Er det noe JEG ønsker når jeg er ute etter ny sykkel er det sterke meninger og gode råd. Så får det være opp til meg som kjøper og luke ut det som ikke "passer" meg ut fra preferansene jeg har.kjellv skrev:Bra det da, at vi er enigeBjerknez skrev:Ut fra hva du skriver her, så er vi faktisk helt enige kjellv, og det er også det jeg nevner i mine sterke uttalelser tidligere i trådenkjellv skrev:Feil: MT-09 ER allerede en salgssuksess etter kun ett år på markedetBjerknez skrev:Det er nok helt riktig som du sier her Kjellv, men ut fra fra trådstarter har ymtet til tidligere, så er han ute etter en sykkel som "ikke alle har". Jeg tror også at MT09 kommer til å bli en salgssuksess. Spesielt grunnet motor kontra pris etter "mye for pengene"-prinsippet.kjellv skrev:Selv vil jeg prøve å passe meg litt i denne tråden. Jeg er her inne som privatmann, og gjør så godt jeg kan å la Yamahaselgeren være igjen på jobb... Men dette er ikke så veldig enkelt bestandig.
Men et annet sterkt argument er dette: MT-09 solgte fantastisk bra det første året den var på markedet, og har gjort det over hele verden. Dette er en gullfugl for utstyrsleverandører, og vi har nok sett bare begynnelsen på hva som kommer til å bli tilgjengelig av utstyr innen kort tid.
Andre nye sykler som har salgstall i andre enden av salgsstatistikkene vil aldri få slik oppmerksomhet blant utstyrsleverandører, og eierne vil oppleve slike problemer som du nettopp hadde med for eksempel utvalget i bagasjeløsninger.
Jeg tror nok Cutless hadde blitt glad for noen rungende argumenter i MT09 sin favør her kjellv, så fyr løs :)
Om du jobber på Yamaha i Molde tror jeg har liten betydning. Alle argumenter vil nok bli nøye vektlagt ut fra hans preferanser uansett![]()
Dette er det to grunner til: Motoren og prisen.
Testrapportene fra MC-pressen verden over viser svært god omtale av sykkelen. Sammenligningstestene synes jeg er det beste lesestoff, her er det tross alt kanskje fire sykler som blir sammenlignet, og du får fire ulike føreres mening om alle fire syklene. Test av en ny sykkel har ikke samme verdi, ettersom du får kun konklusjonen til denne ene føreren som ofte også er forfatter av testartikkelen.
Bakdemperen til MT-09 er kanskje den som av pressen har fått mest kritikk. Det trenger ikke bety det samme som at den er dårlig, men det betyr kanskje bare at dette er det de finner å trekke i sammenligning med de tre andre... Det har helt sikkert en sammenheng med totalprisen på sykkelen. Det er ikke mulig å lage en rimelig sykkel med komponenter av høyeste kvalitet. Dette er et kompromiss, men som jeg sa i forrige innlegg har utstyrsleverandørene kastet seg over denne og vil ganske snart tilby alternative dempere i rike mengder og alle prisklasser for de som ser nødvendigheten av det. For de aller fleste vil originaldemperen være mer enn god nok.![]()
Forskjellen er at jeg velger og la være å gi sterke råd om en bestemt sykkel, lar det være opp til kjøper. Jeg skriver bare det jeg vet om MT-09, og lar være å uttale meg om det jeg tror eller meninger jeg har på sviktende grunnlag. Jeg har heller ikke selv prøvekjørt MT-09, derfor vil jeg ikke uttale meg om det.
Sammenligning overlater jeg til den som skal bruke pengene.
Vi skal huske at denne tråden blir lest av mange i årene framover, og det vi skriver i tråden vil bli brukt som direkte råd av flere som er usikre på valg av sykkel.
Vi er ulike, men ikke uenige