Dexter's laboratory - klar for 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Har prøvekjørt Z1000SX

Legg inn av Globe »

:-k Det var jo et litt overraskende resultat :-k

Mener jeg skjønner hva du beskriver, og med det inntrykket du sitter med, er jeg nok helt enig med deg at det nok ikke er rett sykkel for meg heller :sk?

Men, dette er jo en helt ny sykkel, vil det ikke, rent motormekanisk, "løsne" litt etter noen kilometer?

Hva gjelder ny bil er det ihvertfall slik, den blir ikke skikkelig seg selv før etter å ha passert noen tusen kilometer, motormekanisk.

Legger også merke til at de andre "egenskapene" du beskriver som helt klart jeg kan kjenne igjen som mulige hinder. Jeg kjenner at jeg må få tatt meg en prøvetur jeg også, for å utfordre dine funn og eventuelt bekrefte dem.

Flott at du fikk testet, og kjempebra at du bidrar med dine inntrykk!!

Det flotte med en slik opplevelse som du beskriver her, er jo tilfredsheten med det du har, i det du kjører hjem igjen :thumleft

All ære til Jane :=D>

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Absalon skrev:Hm, kanskje du skulle teste den nye VFRen? =) Den sikler jeg på! Hehe..
Er det Crossrunneren du mener?
Bilde

Den har jo maks moment på 9500 omdreininger, i motsetning til den han allerede har som har maks moment på 6500. Pluss at VFR 800 Crossrunner har en del mindre moment.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Absalon skrev:Hm, kanskje du skulle teste den nye VFRen? =) Den sikler jeg på! Hehe..
Ja, den er lekker! (i rød). Den har jeg ikke prøvd, men jeg skulle gjerne gjort det.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

z1000sx høres litt stressende ut ja...
Men da stemmer inntrykket ditt kanskje bra med denne snutten Forhjulsløft i 100-150 km/t i turtallsområdet 9-10K er sikkert moro for noen... men ikke akkurat det mange prioriterer øverst nei...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Det var jo litt synd at det ble på den måten - tror du var ganske klar for den om ett år eller så :D . Ikke noe greit å bli skuffet på den måten, regner med at du klarer å finne alternativer, rart med det hvis man er klar for å skifte.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Prøvekjørte ingen, jeg.
Ingen som fristet, men var dog litt nysgjerrige på Versys'en...

Rart med det... Kjører man Triumph Tiger er det ikke mye annet som vekker begjæret, for å si det sånn...
:mk

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Duville skrev:Det var jo litt synd at det ble på den måten - tror du var ganske klar for den om ett år eller så :D . Ikke noe greit å bli skuffet på den måten, regner med at du klarer å finne alternativer, rart med det hvis man er klar for å skifte.
Jeg har vel ikke egentlig vært klar for å skifte på den måten. Har jo sykkel. Men har tenkt at dersom et virkelig bra alternativ skulle dukke opp, så kunne det være et bra alternativ når det ble tid for å bytte. Da snakker jeg om flere faktorer som må være innfridd. Pris er en. At det er til noe bedre enn det jeg har er en annen. Pris vil uansett ha et krysningspunkt, men å bytte til noe dårligere enn det jeg har ligger MYE lengre inne... :knegg

Nei. Skal nyte turene på den jeg har. Det interessante med å prøve andre sykler, er at det også sier noe om det man allerede har :thumleft

Brukeravatar
Absalon
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250 R 2009

Legg inn av Absalon »

Snikkeren: Nei ikke Crossrunner, den dukker opp i en 1200 kubikker fra 2010 :)

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=28220387" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne f.eks!

Jeg sikler på en VFR 800, det tenker jeg blir min neste sykkel når jeg har betalt ned bilen om et par års tid! :D

Duville

Legg inn av Duville »

Dexter skrev:
Duville skrev:Det var jo litt synd at det ble på den måten - tror du var ganske klar for den om ett år eller så :D . Ikke noe greit å bli skuffet på den måten, regner med at du klarer å finne alternativer, rart med det hvis man er klar for å skifte.
Jeg har vel ikke egentlig vært klar for å skifte på den måten. Har jo sykkel. Men har tenkt at dersom et virkelig bra alternativ skulle dukke opp, så kunne det være et bra alternativ når det ble tid for å bytte. Da snakker jeg om flere faktorer som må være innfridd. Pris er en. At det er til noe bedre enn det jeg har er en annen. Pris vil uansett ha et krysningspunkt, men å bytte til noe dårligere enn det jeg har ligger MYE lengre inne... :knegg

Nei. Skal nyte turene på den jeg har. Det interessante med å prøve andre sykler, er at det også sier noe om det man allerede har :thumleft
Det er bra - er jo en grei MC den du har - og det er jo greit å få det bekreftet også :D. Greit å slippe de derre 10`+ omdreiningene hvis man skal på langtur (som i går for eks. :D )

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Absalon skrev:Snikkeren: Nei ikke Crossrunner, den dukker opp i en 1200 kubikker fra 2010 :)

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=28220387" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne f.eks!

Jeg sikler på en VFR 800, det tenker jeg blir min neste sykkel når jeg har betalt ned bilen om et par års tid! :D
1200'en ja. Trodde kanskje du mente Crossrunneren siden du skrev den nye VFR'en.
Sikkert en knall sykkel det.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Svolp
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell

Legg inn av Svolp »

ZZR1400 Dexter , så bir du ikke skuffet. :\m/: Var det ikke mulighet for og prøve den i dag, eller er det uinteressant?
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Må si jeg har blitt MEGET fasinert av ZZR-1400 ja....da spesielt etter at jeg kom over fronten....for den hadde jeg LITT problemer med første gang jeg så den, for å være ærlig. Men, det blir som det var med TDM'n....den vokser på deg (les: meg)

I og med Dexter's "slakt" av Z100SX, ja så er ZZR-1400 en MEGET het kandidat i min verden :knegg

Duville

Legg inn av Duville »

Globe skrev:Må si jeg har blitt MEGET fasinert av ZZR-1400 ja....da spesielt etter at jeg kom over fronten....for den hadde jeg LITT problemer med første gang jeg så den, for å være ærlig. Men, det blir som det var med TDM'n....den vokser på deg (les: meg)

I og med Dexter's "slakt" av Z100SX, ja så er ZZR-1400 en MEGET het kandidat i min verden :knegg

Er du også i byttemodus?? Misfornøyd med TDMen med 2 potter og masse ekstrautstyr som endelig virker???

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Nei, nei, nei....men en må jo alltid ha noe å strekke seg etter. TDM'n er MER ENN NOK sykkel for meg p.t. Storkoser meg med den!! ;e

Godtvoksen

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Godtvoksen »

Bilde

Her var det mye riper i lakken - kanskje tid for bytte av sykkel.... ;e :-J

Brukeravatar
Svolp
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell

Legg inn av Svolp »

Jeg må advare deg Globe, hvis du først tar den på en skikkelig prøvetur er det stor sjangs for at den blir med deg hjem i garasjen :roll

For meg, er dette min drømmesykkel, mitt ess, min havfrue om du vil.. Jeg er ufattelig fornøyd. En gang i fremtiden da denne skal selges, kommer jeg nok til og kjøpe meg en ny zzr1400. Med mindre kawasaki har kommet med 1600 :redface
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

ZZR 1400 e jo som en atomisbryter, ustoppelig, pen e den også, men har æ lyst på en?
Njæ, trukke det, æ vil nødig bytte bort allsidigheten som V-stromen har. Skal æ bytte, så må det bli til en sykkel som e bedre på alt enn den æ har.
(No e det vel ikke lenge før æ får noen orange anbefalinger fra tigergutt) :knegg

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Hmmmm....har vi noen her på forumet som har en ORANGE TIGER???... :-k ..ja..når du sier det så mener jeg å ha HØRT om det ja...men kan ikke huske om han har lagt ut noe her i forumet om han er fornøyd med den :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

jhn skrev:ZZR 1400 e jo som en atomisbryter, ustoppelig, pen e den også, men har æ lyst på en?
Njæ, trukke det, æ vil nødig bytte bort allsidigheten som V-stromen har. Skal æ bytte, så må det bli til en sykkel som e bedre på alt enn den æ har.
(No e det vel ikke lenge før æ får noen orange anbefalinger fra tigergutt) :knegg
He-he...
Kanskje KTM 990 SMT kunne vært noe ;-);)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=sV_TW3kT53s[/video]

Duville

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Duville »

Godtvoksen skrev:Bilde

Her var det mye riper i lakken - kanskje tid for bytte av sykkel.... ;e :-J
Hvordan ser du det? :-J Den andre siden er godt skjult ! (og fixet innen ei uke nå regner jeg med).
Mangler forresten bare 15 km på 30 000 kjørte km så jeg før jeg parkerte i går... bare lett innkjørt!

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Nei, Globe, du sier noe. Æ kan heller ikke huske han har sgt noe om det, kanskje han e misfornøyd :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:Hmmmm....har vi noen her på forumet som har en ORANGE TIGER???... :-k ..ja..når du sier det så mener jeg å ha HØRT om det ja...men kan ikke huske om han har lagt ut noe her i forumet om han er fornøyd med den :knegg
Joda, ArcticTiger har skrevet mye fint om ny-tiger'n sin, han... :knegg :jada:

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

KTM kan vel neppe bli galt, men æ trur æ må slutte å tenke på andre sykler, det kan fort bli unødvendig dyrt. Det e egentlig ingenting æ savne på V-stromen, den e allsidig, komfortabel, sterk og glad i svinger og ikke minst, glad i norsk høykvalitetsasfalt

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

AJ skrev:
Globe skrev:Hmmmm....har vi noen her på forumet som har en ORANGE TIGER???... :-k ..ja..når du sier det så mener jeg å ha HØRT om det ja...men kan ikke huske om han har lagt ut noe her i forumet om han er fornøyd med den :knegg
Joda, ArcticTiger har skrevet mye fint om ny-tiger'n sin, han... :knegg :jada:
:vs Hehe, joa, stemmer det :thumleft , de orransje Tigera ække "såværst" :knegg de :D !!
Meen, ingenting er så koolt som en British Racing Green Triumph Tiger 900 :D :thumleft . (Grønn ble prod. kun i -98, med Keihin forgassere)
Jeg får meg en årntli Gla-Latter hver gang jeg tar den på en svingom på utslitte, sporete, sprukne, svingete, smale nord-norske telehiv "Riksveier" :hallo ! Eller en fjelltur på grusvei, da likern seg :prf :knegg !
Det er en rar sykkel det. Ikke best på noe område. Men den er så innmari tøff alikevel :mc1 :lol!!

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Svolp skrev:ZZR1400 Dexter , så bir du ikke skuffet. :\m/: Var det ikke mulighet for og prøve den i dag, eller er det uinteressant?
ZZR1400 skulle jeg mer enn gjerne fått prøvd, men dem hadde den ikke med! Så da fikk jeg ikke prøvd den da :eh

Svar