Pollti lurer litt ?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Pollti

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av Pollti »

Bommer hver dag jeg så du har selskap :janikk Nå har jeg vært og kjørt 2 sylindret Honda. Det er jo ikke no rallamikk med den jo :[-X Jeg tror ikke en 2 sylindret motor vil være i tråd med min leveregel og jeg vil slettes ikke utsettes for at folk prostituerer på det mest veneriske hvis jeg bryter med det. 2 sylindre er 1 for mye.
Det var godt Honda Pusheren reddet meg da vi holdt andaktstime på delelageret med lovprisinger av 2T og fortreffeligheten av å kjøre småkubikk. Han heiv meg ut på veien på en V twin og gjorde klart oppmerksom på hvordan er småkubikk ville oppført seg i sammenligning. Det ble avslutning med Nescafe Gull og rosinboller og full enighet om en 4T kan aksepteres hvis den er under 400 ccm og har 1 sylinder og at den må være litt talentløs. For da kommer nemlig rallamikket av seg selv !
Så da er det å studere Finn.no igjen da. :mk

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Makan til kresen fyr! Honda som har laget så mye rart. Med seks sylindre på rekke, eller fire ovale stempler. Og så lager de jo tohjuls "nesten-biler". Fullt så mye snålt som Yamaha har de ikke laget,men. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Sært er gøy ! Rallamikk er også gøy ! :terge

Pollti

Legg inn av Pollti »

I går hentet jeg en liten V twin hjem . Under lossing av hengeren så svingte det en kar innom som har kjøpt en masse Virago 250 og 550 deler for et par år siden og vips.... Så var den nyinnkjøpte solgt med en fortjeneste på kr 4500. \:D/ Kawa Bæiben blei skikkelig sinna da det gikk opp for henne hva som skjedde og hun roet seg ikke før det var gjort avtale om besiktigelse på en lik V twin moped som står i Fredrikstad i kveldingen i dag. Noe som forundrer meg er hvor mange små sykkeler det er i markedet som er voksenkjørt, pent behandlet og har full dokumentasjon og er veldig godt vedlikeholdt. En må lete litt men de er ganske lette å finne.
Den som ble kjøpt og solgt i går var en 2008 modell gått 7500 km og med oppdatert servicehefte , ferdig prutet til kr. 20 000 inkl. veiavgift og reg. Jeg vet også om en 2007 modell med 9000 km på telleren til kr 23 000 inkl veiavgift,reg , toppkoffert og fullt kjøreutstyr. 1000 kr ned på grunn av en gyselig gul farge så er den også kjøpt. Koreansk Industri Avfall virker ikke å være så galt skrudd sammen.

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Voksenkjørt ! Kanskje det kommer av at du er "voksen" ved fylte 18 år ? :-k
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Legg inn av Pollti »

Eieren fyllte 18 år for 40 år siden. Jeg lurer litt på om det er broren til Gammelgutten ? :scratch

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Henviser du til vår MK-klubb,er navnet GAMMELKARA MK. 8)
Du har ikke bannet i Kapellet,vel,pollti ? :vs

Jeg er yngre enn deg......,tro det eller ei..... :mc1

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Ut fra min synsvinkel er det ikke mulig å kombinere ordene voksen og motorsyklist i samme setning. Det virker så veldig motstridende. Men det er nå min høyst private mening om den saken. :mk
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Har sett noen voksne,modige og morske menn kjøre rundt på
noen dunk-dunk-dunker,men vet ikke om de har det like moro støtt ?
:mc5 :mc7

Nil satis nisi optimum !

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Desmo skrev:Ut fra min synsvinkel er det ikke mulig å kombinere ordene voksen og motorsyklist i samme setning. Det virker så veldig motstridende. Men det er nå min høyst private mening om den saken. :mk
:oh Og jeg som alltid har sett på deg som en voksen og ansvarsbevisst motorsyklist?

Pollti

Legg inn av Pollti »

Ansvarsbevisst og voksen er jo skivebom Ragnhild når du skriver det i samme setning ! Ingen av oss er det, ihvertfall ikke jeg. :dontknow

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Bilde

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Ragnhild skrev:
Desmo skrev:Ut fra min synsvinkel er det ikke mulig å kombinere ordene voksen og motorsyklist i samme setning. Det virker så veldig motstridende. Men det er nå min høyst private mening om den saken. :mk
:oh Og jeg som alltid har sett på deg som en voksen og ansvarsbevisst motorsyklist?
Det har hendt jeg har lurt meg selv til å tro det samme. :redface
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Ragnhild skrev:Bilde
Krokodilletårer ? :ills

Nil satis nisi optimum !

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Intruder
Nei, jeg er oppriktig skuffet over at Gutta Boyz har tatt fra meg min overbevisning om at de er voksne og ansvarsbevisste.

Pollti

Legg inn av Pollti »

1ste "kjøretime" unnagjort med Haus Gestapo. Nå henger det lapp på kjøkkenventilatoren hvor føgende visdom er nedtegnet :

Høyre side : Gass og brems.

Venstre side : Clutch og gear.

I morgen skal hun starte faenskapet, det kan jo bli sterke scener med mye transpirasjon og vibrasjoner i trusestrikken. :lol
Hvem sin trusestrikk det blir som vibrerer kan jo diskuteres :orefk Etter elevens ønske så går vi veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig sakte fram og gjentar alt 1 dullion ganger sånn cirka.

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Tålmodighet er en dyd, Pollti. Men det er også visse grenser, er det ikke ? :mk
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

En slik øvelseskjører kjørte ned meg og Intruderen.Blinket høyre og svingte
venstre,dermed........ :ills
Prøvde lure seg unna ansvaret,men 5 vitner fikk ham til å ombestemme seg....... :) :roll

Men Pollti fixer det !!

Nil satis nisi optimum !

Pollti

Legg inn av Pollti »

Det er veldig smale grenser for min tålmodighet generellt Desmo. Men, hun har et mål og det er å besøke søsteren sin på Kim-Il!! \:D/ Målet er der, og det er viktig, og da tror jeg at jeg kan være tålmodig og. I kveld har vi "kjørt" bil i sofaen og øver på å overføre hva høyrehånden gjør til venstre hånden. Intruder og Gammelgutt ! Skjerpings, mange takk. 8)
Hun gjør de riktige grepene med luft clutchen og luft gearpedalen og det er jo noget. Delmål nr 1 er å kjøre til en veldig bra restaurant og spise middag 10 km fra heimen. Delmål no 2 er å kjøre øyene rundt. Hovedmålet er å trille opp foran kjøkkenvinduet til søsteren og gjespe litt non chalant, har du noe kaffe eller? Jeg begynner å fatte mot. :oh Hardangersøm faller ikke lett for meg men HG har ikke problemer med det. Som Kawa Bæiben sa i sin tid, tvinnfålk! :terge

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

Nå da nå da.... Sender deg en hilsen over whisky glasset fra meg og Hans :) Skål! Vindfjell på tirsdag ;)
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Legg inn av Pollti »

Haus Gestapo i aksjon :

Bilde

Tok 11 minutter å lære å geare. Et par timer til sier hun så får vi prøve oss på veien. :prf

Og Kawa Bæiben prøvde seg på veien allerede i går. Som vanlig så er hun sur,vrang og grinete. Ikke.

Bilde

:bananas

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Jeg syns det er framgang å spore! Ser ut som dere har kommet dere fra tørrtreningsstadiet over til virkelig trening. :thumleft
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Desmo skrev:Jeg syns det er framgang å spore!

Det er klar fremgang i dag. Det viktigske er ikke å dytte og presse for mye akkurat nå. Tror jeg.

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det virker fornuftig.
Pogo

Brukeravatar
Jalmar
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Pollti skrev: Det viktigske er ikke å dytte for mye akkurat nå. Tror jeg.
Hvis du lærte henne å starte motoren på sykkelen ville du ikke behøve å dytte i det hele tatt. :mk
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave

c")

Svar