
Synes sykkelen er helt fantastisk å se på, og skikkelig artig å kjøre

Takk takk Barskebarske skrev: 16 aug 2019, 00:07 Ohh grattis![]()
Diavel henger høyest for meg og i cruiserklassen. Den var fantastisk å kjøre! Pimpe den opp med litt anna eksos så smeller det godt i tillegg![]()
Takk Ove! Anbefaler deg å prøvekjøre en uansett, den er artig å kjøre og er virkelig noe helt annet enn S1000R :)Bjerknez skrev: 16 aug 2019, 07:12 Gratulerer med tøff sykkel Stian!![]()
Jeg har hatt den i baktankene selv, men desverre har jeg en merkelig magefølelse når det kommer til Ducati vedrørende driftsikkerhet. Men det er sikkert bare meg. Tøff sykkel er det vertfall, det skal ingen ta fra den![]()
Joda, dette er jo en helt annen sykkel selvsagt. Men husker jeg prøvesatt en en gang. Den var overraskende mye fremoverlent til å være en "cruiser". Enig med deg angående farge dog :)Stian87 skrev: 16 aug 2019, 07:46Takk takk Barskebarske skrev: 16 aug 2019, 00:07 Ohh grattis![]()
Diavel henger høyest for meg og i cruiserklassen. Den var fantastisk å kjøre! Pimpe den opp med litt anna eksos så smeller det godt i tillegg![]()
Deilig med noe italiensk igjen kjenner jeg! Ja det kan være et alternativ etterhvert, men lyden er rimelig grom i utgangspunktet synes jeg.
Takk Ove! Anbefaler deg å prøvekjøre en uansett, den er artig å kjøre og er virkelig noe helt annet enn S1000R :)Bjerknez skrev: 16 aug 2019, 07:12 Gratulerer med tøff sykkel Stian!![]()
Jeg har hatt den i baktankene selv, men desverre har jeg en merkelig magefølelse når det kommer til Ducati vedrørende driftsikkerhet. Men det er sikkert bare meg. Tøff sykkel er det vertfall, det skal ingen ta fra den![]()
En av grunnene til at jeg valgte å gå for en 2016 modell (foruten at det selvsagt er mye å spare) er fargen, jeg synes den sorte fargen er kulere enn de nyere fargekombinasjonene selv om de også er fine![]()
Den er mer agressiv i kjørestilen enn en cruiser ja, spissere vinkel på beina, men du har armene mer eller mindre rett frem og sitter jo rett i ryggen, eller ihvertfall gjorde jeg det.Bjerknez skrev: 16 aug 2019, 07:58 Joda, dette er jo en helt annen sykkel selvsagt. Men husker jeg prøvesatt en en gang. Den var overraskende mye fremoverlent til å være en "cruiser". Enig med deg angående farge dog :)
Skulle jeg hatt en slik måtte det ha blitt en ny med garanti i såfall. Men det blir nok ingen Ducati på meg. Tøffe sykler er det vertfall :)
Den faller under flere segmenter slik jeg ser det. I utgangspunktet er det nok en cruiser, men utseendemessig noe annerledes enn de mer klassiske. Tross alt DucatiTGR skrev: 16 aug 2019, 08:22 Stusser litt over at dere beskriver slike sykler som cruisere?
I mitt hode er dette streetfightere. En cruiser er vel sykler som HD, japanske softchoppere osv?
Er det noe jeg har gått glipp av her?![]()
Nærmere cruiser enn streetfighter i mine øyne.TGR skrev: 16 aug 2019, 08:22 Stusser litt over at dere beskriver slike sykler som cruisere?
I mitt hode er dette streetfightere. En cruiser er vel sykler som HD, japanske softchoppere osv?
Er det noe jeg har gått glipp av her?![]()
Ok......Snikendeugle skrev: 16 aug 2019, 09:39Nærmere cruiser enn streetfighter i mine øyne.TGR skrev: 16 aug 2019, 08:22 Stusser litt over at dere beskriver slike sykler som cruisere?
I mitt hode er dette streetfightere. En cruiser er vel sykler som HD, japanske softchoppere osv?
Er det noe jeg har gått glipp av her?![]()
Tenker da spesielt på det lave setet og mer strake armer til styret.
Klassiske streetfightere, før noen produsenter faktisk lagde det selv som "naked" er vel R-sykler som ble modifisert til å ha mindre kåper på siden og fronten.
Enig med Bjerknez, powercruiser blir treffende.TGR skrev: 16 aug 2019, 10:03 Nja, njo, men det er jo uansett tukling med etablerte begreper.
Cruising er et sånt etablert begrep. Opprinnelig fra USA, hvor man cruiset nedover en eller annen mainstreet eller boulevard, for å vise seg frem og se på livet. Da kjører man sakte. I den grad man cruiset utenfor byen, så kjørte man også sakte. Cruising har aldri havnet om power eller fart.![]()
Power cruiser is a name used to distinguish bikes in the cruiser class that have higher levels of power. They often come with upgraded brakes and suspensions, better ground clearance, and premium surface finishes, as well as more exotic or modern muscular (non-traditional cruiser) styling.
Many power cruisers and Japanese cruisers of the 1980s have more neutral riding positions. While traditional cruisers have limited performance and turning ability due to a low-slung design, power cruisers or similar performance-oriented cruisers can be leaned farther for better cornering. Otherwise, customization can increase the bike's lean angle to enable cornering at higher speeds.
God plan BjerknezBjerknez skrev: 16 aug 2019, 10:37 Jeg tror vi må ta noen pils på dette en dag TGR, så vi blir enige en gang for alle![]()
Høres ut som en plan