en 10 000 kilometers service på sykkelen om et øyeblikk,.... Fy pokker hvor milene forsvinner på den sykkelen, helt rå sykkel for norske forhold...

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Cruiset meg en tur over sollihøga fra Hønefoss på søndag der jeg ble stoppet av øvrigheta... Tankene gikk fort da jeg så blålys og hørte sirenen bak meg, men siden jeg ikke helt kom på at jeg hadde gjort noe galt var jeg like rolig da jeg svingte til siden og stoppet. Og ganske riktig, etter en intens stirring på meg (antagelig for å se om jeg var full eller ruset eller noe slikt, følte meg ihvertfall ikke ser lig truet...) og flashing av den rosa lappen fikk jeg høre at jeg hadde hatt noen progressive forbi kjøringer...? Jeg hadde kjørt forbi noen ja, men progressive? Jeg forlangte forklaring...

Jo, det viste seg at han (politi mannen) syntes jeg burde ventet med den siste forbi kjøringen (bilen foran meg la seg helt ut på hvitstripa og lot meg passere mellom de doble sperrelinjene og seg etter at jeg var sikker på at han hadde sett meg i speilet..) og ventet til jeg kom til tofelts vei (som bare var 500 meter unna i det jeg kjørte forbi) Javel sa jeg, men du vet like godt som meg at når biler som ligger i venstre fil når det blir to feltsvei IKKE blinker over i høyre, men blir liggende i venstre fil og umuliggjør en forbi kjøring da forbi kjøring til høyre ikke er lov. Nja jo, han kunne være enig i det, men... Jeg avbrøt ham og sa at det er lov å passere biler på den måten jeg gjorde, altså imellom bil og heltrukken sperrelinje, såfremt jeg ikke passerer gulstripa og det bekreftet han og jeg stoppet og kikket spørrende på ham til han begynte å le og sa; OK, vi har faktisk ikke noe annet på deg!, ha en god dag og så satte de seg i bilen og forsvant med et høflig nikk. Greie karer fra politiet som kjedet seg et øyeblikk og trengte meg for å lage litt action...

Sannheten er at jeg hadde hatt kontroll på den politi bilen helt fra de bråvendte i veien etter at de hadde passert meg i motsatt rettning og tok opp "jakten" på meg, så jeg visste at de hadde sett den "progressive" forbi kjøringen fra motsatt kjørebane, altså i møte med meg, og etter det hadde jeg ingen forbi kjøringer. Jeg holdt fartsgrensen, holdt avstand til bilen foran og så dem ligge tre biler bak meg og "vake". De hadde tydeligvis hatt en liten rådslagning i bilen om de skulle stoppe meg eller ikke de to herrene politi, for de stoppet meg ikke før jeg kjørte av E16 helt nede i Sandvika, ganske så lenge etter den "prograssive" forbi kjøringen og etter at de la seg på hjul..

Vet jo at politiet er "etter" motorsyklister, men dette var litt i overkant syntes jeg... Har aldri opplevd å bli stoppet i bil selv meg langt mer progressive forbikjøringer..

I går, mandag andre pinsedag, la jeg turen fra Hokksund ned til Hof over eikeren, deretter Hvittingfoss og opp til Kongsberg før turen gikk videre til Lampeland, Lyngdal og isteden for å svinge til Bingen og Skotselv kjørte jeg rett frem, mot Sigdal og kom, etter en fantastisk svingete og dårlig motard vei, ned litt vest for Prestfoss. Derfra gikk turen til Hokksund over Skotselv. Flott tur, en utrolig svingete og krevende vei enkelte steder på den ruta og så dumpete at tenna skranglet i munnen på meg enkelte steder, selv på motarden, som vanligvis ikke lar seg merke noe serlig av dumper... Så stivramme er kanskje ikke sykkelen man ønsker å kjøre på denne veien :)

Begynner å kjenne sykkelen nå og merker at jeg presser den mye hardere enn jeg gjorde da jeg begynte å kjøre. Gir, brems, nedlegg, sporvalg og gasspådrag sitter mye bedre nå og jeg merker at jeg nesten er ved sykkelens grenser noen ganger, men kan igjen ikke få lovprist hvor god motarden er å kjøre på elendige norske sideveier... Kjører på det mange ville kalt nesten slicks (helt håpløse på grus...spinner og sklir for det minste...), men påasfalt sitter de som limt til underlaget. Dekkene ble så varme at når jeg stoppet i Prestfoss for en røyk og strekke litt på bena var det såvidt jeg kunne holde hånden på dem, men det skal de jo også være da... For svingene den siste biten gikk unna (ikke mye over fartsgrensa, det lar seg nemlig ikke gjøre...) Selv på rett strekkene er jeg skjeldent over hundre, da jeg ikke syntes rett frem fart er spesielt gøy...

Svinger derimot... Der man rett før svingen gir sykkelen en ørliten vektforskyvning over på forhulet og man kjenner at forhjulet "sitter" hele svingen igjennom mens man gir jevnt gass rundt det hele og bare kjenner at det "sitter"... DET er hva jeg syntes er gøy!!! Aktivt sporvalg har allerede spart livet mitt minst tre ganger. (ved å ligge tett inntil den hvite stripa i høyresvinger har jeg faktisk tre ganger nå unngått kollidere med idioter i biler som tror de kan kjøre forbi rett før eller i sving..) og at blikk er alfa omega kan jeg skrive under på!! Er så utrolig viktig å holde fokus mellom hele svingen når du møter en tufs som "kapper" svingen og bruker halve kjørebanen på din side... Ser man på bilen eller lastebilen da så er sannsynligheten stor for at du treffer den bilen/lastebilen også, det er ihvertfall min soleklare erfaring. De første gangene dette skjedde merket jeg at blikket nesten automatisk gikk mot bilen/lastebilen jeg møtte, med det resultatet at sykkelen var på vei dit også, så jeg rev blikket mitt vekk og satte det dit det skulle og sykkelen gikk dit jeg så... Nå enser jeg ikke idiotene som "kapper" svingene engang, har full fokus på veien foran meg og hvor jeg vil være om omtrent 1 sekund. Overfokuserer jeg, det vil si, ser for langt frem, har jeg opplevd å kappe svingene for mye selv...

Satt og tenkte på dette i bilen på lørdag, da jeg kjørte minsten på speider leir oppe ved Rjukan traktene. Hvor stor fart jeg kan ha i en sving når jeg kjører bil kommer helt fullstendig av seg selv etter snart tredve år bak rattet i bil, og det var derfor overraskende å oppdage at dette ikke var intuitivt på sykkel når jeg begynte å kjøre. I dag er dette mye mer "inne" enn da jeg begynte å kjøre MC, men det hender at jeg er litt i tvil enda, men regner med at dette kommer seg etterhvert... Og siden det er bedre å være "safe than sorry" har jeg nok litt for liten fart inn i svinger til tider, men oftere og oftere går dette av seg selv har jeg merket...

Vil igjen bare gjenta hvor gøy det er å kjøre! Er nå oppe i 9790 kilometer på speedometeret nå og deler til 10k service er på vei i posten.. Det vil si at jeg har kjørt nære innpå 6000 kilometer på sykkelen i år og de siste 4500 av dem ETTER at jeg fikk lappen for 4 uker siden... Så ingen kan komme å si at jeg ikke har brukt A'en i lappeen min :) Kjenner det klør etter å kjøre hele tiden og hodet er konstant opptatt av å finne ruter jeg kan kjøre... Tror jeg er ganske kraftig bitt av basillen... he he :)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spidairs logg...

Legg inn av spidair »

Da er proskjekt sidevesker i gang...

Har sveiset/smidd holdere bak til side "veskene" (Les: Ammokasser for hurigskytende 30 mm maskin kanon... Har to slike jeg tenkte å lakkere orange og sorte i Ktm farger...). Har flere slike ammokasser ervervet på jobben som jeg trengte å bruke, så jeg kan ikke lage noen "standard" oppheng, men et fleksibelt et som kan ta alle disse kassene på et enkelt vis... De må være låsbare og enkle å ta av "holderne" og dette skal ikke veie for mye heller...

Så jeg har en morsom utfordring i to uker frem til ferien min, der jeg faktisk hadde tenkt å benytte disse sideveskene... (Jada, jeg kan kjøpe de og har råd til det og alt der der, men hvor er det gøye i det...??) Mye mer moro å lage det selv :)

Dette blir bra, skal legge ut bilder avferdig produkt :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Snikendeugle »

Kult med litt DIY. Bilder!

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Spidairs logg...

Legg inn av Jompa »

Få bilde av ammokassene dine.
Artig blogg, forresten. Å lese om kjøringa di er nesten som å være der.
Veldig levende beskrivelser :thumleft
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Spidairs logg...

Legg inn av JRO »

spidair skrev:Da er proskjekt sidevesker i gang...

Har sveiset/smidd holdere bak til side "veskene" (Les: Ammokasser for hurigskytende 30 mm maskin kanon... Har to slike jeg tenkte å lakkere orange og sorte i Ktm farger...). Har flere slike ammokasser ervervet på jobben som jeg trengte å bruke, så jeg kan ikke lage noen "standard" oppheng, men et fleksibelt et som kan ta alle disse kassene på et enkelt vis... De må være låsbare og enkle å ta av "holderne" og dette skal ikke veie for mye heller...

Så jeg har en morsom utfordring i to uker frem til ferien min, der jeg faktisk hadde tenkt å benytte disse sideveskene... (Jada, jeg kan kjøpe de og har råd til det og alt der der, men hvor er det gøye i det...??) Mye mer moro å lage det selv :)

Dette blir bra, skal legge ut bilder avferdig produkt :)
Du jobber ikke i KPS vel, med Medium Caliber prosjektet?
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Svar