Jeg har ligget i febertåke fra Mandag til Torsdag, med halsbetennelse og slike fæle ting. Fredag følte jeg meg såpass pigg at jeg tok en dag fri for å gjøre litt forefallende ting i litt rolig tempo..
Siste punkt på dagsplanen var å kjøre et gammelt startbatteri til bilen til den lokale "gjenbruksstasjonen" i kommunen. Så jeg stroppet fast batteriet til bagasjebrettet på K100en og kjørte meg en liten tur. Drar inn på stasjonen, radioen på øret, sola skinner

og alt er flott. Tar meg en tur til EL-returen for å se om jeg fant noe gøy... Ikke denne gangen heller.. Kjører deretter hjemover. Veien derfra og hjem begynner med mange flotte svinger og bratte(!) bakker. Det er alltid gøy og bare mate på i den forstand det utrykket kan brukes på K100en.. Gøy var det hvertfall, det går mellom 1-2-3, masse turtall, full gass, full brems og motorbrems, full gass igjen osv. Kommer meg på toppen og det flater helt ut og jeg cruiser avsted. Brått hører jeg bare et helsikes smell fra drivlinja på biken

Etterfulgt av "kadonk, kadonk, kadonk, kadonk, kadonk" og litt lett lugging. Stopper inn til siden og konstaterer at kardangen er all good. Det var jo fint. Prøver å trille litt og innser at sykkelen triller, inntil jeg slipper clutchen og begynner å "spenne opp" at et eller annet går i lås.. Tenker derfor at dette er drivaksel-havari

For når jeg også komprimerte bakdempern når det "kadonket" og låste seg, så låste det seg litt opp og ting hørtes stillere ut.
For å ikke gjøre skade på svingarmen og andre viktige deler inni der, så var det best å bare trille. Heldigvis var det ikke så langt hjem, og noen nedoverbakker var det også. I følge Google Maps var det 2,8km. Så da var det bare å kle av seg, og begynne dytte
193D71BD-7117-4C1A-915F-C56BA09EDF42.jpeg
CCF91312-2BD0-4AEE-A5D4-A8995D8B40E7.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.