I da"g har jeg hatt en fin dag i garsajen. Må være det som skalles aktiv sykemelding. Hadde porten igjen, for om noen så meg ville de sikkert si at " e du frisk nok til å skru på sykkeln, kan du hute deg på jobb"
Forgaffelen er demontert, og uten fjærer, olje og tettingsringer var det lett å kontrollere slakken. Og den er STOR.
Innerrørene er ikke slitt, målte 36, 91-92 mm over alt, både den delen av røret som går inni yterrøret og øverst hvor det aldri kan bli slitt.
Skal prøve å få målt ytterrørene innvendig hos et verksted.
Har tatt noen bilder av skruinga:
Først av alt, ut med bremsevæska. Gammel bremsevæske fungerer utmerket som ugressmiddel på parkeringsplassen.
Forgaffel 001.jpg
Og av med bremseslanger og kalipere.
Forgaffel 002.jpg
Jeg har laget meg ei "løpekatt" i garasjetaket, så sykkelen kan heises opp på en skikkelig måte. Viktig med HMS.
Først løsnet jeg de fleste skruene, mens sykkelen enda stod på forhjulet.
Forgaffel 004.jpg
Forgaffel 005.jpg
Gaffelen er ribba for hjul, forskjerm og kalipere. Er i gang med å løsne demperstemplet. Har hjemmelaget spesialverktøy til å holde igjen
stemplet med.
Forgaffel 006.jpg
Spesialverktøy. En treskrue med 19mm hode festet i enden av et rør som er bøyd i den andre enden.
Forgaffel 010.jpg
Her holdt jeg på å gjøre en kjempetabbe. Hadde glemt at pluggene på toppen av gaffelrørene holder styret, og ikke fjæra på plass.
Og sykkelen hang etter styret..
Forgaffel 007.jpg
Løsninga var enkel. Før var det bare å sette en passelig plankebit oppunder rammerøret som ligger på tvers foran motoren.
Det går ikke med det nye eksosanlegget. Men det funka bra på denne måten også.
Forgaffel 008.jpg
Og her er pluggen som holder fjæra. 1/2" forlenger passer rett på og det er flere centimeter med gjenger, så null sjanse for å få
fjæra i trynet.
Forgaffel 009.jpg
Man kan si mye om lokalaviser.
Men de er ihvertfall brukbare som underlag når man vet at det kommer til å bli oljesøl.
Begge avtapningsskruene var ødelagt, så de skal byttes ut med nye umbrako, ikke stjerne.
Forgaffel 011.jpg
Må vel ta en telefon til Kawaspesialisten og høre om han har foringer og tettinger liggende.
Kjenner jeg han rett, så har han nok det jeg trenger.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.