Kan se slik ut ja , og forventet. Men jevnt var det mellom alle , skulle trodd at forskjellene var større. Her er det nok andre egenskaper som er mer utslagsgivendeZZR-Erling skrev:Ser nu lett at jeg foretrekker Triumph sine kurver!

Kan se slik ut ja , og forventet. Men jevnt var det mellom alle , skulle trodd at forskjellene var større. Her er det nok andre egenskaper som er mer utslagsgivendeZZR-Erling skrev:Ser nu lett at jeg foretrekker Triumph sine kurver!
Det skal være sikkert og visstsimpson skrev:Dette er tørre data.
Den beste og eneste analysen du kan bruke får du fra sete og ikke fra pc'n.
Men MTS og GS er vel to helt ytterpunkter i ADV segmentet?
Begge to er overlegne sine konkurrenter på hver sin måte.
Ja jeg synes det var jevnt når man tar oppgitt effekt i betraktning. her er jo et spenn fra 125 til 150 hk, ser man på moment kurven er de med minst effekt sterkest under 4000 rpm.ZZR-Erling skrev:Jevnt...? Det er nokså store forskjeller under 4000!
Jeg kjører nu mye under 4000 jeg da, og det gjør nok de som kjører ADV også, skulle jeg tro.
Hva legger du i dette Simpson, hvilke ytterpunkter er det du snakker om?simpson skrev:Dette er tørre data.
Jada, som regel mer enn nok :-) ...hvor mye hyler du rundt med på din Simpson sånn til vanlig?simpson skrev:Ja det stemmer absolutt på laveffektmotorer.
Men se litt videre så er rpm = effekt.
Dette er fysikk. Ganske enkelt.
På en ADV er mye effekt, moment nyttig på lave turtall.
På en superbike vil du ha effekten på ett mye høyere turtall.
På alle motorer med høy effekt er det også høyt turtal.
Vel, Ducatien er overlegen på vei, effekt, kjøreegenskaper og elektronikk, mens GS er best på offroad, verdenrundtturer, lastekapasitetet osvJRO skrev:Hva legger du i dette Simpson, hvilke ytterpunkter er det du snakker om?simpson skrev:Dette er tørre data.
Hele, jeg trenger ikke hyle siden den drar som faen fra lavt turtall, dessuten hyler ikke en TWINZZR-Erling skrev:Jada, som regel mer enn nok :-) ...hvor mye hyler du rundt med på din Simpson sånn til vanlig?simpson skrev:Ja det stemmer absolutt på laveffektmotorer.
Jeg skal ikke arrestere deg ennå , men det hadde vært greit med litt utdypning her Simpsonsimpson skrev:Vel, Ducatien er overlegen på vei, effekt, kjøreegenskaper og elektronikk, mens GS er best på offroad, verdenrundtturer, lastekapasitetet osvJRO skrev:Hva legger du i dette Simpson, hvilke ytterpunkter er det du snakker om?simpson skrev:Dette er tørre data.
Hva gjør MST bedre elektronikkmessig?simpson skrev:Vel, Ducatien er overlegen på vei, effekt, kjøreegenskaper og elektronikk, mens GS er best på offroad, verdenrundtturer, lastekapasitetet osvJRO skrev:Hva legger du i dette Simpson, hvilke ytterpunkter er det du snakker om?simpson skrev:Dette er tørre data.
Litt om lastekapasiteten - se her...:simpson skrev:mens GS er best på offroad, verdenrundtturer, lastekapasitetet osv
Jeg sammenlignet med MTSAJ skrev:Litt om lastekapasiteten - se her...:simpson skrev:mens GS er best på offroad, verdenrundtturer, lastekapasitetet osv
http://mcsiden.no/viewtopic.php?p=156507#p156507" onclick="window.open(this.href);return false;
Den Duc'n din drar vel bra fra 4-5k?simpson skrev:Hele, jeg trenger ikke hyle siden den drar som faen fra lavt turtall, dessuten hyler ikke en TWINZZR-Erling skrev:Jada, som regel mer enn nok :-) ...hvor mye hyler du rundt med på din Simpson sånn til vanlig?simpson skrev:Ja det stemmer absolutt på laveffektmotorer.
At de var først betyr nok bare det at de var villige til å ta litt risiko. Det sier ingenting om nivået/kvaliteten. Jeg synes MST gikk godt, egentlig litt i gærneste laget fir en slik type sykkel. Den var ikke vanskelig, dvs jeg synes det var litt ubehagelig da vinden reiv i beinet i 180+. Den ville mest bare herjes med....skulle vært artig å prøvd både nye GS, Stelvio og ikke minst KTM 1190, samt Explorern.simpson skrev:Mulig jeg var uklar. Men på landeveien![]()
Elektronikk? Vel de var først med alt det BMW har idag.
Det var 4 sykler 1 når den kom og har alt av det nyeste av dippiesutter, eller?
Dessuten vi, jeg komme med påstandén at ingen adv vil holde følge med MTS på landéveien, den er overlegen på asfalt.
Joda, jeg vet at dere med firere har lengre effektkurve, men det går ikke fortere for detMH434 skrev:Når jeg er ute å lufter meg langs norsk landevei, så ligger jeg å koser meg mellom 4-6k rpm på 6. gir.![]()
Skal jeg kjøre litt aktivt på god vei bruker jeg 2. gir. Den gjør 192 km't på 2. gir, så har mye å gå på
Ok , hvis du ser slik på det så er det ikke noe jeg kan arrestere deg på.simpson skrev:Mulig jeg var uklar. Men på landeveien![]()
Elektronikk? Vel de var først med alt det BMW har idag.
Det var 4 sykler 1 når den kom og har alt av det nyeste av dippiesutter, eller?
Dessuten vi, jeg komme med påstandén at ingen adv vil holde følge med MTS på landéveien, den er overlegen på asfalt.
Nei, der kommer jo føreren inn i bildet, og han kan kjøre fra alle på en RD350 er han go :-)simpson skrev:Joda, jeg vet at dere med firere har lengre effektkurve, men det går ikke fortere for detMH434 skrev:Når jeg er ute å lufter meg langs norsk landevei, så ligger jeg å koser meg mellom 4-6k rpm på 6. gir.![]()
Skal jeg kjøre litt aktivt på god vei bruker jeg 2. gir. Den gjør 192 km't på 2. gir, så har mye å gå på
Hehe , ser at man har forskjellig kjøremønster her jaMH434 skrev:Når jeg er ute å lufter meg langs norsk landevei, så ligger jeg å koser meg mellom 4-6k rpm på 6. gir.![]()
Jeg har kjørt Panigale og det kan ikke sammenlignes.MH434 skrev:Den Duc'n din drar vel bra fra 4-5k?simpson skrev:Hele, jeg trenger ikke hyle siden den drar som faen fra lavt turtall, dessuten hyler ikke en TWINZZR-Erling skrev:Jada, som regel mer enn nok :-) ...hvor mye hyler du rundt med på din Simpson sånn til vanlig?simpson skrev:Ja det stemmer absolutt på laveffektmotorer.
Har ikke prøvd 1098-1198, men hører folk sier den drar mye bedre enn panigalen under 8k.
Under 8k var ikke panigalen spesielt sprek
Joa, men selv Rossi klarer ikke å lage gull av gråstein!ZZR-Erling skrev:Nei, der kommer jo føreren inn i bildet, og han kan kjøre fra alle på en RD350 er han go :-)simpson skrev:Joda, jeg vet at dere med firere har lengre effektkurve, men det går ikke fortere for detMH434 skrev:Når jeg er ute å lufter meg langs norsk landevei, så ligger jeg å koser meg mellom 4-6k rpm på 6. gir.![]()