Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
-
- Innlegg: 106
- Registrert: 05 nov 2014, 23:15
- Motorsykkelen din: Desert Sled, Sherco 5.1, DRZ 400
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Ikke vent på at snøen skal smelte. Bruk den: slalom og MC er cirka det samme.....
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Hehe, Jeg har så og si aldri stått på ski i hele mitt liv. Skisport er noe som interreserer meg langt opp i ryggen. Egentlig alt som har med snø og gjøre skyr jeg som pesten. Om vintern holder jeg meg inne gitt :)Duke944 skrev: 05 aug 2019, 09:16 Ikke vent på at snøen skal smelte. Bruk den: slalom og MC er cirka det samme.....
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Som alt annet i livet er interessen for noe periodisk. Ikke stress med det, om du vil prøve noe helt annet eller ta en pause så er det også greit. Det er naturlig når du har kjørt 60.000km de siste tre årene at du kan bli litt mettet.
Det er svært få av oss (Magnus Carlsen, Ole Einar Bjørndalen...) som klarer å holde en interesse så sterkt over lang lang tid.
Selg sykkelen, kanskje du tenker det er greit at der er et tomrom i garasjen, eller kanskje du føler du må fylle den igjen med en gang med ny sykkel. Tiden vil vise.
Det er svært få av oss (Magnus Carlsen, Ole Einar Bjørndalen...) som klarer å holde en interesse så sterkt over lang lang tid.
Selg sykkelen, kanskje du tenker det er greit at der er et tomrom i garasjen, eller kanskje du føler du må fylle den igjen med en gang med ny sykkel. Tiden vil vise.
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Joda, ikke noe stress for meg dette :)kgjersda skrev: 05 aug 2019, 09:59 Som alt annet i livet er interessen for noe periodisk. Ikke stress med det, om du vil prøve noe helt annet eller ta en pause så er det også greit. Det er naturlig når du har kjørt 60.000km de siste tre årene at du kan bli litt mettet.
Det er svært få av oss (Magnus Carlsen, Ole Einar Bjørndalen...) som klarer å holde en interesse så sterkt over lang lang tid.
Selg sykkelen, kanskje du tenker det er greit at der er et tomrom i garasjen, eller kanskje du føler du må fylle den igjen med en gang med ny sykkel. Tiden vil vise.
Skal bli godt (faktisk) å bli kvitt sykkelen. Kanskje kommer jeg da til å tenke litt annerledes. Kanskje blir det for "tomt" og jeg får abstinenser, ellers så kan det jo hende jeg føler det er helt greit også, med et sabbat år eller to. Hvem vet. Kjede meg kommer jeg ikke til å gjøre uansett :)
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Kjenner veldig godt til periodisk interesse og "all-in" når interessen først er der. Jeg hadde ingen intensjon eller tanker om å kjøpe MC i år, men en liten gnist ble til en ganske kraftig flamme, og plutselig satt jeg der med drømmesykkelen igjen
Merker fort at andre interesser plutselig må vike, men sånn er det hele tiden for min del. Jeg holder mye fokus på få ting, istedenfor mange ting samtidig. Og hvis jeg først går lei så er det nesten fullstendig cut-off på dagen.

Merker fort at andre interesser plutselig må vike, men sånn er det hele tiden for min del. Jeg holder mye fokus på få ting, istedenfor mange ting samtidig. Og hvis jeg først går lei så er det nesten fullstendig cut-off på dagen.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Ja, kjenner meg godt igjen der. For noen år siden (før MC interessen blomstret) var jeg fullstendig oppslukt i fotografering. Det ene førte med det andre og til slutt så satt jeg der med fotoutstyr med verdi langt over 100.000 kroner. Jeg så ut som en journalist der jeg gikk med et belte rundt livet når jeg var på ferie med alle top end (L-objektivene til Canon) i et belte og et Canon 5D Fullformat rundt halsen. Selvsagt hadde jeg også kjøpt 4 stk. Canon EX580 blitser som jeg styrte trådløst.Snikendeugle skrev: 05 aug 2019, 10:19 Kjenner veldig godt til periodisk interesse og "all-in" når interessen først er der. Jeg hadde ingen intensjon eller tanker om å kjøpe MC i år, men en liten gnist ble til en ganske kraftig flamme, og plutselig satt jeg der med drømmesykkelen igjen![]()
Merker fort at andre interesser plutselig må vike, men sånn er det hele tiden for min del. Jeg holder mye fokus på få ting, istedenfor mange ting samtidig. Og hvis jeg først går lei så er det nesten fullstendig cut-off på dagen.
En av mine bilder havnet på hele midtsiden i Fredrikstad blad og jeg leste meg opp samt tok alt fra såkalte "street photos" til landskap og makro etc. Jeg lå i blomsterenger med ræva i været og ventet på at en veps skulle komme og jeg gikk rundt på Oslos østkant for å knipse bilder av folk. Man kan si jeg var et lett ransoffer med det fotoutstyret jeg hadde med meg. Men det gikk bra.
Var på mange fototurer med likesinnede, drakk pils, snakket foto og utstyr akkurat som vi snakker kubikk og nedlegg. Veldig artig det også.
Jeg solgte hele skiten til slutt og bestemte meg for å ta sykkellappen.
Før dette igjen var dte bilpleie på et notorisk sinnsykt nivå hvor jeg også vasket dekkene på bilen (inne i sporene) med q-tips. Ja, det tok helt av det også...
SÅ man kan si jeg går all inn, med nebb og klør. Nesten rart jeg ikke har vert på bane enda...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Joda, interesser går ofte i bølger - høye topper og dype daler. Omtrent som motorsykkelterrenget her i landet
.
Hos meg vokste det fram en stadig økende motorsykkelinteresse våren og sommeren 2006, som endte med kjøp av en ny Yamaha TDM 900 - uten konas viten og godkjenning...
.
Ble litt rabalder i starten, men gikk seg fort til med korte og lange turer med henne bakpå. Stor glede for oss begge.
Nå er hennes MC-interesse langt fra like stor som de første årene, men hun har fortsatt glede av å være med på dagsturer og turer som den vi hadde i Sør-Sverige i sommer.
For egen del er MC-interessen like stor, men samtidig annerledes. Wow! faktoren er selvfølgelig ikke lenger den samme, men gleden av å kjøre motorsykkel er fortsatt slik at jeg kjenner en lettere sitring i kroppen når jeg slenger med på sykkelen for lange og korte turer.
Samme med min andre store interesse, nemlig hardrock og spesielt metal. Sjeldnere konserter nå, men med spent sitring i kroppen de gangene det skjer.
To interesser jeg har hatt i mange, mange år. Ikke like spennende og involverende som den første tiden, men likevel fortatt sterkt til stede på en litt annen måte uen at jeg helt greier å forklare hvordan.
Når det gjelder deg og MC-interessen, Bjerknez, så tror jeg kanskje du har begrenset deg litt for mye i den forstand at du ser fram til den samme sommerturen hvert år og kjørt de samme lokale strekningene til det kjedsommelige i flere år.
Nå selger du jo bimmeren og står da på en måte på en ny startstrek. Hva med å tenke på muligheten for lengre og mer varierte turer?
Kjør Kystriksveien! Fine veier, mange overnattingsmuligheter, mye fint å ta bilder av. Ta opp igjen fotointeressen, om enn ikke like intenst som tidligere, og stopp når det passer langs ruta og fang gode øyeblikk du kan leve på i vinterhalvåret mens nye turer i inn- og utland planlegges.
Planlegg andre fine Norgesturer. Ta sjansen på teltovernattinger på campingplasser eller rett og slett villcamping nær sagt hvor som helst.
Hva med å ta en tur nedover i Tyskland med Romantische Straße som mål? En rolig tur gjennom byer med historisk sus i flott landskap, selv om "alle" sier at Tyskland er dørgende kjedelig...
Senere alpene i Østerike, Italia, Sveits.
Om du velger å skaffe deg annen sykkel enn det du stadig vekk liker å benevne som "traktor", så er jeg sikker på at du fint greier å rigge den typen sykkel du velger til å passe akkurat din tur.
Ellers må jeg si Duke944 kom med mye fornuftig i et tidligere innlegg her.
En godt voksen kar, som jeg hsar hatt gleden av å treffe en gang og det siste jeg så av ham etter praten vår var der han stående på sin Ducati Desert Sled (tror jeg det var?) ned en grusvei. En hyggelig kar på vel 70, mener jeg å huske, i en leken MC-positur, som jeg synes forteller mye om hans motorsykkelglede.
En man som også har sørget for privilegier på sine eldre dager ved å kunne kjøre MC så lenge han lyster i Spania, på bla. grusveier, noe han liker.
Jeg er ingen ivrig gruskjører selv, men skjønner godt de som gjenoppdager MC-gleden med slik kjøring.
Så hvem vet, kanskje du er en av dem?
Hvis ikke finnes det massevis av andre muligheter for å holde MC-interessen ved like.
For meg er det fortsatt muligheten for å dra på tur, alene og sammen med andre, og kjenne at man er på en eventyrlig oppdagelsesreise - igjen og igjen...
Vel, det var noen kjappe tanker herfra. Så får du ta det for hva det er, som det spontane innspillet det er...
.

Hos meg vokste det fram en stadig økende motorsykkelinteresse våren og sommeren 2006, som endte med kjøp av en ny Yamaha TDM 900 - uten konas viten og godkjenning...

Ble litt rabalder i starten, men gikk seg fort til med korte og lange turer med henne bakpå. Stor glede for oss begge.
Nå er hennes MC-interesse langt fra like stor som de første årene, men hun har fortsatt glede av å være med på dagsturer og turer som den vi hadde i Sør-Sverige i sommer.
For egen del er MC-interessen like stor, men samtidig annerledes. Wow! faktoren er selvfølgelig ikke lenger den samme, men gleden av å kjøre motorsykkel er fortsatt slik at jeg kjenner en lettere sitring i kroppen når jeg slenger med på sykkelen for lange og korte turer.
Samme med min andre store interesse, nemlig hardrock og spesielt metal. Sjeldnere konserter nå, men med spent sitring i kroppen de gangene det skjer.
To interesser jeg har hatt i mange, mange år. Ikke like spennende og involverende som den første tiden, men likevel fortatt sterkt til stede på en litt annen måte uen at jeg helt greier å forklare hvordan.
Når det gjelder deg og MC-interessen, Bjerknez, så tror jeg kanskje du har begrenset deg litt for mye i den forstand at du ser fram til den samme sommerturen hvert år og kjørt de samme lokale strekningene til det kjedsommelige i flere år.
Nå selger du jo bimmeren og står da på en måte på en ny startstrek. Hva med å tenke på muligheten for lengre og mer varierte turer?
Kjør Kystriksveien! Fine veier, mange overnattingsmuligheter, mye fint å ta bilder av. Ta opp igjen fotointeressen, om enn ikke like intenst som tidligere, og stopp når det passer langs ruta og fang gode øyeblikk du kan leve på i vinterhalvåret mens nye turer i inn- og utland planlegges.
Planlegg andre fine Norgesturer. Ta sjansen på teltovernattinger på campingplasser eller rett og slett villcamping nær sagt hvor som helst.
Hva med å ta en tur nedover i Tyskland med Romantische Straße som mål? En rolig tur gjennom byer med historisk sus i flott landskap, selv om "alle" sier at Tyskland er dørgende kjedelig...
Senere alpene i Østerike, Italia, Sveits.
Om du velger å skaffe deg annen sykkel enn det du stadig vekk liker å benevne som "traktor", så er jeg sikker på at du fint greier å rigge den typen sykkel du velger til å passe akkurat din tur.
Ellers må jeg si Duke944 kom med mye fornuftig i et tidligere innlegg her.
En godt voksen kar, som jeg hsar hatt gleden av å treffe en gang og det siste jeg så av ham etter praten vår var der han stående på sin Ducati Desert Sled (tror jeg det var?) ned en grusvei. En hyggelig kar på vel 70, mener jeg å huske, i en leken MC-positur, som jeg synes forteller mye om hans motorsykkelglede.
En man som også har sørget for privilegier på sine eldre dager ved å kunne kjøre MC så lenge han lyster i Spania, på bla. grusveier, noe han liker.
Jeg er ingen ivrig gruskjører selv, men skjønner godt de som gjenoppdager MC-gleden med slik kjøring.
Så hvem vet, kanskje du er en av dem?
Hvis ikke finnes det massevis av andre muligheter for å holde MC-interessen ved like.
For meg er det fortsatt muligheten for å dra på tur, alene og sammen med andre, og kjenne at man er på en eventyrlig oppdagelsesreise - igjen og igjen...
Vel, det var noen kjappe tanker herfra. Så får du ta det for hva det er, som det spontane innspillet det er...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Joda, jeg har tenkt de tankene du kommer med der AJ, for lenge siden. Alpetur er faktisk ikke noe som frister. Jeg vet ikke hvorfor, men det har nok noe med den transportetappen gjennom Tyskalnd å gjøre muligens. Noen sender sykkelen på tog etc. men det blir bare styr mener jeg. Dte er uten tvil fint der nede i Alpeland, men jeg vet ikke...
Det var like før jeg bestillte meg tur til USA via MC Tours for ett par år siden. Men når jeg så at dagsetappene var på 10-15 mil og man skulle kjøre Harley samt mange sammen inkludert følgebile, drivstoff etc. så ser jeg for meg at det hadde dukket opp en del komersielle stopp langs veien.
Derfor hoppet jeg også av dette ganske kjapt. Jeg hadde regelrett flydd på veggen hvis jeg ikke skulle kjørt mer en 10-15 mil pr. dag.
Så jeg liker det "enkle" gjerne her i Norge eller Sverige og kanskje Danmark. I nord har jeg vert bøttevis av ganger (med bil) og Lofoten kan jeg nesten si at jeg er litt lei. Selv om det er fint der. Så Nord for Bartebyen frister ikke veldig. Tror jeg.
Det var like før jeg bestillte meg tur til USA via MC Tours for ett par år siden. Men når jeg så at dagsetappene var på 10-15 mil og man skulle kjøre Harley samt mange sammen inkludert følgebile, drivstoff etc. så ser jeg for meg at det hadde dukket opp en del komersielle stopp langs veien.
Derfor hoppet jeg også av dette ganske kjapt. Jeg hadde regelrett flydd på veggen hvis jeg ikke skulle kjørt mer en 10-15 mil pr. dag.
Så jeg liker det "enkle" gjerne her i Norge eller Sverige og kanskje Danmark. I nord har jeg vert bøttevis av ganger (med bil) og Lofoten kan jeg nesten si at jeg er litt lei. Selv om det er fint der. Så Nord for Bartebyen frister ikke veldig. Tror jeg.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Slutt å toill!
Nå må du finne deg en sykkel du sitter godt på, slik at vi kan utforske sverige neste sommer.
Nå må du finne deg en sykkel du sitter godt på, slik at vi kan utforske sverige neste sommer.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Tror Bjerknez'en må sjekke ut denne nærmere for å gjenfinne MC-gleden og eventyrlysten utover den sedvanlige sommerturen
.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Haha, akkurat nå sitter det langt inne. Men ja, sittestilling er nok første prioritet ved neste valg av sykkel ja. Jeg vil påstå at det muligens er ryggen som har en delskyld her. Å kjøre langt er ikke lenger en glede og aktiv kjøring gjør at jeg stivner fort fordi jeg er redd for dumper i veien som gjør at ryggplagene dukker opp.Cutless skrev: 05 aug 2019, 21:12 Slutt å toill!
Nå må du finne deg en sykkel du sitter godt på, slik at vi kan utforske sverige neste sommer.
351AB06A-378A-4701-A931-6EEE86C77996.jpeg
Jeg må rett og slett innse at mine "racing" dager er over på motorsykkel. Det er en del andre ting jeg også må innse når det kommer til ryggen. Den blir ikke bedre. Det er ikke ILLE, men er sittestillingen feil og jeg ikke får tatt i mot med beina så vil det bare bli slitsomt.
Jeg tror rett og slett jeg må tenke helt nytt. Men jeg kan på min fars grav love at jeg aldri kommer til å kjøpe noen traktor. Selv om dette nok hadde gagnet ryggen min. Da kjøper jeg meg heller en motorisert rullestol. Gode sykler å kjøre, helt sikkert, men dette har lite med hva JEG forbinder med MC livet og gjøre.
Da vil jeg i såfall heller ha noe som er retro og da sikter jeg i retning Triumph eller BMW. Men akkurat nå, så legger jeg sykkelkjøp helt på hylla. Enten så får jeg et kick når bimmern faktisk blir solgt, eller så vil jeg føle at det er helt greit uten sykkel. Vi får se

Du gikk jo selv ett år eller to uten sykkel, og det så jo ut til at dette gjorde susen for din del

-
- Innlegg: 106
- Registrert: 05 nov 2014, 23:15
- Motorsykkelen din: Desert Sled, Sherco 5.1, DRZ 400
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Takker for omtalen AJ; dog ikke søtti ennå, men pensjonist, ja. Liker gruskjøring og ikke minst god asfalt. Men det må svinge - og jeg må sitte godt. Enig med Cutless der. I Spania bor jeg i et område hvor det er uendelig mye gode svinger på asfalt. Hadde først en foroversykkel; det ble slitsomt. Bytta til en Multistrada 1100; styreforhøyer og mjukt oppsett på Öhlinsen. Funker dramatisk bra. På grus; DRZ 400, en gammal traver som er umulig å ødelegge. I sum: disse to kjøremåtene har gitt mitt MC-liv en ny giv. Og AJ, V85TT og Ducati Desert Sled er ganske like sykler, både i vekt og ydelse. Men med mer elektromikk på Guzzien. Jeg vil helst ikke ha allverdens hjelpemidler, liker best å kjøre sjøl. Likevel, verd å prøve!
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Hvorfor har du så mye imot traktorer, B?
Jeg synes de nyere GS Adventure er fete. Kvikkshift opp og ned, mye komfort, heftig styling, lange turer og nye eventyr osv.. jeg er ikke i tvil i hvert fall.
Jeg synes de nyere GS Adventure er fete. Kvikkshift opp og ned, mye komfort, heftig styling, lange turer og nye eventyr osv.. jeg er ikke i tvil i hvert fall.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Ja, dette har jeg lurt på også. En del ganger, faktisk...xyvind skrev: 06 aug 2019, 09:35 Hvorfor har du så mye imot traktorer, B?
Jeg synes de nyere GS Adventure er fete. Kvikkshift opp og ned, mye komfort, heftig styling, lange turer og nye eventyr osv.. jeg er ikke i tvil i hvert fall.

Også den konsekvente bruken av ordet "traktor"...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Som jeg har nevnt tidligere så tviler jeg ikke på at traktorer (som er min samlebetegnelse på høyreiste doninger med sidevesker som ikke ser spesielt bra ut, selv om noen ser bedre ut enn andre) er gode å kjøre og alt det der. Det er ikke det det går på i det hele tatt.
Jeg forstår også hvorfor enkelte velger slike. Tro det eller ei :)
Men en "traktor" er mer et slags verktøy hvor komfor og funksjon kommer forran utseende. For min del kan jeg ofre ganske mye for å slippe å kjøre en slik type sykkel, nettopp fordi jeg føler en slik type sykkel er ganske sjeleløs, vanlig, ikke fult så pen, stor etc. Jeg vet ikke, men den fungerer litt på samme måte som en traktor på en gård. Den er meget anvennelig og enkelte klarer seg ikke uten (på en gård), men jeg vil på en måte heller dra plogen med en Hummer... selv om den ikke er like godt egnet. Hvis dere forsto denne noe enkle metaforen...
Det skal sies at enkelte traktorer er tøffere enn andre. Ducati Multistrada og 1290 Super Adventure ser ikke så ille ut, men det er fortsatt en traktor.
Da vil jeg mye heller ha en sykkel ala R Nine T med tøffe sidevesker (ikke tåppbåks) i skinn. Føler liksom jeg kjører en "tøffere" og mer spesiell sykkel. Så får det heller være at jeg ikke får med meg fire brett med ØL i toppboksen, primusutstyr og firemannstelt i den ene sideboksen og matrasjon for en uke i den andre.
Føler jeg er mer på tur hvis jeg ikke har med meg all verden. Bare sittestillingen er god og jeg kan være stolt av sykkelen jeg kjører ut fra egne preferanser så skal jeg nok komme meg like langt avgårde på tur som de med den dyreste GS'en, tror jeg. :)
Jeg forstår også hvorfor enkelte velger slike. Tro det eller ei :)
Men en "traktor" er mer et slags verktøy hvor komfor og funksjon kommer forran utseende. For min del kan jeg ofre ganske mye for å slippe å kjøre en slik type sykkel, nettopp fordi jeg føler en slik type sykkel er ganske sjeleløs, vanlig, ikke fult så pen, stor etc. Jeg vet ikke, men den fungerer litt på samme måte som en traktor på en gård. Den er meget anvennelig og enkelte klarer seg ikke uten (på en gård), men jeg vil på en måte heller dra plogen med en Hummer... selv om den ikke er like godt egnet. Hvis dere forsto denne noe enkle metaforen...
Det skal sies at enkelte traktorer er tøffere enn andre. Ducati Multistrada og 1290 Super Adventure ser ikke så ille ut, men det er fortsatt en traktor.
Da vil jeg mye heller ha en sykkel ala R Nine T med tøffe sidevesker (ikke tåppbåks) i skinn. Føler liksom jeg kjører en "tøffere" og mer spesiell sykkel. Så får det heller være at jeg ikke får med meg fire brett med ØL i toppboksen, primusutstyr og firemannstelt i den ene sideboksen og matrasjon for en uke i den andre.
Føler jeg er mer på tur hvis jeg ikke har med meg all verden. Bare sittestillingen er god og jeg kan være stolt av sykkelen jeg kjører ut fra egne preferanser så skal jeg nok komme meg like langt avgårde på tur som de med den dyreste GS'en, tror jeg. :)
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Jeg er også lei av de korte turene i nærområdet, lei av mengden luft som treffer meg på transportetapper, lei av den spisse knevinkelen.. jeg har innsett at jeg skal over på tursykkel og kjøre lengre turer, ta av på mindre fjellveier, prøve noe nytt. Men jeg elsker jo å være ute på den måten da, også er vi jo forskjellige osv...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39829
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Min assosiasjon til den øvrige motoriserte verden er heller SUV enn traktor...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Mengden luft er jeg ikke lei, men knevinkel (grunnet ryggen) og turer i nærområdet er noe som hemmer meg ja. Hadde jeg hatt frisk rygg, så hadde jeg skrevet under kontrakten på enda en S1000R, garantert.xyvind skrev: 06 aug 2019, 10:10 Jeg er også lei av de korte turene i nærområdet, lei av mengden luft som treffer meg på transportetapper, lei av den spisse knevinkelen.. jeg har innsett at jeg skal over på tursykkel og kjøre lengre turer, ta av på mindre fjellveier, prøve noe nytt. Men jeg elsker jo å være ute på den måten da, også er vi jo forskjellige osv...

- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Joda... det var bare for å tegne et bilde :)AJ skrev: 06 aug 2019, 10:14 Min assosiasjon til den øvrige motoriserte verden er heller SUV enn traktor...
Men kan godt sammenligne litt med SUV også. Mange kjører SUV. SUV er litt inn. Men det er ytterst få som lar julene på dyre SUV'er føle grusveier og ulent terreng.
Eneste fordelen men en sykkel ala GS1200 etc. er at disse er såpass ufine i utgangspunktet at det ikke gjør noe å klaske på toppbokser og sidevesker etc.
En Toyota Landcruiser med skiboks på taket er det liksom ingen som slenger øynene på, men man slenger ikke skiboks på en Porche 911 feks. Det ville sett rart ut.
Mange rare retorikker fra min side her nå, men dere spurte om hvorfor jeg ikke likte traktorer og jeg prøver i beste evne og forklare det. Dette går uansett på smak og behag. Hva andre velger å gjøre er meg revnende likegyldig. Bare jeg slipper å eie en slik type sykkel selv. :)
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Jeg tipper det går mer på trangen til å spytte inn "traktor-sammenligningen" i hver bidige tråd disse sykkeltypene nevnes enn hva du liker og ikke liker :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Da tipper du feilSnikendeugle skrev: 06 aug 2019, 10:29 Jeg tipper det går mer på trangen til å spytte inn "traktor-sammenligningen" i hver bidige tråd disse sykkeltypene nevnes enn hva du liker og ikke liker :)

Jeg ble spurt i min egen tråd om hvorfor jeg ikke liker "traktorer" og da prøver jeg i beste evne og forklare det. Men hvem bryr seg vel egentlig om hva jeg mener? Det viktigste er vel at man selv trives på tur med den sykkelen man har?
- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Tøff bil med passende skiboks. Hadde dette vert en firkantet alluminiumkasse med hengelås derimot....

Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Synes det er synd at du sier du er så lei av motorsykkel. Selv kan jeg ikke forestille meg hvordan det hadde vært å være uten sykkel. Føler bare at det er meg. Jeg er en motorsykkel-type. Jeg hadde blitt deprimert uten motorsykkel.
Sier igjen at vi er forskjellige, og at vi må akseptere det. Men heng deg gjerne på lengre turer neste år hvis du skulle ombestemme deg og gå for en ordentlig tursykkel
man trenger ikke kjøpe den dyreste og nyeste, og det finnes mange pent brukte fullspekka tursykler til en overkommelig pris.
Sier igjen at vi er forskjellige, og at vi må akseptere det. Men heng deg gjerne på lengre turer neste år hvis du skulle ombestemme deg og gå for en ordentlig tursykkel


- Bjerknez
- Innlegg: 24622
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Bimmern selges!
Deprimert er jeg vertfall ikke. Jeg tar dette med knusende ro. Overraskende rolig kanskje...?xyvind skrev: 06 aug 2019, 11:04 Synes det er synd at du sier du er så lei av motorsykkel. Selv kan jeg ikke forestille meg hvordan det hadde vært å være uten sykkel. Føler bare at det er meg. Jeg er en motorsykkel-type. Jeg hadde blitt deprimert uten motorsykkel.
Sier igjen at vi er forskjellige, og at vi må akseptere det. Men heng deg gjerne på lengre turer neste år hvis du skulle ombestemme deg og gå for en ordentlig tursykkelman trenger ikke kjøpe den dyreste og nyeste, og det finnes mange pent brukte fullspekka tursykler til en overkommelig pris.
Tror dette ordner seg jeg. Pleier jo å gjøre det for kjekke guter
