Og akkurat nu har jeg lagt inn en søknad på en ny jobb som høres veldig spennende ut

Noe sånt tenker jeg også. Gi fan i å prøve å sette himmel og jord i bevegelse,la sameblodet roe seg.Du ender sannsynligvis opp som taper.RuneMC skrev:Hvis en kommer til en eller annen enighet med arb.giver før advokat kobles inn, så er det som regel vinn-vinn for begge parter (har jeg hørt). Blir ofte prestisje og fastlåste fronter når advokatene kobles inn...
Dobbelttimer er absolutt å foretrekke, du får mye mer effektiv kjøretid på den måten.RuneMC skrev:Ta en dobbelttime av gangen på kjøreskolen - en slik per uke merkes ikke så mye (kostet 1300,- for 2*45min i 2009).
Det som trekker litt mer er banekjøringen, langkjøringen og selve oppkjøringen (oppvarmingstime og leie av skolesykkel).
Skjønner at ikke forhandlingene førte frem og at du har tatt ut søksmål om usaklig oppsigelse i henhold til AML. Syns du skal holde fast ved din overbevisning om at du er urimelig behandlet, blir nok tøft framover men du har iallefall god støtte fra oss på MCsiden.no. Stå på carpa.Carpa skrev:Om det er verdt det hmm tja det gjenstår å se. Men når jeg mener at de behandler meg på en veldig urimelig måte så synes jeg ikke de skal slippe så lett unna dette her.
Og akkurat nu har jeg lagt inn en søknad på en ny jobb som høres veldig spennende ut
Takk for det :-) Oppsigelsen har jeg ikke fysisk mottatt enda men fått beskjed om at den blir iverksatt så jeg har den vel i løpet av et par dager.kz1300 skrev:Skjønner at ikke forhandlingene førte frem og at du har tatt ut søksmål om usaklig oppsigelse i henhold til AML. Syns du skal holde fast ved din overbevisning om at du er urimelig behandlet, blir nok tøft framover men du har iallefall god støtte fra oss på MCsiden.no. Stå på carpa.Carpa skrev:Om det er verdt det hmm tja det gjenstår å se. Men når jeg mener at de behandler meg på en veldig urimelig måte så synes jeg ikke de skal slippe så lett unna dette her.
Ja, jobber jeg har innebærer at jeg har ansvaret for de ansettelsene som gjøres ved vår bedrift. Spørsmålet du stiller meg avhenger av mange forhold om det har noen betydning for ny arbeidsgiver, jeg vil si at åpenhet om prosessen en er inne i er viktig informajson. Det gjelder årsaken til oppsigelsen fra arbeidsgiver. Er det som en del av en omstillingsprosess hvor mange må gå, er ansienietsreglene fulgt i omstillingsprosessen, er det forhold som går på den enkeltes ytelse som er årsaken til at det er avvik fra ansienitetsreglene. Men tilslutt i en ansettelsesprosess så står det igjen kun to spørsmål, fyller kandidaten de formelle kravene som settes til jobben og det andre er oppfattelsen av kandidatens personlighet. Hvis de to er match vil sannsynligheten for å få et tilbud om jobb være stor.Carpa skrev:Takk for det :-) Oppsigelsen har jeg ikke fysisk mottatt enda men fått beskjed om at den blir iverksatt så jeg har den vel i løpet av et par dager.kz1300 skrev:Skjønner at ikke forhandlingene førte frem og at du har tatt ut søksmål om usaklig oppsigelse i henhold til AML. Syns du skal holde fast ved din overbevisning om at du er urimelig behandlet, blir nok tøft framover men du har iallefall god støtte fra oss på MCsiden.no. Stå på carpa.Carpa skrev:Om det er verdt det hmm tja det gjenstår å se. Men når jeg mener at de behandler meg på en veldig urimelig måte så synes jeg ikke de skal slippe så lett unna dette her.
Regner med at din jobb innebærer at du er med i ansettelsesprosess av nye medarbeidere. Hvordan stiller dere ledere dere i forhold til å ansette en som er i en slik prosess som jeg er i nå? Helt ærlig?
Ei flott ei!!Carpa skrev:Har mitt lille barnebarn innom på en snarvisitt mens mora er på shopping. Skikkelig kosejente som er god terapi for mormora :-)
Carpas Crap a talk
Ja det setter ting i perspektiv men det hindrer meg ikke i å ville ta mc lappen og ha litt moro og spenning i livet.Relax skrev:Ei flott ei!!Carpa skrev:Har mitt lille barnebarn innom på en snarvisitt mens mora er på shopping. Skikkelig kosejente som er god terapi for mormora :-)
Carpas Crap a talk
Det setter ting i litt perspektiv, sant![]()
En kompis i Tyskland sluttet nesten å kjøre sykkel etter 35 år når han fikk et barnebarnHan fikk bare tid til henne :)
Vet ikke helt hvordan den regelen vil virke inn i en nedbemanningsprosess?RuneMC skrev:Aha, du har ikke mottatt oppsigelse ennå. Jammen da er det jo bare å få sykemelding. De kan ikke si deg opp før du har vært sykemeldt et år... mendet teller nok ikke like positivt når året er omme og du skal ha deg jobb igjen...
![]()
Dog, vet om folk som utnytter reglene... og/eller evt for å presse en kynisk arbeidsgiver til en "deal"...
Joda men det koster penger med advokat også og man kan jo aldri være sikker på utfallet så jeg må nok ha litt penger i bakhånd til alt er i orden.RuneMC skrev:OK, men 7-8 mnd holder jo i lange baner til å få tatt lappen(Det var jo litt det som var min tanke da... hensikten helliger midlet osv... :-) )
Dette årner seg nok.