Tilbakemelding på rute?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23391
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Bjerknez »

SuperMorten skrev:Etter 9 timer på sykkelsetet kan du avskrive halebeinet. Det kan amputeres, uten bedøvelse :knegg
Neida... det kan være at jeg er fullstendig på viddene her om dette er mulig eller ikke i praksis. Jeg har jo så og si null erfaring.

Har øvekjørt ett par timer i strekk en gang og det gikk helt fint, men 9 timer er jo tross alt nesten 4 ganger så mye :-)

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Voodoodoo »

Kjørte jo direkte hjem fra prehøst turen, 74mil mener jeg det ble. En helt grei dagsetappe.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev:
SuperMorten skrev:Etter 9 timer på sykkelsetet kan du avskrive halebeinet. Det kan amputeres, uten bedøvelse :knegg
Neida... det kan være at jeg er fullstendig på viddene her om dette er mulig eller ikke i praksis. Jeg har jo så og si null erfaring.

Har øvekjørt ett par timer i strekk en gang og det gikk helt fint, men 9 timer er jo tross alt nesten 4 ganger så mye :-)
2x4 er 8 altså er 9 mer en 4 ganger så mye ;-) Og fult mulig. Vil tro at 9 timer kjøring fort blir 11-12 timer med pauser. Vil tro du er sliten når du kommer hjem. MEn det er jo bare moro.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23391
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev:
Bjerknez skrev:
SuperMorten skrev:Etter 9 timer på sykkelsetet kan du avskrive halebeinet. Det kan amputeres, uten bedøvelse :knegg
Neida... det kan være at jeg er fullstendig på viddene her om dette er mulig eller ikke i praksis. Jeg har jo så og si null erfaring.

Har øvekjørt ett par timer i strekk en gang og det gikk helt fint, men 9 timer er jo tross alt nesten 4 ganger så mye :-)
2x4 er 8 altså er 9 mer en 4 ganger så mye ;-) Og fult mulig. Vil tro at 9 timer kjøring fort blir 11-12 timer med pauser. Vil tro du er sliten når du kommer hjem. MEn det er jo bare moro.
Potitoe potatoe :lol

Ja, det kan fort bli litt mange timer, men på den annen side så får man jo trent litt på langkjøring da :-)å

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Kawagutten »

Du kan alltids gjøre som meg å ta med et sitteunderlag fra Coop,jeg bruker to og blir litt sidræva men det får gå bare jeg får kjørt :lol
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23391
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:Du kan alltids gjøre som meg å ta med et sitteunderlag fra Coop,jeg bruker to og blir litt sidræva men det får gå bare jeg får kjørt :lol
Sitteunderlag fra Coop faktisk! :prop:

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av SuperMorten »

Voodoodoo skrev:Kjørte jo direkte hjem fra prehøst turen, 74mil mener jeg det ble. En helt grei dagsetappe.
Men du sitter ikke på halebeinet. Du ligger jo forover, og hviler kroppstyngden på.... ?? :lol
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Voodoodoo »

SuperMorten skrev:
Voodoodoo skrev:Kjørte jo direkte hjem fra prehøst turen, 74mil mener jeg det ble. En helt grei dagsetappe.
Men du sitter ikke på halebeinet. Du ligger jo forover, og hviler kroppstyngden på.... ?? :lol
Nuvel, men alle sier jo at slike cruisere er ideelle til langkjøring.
Jeg kjører jo Hayabuss, man skal visst bli sliten av slikt.

Hadde uansett ikke giddet å "kaste" bort en tur hjem på å kjøre kjedelige veger.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av JohnnyTh »

Mitt hemelige våpen er sykkelshorts. Når tresmaken kommer så tar jeg på den. Ta får jeg noen nye trykkpunkter og det hjelper en stund. Brukte den litt på returen min i sommer. Etter 8 dager så var baken litt sliten. Var og da jeg bestemte meg for at jeg måtte ha ny sal.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av LoneRider »

Siden dette blir din første langtur, med relativt lange dagsetapper, er det ikke sikkert du bør velge en rute med så kronglete veier som mulig. Jeg slutter meg til de som råder deg til å se på kjøringen østafjells som transport. Uansett tviler jeg på at det blir kjedelig å kjøre E16/E6 så lenge så mye annet på turen er nytt for deg. I tillegg har du en sykkel som muligens egner seg dårlig for veier som f.eks østsiden av Tinnsjø (som ble foreslått tidligere), en vei undertegnede har kjørt bare en gang og aldri igjen. Selv synes jeg motorveier er artig å kjøre som avveksling så sant det ikke er kø, og trives mye bedre der enn på humpetitten-veier som antakelig er best egnet for adventure sykler.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23391
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg lagt inn Riksvei 285 som rute i stede for å kjøre om Sandvika.

Her er oppdatert rute:
http://bjerknez.no/?page_id=1225" onclick="window.open(this.href);return false;
Siden dette blir din første langtur, med relativt lange dagsetapper, er det ikke sikkert du bør velge en rute med så kronglete veier som mulig. Jeg slutter meg til de som råder deg til å se på kjøringen østafjells som transport. Uansett tviler jeg på at det blir kjedelig å kjøre E16/E6 så lenge så mye annet på turen er nytt for deg. I tillegg har du en sykkel som muligens egner seg dårlig for veier som f.eks østsiden av Tinnsjø (som ble foreslått tidligere), en vei undertegnede har kjørt bare en gang og aldri igjen. Selv synes jeg motorveier er artig å kjøre som avveksling så sant det ikke er kø, og trives mye bedre der enn på humpetitten-veier som antakelig er best egnet for adventure sykler.
Det høres veldig fornuftig ut det du sier med at noen mil langs E6/E16 ikke bør være like kjedelig for meg som mange andre da jeg nok kanskje ser litt annerledes på turen siden jeg er fersk og mye er nytt for meg.

Jeg er nok en som liker å "cruise" av gårde. Å kjøre svingete veier så det gnistrer av pegs'a er nok ikke helt meg. Jeg liker å dra på litt jeg også inni mellom, men i all hovedsak så liker jeg å cruise. Hvis aktiv kjøring hadde stått høyere på agendaen så hadde nok en annen sykkel blitt vurdert. :D

Men foreløpig har jeg lagt inn ovenstående rute, så får vi se hva andre her inne vil komme med av forslag. Alt tas i mot med takk :vs

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Voodoodoo »

Ser ikke problemet med østsida av tinnsjø'n. Kjører hayabusa med stivere Dempere enn org. Og synes veien er konge å kjøre. Opp tessungdalen går greit det og men det er litt nedtur at det har blitt for mye telehiv til å kunne kjøre i 300 på sletta før sønstevatn.. Det gikk før.... Har jeg hørt :0)

Blir faktisk mer sliten av 70mil motorvei enn av 70mil svingete rv/fv. E6/16 er jo ikke akkurat noen højdare mht omgivelsene heller.

Hadde iallfall vurdert tindevegen og lærdalsøyri om det var fint vær. Det er jo bare å cruise rv7 til Hønefoss etter at en er ferdig med fjella.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av SuperMorten »

Tror kanskje det er noen misforståelser her. Man kjører vel ikke Tinnsjøen for å kjøre Fredrikstad - Molde ? Tror det var snakk om østsiden av Randsfjorden, var det ikke..?
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23391
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg fundert litt, samt lest rådene jeg har fått og kommet frem til at jeg nok vil bruke mindre tid her nede på Østlandet og fant derfor ut at jeg valgte å gjøre om ruta så den gikk forbi Sandvika og østsiden av Randsfjorden.

Oppdatert kart kan sees her:
http://bjerknez.no/?page_id=1225" onclick="window.open(this.href);return false;

Tar gjerne i mot flere forslag lenger vest i landet :)

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Sted: Oslo

Re: Tilbakemelding på rute?

Legg inn av mammut89 »

jeg har ikke lest alle tilbakemeldingene men her er min :)

den ruta du har nå er knall. men jeg har et forslag. Kjør den ruta der på vei hjem med unntak at du dropper randsfjorden den kan du alltids ta på en kortere tur. Grunnen til mitt ruteforslag er at man burde bruke mer tid på å kjøre oppover og oppleve mye så kan man peise hjem den raka veien når man er litt lei.

et eksempel:

http://goo.gl/maps/YUnIE" onclick="window.open(this.href);return false;
(denne involverer noen ferger på vei opp men det anser jeg som pauser)
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Svar