Dexter skrev:Du får det til å høres litt mer omfattende ut enn det kanskje må være...
He he he...en beskrevet prosedyre vil alltid få ting til å høre mer komplisert ut enn den praktiske gjennomføringen

Takk for tips

Dexter skrev:Du får det til å høres litt mer omfattende ut enn det kanskje må være...
TakkerRottenikken skrev:Gratulerer med ny bike,
fine LeoVince potter har du fått med også ser jeg!
Det ble manuelt dreid rundt. Bruker midstøtte, og det er jo ikke noe problem å dreie for håndmekkern skrev:vær forsiktig med å bruke motoren til å dreie kjedet og putte fingrene i nærheten.....dette har gitt mye smerte og knuste fingre.
Bra!Globe skrev: Reiser aldri bort uten pc, så forumet blir forsatt besøkt, uannsett!
AJ skrev:Pollti utbroderte vel ut historien utover alle proporsjoner, mener jeg å erindre...![]()
Kjører ikke med fjernlys til normalt, av samme grunn som A.J kommer med. Slår de av og til på ved forbi kjøring, og har de på ved lanesplitting, om jeg husker det.Globe skrev:Fikk strukket meg noen mil i dag også. Startet med noen nødvendig ærend (spray til kjede, ekstravisir med innervisir til ny hjelm + +), men ved å ta den laaaange veien til og fra dette, ble det da noen mil![]()
Men, så til spørsmålet mitt, til dere:
Kjører dere med fjernlys på, alltid?
Ser mange som gjør dette. Skjønner at det er for å vises bedre, men synes vel det kan virke noe irriterende når en møter disse, spesielt når en sitter i bil......men....det er vel litt av vitsen også, da man blir sett!
Hva gjør du?
En meget god beskrivelse av min lysbruk, og med en begrunnelse jeg slutter meg til fullt og helt.Duville skrev:Nei - jeg forsøker å oppføre meg som en vanlig trafikant uten å trekke til meg ekstra oppmerksomhet. Hvis jeg bruker fjernlys trekker jeg helt klart til meg oppmerksomheten til de jeg møter eller kjører bak - hva da med de på den andre siden av veien som også er i samme trafikkbildet, nå som jeg har trukket hovedfokuset på meg, plutselig oppdages denne nye faren og rattet dras mot meg i en ren reflekshandling for å unngå de på den andre siden og der ligger jeg.
Dette er det samme som å se en refleksvest fare av sted i 90 langs hovedveien. Refleksvesten er noe som skal tiltrekke seg oppmerksomhet fordi det har oppstått noe uvanlig i trafikken og der må du være obs. Når man så oppdager at dette likevel er noe som hører til i bildet så svekkes oppmerksomheten mot både refleks og deg så er du like langt.
ULV ULV det ska du ikke rope uten at det er nødvendig - bare jeg overlever så skit i alle andre, nope...