Dog, vet om folk som utnytter reglene... og/eller evt for å presse en kynisk arbeidsgiver til en "deal"...
Ja det setter ting i perspektiv men det hindrer meg ikke i å ville ta mc lappen og ha litt moro og spenning i livet.Relax skrev:Ei flott ei!!Carpa skrev:Har mitt lille barnebarn innom på en snarvisitt mens mora er på shopping. Skikkelig kosejente som er god terapi for mormora :-)
Carpas Crap a talk
Det setter ting i litt perspektiv, sant![]()
En kompis i Tyskland sluttet nesten å kjøre sykkel etter 35 år når han fikk et barnebarnHan fikk bare tid til henne :)
Vet ikke helt hvordan den regelen vil virke inn i en nedbemanningsprosess?RuneMC skrev:Aha, du har ikke mottatt oppsigelse ennå. Jammen da er det jo bare å få sykemelding. De kan ikke si deg opp før du har vært sykemeldt et år... mendet teller nok ikke like positivt når året er omme og du skal ha deg jobb igjen...
![]()
Dog, vet om folk som utnytter reglene... og/eller evt for å presse en kynisk arbeidsgiver til en "deal"...
Joda men det koster penger med advokat også og man kan jo aldri være sikker på utfallet så jeg må nok ha litt penger i bakhånd til alt er i orden.RuneMC skrev:OK, men 7-8 mnd holder jo i lange baner til å få tatt lappen(Det var jo litt det som var min tanke da... hensikten helliger midlet osv... :-) )
Dette årner seg nok.
:))Carpa skrev:Ja det setter ting i perspektiv men det hindrer meg ikke i å ville ta mc lappen og ha litt moro og spenning i livet.Relax skrev:Ei flott ei!!Carpa skrev:Har mitt lille barnebarn innom på en snarvisitt mens mora er på shopping. Skikkelig kosejente som er god terapi for mormora :-)
Carpas Crap a talk
Det setter ting i litt perspektiv, sant![]()
En kompis i Tyskland sluttet nesten å kjøre sykkel etter 35 år når han fikk et barnebarnHan fikk bare tid til henne :)
De bor så nærme meg at jeg kan stikke innom stort sett når som helst og få en dose babykos :-)
Hei du, det var lenge sidenSuperMorten skrev:Kom av nattevakt i morges, og hjem til en 3 åring med omgangssyke. Mamsen hadde viktige møter på jobb og vi møttes bare så vidt i døra i morges, og jeg har vært sykepasser i hele dag, og tørket/vasket (det kom begge veier..), og nærmer meg nå 24 timer uten søvn, men hva gjør vel det..
Hmm, er du ute etter å provosere igjen eller mener du dette for på fullt alvor?Kawasaki skrev:Ser at du blir anbefalt å stå på krava av en,å sykemelde deg av en annen.Sikkert i god mening. Og at du skal få/får støtte av oss andre her på Forumet.
Vel,jeg er redd den støtten vil begrense seg til fine og trøstende ord. Greit nok det,men lite å kjøpe mat og klær for til deg selv og ungene.
Du sier selv at du kan "seigpine" arbeidsgiver (og deg selv) 7-8 måneder,med hjelp av en advokat som kommer til å sikre seg sin andel av "gevinsten".
Forstår frustrasjonen,og kamplysten. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg brukt energien på å funnet meg ny jobb,istedet for å lage hellvette. Uansett hvor rett du mener du har,så er det lett å ende opp som taper.
Skrevet i beste mening,av en landsbyidiot
At stillingen jeg har i dag opphører å eksisterer gir dem ingen automatisk rett til å si meg opp, jeg kan jobbe der i andre stillinger.mekkern skrev:Hvis stillingen opphører og de ikke har annet å tilby/vil tilby, ut i fra kompetanse og "egnethet" så ligger en dårlig an uansett hva en føler og mener..
Etter å ha vært gjennom flere bedrifter og "markedsjusteringer" har jeg funnet ut at det er bare å se seg etter ny jobb og ikke dvele ved en bedrift som tydligvis ikkke setter pris på ens arbeid.
der jeg er ansatt i dag er den øverste ledelse politisk og logikk ikke alltid til stede.
I dette tilfellet er det snakk om en omorganisering med nedbemanning og de er i sin fulle rett til å si opp på dette grunnlaget.jhn skrev:Men hva gir en bedrift rett til å si opp noen?
Aha ... du er ikke uenig i "om", men "hvem"? Ansenitet sikkert.Carpa skrev:I dette tilfellet er det snakk om en omorganisering med nedbemanning og de er i sin fulle rett til å si opp på dette grunnlaget.jhn skrev:Men hva gir en bedrift rett til å si opp noen?
Men de har en lov de må forholde seg til når de velger ut hvem de skal si opp og det er her de gjør en feil.
Ikke for å provosere,men fullt alvor,jaCarpa skrev:Hmm, er du ute etter å provosere igjen eller mener du dette for på fullt alvor?Kawasaki skrev:Ser at du blir anbefalt å stå på krava av en,å sykemelde deg av en annen.Sikkert i god mening. Og at du skal få/får støtte av oss andre her på Forumet.
Vel,jeg er redd den støtten vil begrense seg til fine og trøstende ord. Greit nok det,men lite å kjøpe mat og klær for til deg selv og ungene.
Du sier selv at du kan "seigpine" arbeidsgiver (og deg selv) 7-8 måneder,med hjelp av en advokat som kommer til å sikre seg sin andel av "gevinsten".
Forstår frustrasjonen,og kamplysten. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg brukt energien på å funnet meg ny jobb,istedet for å lage hellvette. Uansett hvor rett du mener du har,så er det lett å ende opp som taper.
Skrevet i beste mening,av en landsbyidiot
Med seigpining så tenkte jeg helst på deg selv,hvordan tror du det vil bli å "krangle" med bedriften din og samtidig jobbe for dem?Carpa skrev:Jeg følger ingen anbefalinger fra andre, kun mine egne instinkter, men er selvfølgelig takknemlig for innspill Det er ikke prat om å seigpine noen(hvor har du det fra?), hvorfor skal jeg la min arbeidsgiver slippe unna med noe jeg mener er galt? Om ingen tar om kamper om urettferdighet så hadde vi ikke hatt såpass bra rettigheter som vi har i dag.
Jeg er ikke ute etter å lage helvete for noen men jeg er heller ingen nikkedukke!!!
'Carpa skrev:Synes forresten du har en noe nedlatende holdning til de som har kommet med konstruktive tilbakemeldinger her.