AJ skrev: 03 mar 2021, 08:27
Domino skrev: 03 mar 2021, 08:13
Jeg hørte en podcast her om dagen der gjesten var en professor ved Harvard som forsker på aldring. Han var en stor tilhenger av periodisk faste (8/16), fordi de 16 timene uten mat aktiverer de cellene i kroppen som bekjemper infeksjoner og sykdommer. Så kanskje periodisk faste både kan hjelpe med vekta og holde oss friskere? Det har iallfall gjort meg drøyt 10 kg lettere.
"A little starvation can really do more for the average sick man than can the best medicines and the best doctors." Sitat fra forfatteren Mark Twain

.
<total avsporing>
Der sier dere noe!
Det der med å tåle å være litt sulten, ha litt vondt, og ha det lit "trist" uten å gå i baklås er noe de fleste av oss bør øve litt på, og ikke minst lære våre barn at det ikke er farlig.
Tenk at en gang var vi vikinger som erobret verden, i dag er vi en nasjon av pyser, der fjortisjenter får antidepressiva fordi kjæresten (de har hatt i sju dager) gjør det slutt, folk spiser smertestillende fordi de har litt gangsperre/treningsverk.
Alt er en jævla diagnose... og den minste lille ubehagelige ting "behandles" med medisiner og/eller trøstespising, når det som egentlig skal til er å "man up"!
Leste et intervju med sjefen for FSK, det største problemet de hadd mht rekrutering var ikke at dagens ungdom var i dårlig form, søkerne er faktisk i bedre fysisk form nå enn før, men det var utrolig få som taklet litt smerte, kulde eller sult. :-(
Så det er nok ikke farlig å sulte seg litt, fryse litt, eller å ha det litt fysisk og psykisk vondt/slitsomt. Både kropp og hode har godt av å bli brukt og pressa litt!
</total avsporing>
Det er ikke så lenge til sesongen starter og vaksineringen går tregt, samtidig som nye mutasjoner får spre seg.
Så jeg er ikke så veldig optimistisk for årets sesong.
Tor ikke den blir veldig annerledes enn den vi hadde i fjor.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.