Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- I Triumph land.

Legg inn av Bjerknez »

Busa Trond skrev: Bill.merk: Kosebamse" :knegg
Noen ganger skulle jeg ønske (eller kanskje ikke...) jeg kunne vært flua på veggen :m :rose

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- I Triumph land.

Legg inn av LordShaft »

Busa Trond skrev: alltid moro å se "Hvordan gjør dem det"

Bill.merk: Kosebamse" :knegg
Nå blir ikke jeg spesielt seksuellt opphisset av å se to menn kose seg på den måten, så er kanskje ikke helt enig at det ALLTID er moro å se "hvordan gjør dem det" :lol

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- I Triumph land.

Legg inn av Busa Trond »

Nei =;
Tullebukker!
Er dere oppvokst på "Åndenes makt" og "Nakenprat" dere, Bjerknez og LordShaft :[-X
Her snakker vi dedikerte om Hinkcleys fristelser og Triumph miljøet :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- I Triumph land.

Legg inn av LordShaft »

Du kan kalle det hva du vil Busa, jeg stoler på deg :lol

Note 4

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- I Triumph land.

Legg inn av Olav K »

:scratch
Sitter her med en følelse av at noen tolker teksten min nokså fritt her :lol
Men for all del gutter, kos dere... gjerne på min bekostning :[-o<

Kosebamsen og mr. Big hilser fra London :P :p :P :p
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- I Triumph land.

Legg inn av LordShaft »

Jeg koser meg alltid på din bekostning onkel :lol :thumleft

Note 4

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- I Triumph land.

Legg inn av Olav K »

Busa Trond skrev:
Her snakker vi dedikerte om Hinkcleys fristelser og Triumph miljøet :prf
Det måtte en rørlegger til for å skjønne det.... ikke overraskende akkurat :prf
Jeg er imponert over kvalitetskontrollene på fabrikken, hvor lite tjenester de kjøper eksternt, og ikke minst hvor mange pund de kjører tilbake til sin R&D avdeling.
8,5 pund pr 100 bruker de på R&D
Dobbelt så mye som mange andre produsenter.
Ikke rart de har hatt noen vellykkede modeller.

Og... TiV miljøet er enestående... opplevde aldri noe lignende i Yamaha-miljøet :[-X
Faktisk har jeg aldri opplevd eller hørt om noe "Yamaha-miljø" for den del :lol
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Jul i containeren, planlegge tur

Legg inn av Olav K »

Ja så var man ute på jobb igjen... blir både jul og nyttårsfeiring til havs i år. Men det er første gang på de årene jeg har jobbet ute, at det er julefeiring her, så det går nok bra.
Og siden vi har dårlig vær om dagen, så blir det lite tid på havets bunn, begge system står på dekk, i påvente av mindre vind og lavere bølgehøyde.

Så DA kan man jo fordrive tida med å planlegge alpetur, og det blir avreise med Kiel-båten den 23. juni, foreløpig ser det ut til at jeg satser på å kjøre gjennom Tyskland, og la Speedy "strekke litt på beina".
Har bestillt rom i Neukirchen i Østerrike fra den 25 til 28 juni, de siste dagene av TriDays. Det meste var stappfullt, så det måtte bli noen få minutters (4-5) kjøing utenfor sentrum. Sikkert mer fredelig, men litt kjipt å måtte kjøre imellom da. Så har noen følere ute på andre alternativer, så får se om det ordner seg. Kan avbestille kostnadsfritt fram til 10. juni der jeg har bestillt.
Håper Znirlen får anledning til å bli med (har bestillt plass til han på båten iallefall :knegg ), og at iallefall noen fra TiV er på tur nedover på den tida... det er en knallgjeng!

Men... nå må man kansje "legge noe i handlekurv" igjen... det er jo bare jul en gang året :-)å
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Jul i containeren, planlegge tur

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:Ja så var man ute på jobb igjen... blir både jul og nyttårsfeiring til havs i år. Men det er første gang på de årene jeg har jobbet ute, at det er julefeiring her, så det går nok bra.
Og siden vi har dårlig vær om dagen, så blir det lite tid på havets bunn, begge system står på dekk, i påvente av mindre vind og lavere bølgehøyde.

Så DA kan man jo fordrive tida med å planlegge alpetur, og det blir avreise med Kiel-båten den 23. juni, foreløpig ser det ut til at jeg satser på å kjøre gjennom Tyskland, og la Speedy "strekke litt på beina".
Har bestillt rom i Neukirchen i Østerrike fra den 25 til 28 juni, de siste dagene av TriDays. Det meste var stappfullt, så det måtte bli noen få minutters (4-5) kjøing utenfor sentrum. Sikkert mer fredelig, men litt kjipt å måtte kjøre imellom da. Så har noen følere ute på andre alternativer, så får se om det ordner seg. Kan avbestille kostnadsfritt fram til 10. juni der jeg har bestillt.
Håper Znirlen får anledning til å bli med (har bestillt plass til han på båten iallefall :knegg ), og at iallefall noen fra TiV er på tur nedover på den tida... det er en knallgjeng!

Men... nå må man kansje "legge noe i handlekurv" igjen... det er jo bare jul en gang året :-)å
Hvor lang blir denne turen totalt? Sån ca.?

Hadde vert litt kult å slått seg med... :-k

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Jul i containeren, planlegge tur

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:
Olav K skrev:Ja så var man ute på jobb igjen... blir både jul og nyttårsfeiring til havs i år. Men det er første gang på de årene jeg har jobbet ute, at det er julefeiring her, så det går nok bra.
Og siden vi har dårlig vær om dagen, så blir det lite tid på havets bunn, begge system står på dekk, i påvente av mindre vind og lavere bølgehøyde.

Så DA kan man jo fordrive tida med å planlegge alpetur, og det blir avreise med Kiel-båten den 23. juni, foreløpig ser det ut til at jeg satser på å kjøre gjennom Tyskland, og la Speedy "strekke litt på beina".
Har bestillt rom i Neukirchen i Østerrike fra den 25 til 28 juni, de siste dagene av TriDays. Det meste var stappfullt, så det måtte bli noen få minutters (4-5) kjøing utenfor sentrum. Sikkert mer fredelig, men litt kjipt å måtte kjøre imellom da. Så har noen følere ute på andre alternativer, så får se om det ordner seg. Kan avbestille kostnadsfritt fram til 10. juni der jeg har bestillt.
Håper Znirlen får anledning til å bli med (har bestillt plass til han på båten iallefall :knegg ), og at iallefall noen fra TiV er på tur nedover på den tida... det er en knallgjeng!

Men... nå må man kansje "legge noe i handlekurv" igjen... det er jo bare jul en gang året :-)å
Hvor lang blir denne turen totalt? Sån ca.?

Hadde vert litt kult å slått seg med... :-k
Veit ikke hvor lang den blir, planen foreløpig er som beskrevet over. Etter Neukirchen har jeg lyst til å kjøre Grossglockner, og over til Italia, få med meg Stelviopasset, og så mot Davos, ned til Como i Italia, og så opp igjen til Sveits via San Bernardinopasset, og så jobbe seg vestover mot Chamonix og Annecy i Frankrike.
Jeg er godt kjent i Annecy området, etter mange paragliderturer dit, og er mange steder med koselige små landsbyer, fantastiske matopplevelser etc etc.
Men dette er en vag plan, med muligheter for improvisasjon, regner det i vest kan jeg like gjerne finne på noe annet...
Men det går endel til på Google maps om dagen..eller natten :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Jul i containeren, planlegge tur

Legg inn av LordShaft »

Det er ikke umulig du/dere får følge på deler av turen.... Hvor lenge ser du for deg at dere blir på tur? Skal snart sette meg ned å planlegge diverse ruter der nede selv :thumleft

Note 4

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Jul i containeren, planlegge tur

Legg inn av Olav K »

Jeg tipper det går ca 14 dager.... kommer litt an på hvor mange hviledager man tar, og hvor gøy man skal ha det om kveldene :-D
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Jul i containeren, planlegge tur

Legg inn av LordShaft »

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt 3 uker, men godt mulig jeg gjør forandring i planene.... Blir du å kjøre uansett om du får med noen eller ikke? Hvor mange km ser du for deg at du legger deg om dagen på en slik tur?

Note 4

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Jul i containeren, planlegge tur

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Jeg hadde i utgangspunktet tenkt 3 uker, men godt mulig jeg gjør forandring i planene.... Blir du å kjøre uansett om du får med noen eller ikke? Hvor mange km ser du for deg at du legger deg om dagen på en slik tur?

Note 4
'

Jeg kjører nok uansett, tipper noen fra TiV kommer ned, men det er litt diffust om når, hvordan, hvor osv.
Hvor langt om dagen.. tja, 30-50 mil tipper jeg, kanskje lengre, kanskje mindre, jeg har ikke kjørt mc i alpene før... men kjørte ofte 50-60 om dagen med bil, dengang da..
Det vil jo avhenge av hvor mange som kjører sammen, jo flere, jo treigere....og færre km pr dag.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Jul i containeren, planlegge tur

Legg inn av LordShaft »

Ja noe slikt jeg hadde sett for meg selv.... Det vil jo tilfalle en del naturlige pauser med tanke på plasser å se osv.... Men vi kan kanskje prates mer om dette framover, og du er giret på å ha med deg en på en skikkelig tur sykkel.... Hadde helt klart vært snop å kjørt ilag nedover der :thumleft

Note 4

Svar