Stian87 skrev: 22 mai 2017, 11:32
Nice den sykkelen din
xyvind! Kjipt å lese om ulykken din, slike ting gjør meg så utrolig forbanna
Ser du nettopp har byttet dekk, byttet du til Pirelli Diablo Rosso 3 eller fra, og hva hadde du før? Jeg har Pirelli Diablo Rosso 2 selv og veldig fornøyd med dem. Men de er ganske dyre i forhold til en del andre dekk, så spennende å høre hva du synes om valget.
Takker. Ja, nei, det går nesten ikke an å gå og tenke på den ulykka. Jeg er ikke forbanna lenger i hvert fall. Jeg hadde skikkelig uflaks og støtte på en idiot, får bare håpe det ikke skjer igjen. Jeg tar mine forehåndsregler.
Jeg byttet fra Bridgestone Battlax S20 EVO (tror jeg de het) til Pirelli Diablo Rosso 3.
Så langt elsker jeg Rosso-dekkene. Merka en veldig stor forskjell og forbedring. Men det kan være fordi Battlax-dekkene hadde blitt litt slitt, så de var litt flate på midten og hadde da en kant (trapping?) som gjør at når du lener deg over og svinger så vipper du frem og tilbake over denne kanten? I hvert fall så er sykkelen mye mer kontrollert i sving nå. Nå har jeg god kontakt med dekkene, noe jeg ikke har kjent før egentlig, og det er skikkelig deilig å svinge og å gi litt gass gjennom svingene nå. Om det er Rosso-dekkene eller bare at det er nye dekk generelt, vet jeg ikke, men jeg er kjempefornøyd hittil!
Jeg vet ikke hvor dyre de er egentlig da det har seg sånn at jeg kjenner en kar som driver med dekk til racing og trackdays etc.. og han selger kun Pirelli. Til sammenligning - MC Oslo skulle ha 7.000,- for et random sett med Metzeler-dekk inkl. omlegging og moms, som jo er et ran! Og det var etter at de hadde satt i stand sykkelen min, vinterlagret den, og jeg hadde kjøpt litt nytt utstyr av de. Allikevel skulle de ha 7.000,- for et sett med dekk!
FredrikE24 skrev: 22 mai 2017, 11:43Er jo litt morro med litt lyd også, jeg kan kjøre relativt stille om jeg ønsker, men knepper jeg ned 4 gir i 70-80km/t så er det alvor.
Tok meg en Soft-ice på Nesset igår og det var lange køer og mange som var interessert i syklene som kjørte forbi, noen med mer bråk enn andre. Noen med rulla i bånn andre ikke. Etter Soft-icen fortært tok jeg en svingom i Bånnebakkene(Rundvollbakkene) og før jeg passerte Kiosken kneppa jeg ned noen gir og fikk godt med lyd.. Kastet et blikk på kiosken og det så nesten ut som folk forlot køen for å se hva som kom dundrende forbi?
Flott blogg, videoer og bilder, fortsett å dele!
Enig i at det er morro med lyd. Jeg er en av de som synes det. Det kan også være viktig når man kjører i Oslo-trafikken hver dag at man høres. For det er ikke alle som ser seg for - tro meg!
Jeg kjørte forbi kiosken på Nesset i går! Tipper klokka var sånn 13:10..