MCnyheter vi har ventet på...?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38207
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Er det full forvirring eller bevisste strategiske valg og tro på en 'ny tid' i designavdelingen til Honda om dagen
Her ser det ut til at de har "tatt'n helt ut"...:
Mer info i disse lenkene:
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... ac2b1fcb0b" onclick="window.open(this.href);return false;
http://icdn4.digitaltrends.com/image/ho ... x646-c.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Hva synes folket?
Her ser det ut til at de har "tatt'n helt ut"...:
Mer info i disse lenkene:
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... ac2b1fcb0b" onclick="window.open(this.href);return false;
http://icdn4.digitaltrends.com/image/ho ... x646-c.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Hva synes folket?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Sted: Skien
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Visse ting bør man rett å slett ikke ta ut offentlig... :-#AJ skrev:Her ser det ut til at de har "tatt'n helt ut"...:
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38207
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ikke en sykkel du kunne tenke deg å vurdere som din neste, antar jeg...Banditmannen skrev:Visse ting bør man rett å slett ikke ta ut offentlig... :-#AJ skrev:Her ser det ut til at de har "tatt'n helt ut"...:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Jeg begynner å mistenke problemer på designkontoret til Honda. Tror ikke røykeloven gjelder der, for noen har røyka sokkene sine..Banditmannen skrev:Visse ting bør man rett å slett ikke ta ut offentlig... :-#AJ skrev:Her ser det ut til at de har "tatt'n helt ut"...:
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38207
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Kanskje det gitt?SuperMorten skrev: Jeg begynner å mistenke problemer på designkontoret til Honda. Tror ikke røykeloven gjelder der, for noen har røyka sokkene sine..
Men etter å ha studert sykkelen litt nærmere kan det jo sies at det er en artig løsning med passasjersalen som kan vippes opp som ryggstøtte for føreren ved solo-kjøring
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7013
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Sykkelen er, iflg artikkelen, bergnet på unge sosiale byboere som lever i en digital medieverden.
Det kan jo hende at folk som er født senere enn 1990 har litt andre tanker om design enn oss
som er 40pluss ?
Ikke sikkert at ungdom lar seg friste av mcdesign som egentlig ikke har endret eg mye de siste 50 årene.
Det kan jo hende at folk som er født senere enn 1990 har litt andre tanker om design enn oss
som er 40pluss ?
Ikke sikkert at ungdom lar seg friste av mcdesign som egentlig ikke har endret eg mye de siste 50 årene.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38207
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Skal ikke se bort fra det, nei.Jompa skrev: Ikke sikkert at ungdom lar seg friste av mcdesign som egentlig ikke har endret eg mye de siste 50 årene.
Det er kanskje dette Honda tar sikte på; å lage motorsykler som har mer urban scooter i seg, funksjonelt og designmessig, enn MC?
Og som yngre urbane folk kan fatte interesse for...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Pen og pen??? Det spørs hva man er vandt med og hva man har lyst skal være pent.
Er det penere med glatte flater eller noe som det ser ut som en pensjonert rørlegger har tegnet?
Hadde den vært penere hvis det hadde stått f.eks. BMW, Moto Guzzi eller Ducati på
siden av den eller hadde den vært innovativ, som enkelte ville kalt det?
Men....jeg vil ikke ha den.
Er det penere med glatte flater eller noe som det ser ut som en pensjonert rørlegger har tegnet?
Hadde den vært penere hvis det hadde stått f.eks. BMW, Moto Guzzi eller Ducati på
siden av den eller hadde den vært innovativ, som enkelte ville kalt det?
Men....jeg vil ikke ha den.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Sted: Skien
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Neeeeee, kanskje ikke...AJ skrev:Ikke en sykkel du kunne tenke deg å vurdere som din neste, antar jeg...Banditmannen skrev:Visse ting bør man rett å slett ikke ta ut offentlig... :-#AJ skrev:Her ser det ut til at de har "tatt'n helt ut"...:
Men det er klart at Jompa har et poeng. Vi er kanskje ikke i målgruppa, og de skal kanskje ha litt kredd for å våge å lage noe litt(ehhh, ganske mye) utenom det vanlige!
Så får helle historien si hva som ble topp og hva som var flopp.
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
For meg er det likegyldig hvem som er i målgruppa for denne skapelsen.AJ skrev:Er det full forvirring eller bevisste strategiske valg og tro på en 'ny tid' i designavdelingen til Honda om dagen
Her ser det ut til at de har "tatt'n helt ut"...:
Mer info i disse lenkene:
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... ac2b1fcb0b" onclick="window.open(this.href);return false;
http://icdn4.digitaltrends.com/image/ho ... x646-c.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Hva synes folket?
Jeg feller en tåre over at en produsent som Honda, som har levert et utall klassikere opp igjennom årene, nå i all hovedsak leverer motorsykler som er et tydelig bevis på at tunge psykofarma IKKE hører hjemme i en designavdeling
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Honda har 38 stk andre sykkeltyper mellom 125 og 1832 ccm i sitt sortiment, så det er håp.
Ikke mange som kan vise til så stort utvalg å tilby sine kunder. Hvis det er noen?
Ikke mange som kan vise til så stort utvalg å tilby sine kunder. Hvis det er noen?
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Joda Honda har endel, men lite interessant nytt.
Ta feks CBR1000RR:
denne har ennå ikke TC eller Powermaps, og den er således akterutseilt iom de aller fleste konkurentene har det, dog har den nok en bra ABS.
Før var Honda for meg synonymt med interessante sykler, nå er det igrunn bare helt motsatt, det skjer jo så lite hos dem.
Hos Aprilia, Kawasaki og ikke minst hos BMW, er det liv i leiren!
Her er det full fokus på elektronikk, og på å slippe interessante nyheter!
Ta feks CBR1000RR:
denne har ennå ikke TC eller Powermaps, og den er således akterutseilt iom de aller fleste konkurentene har det, dog har den nok en bra ABS.
Før var Honda for meg synonymt med interessante sykler, nå er det igrunn bare helt motsatt, det skjer jo så lite hos dem.
Hos Aprilia, Kawasaki og ikke minst hos BMW, er det liv i leiren!
Her er det full fokus på elektronikk, og på å slippe interessante nyheter!
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Nå må ikke dere være så gammeldagse og negative og fastlåste i deres vante tenke-mønstre.
Jeg synes også den var stygg som fy, men det synes jeg om mange andre sykler også.
At de eksisterer plager meg overhodet ikke, og det er jo takket være slike sokke-røykende designere verden er i utvikling. Hadde vi ikke hatt disse folka så hadde vi alle sammen kjørt rundt i T-Ford og HD.
Denne Hondaen ser jo ut til å være neste generasjon cruiser, og mest sannsynlig langt mere behagelig enn de fleste av dagens, som jo kan sies å henge litt etter den gjennomsnittelige evolusjons-hastigheta.
Ang manglende elektronikk, så er det ikke alle som anser antispinn, antislædd med tilbakevirkende kraft, Tip-Tronic og "regnværs-knapp" som Benelli kalte det for mange år siden, vi kan jo føye til "racer-knapp" "grus-knapp" "by-knapp" og "landeveis-knapp", som det eneste saliggjørende på en mc
Jeg synes også den var stygg som fy, men det synes jeg om mange andre sykler også.
At de eksisterer plager meg overhodet ikke, og det er jo takket være slike sokke-røykende designere verden er i utvikling. Hadde vi ikke hatt disse folka så hadde vi alle sammen kjørt rundt i T-Ford og HD.
Denne Hondaen ser jo ut til å være neste generasjon cruiser, og mest sannsynlig langt mere behagelig enn de fleste av dagens, som jo kan sies å henge litt etter den gjennomsnittelige evolusjons-hastigheta.
Ang manglende elektronikk, så er det ikke alle som anser antispinn, antislædd med tilbakevirkende kraft, Tip-Tronic og "regnværs-knapp" som Benelli kalte det for mange år siden, vi kan jo føye til "racer-knapp" "grus-knapp" "by-knapp" og "landeveis-knapp", som det eneste saliggjørende på en mc
- LoneRider
- Innlegg: 154
- Registrert: 10 aug 2013, 13:02
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
- Sted: Telemark
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Det blir ikke min neste sykkel, men dette er såvidt jeg forstår en krysning mellom scooter og mc (som Integra), og som sådan synes jeg den er ganske vellykket. Jeg vil gi Honda credit for å tenke nytt :)AJ skrev:Er det full forvirring eller bevisste strategiske valg og tro på en 'ny tid' i designavdelingen til Honda om dagen
Her ser det ut til at de har "tatt'n helt ut"...:
Mer info i disse lenkene:
http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... ac2b1fcb0b" onclick="window.open(this.href);return false;
http://icdn4.digitaltrends.com/image/ho ... x646-c.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Hva synes folket?
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Slike Scootere er vel ganske så populære i en del andre land med stor tetthet av store byer. Flere produsenter leverer Scootere med "større" motorer. For meg ser dette ut som en scooter og ser for så vidt futurisk nok ut til å tilfredsstille de som måtte ønske denne typen to-hjuling.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.