Cutless sin blogg
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"
Gratulerer! :-D
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"
Gratulerer
Hadde det ikke vert for at Ducati er forlangt vekke så kune eg kansje ha havnet i samme klubb, dog då med Multistrada1200.

Hadde det ikke vert for at Ducati er forlangt vekke så kune eg kansje ha havnet i samme klubb, dog då med Multistrada1200.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"
Takker så mye, kult at flere av dere liker sykkelen. Er jo mange myter, både positive og negative, rundt Ducati - så blir spennende å se hvordan det er å eie en. Du får spørre meg 3. desember neste år Lord :-)
Brukte kvelden til å lese gjennom brukermanualen, og det var mange fiffige funksjoner som jeg ikke var klar over; slipper klutsj, automatisk slukking av blinklys etter 500 meter, individuell justering av motorkraft på de ulike kjøremodusene i tillegg til DTC og ABS, laptime klokke ++
Brukte kvelden til å lese gjennom brukermanualen, og det var mange fiffige funksjoner som jeg ikke var klar over; slipper klutsj, automatisk slukking av blinklys etter 500 meter, individuell justering av motorkraft på de ulike kjøremodusene i tillegg til DTC og ABS, laptime klokke ++
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"
Det er nettopp den følelsen vertfall JEG liker. Man kjøper en sykkel, og etter at man har lest instruksjonsboken samt fiklet litt selv så finner man ting som man ikke viste var der og man blir dermed positivt overrasket. Det med justering av motorkraft på de ulike kjøremodusene høres jo litt tøft ut. Perfekt for DEG som liker å ha full kontrollCutless skrev:Takker så mye, kult at flere av dere liker sykkelen. Er jo mange myter, både positive og negative, rundt Ducati - så blir spennende å se hvordan det er å eie en. Du får spørre meg 3. desember neste år Lord :-)
Brukte kvelden til å lese gjennom brukermanualen, og det var mange fiffige funksjoner som jeg ikke var klar over; slipper klutsj, automatisk slukking av blinklys etter 500 meter, individuell justering av motorkraft på de ulike kjøremodusene i tillegg til DTC og ABS, laptime klokke ++

Men et par spørsmål:
1. Hva mener du med "slipper clutch"?
2. Hvordan kan motorkraften reduseres/økes i de forskjellige modusene?
Det beste med MIN sykkel med tanke på speedometer displayet er at jeg har girindikator og bensinmåler. Sikkert vanlig for mange det, men jeg synes vertfall det er veldig behagelig på en sykkel som den jeg har nå.

- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"
GRATULERER
Aller mest med ny, driiitfet sykkel.... den var skitlekker. Og gratulerer også med å ha laget deg en kjempelang vinter.








Aller mest med ny, driiitfet sykkel.... den var skitlekker. Og gratulerer også med å ha laget deg en kjempelang vinter.






http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"
1. Mener den gjør at jeg slipper å blippe gassen under nedgiring. Dvs man unngår bakhjulsslipp selv om man ikke matcher turtall ved rask nedgiring. Tror den fungerer slik at hvis kreftene fra hjulet(motorbrems) når et vist punkt så vil klutsjen slippe istedet for bakhjulet.
2. Det er jo ridebywire, så man kan ha forskjellige kjøremoduser (slik som på MT'n). Det er tre kjøremoduser, men greia er at man kan justere hver av de modusene slik man vil selv. DTC har 8 nivå + off. ABS har 2 nivå + off. Også har man motorkraft: Low, Medium, High. Low=75 hk og redusert NM (newton meter). Medium=110 hk og redusert NM. High=110 hk og full NM.
Jeg har ikke bensinmåler eller girindikator
2. Det er jo ridebywire, så man kan ha forskjellige kjøremoduser (slik som på MT'n). Det er tre kjøremoduser, men greia er at man kan justere hver av de modusene slik man vil selv. DTC har 8 nivå + off. ABS har 2 nivå + off. Også har man motorkraft: Low, Medium, High. Low=75 hk og redusert NM (newton meter). Medium=110 hk og redusert NM. High=110 hk og full NM.
Jeg har ikke bensinmåler eller girindikator

- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"
Takk ! Haha, ja, den blir bare lengre og lengre denne vinteren..Olav K skrev:GRATULERER![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Aller mest med ny, driiitfet sykkel.... den var skitlekker. Og gratulerer også med å ha laget deg en kjempelang vinter.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"
Ahaa.. sån og forståCutless skrev:1. Mener den gjør at jeg slipper å blippe gassen under nedgiring. Dvs man unngår bakhjulsslipp selv om man ikke matcher turtall ved rask nedgiring. Tror den fungerer slik at hvis kreftene fra hjulet(motorbrems) når et vist punkt så vil klutsjen slippe istedet for bakhjulet.
2. Det er jo ridebywire, så man kan ha forskjellige kjøremoduser (slik som på MT'n). Det er tre kjøremoduser, men greia er at man kan justere hver av de modusene slik man vil selv. DTC har 8 nivå + off. ABS har 2 nivå + off. Også har man motorkraft: Low, Medium, High. Low=75 hk og redusert NM (newton meter). Medium=110 hk og redusert NM. High=110 hk og full NM.
Jeg har ikke bensinmåler eller girindikator

Da kan jeg tenke meg du kommer til å perfeksjonere disse modusene til du ser mannen med ljåen

Girindikator er det jo ikke alle som har har jeg hørt, men er det ikke bensinmåler altså? Er du sikker på det?
Ikke for at det er noe krise, for jeg hadde jo ikke det på cruiseren heller, men da er du jo nødt til å huske å bruke trip telleren samt nulle ut denne ved hver fylling for å ha sån noenlunde styr på hvordan du ligger ann...
Uansett så er jeg veldig glad på dine vegne at du valgte den sykkelen. Og fargekomboen er jo bare helt perfekt. Her det ikke blå neonfarger og turkise dempere merkelig mikset sammens med billig plastikk. Gleder meg til å se trynet til forgjengere (ala den episoden vi hadde i Ørebro med ho damen i gangfeltet) når du blir litt bøllete. Jeg har nok ikke så mye å stille opp med nå med tanke på lyden, hehe. Har råflott lyd jeg også, men litt på en annen måte

Det blir to personer som skal gjøre veiene "utrygge" her i Østfold til sommeren!

- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"
Du får komme en tur til meg og min lille mannehule hvis du vil ha en kopp kaffe samt prate litt skjit. Da får du også se en skikkelig sykkel mens du venter!Cutless skrev:Takk ! Haha, ja, den blir bare lengre og lengre denne vinteren..Olav K skrev:GRATULERER![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Aller mest med ny, driiitfet sykkel.... den var skitlekker. Og gratulerer også med å ha laget deg en kjempelang vinter.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

-
- Innlegg: 269
- Registrert: 01 apr 2014, 10:11
- Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.
Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"
Gratulerer med en sabla tøff sykkel!
Spørs om det blir en svipptur til østfold til sommern for å kikke på sykkelen din og striplen til Bjerknez.
Spørs om det blir en svipptur til østfold til sommern for å kikke på sykkelen din og striplen til Bjerknez.
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"
Cutless skrev:1. Mener den gjør at jeg slipper å blippe gassen under nedgiring. Dvs man unngår bakhjulsslipp selv om man ikke matcher turtall ved rask nedgiring. Tror den fungerer slik at hvis kreftene fra hjulet(motorbrems) når et vist punkt så vil klutsjen slippe istedet for bakhjulet.
2. Det er jo ridebywire, så man kan ha forskjellige kjøremoduser (slik som på MT'n). Det er tre kjøremoduser, men greia er at man kan justere hver av de modusene slik man vil selv. DTC har 8 nivå + off. ABS har 2 nivå + off. Også har man motorkraft: Low, Medium, High. Low=75 hk og redusert NM (newton meter). Medium=110 hk og redusert NM. High=110 hk og full NM.
Jeg har ikke bensinmåler eller girindikator
Gratulerer med et smykke fra Bologna

Momentet er likt i alle motormodusene. Forskjellen på Medium og High er gassresponsen og hvordan da momentet leveres. I medium så er kurven mellom gassrullevinkel og gasspjeldvinkel som en overdrevet "J". I high så får man så å si full gass før gassrullen er helt i bånn. Forskjellen i effekt gjøres i hovedsak ved at computeren retarderer tenningen ganske voldsomt.
Dette kan virke unødvendig, men å kunne justere gassresponsen er en av tingene jeg liker mest med min Multistrada. I Sport, så bli den meget ivrig, den hopper til bare ved den minste gassbevegelse, morro når man leker seg på en innspirert søndagstur, men slitsomt på langtur og bykjøring

En ting jeg ikke liker med Hyper`n er at den har råere lyd orginalt enn Multistradaen


- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"
Du skal nok få trakte en del liter kaffe gjennom vinteren ja. Vi må se om det er mulig å få tak i sånn Triumph klistermerke som vi kan sette over Ducati merket på tanken eller noe - så blir det ordentlig sykkel på meg åBjerknez skrev:Du får komme en tur til meg og min lille mannehule hvis du vil ha en kopp kaffe samt prate litt skjit. Da får du også se en skikkelig sykkel mens du venter!Cutless skrev:Takk ! Haha, ja, den blir bare lengre og lengre denne vinteren..Olav K skrev:GRATULERER![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Aller mest med ny, driiitfet sykkel.... den var skitlekker. Og gratulerer også med å ha laget deg en kjempelang vinter.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Tusen takk ! Ja, du er mer enn velkommen til å ta turen :)detvarvondtdet skrev:Gratulerer med en sabla tøff sykkel!
Spørs om det blir en svipptur til østfold til sommern for å kikke på sykkelen din og striplen til Bjerknez.
Takk takk !Andreas skrev:
Gratulerer med et smykke fra Bologna![]()
Momentet er likt i alle motormodusene. Forskjellen på Medium og High er gassresponsen og hvordan da momentet leveres. I medium så er kurven mellom gassrullevinkel og gasspjeldvinkel som en overdrevet "J". I high så får man så å si full gass før gassrullen er helt i bånn. Forskjellen i effekt gjøres i hovedsak ved at computeren retarderer tenningen ganske voldsomt.
Dette kan virke unødvendig, men å kunne justere gassresponsen er en av tingene jeg liker mest med min Multistrada. I Sport, så bli den meget ivrig, den hopper til bare ved den minste gassbevegelse, morro når man leker seg på en innspirert søndagstur, men slitsomt på langtur og bykjøring
En ting jeg ikke liker med Hyper`n er at den har råere lyd orginalt enn Multistradaen![]()
Hvordan de har fått typegodkjent den der er et mysterium..
Aha, det høres mer fornuftig ut - takk for oppklaringen. Jeg gleder meg veldig til å sitte å justere de ulike kjøremodusene, veldig glad i sånt selv :-) Men opplever du noe særlig forskjellig mellom high og medium når du drar på - eller kjenner man bare at gassen blir mer aggresiv/nervøs?
Hahaha, det var samme jeg sa til selgeren når jeg prøvekjørte Hyperstradaen - det er et mysterium.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"
Yess, grattis med ny sykkel ja
Som om det er noe å trakte etter
Ducati
De kommer vel ikke i blå de 


Ducati


Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Cutless sin blogg *Definitivt kjøpt Hypermotard!"
Gratulerer med ny sykke/smykke. Den var helt nyyydelig 

Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules