Du kan ha rett i at mange velger bort den store GS'en med F800GS. Jeg gjorde dette selv , solgte min 2006 modell R1200GS og kjøpte en 2011 modell F800GS. En mye lettere sykkel å ha med å gjøre i veldig grovt terreng , veier ca 30 kg mindre mener jeg. Jeg var veldig fornøyd med min F800GS , men ser at jeg ønsket meg så mye av det den nye R1200GSW har fått. Merker at jeg savnet kardang og teleleverkonstuksjonen. Nå har jo også F800GS kommet i Adventure utgave med større tank etc , dette tror jeg vil gjøre den enda mer polpulær.JohnnyTh skrev:For min del så virker det som flere velger vekk den store GS'en til fordel for mindre sykkler. Minst to som jeg har fulgt på ADV forumet har parkert 1100GS'en og kjøpt seg en F800gs for rundturen. Begrunnelsen er at den er lettere. Kan du henvise til noen som har kjørt storebror gs rundt jordenBringisen skrev:Meget mulig at Suzuki har god kvalitet , påhengerne har visst det også. Men jeg får meg ikke til å la vær å tenke på bilene som konsernet produserer.JohnnyTh skrev:Sykkelen min heter GSX1100f Katana i Usa. Og maken til kvalitet skal man lete lenge etter. Erfaringen jeg hadde med den var hovedgrunnen til at jeg helst ville ha Suzuki igjen.
Over til noe helt annet. Er det en fordel med all denne elektronikken som stappes i moderne adv sykkler? Er vel ikke lett å få reparert i bushen i Narobi eller Chile. Er jo slike turer disse skal være optimale for.
Jeg personlig synes absolutt det er en fordel med all elektronikken som stappes i moderne motorsykler. Etter min mening gjør det turene både sikrere og mer komfortable. Jeg går helt klart etter slik teknikk når jeg kikker på motorsykkel. Jeg tror det funker tilfredsstillende også i bushen. Om TC, ESA, ABS , cruisekontroll og Dynamisk dempning skulle slutte å fungere , så regner jeg med at motoren fremdeles går og at man kommer seg frem. Når man ser på personer som har kjørt disse syklene jorden rundt , og da tenker jeg ikke på Obiwan Kanobi , så har syklene greid seg overraskende bra.
Hvis vi begynner å blande inn biler fra suzuki så kan vi jo dra inn BMW sine biler og. Der er ikke jeg imponert. Værre vinterbil skal man lete lenge etter og kvalitetsmessig er jeg ikke imponert. Jeg kjører en bmw 520d touring. Stor bil men trang innvendig. Fryktelig tungvindt gps, nei var vel ikke biler vi diskuterer her
Man kan lese om mange flotte turer verden rundt både på ADVrider forumet og på Snellpanzer forumet. En av de mest kjente fra Norge er vel Helge Pedersen.
Blande inn biler i en stor diskusjon skal jeg være enig i at vi ikke skal gjøre. Grunnen var at jeg dessverre tenker på bilene fra Suzuki og påhengerne når jeg ser navnet.
Jeg er dessverre lite interessert i hvordan din BMW bil fungerer. Jeg vet bare at jeg selv synes BMW sine biler er attråverdig i mine øyne. Det gjør dem heller ikke mindre interessante når man leser kundetilfredsheten og hvor ofte motorene blir kåret som de beste år etter år. Jeg har ikke bil fra BMW selv. Men som du sier så skal vi jo ikke diskutere biler i dette forumet.