Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Bosted: Stathelle

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av TGR »

Stian87 skrev: 15 jun 2019, 22:06 Jeg driver for tiden og vurderer om jeg skal selge sykkelen. Det blir svært lite kjøring for tiden, mellom jobb som krever mye av ettermiddagen min, unger, trening og annet blir det lite kjøring. Jeg har ikke kjørt mc på en måned nå, og det var i forbindelse med jobb. Det nærmer seg snart to mnd siden sist joyride.

Har jeg for lite tid akkuratt nå? Bør jeg eventuelt vurdere en rimeligere sykkel?
Old man says.....

Jeg kjenner meg igjen i problemstillingen din. Ikke fordi jeg er småbarnsforelder, men fordi refleksjonen ligner.
Jeg er i andre ytterkanten av problemstillingen. Bestefar :lol

Men greia er at jeg kjører ikke så mye lenger. Har for mye annet å pusle med. Det er kort sagt javli travelt å være pensjonist. Man driver med så mye at tida ikke strekker til, og så blir det lite kjøring.

For 3 år siden bestemte jeg meg for at jeg måtte ha meg noen hjul igjen, etter 6 år uten. Tenkte at en litt eldre rimelig sak til 30-40k var greia, den ville ikke være noe problem, selv om den ble lite brukt. Men så ble det litt wheeling og dealing, og så satt jeg plutselig der med en alt for dyr mc. Jeg hadde mista målet mitt litt av syne, for å si det sånn.

Så da var det bare å feste grep. Bilder, annonse på Finn, og solgt på 2 dager. Tjente til og med en del på den.

Så var det tilbake til manuskriptet igjen. En rimelig mc, som ikke representerte hverken dårlig samvittighet, ei heller en form for kapitalreserve. Kjøpte en 2001 mod K1200LT, med 150k på telleren. 39 lapper.

Den er ikke så veldig fin. Og den krever at jeg må skru og fixe litt, kjøpe noen brukte deler, overhale ABS osv osv. Men selv når jeg har gjort det, så er den fremdeles rimelig. Og jeg fristes ikke til å selge den, for jeg får ikke noe særlig for den. I dag tror jo ikke folk at en mc-motor kan gå flere hundre tusen km. Så selv om jeg ville selge, så ville det bli vanskelig. Ergo kan den bare stå, og så har jeg den når jeg skal på en sjelden tur, forumtreff eller lignende :)

Når du først har begynt å tenke i de baner, så selg, og kjøp deg en rimelig sykkel. Om noen skarve uker så flyter Finn over av gode tilbud. Noen har kjørt seg lei, noen syntes ikke det var så moro som de trodde, noen vil heller putte pengene i noe annet, noen har fått kjærringa på nakken etter en mislykket tur eller to, og så skal sykkelen bare selges, mens det enda er litt igjen av sesongen. Kjøper du en rimelig mc, så slipper du å føle på at det står en haug med penger helt passivt i garasjen, du slipper å ha dårlig samvittighet for det, slipper gnag fra din bedre halvdel, slipper billigere unna med forsikringer, osv osv.

Men om du selger, med hjelm, så kommer du til å angre :-k

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Stian87 »

I dag har jeg hatt sykkelen min på service.

Jeg heller stadig vekk mer mot å selge sykkelen og kommer nok til å legge den ut for salg over helgen.

Jeg fikk prøvekjørt BMW R nine T urban GS med vanlige dekk samtidig.
CC695357-A304-4189-BF59-6CCEA4E3B85E.jpeg
Det er samme motor i denne som i de andre R nine T variantene. Jeg hørte litt med selgeren hva som er de faktiske forskjellene, ut over at R nine T er mer påkostet mtp dempere og bremser er den ganske lik R nine T Pure og scrambler, der er det mest utseende som skiller. Den dyrere modellen har også omdreininger, men hvem bryr seg om det? Modellene er ellers ganske basic, med speedometer, varme i håndtakene osv. Ellers var det en helt annen kjøreopplevelse, ikke like spiss og kirurgisk som S1000R, mer brumming, mer sjel i motoren, men samtidig mer krevende. Utrolig artig sykkel å kjøre.

En skal ikke se bort i fra at en av disse modellene blir min neste sykkel. Likte nok sittestillingen på scrambler bedre enn urban GS som ble litt oppreist.
50B9FFB9-14A1-42AE-827F-36D8309870C5.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

Spennende...

Hvilket inntrykk fikk du av sittestillingen i forhold til S1000R? Regner med den var mer oppreist og "myk"? Hva mener du om motoren? Var den "frisk" og spennende nok i frasparket? Har man krefter nok til overs til å frese forbi biler på E6 som ligger i 120km/t uten at det blir anstrengt?

Er egentlig sittestillingen jeg lurer mest på, samt hvordan motoren føles... :)

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 748
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Bosted: Asker området

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av haakeik »

Bjerknez skrev: 01 aug 2019, 12:22
Har man krefter nok til overs til å frese forbi biler på E6 som ligger i 120km/t uten at det blir anstrengt?
Det klarer selv min 25 år gamle 90 hesters Triumph uten problemer :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

haakeik skrev: 01 aug 2019, 12:37
Bjerknez skrev: 01 aug 2019, 12:22
Har man krefter nok til overs til å frese forbi biler på E6 som ligger i 120km/t uten at det blir anstrengt?
Det klarer selv min 25 år gamle 90 hesters Triumph uten problemer :twothumbs:
Det kommer kanskje litt ann på definisjonen på "frese forbi". Med frese forbi mener jeg aksellerasjon nær power wheelie. At man virkelig har krefter igjen. Ikke at man bare kan kjøre forbi. :knegg

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 748
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Bosted: Asker området

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av haakeik »

Bjerknez skrev: 01 aug 2019, 12:39
haakeik skrev: 01 aug 2019, 12:37
Bjerknez skrev: 01 aug 2019, 12:22
Har man krefter nok til overs til å frese forbi biler på E6 som ligger i 120km/t uten at det blir anstrengt?
Det klarer selv min 25 år gamle 90 hesters Triumph uten problemer :twothumbs:
Det kommer kanskje litt ann på definisjonen på "frese forbi". Med frese forbi mener jeg aksellerasjon nær power wheelie.
Jeg er vel ikke helt der :redface Men jeg siger heller ikke forbi :knegg

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 01 aug 2019, 12:22 Spennende...

Hvilket inntrykk fikk du av sittestillingen i forhold til S1000R? Regner med den var mer oppreist og "myk"? Hva mener du om motoren? Var den "frisk" og spennende nok i frasparket? Har man krefter nok til overs til å frese forbi biler på E6 som ligger i 120km/t uten at det blir anstrengt?

Er egentlig sittestillingen jeg lurer mest på, samt hvordan motoren føles... :)
Nå fikk jeg ikke kjørt Scrambleren, så sittestillingvurderingen blir litt så som så. Salen var mykere, jeg følte at jeg satt fremoverlent uten at det var ubehagelig. Vinkelen på beina var mer behagelig enn på S1000R. På Scrambleren er det et langt sal som gir seg litt mer mulighet til å justere selv. Sittestillingen på Urban GS var mer rett opp og ned, slik du forbinder med GS, uten at den har et traktorpreg. Det var behagelig kontakt med bakken, men sen var noe høyere enn de andre.

Motoren var mer karaktersterk, bråkete og mer rampete enn en firesylinder. Det var fryktelig uvant når man er vant til fire sylindre og quickshift. Blir litt hopping og lugging, men set gikk seg til. Mer vanesak. Ingen ting å utsette på motorlyden, den var gøyal. Oppsummert krever motoren mer konsentrasjon av deg som fører, noe jeg synes er positivt. Det er massevis av muskler i nedre registeret, men de forsvinner litt etterhvert uten at jeg fikk prøvd å dra ut i det røde (uten omdreininger var det litt vanskelig å vite hvor var også) jeg kjørte den ikke i 120, så det er vanskelig å svare på, men jeg savnet ikke noen hk i det hele tatt. Nå bryr jeg meg egentlig ikke så mye om å kjøre fort på motorvei heller da. Uansett en toyota yaris eller en vw polo kan også kjøre fort på motorveien.


Jeg er litt spent på bagasjeløsninger osv. Man bør kunne dra på litt tur om sykkelen skal være aktuell. Uansett er det fantastisk gøyale sykler som har masse sjel, et stykke unna andre bimmere. Enorm forskjell fra min nåværende sykkel.

Jeg ser ikke helt poenget med å velge den dyreste modellen. Ja den har bedre bremser og dempere, men mtp ytelsen har de andre sykler mer enn nok. Som selgeren sa: poenget er at den skal være toppspekket.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Bosted: Stathelle

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av TGR »

😆 Altså, frese forbi en bil som ligger i 120, type powerwheelie, det betyr at når framhjulet har god kontakt igjen, så snakker vi 150. Spørsmålet blir således hvor mange ganger man skal miste lappen, før man lærer .... 😆

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Stian87 »

TGR skrev: 01 aug 2019, 13:04 😆 Altså, frese forbi en bil som ligger i 120, type powerwheelie, det betyr at når framhjulet har god kontakt igjen, så snakker vi 150. Spørsmålet blir således hvor mange ganger man skal miste lappen, før man lærer .... 😆
:lol :lol :lol
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 01 aug 2019, 13:00
Bjerknez skrev: 01 aug 2019, 12:22 Spennende...

Hvilket inntrykk fikk du av sittestillingen i forhold til S1000R? Regner med den var mer oppreist og "myk"? Hva mener du om motoren? Var den "frisk" og spennende nok i frasparket? Har man krefter nok til overs til å frese forbi biler på E6 som ligger i 120km/t uten at det blir anstrengt?

Er egentlig sittestillingen jeg lurer mest på, samt hvordan motoren føles... :)
Nå fikk jeg ikke kjørt Scrambleren, så sittestillingvurderingen blir litt så som så. Salen var mykere, jeg følte at jeg satt fremoverlent uten at det var ubehagelig. Vinkelen på beina var mer behagelig enn på S1000R. På Scrambleren er det et langt sal som gir seg litt mer mulighet til å justere selv. Sittestillingen på Urban GS var mer rett opp og ned, slik du forbinder med GS, uten at den har et traktorpreg. Det var behagelig kontakt med bakken, men sen var noe høyere enn de andre.

Motoren var mer karaktersterk, bråkete og mer rampete enn en firesylinder. Det var fryktelig uvant når man er vant til fire sylindre og quickshift. Blir litt hopping og lugging, men set gikk seg til. Mer vanesak. Ingen ting å utsette på motorlyden, den var gøyal. Oppsummert krever motoren mer konsentrasjon av deg som fører, noe jeg synes er positivt. Det er massevis av muskler i nedre registeret, men de forsvinner litt etterhvert uten at jeg fikk prøvd å dra ut i det røde (uten omdreininger var det litt vanskelig å vite hvor var også) jeg kjørte den ikke i 120, så det er vanskelig å svare på, men jeg savnet ikke noen hk i det hele tatt. Nå bryr jeg meg egentlig ikke så mye om å kjøre fort på motorvei heller da. Uansett en toyota yaris eller en vw polo kan også kjøre fort på motorveien.


Jeg er litt spent på bagasjeløsninger osv. Man bør kunne dra på litt tur om sykkelen skal være aktuell. Uansett er det fantastisk gøyale sykler som har masse sjel, et stykke unna andre bimmere. Enorm forskjell fra min nåværende sykkel.

Jeg ser ikke helt poenget med å velge den dyreste modellen. Ja den har bedre bremser og dempere, men mtp ytelsen har de andre sykler mer enn nok. Som selgeren sa: poenget er at den skal være toppspekket.
Det du nevner om sittestillingen sier meg at denne kanskje ikke er like "rett opp og ned" som jeg først annslo. Selv om den er mer oppreist enn S1000R selvsagt. Hvis sittestillingen blir som feks. på Speed Triple RS så ser jeg ikke noe poeng i å velge R NineT.

At man har muskler nok i hastigheter under 100km/t er jeg dog overbevist om. Jeg er mest spent på om den blir "masete" i høyere hastigheter og mister posten fort. Jeg er selvsagt klar over at jeg ikke må sammenligne den med S1000R.

Jeg husker jeg kjørte BMW R1200RS som jo hadde den oppdaterte motoren til denne med 15HK'er mer samt mer moment. Jeg opplevde motoren som frisk, men at den mistet pusten fort. Kanskje fordi jeg forventet mer av slik type sykkel som 1200RS som jo en en sportstourer. I en R NineT er nok ikke kravende det samme, men allikevel vil jeg på en måte ikke "kjede meg" på sykkelen.

Så jeg sier tusen takk for informasjonen, men om jeg ble noe klokere vet jeg jammen ikke. Man må vel bare få fingern ut av ræva og få prøvekjørt den selv :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 01 aug 2019, 13:17
TGR skrev: 01 aug 2019, 13:04 😆 Altså, frese forbi en bil som ligger i 120, type powerwheelie, det betyr at når framhjulet har god kontakt igjen, så snakker vi 150. Spørsmålet blir således hvor mange ganger man skal miste lappen, før man lærer .... 😆
:lol :lol :lol
150?? Må du ikke være beskjeden :knegg

Har mistet førerkortet totalt 2 ganger nå i løpet av 25 år. En gang når jeg var 20 år og en gang når jeg var 41 år. Så nå er det 20 år til neste gang :lol

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5032
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av FredrikE24 »

Du vil ikke få rekkefirer-prestanda på toppen av registrene med disse bokserne. Det sparker godt før det ruller pent av på toppen. Men med korrekt gir i 120 vil man nok fint få litt fart allikevel.

Du bør prøve R1250RS. Den er litt mer lineær i frasparket.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 01 aug 2019, 13:40 Du vil ikke få rekkefirer-prestanda på toppen av registrene med disse bokserne. Det sparker godt før det ruller pent av på toppen. Men med korrekt gir i 120 vil man nok fint få litt fart allikevel.

Du bør prøve R1250RS. Den er litt mer lineær i frasparket.
Ja, i utgangspunktet en fin sykkel, men jeg synes ikke en slik type sykkel kler en bokser motor. Dessuten er den svindyr.

Jeg er selvsagt klar over at jeg ikke får noen S1000R killer. Men jeg vil uansett ha et bredt glis når jeg vrir på rulla i 120km/t :)

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av biker7 »

Bjerknez skrev: 01 aug 2019, 12:39 Det kommer kanskje litt ann på definisjonen på "frese forbi". Med frese forbi mener jeg aksellerasjon nær power wheelie. At man virkelig har krefter igjen. Ikke at man bare kan kjøre forbi. :knegg
Vel... Hvis du har forventninger om bortimot power-wheelies ved forbikjøringer i 120km/t + ,så trur jeg kanskje ikke en slik type boxer-BMW er helt det rette for deg men :-k ;) Men er greit drag i disse :)
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

biker7 skrev: 01 aug 2019, 15:10
Bjerknez skrev: 01 aug 2019, 12:39 Det kommer kanskje litt ann på definisjonen på "frese forbi". Med frese forbi mener jeg aksellerasjon nær power wheelie. At man virkelig har krefter igjen. Ikke at man bare kan kjøre forbi. :knegg
Vel... Hvis du har forventninger om bortimot power-wheelies ved forbikjøringer i 120km/t + ,så trur jeg kanskje ikke en slik type boxer-BMW er helt det rette for deg men :-k ;) Men er greit drag i disse :)
Ta utsagnet met en klype salt, men jeg vil liksom at det "skjer noe" :knegg

Uansett, så får jeg nok bare prøve den selv. Er vel egentlig ikke noe mer å synse om dette :thumleft

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Stian87 »

Må ikke regne med at du blir så fryktelig klok, sykler må kjøres :thumleft dessuten finnes det sikker drøssvis med tester som gir mer og bedre info enn fra meg 😂

Jeg synes det er vanskelig å beskrive sittestilling. Det var mer behagelig og mindre aggressivt enn S1000R, og Urban GS var mer oppreist enn Scrambler :P
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Stian87 »

FredrikE24 skrev: 01 aug 2019, 13:40 Du vil ikke få rekkefirer-prestanda på toppen av registrene med disse bokserne. Det sparker godt før det ruller pent av på toppen. Men med korrekt gir i 120 vil man nok fint få litt fart allikevel.

Du bør prøve R1250RS. Den er litt mer lineær i frasparket.
Hadde tenkt til det, men ble ikke tid til det. Liker den nye looken godt. Men den nye prisen er ikke så hyggelig
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Bosted: Buskerud

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av hakhap »


Bjerknez skrev: Men jeg vil uansett ha et bredt glis når jeg vrir på rulla i 120km/t :)
Sånn ca hvor ofte ligger du å freser forbi biler på e6 med din sykkel i 120+kmt?

Synes det kravet blir litt før dumt hvis du nå ikke skal ha en 1290, Tuono, S1000R eller RR sykler.

Er vel ikke helt der som gleden og mengden av motorsykkelkjøring er i Norge?

Viktigere er vel håndtering i svingete veier i +-80kmt og forbikjøring på disse veiene?

Klart hvis det er viktig for deg på veien til Høk så for all del :D


misspelling with autocorrect

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev: 01 aug 2019, 18:30
Bjerknez skrev: Men jeg vil uansett ha et bredt glis når jeg vrir på rulla i 120km/t :)
Sånn ca hvor ofte ligger du å freser forbi biler på e6 med din sykkel i 120+kmt?

Synes det kravet blir litt før dumt hvis du nå ikke skal ha en 1290, Tuono, S1000R eller RR sykler.

Er vel ikke helt der som gleden og mengden av motorsykkelkjøring er i Norge?

Viktigere er vel håndtering i svingete veier i +-80kmt og forbikjøring på disse veiene?

Klart hvis det er viktig for deg på veien til Høk så for all del :D


misspelling with autocorrect
Overraskende ofte egentlig... :redface

Nå har jeg vel ikke satt noe konkret krav her. Jeg vil egentlig bare vite hva slags krefter det er i sykkelen i disse hastighetene, og da er det jo kun en prøvekjøring som må til. Så enkelt er det.

Gleden for min del dukker opp når jeg får det som jeg vil ha det. Ikke hvordan flertallet definerer gleden. Det bryr meg mindre :thumleft

Håndtering på svingete vei er også viktig ja, men der tror jeg de fleste sykler duger som har nok nedleggsvinkel og kjøres riktig. Derfor er dempere viktig for min del. Ved siden av at jeg sitter riktig med tanke på ryggen.

Du følger ikke så godt med ser jeg. Kan ikke huske sist jeg var på Høk. Eller kjørte i nærområdet, bare for å kjøre. Det er sommerturen som er viktig for meg og da er sittestilling viktig. Å banke E6 er til tider helt innafor for min del. Sikkert fordi jeg i dag har en sykkel som er potent i disse hastighetene enn på landeveien. Hvordan i huleste skal jeg få brukt 165 HK. på landeveien?

Mulig du klarer å utnytte det fulle potensialet til sykkelen din på landeveien, men det klarer ikke jeg vertfall. Men du er så klart helt sikkert langt mer erfaren enn meg. Du er sikkert også flinkere til å kjøre generelt da jeg mener å ha lest at du har vert på bane en del ganger.

Dette er uansett ingen konkurranse og jeg mener det viktigste er at man har en aykkel man trives med mentalt og fysisk. Det være seg om man kjører til Høk, eller drar til Alpene. :thumleft

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5032
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av FredrikE24 »

Mitt tips var hvertfall og prøve den nye R1250-motoren med shiftcam. Jeg ble veldig overrasket. Skulle tro at denne faktisk har litt pulver i 150.
Jeg skjønner litt hva du mener. Jeg føler selv at min egen sykkel våkner skikkelig til liv motormessig fra 130km/t og oppover. Da med rekkefire(BMW K). Jeg fikk ikke prøvd R1250-plattformen på motorvei, men det lineære draget sier meg at det kan være bra. Jeg forstår imidlertid ikke hva BMW driver med. De burde heller komme med en etterfølger av K1300S(175hk og kardangdrift).

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 02 aug 2019, 01:51 Mitt tips var hvertfall og prøve den nye R1250-motoren med shiftcam. Jeg ble veldig overrasket. Skulle tro at denne faktisk har litt pulver i 150.
Jeg skjønner litt hva du mener. Jeg føler selv at min egen sykkel våkner skikkelig til liv motormessig fra 130km/t og oppover. Da med rekkefire(BMW K). Jeg fikk ikke prøvd R1250-plattformen på motorvei, men det lineære draget sier meg at det kan være bra. Jeg forstår imidlertid ikke hva BMW driver med. De burde heller komme med en etterfølger av K1300S(175hk og kardangdrift).
Hadde R1200RS fått et litt "polert" utseende, så kunne denne vært aktuell. Husker jeg likte den godt, selv om ikke motoren passet godt i en slik type sykkel mener jeg. Husker den var meget momentsterk, men kortpustet. Noe som egentlig er helt greit i en sykkel ala R NineT etc.

Dispalyet synes jeg bare var trist på den jeg kjørte. Såpass trist at jeg ikke vil ha den. Minner meg mest om dashbordet i en gammel Golf. Føler liksom at dem har spart på noe... dessuten blir den ganske dyr med det rette utstyret. 240k mener jeg å huske. Det synes jeg ikke den er verdt.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 02 aug 2019, 03:14
FredrikE24 skrev: 02 aug 2019, 01:51 Mitt tips var hvertfall og prøve den nye R1250-motoren med shiftcam. Jeg ble veldig overrasket. Skulle tro at denne faktisk har litt pulver i 150.
Jeg skjønner litt hva du mener. Jeg føler selv at min egen sykkel våkner skikkelig til liv motormessig fra 130km/t og oppover. Da med rekkefire(BMW K). Jeg fikk ikke prøvd R1250-plattformen på motorvei, men det lineære draget sier meg at det kan være bra. Jeg forstår imidlertid ikke hva BMW driver med. De burde heller komme med en etterfølger av K1300S(175hk og kardangdrift).
Hadde R1200RS fått et litt "polert" utseende, så kunne denne vært aktuell. Husker jeg likte den godt, selv om ikke motoren passet godt i en slik type sykkel mener jeg. Husker den var meget momentsterk, men kortpustet. Noe som egentlig er helt greit i en sykkel ala R NineT etc.

Dispalyet synes jeg bare var trist på den jeg kjørte. Såpass trist at jeg ikke vil ha den. Minner meg mest om dashbordet i en gammel Golf. Føler liksom at dem har spart på noe... dessuten blir den ganske dyr med det rette utstyret. 240k mener jeg å huske. Det synes jeg ikke den er verdt.
Den heter R1250RS nå, det er den modellen Fredrik snakker om. Motoren er helt ny og den har fått et oppgradert utseende.

Spørs hva du mener med det rette utstyret, hvis du skal ha alle de dyreste pakkene blir det jo dyrt. Men med valg av sort farge og en del utstyr jeg selv ville hatt ligger den på 229’
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 02 aug 2019, 06:28
Bjerknez skrev: 02 aug 2019, 03:14
FredrikE24 skrev: 02 aug 2019, 01:51 Mitt tips var hvertfall og prøve den nye R1250-motoren med shiftcam. Jeg ble veldig overrasket. Skulle tro at denne faktisk har litt pulver i 150.
Jeg skjønner litt hva du mener. Jeg føler selv at min egen sykkel våkner skikkelig til liv motormessig fra 130km/t og oppover. Da med rekkefire(BMW K). Jeg fikk ikke prøvd R1250-plattformen på motorvei, men det lineære draget sier meg at det kan være bra. Jeg forstår imidlertid ikke hva BMW driver med. De burde heller komme med en etterfølger av K1300S(175hk og kardangdrift).
Hadde R1200RS fått et litt "polert" utseende, så kunne denne vært aktuell. Husker jeg likte den godt, selv om ikke motoren passet godt i en slik type sykkel mener jeg. Husker den var meget momentsterk, men kortpustet. Noe som egentlig er helt greit i en sykkel ala R NineT etc.

Dispalyet synes jeg bare var trist på den jeg kjørte. Såpass trist at jeg ikke vil ha den. Minner meg mest om dashbordet i en gammel Golf. Føler liksom at dem har spart på noe... dessuten blir den ganske dyr med det rette utstyret. 240k mener jeg å huske. Det synes jeg ikke den er verdt.
Den heter R1250RS nå, det er den modellen Fredrik snakker om. Motoren er helt ny og den har fått et oppgradert utseende.

Spørs hva du mener med det rette utstyret, hvis du skal ha alle de dyreste pakkene blir det jo dyrt. Men med valg av sort farge og en del utstyr jeg selv ville hatt ligger den på 229’
Du har nok rett. Jeg ser nå at R1250RS har fått TFT display. Men jeg ser også at lyktene forran har blitt mindre. Jeg likte fronten på den gamle mye bedre. Jeg synes egentlig ikke den er så veldig tøff med den nye fronten. Så kommer problematikken min rundt vindskjermer da...

Tror jeg takker nei takk til denne.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24621
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Bjerknez »

Her er forskjellene:

R1200RS:
BMW R1200rs 15 01.jpg
R1250RS:
maxresdefault.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R - Sesongstart!

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 02 aug 2019, 06:52 Du har nok rett. Jeg ser nå at R1250RS har fått TFT display. Men jeg ser også at lyktene forran har blitt mindre. Jeg likte fronten på den gamle mye bedre. Jeg synes egentlig ikke den er så veldig tøff med den nye fronten. Så kommer problematikken min rundt vindskjermer da...

Tror jeg takker nei takk til denne.
Synes den er nice jeg. Er sånn halvbegeistret for den fargen, men synes hele sykkelen har fått set et sportslig løft.

Uansett. Nå har jeg lagt ut bimmern min for salg, jeg har tvilt meg frem til dette punktet. Men legger den ut, ser om jeg får noen tilbud og så tar jeg det derfra.

Hva betalte du forresten på service du hadde i sommer? Min service i går kom på 1800 kr :D :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Svar