Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Stian87 »

WikingTnT skrev: 13 jun 2017, 08:33
xyvind skrev: 12 jun 2017, 22:44 :O No way! Du kødder! :O

Det der hadde jeg ikke orka ass. Italienere.. Det ser dessverre ut til å være typisk Ducati og Aprilia.. :[-X
På tide å få seg noe mer driftssikkert? :-k
Ahem....http://www.consumerreports.org/cro/news ... /index.htm
Testen sier ingenting om hva slags feil det er tale om. Jeg nekter å tro at en av tre Ducatier opplever motorhavari i løpet av de fire første årene. Det ville vært fullstendig krise. Ducati er ikke kjent som et merke som har mye problemer heller.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av WikingTnT »

Poenget mitt var jo heller at BMW kom etter Duc , som et svar på Xyvind`s innlegg..
Helt enig med deg - har kjørekompiser med begge merker og det er veldig sjelden feil på Duc - BMW derimot er veldig god på recalls , har vel kanskje med produksjonstakten å gjøre ?

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Royal »

WikingTnT skrev: 13 jun 2017, 09:11 Poenget mitt var jo heller at BMW kom etter Duc , som et svar på Xyvind`s innlegg..
Helt enig med deg - har kjørekompiser med begge merker og det er veldig sjelden feil på Duc - BMW derimot er veldig god på recalls , har vel kanskje med produksjonstakten å gjøre ?
Har vel mye å gjøre om produksjonsvolum + at BMW sykler har vanligvis elektronikk og ekstrautstyr i "hue og ræva". En minste feil på en av disse tingene telles som recall og blir puttet opp i statistikken.

Det er det jeg tipper. Men da igjen, har hørt fra flere om lignende problemer hos Ducati. Sykkelen plutselig dør fordi en sekundær sikringskluster har en småfeil og verksted har ikke funnet feilen først etter 4 måneder.

Men på andre siden, så har du Ducati eiere som aldri har opplevd den minste av problemer på 20 år.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38037
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og matut

Legg inn av AJ »

Stian87 skrev: 12 jun 2017, 22:31 Av og til gir livet deg en skikkelig en på trynet. Det er ikke nødvendigvis noe veldig alvorlig, men det kan være noe man har planlagt lenge og gledet seg til som skjærer seg. Slik var det for meg på fredag. :sk?
Uffda... :sorry .
Dette var ingen hyggelig lesning akkurat.
Men det er godt at ikke hjelpen er langt unna når slike ting skjer.

Opplevde samme været i samme området for tre år siden - viewtopic.php?p=221594#p221594 - da vi kjørte Moto Guzzi'en på vei til Danmarksferien vår.
Heldigvis uten et feilslag på sykkelen, selv i det kraftige regnværet:

Bilde

Ingen tekniske problemer av noe slag på denne turen.

Derimot opplevde jeg at den ene coilen røyk mens jeg kjørte i nærområdet her hjemme, og som gjorde at jeg måtte få Vikingtransport till verkstedet. Og dette skjedde på en av de fineste sommerdagene.
En annen gang måtte jeg stoppe langs veien fordi den ene tennpluggledningen sviktet og gjorde videre kjøring på en sylinder helt umulig. Den gangen fikset jeg jeg problemet selv og gikk deretter til innkjøp av NGK Power Cable med innstøpt plugghette.
Originalt på Guzzi'en var ledning med påskrudd plugghette. Ikke uvanlig at det oppstår brudd/dårlig kontakt i denne overgangen, noe som altså skjedde i mitt tilfelle.
Ved et tredje tilfelle av elektrofeil på¨Guzzi'en var da jeg skulle starte opp igjen etter et kort kioskbesøk. Ingen tegn til liv...
Ny Vikingtransport siden verken Vikingsjåføren eller jeg fant ut hva feilen var.
Det viste seg heldigvis å bare være batterikabelen som hadde vibrert løs... :roll .

Så... joda, man kan vel kanskje si at disse italienske syklene har sine svake sider...

Ingen tilsvarende eller lignende probs med KTM'en etter snart 46K.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Sted: Oslo

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Stian87 skrev: 13 jun 2017, 06:40

Og xyvind sannsynligheten for at det blir noe tysk neste runde er blitt en del større
Eller kanskje noe engelsk? :twothumbs:

Kjørte Oslo - Haugesund ifjor i stormregn hele veien med scrambleren og opplevde aldri noe problemer (bortsett fra generisk skiltlys fra kina), sykkelen skal jo tåle vann som du sier så høres ut som maks uflaks det her :/

I alt som masseproduseres vil det alltid være tilfeller av noe som går galt, er liksom ikke til å unngå :(
Braaaaaap

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Stian87 »

AJ skrev: 13 jun 2017, 09:59 Uffda... :sorry .
Dette var ingen hyggelig lesning akkurat.
Takk for det AJ!
AlleBrukernavnErTatt skrev: 13 jun 2017, 10:57 Eller kanskje noe engelsk? :twothumbs:
Hehe kanskje det kanskje, vi får se.

En liten oppdatering fra min side - Men først noen detaljer:

Da sykkelen først kom på verksted fikk de ikke kontakt med den. Mekanikeren tok derfor fra hverandre hver enkelt kobling mellom hver kontrollenhet, uten å finne feilen. Han satte den deretter sammen igjen, og plutselig fungerte alt. :twothumbs: Jeg var klar for å kjøre videre, det eneste problemet var at vi ikke viste hva som var feil, og om eller når det ville skje igjen. Men som han sa, det var ikke noe han fikk gjort mer nå. Før han var ferdig med sykkelen dro han til på rulla for å høre på at alt stod bra til med motoren. Da begynte traction Control og ABS å lyse igjen slik den gjorde i starten. Han fikk kontakt med sykkelen og fikk lest av feilmelding om ABS.

Så til oppdateringen:

Jeg snakket med verkstedet i stad, og de sa at de ikke greide å finne feilen. Jeg lurte jo naturligvis på hva de mente med det, og de svarte at de trodde det var ABS'en, men nå kunne de ikke finne noen feil igjen, og feilen vedvarte tilsynelatende ikke. Som de også poengterte, det var ikke mulig å kjøre med sykkelen. De skulle derfor henvende seg til Ducati og be om bistand. Han sa de pleide å svare raskt, men det betyr at det ikke er bestilt noen deler enda, og at sannsynligheten for at sykkelen blir ferdig denne uken blir fjernere og fjernere. :sorry
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av gbruaset »

Kjedelig. Men forhåpentligvis sjekker de den grundig nå, slik at det ikke gjentar seg når du skal ut på neste tur. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tror det som gjorde susen på sykkelen til Cutless var når dem byttet ut hele ledningsnettet. Jeg sier "tror" for jeg minns at det var dette som gjorde susen på hans. Men dem byttet ECU'en og coiler også. Tror ikke ABS ble nevnt i forbindelse med feilen Cutless hadde.

Men som nevnt...jeg bare synser litt ut fra samtaler vi har hatt over diverse pils :)

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Skogstrollet »

Uff, det var ikke noe særlig å høre, og de at sykkelen står såpass langt nå unna må jo være frustrerende i seg. Jeg håper virkelig at dette løser seg på best mulig måte!
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Stian87 »

Takk for det Skogstrollet Jeg vet ikke hva slags sykkel Cutless hadde Bjerknez, men det har vistnok vært et ikke helt uvanlig problem på noen av sportssyklene. Det var vist relativt lett å finne ut av i følge svensken, så han mente at det ikke var dette.

Ble sykkelen fikset underveis? Jeg hadde aldri akseptert fire forsøk på retting uten hell og flere måneder med problemer. Forbrukerkjøpsloven kommer jo til anvendelse, og den legger opp til to forsøk på retting.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 14 jun 2017, 12:08 Takk for det Skogstrollet Jeg vet ikke hva slags sykkel Cutless hadde Bjerknez, men det har vistnok vært et ikke helt uvanlig problem på noen av sportssyklene. Det var vist relativt lett å finne ut av i følge svensken, så han mente at det ikke var dette.

Ble sykkelen fikset underveis? Jeg hadde aldri akseptert fire forsøk på retting uten hell og flere måneder med problemer. Forbrukerkjøpsloven kommer jo til anvendelse, og den legger opp til to forsøk på retting.
Han hadde en Hypermotard.

Nøyaktig hvor mange verkstedbesøk det var og videre detaljer rundt dette vet jeg ikke dessverre.

Hadde min sykkel stoppet sånn helt uten videre så hadde dte ikke tatt mange dagene før jeg hadde solgt den for å si det sånn. :roll

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Dansekris »

Dere er ikke aleine om å ha problemer av denne sorten med Ducati. Den kjente motovloggeren Snowcat har vært igjennom det samme..


');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}


');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Bjerknez »

Tragisk :O

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 14 jun 2017, 12:10 Hadde min sykkel stoppet sånn helt uten videre så hadde dte ikke tatt mange dagene før jeg hadde solgt den for å si det sånn. :roll
Nei du sier noe der, samtidig kan man ha uflaks og det trenger ikke nødvendigvis ha noe med modellen å gjøre. Men skal sies at tillitten til merket har fått seg en alvorlig knekk og sannsynligheten for at det blir en Ducati neste gang er nok noe fjernere.
Dansekris skrev: 14 jun 2017, 12:44 Dere er ikke aleine om å ha problemer av denne sorten med Ducati. Den kjente motovloggeren Snowcat har vært igjennom det samme..
Har lest at flere har hatt problemer med Hyper, denne har jo samme motor som Monster 821, men deler ikke samme elektriske system overhode (ut i fra det jeg har lest meg til), men er uansett betenkelig.

Det som er verst er jo at ikke sykkelen tilbakekalles og at det er så store problemer med en modellrekke. Skjønner ikke at Ducati kan leve med det. Nei det lukter BMW S1000R neste runde..
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23136
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stian87 - en blogg om MC, ølbrygging og mat

Legg inn av Bjerknez »

En ting er småfeil som løse deksler, en simring i gaffelen som løsner, en bryter som henger seg opp etc. Men fullstendig driftstans hvor alt går bananas hvor forhandler atpåtil sier "oj, dette ser ikke bra ut" haddefått meg til å bytte asap.

Men uansett... jeg håper dem finner feilen hos deg. Det er sikkert flere enn meg som er nyskjerrig på hva som faktisk var feilen. Litt kjipt hvis dem bare bytter feks. hele ledningsnettet uten å faktisk feilsøke og finne roten til problemet.

Alle merker har nok sine problemer, noen mer enn andre, men fullstendig driftstans er bare ikke holdbart. Vil heller ha 100 sykler med lekk i simring enn EN sykkel med fullstendig driftstans.

Kjipe greier er det uansett. :sorry

Svar