Ok!
Ingen grunn til trekke dette ut i langdrag...
Som
Bandittmannen rimelig tidlig i tråden foreslo så har jeg kjøpt meg en slik:
AJ-bike.jpg
Yes!
Triumph Tiger
Så får framtida vise om dette er et godt valg.
Det jeg kan si om denne sykkelen er at den er meget god å kjøre, har et nesten usannsynlig jevnt og godt drag i motoren og selv synes jeg den er flott å se på
Passasjerplassen fungerer visst bra også iflg.
Bakpå, som ble med på andre testrunden og da hun vendte tommelen opp var handelen i boks.
Sykker'n er en 2010mod. og detaljen som avslører art den er en 2010 mod. er utvidelsen av digital/computerdisplayet på instrumentpanelet.
Sykker'n er en demo-modell og dermed godt (og forhåpentligvis) riktig innkjørt ("kjør som du har stjælt'n!!"

- eller kanskje ikke...

).
Den er en SE /Special Edition) modell som leveres med OEM (originale) sidevesker, handguards, bukspoiler og ABS. I tillegg er det montert midtstøtte. Og jeg bestilte toppboks og OEM varmeholker i tillegg.
Og husker jeg ikke helt feil så har sykker'n også stålomspunne bremseslanger.
Utover dette er Tiger'n fullstendig original og Bakpå synes det faktisk var behagelig å slippe høy eksoslyd...
Eneste betenkeligheten jeg hadde før jeg bestemte meg var den høyt plasserte eksopotta og koffertsettet som ser bra ut, men som rommer lite i forhold til boksene jeg har på TDM'en.
Men etter å ha gått noen runder med meg selv på disse tingene kom jeg til at "jo'a, det tror jeg nok at jeg skal kunne leve med".
Dessuten finnes det gode alternaitve løsninger, som kanskje kan bli aktuelt med tid og stunder.
Kan hende jeg legger ut bilder etter hvert av løsninger jeg har kikket litt nærmere på.
Uansett så gleder jeg meg veldig til å hente denne om et par dager og samtidig gruer jeg meg litt for å levere TDM'en.
Og ja! jeg gjorde det så lettvint som mulig; leverte TDM'en som innbyttesykkel.
Og til den som etter hvert kjøper TDM'en:
Du får en knallsykkel!! Den er sprek, godt vedlikeholdt og jeg mener også at den til fulle har bevist hvor god den er som tursykkel.
Jeg kommer helt klart til å savne denne sykker'n...
Dessverre har jeg ingen nye bilder av Tiger'n annet enn de som allerede ligger ute i
prøvekjøringstråden...
Men kommer helt klart flere bilder etter at jeg har hentet den
Så da vet dere hva jeg har kjøpt. Sikkert ingen bombe...

;)
Kommer nærmere tilbake med en kort vurdering av hvordan jeg vurderte de andre alternativene...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.