Ny MC til uka! Det ble en Triumph Tiger SE, 2010 mod.!
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ny MC til uka! Det ble en Triumph Tiger SE, 2010 mod.!
I september 2006 kjøpte jeg en klæss ny Yamaha TDM 900. Nå har denne flotte sykkelen blitt godt og vel 58000 km. ’gammel’. Voksent for en 2006 mod., tør jeg påstå.
Og jada! sykker’n er blitt brukt mye, både som pendlersykkel, kvelds- og søndagstursykkel og ikke minst tursykkel, selv uten lange utenlandsturer i europeiske alpelandskap.
Men det vil kanskje skje med den nye jeg har kjøpt?
Yes! Jeg har nemlig skaffet meg ny MC! Er jeg angrepet av samme virus som flere her på Mcsiden.no denne sommeren? Antakelig, men hovedgrunnen er likevel at 60K grensa nærmer seg.
Ikke at 60K er noe å snakke om på en sykkel som dette, men det er likevel blitt til at jeg har tatt nettopp km.standen i betraktning. Enten beholde den i mange år til eller bytte den ut nå. Valget har ikke vært lett og jeg kvitter meg ikke med TDM’en uten videre med lett hjerte. Slett ikke! Denne flotte sykker’n har gitt meg utrolig mange gode opplevelser og har også vært god terapi for oss her hjemme i den vanskeligste perioden vi har hatt i livene våre...
Det er aldri lett å skille lag med ting det er knyttet gode opplevelser til, men nå var tiden inne.
Eller kanskje ikke? Det vil jeg aldri får vite...
Uansett så er valget tatt og ny MC er på plass om få dager.
Men jeg kommer ikke til å avsløre enda hva slags sykkel jeg har kjøpt.
Jeg får gjøre som Globe og Dexter og lage min egen vri. Så kan evt. Interesserte brukere her på Mcsiden.no gjette seg fram til hvilken jeg har kjøpt.
Og så blir det kanskje enda en MC-dåp på Treffet vårt?
Hvilken av disse er min nye sykkel?
Benelli 899 Tre-K: Yamaha TDM 900: Moto Guzzi 1200 Sport: BMW 800 ST: Triumph Tiger 1050: Ducati 1000 GT Classic: Aprilia 750 GT: KTM 990 SMT:
Og jada! sykker’n er blitt brukt mye, både som pendlersykkel, kvelds- og søndagstursykkel og ikke minst tursykkel, selv uten lange utenlandsturer i europeiske alpelandskap.
Men det vil kanskje skje med den nye jeg har kjøpt?
Yes! Jeg har nemlig skaffet meg ny MC! Er jeg angrepet av samme virus som flere her på Mcsiden.no denne sommeren? Antakelig, men hovedgrunnen er likevel at 60K grensa nærmer seg.
Ikke at 60K er noe å snakke om på en sykkel som dette, men det er likevel blitt til at jeg har tatt nettopp km.standen i betraktning. Enten beholde den i mange år til eller bytte den ut nå. Valget har ikke vært lett og jeg kvitter meg ikke med TDM’en uten videre med lett hjerte. Slett ikke! Denne flotte sykker’n har gitt meg utrolig mange gode opplevelser og har også vært god terapi for oss her hjemme i den vanskeligste perioden vi har hatt i livene våre...
Det er aldri lett å skille lag med ting det er knyttet gode opplevelser til, men nå var tiden inne.
Eller kanskje ikke? Det vil jeg aldri får vite...
Uansett så er valget tatt og ny MC er på plass om få dager.
Men jeg kommer ikke til å avsløre enda hva slags sykkel jeg har kjøpt.
Jeg får gjøre som Globe og Dexter og lage min egen vri. Så kan evt. Interesserte brukere her på Mcsiden.no gjette seg fram til hvilken jeg har kjøpt.
Og så blir det kanskje enda en MC-dåp på Treffet vårt?
Hvilken av disse er min nye sykkel?
Benelli 899 Tre-K: Yamaha TDM 900: Moto Guzzi 1200 Sport: BMW 800 ST: Triumph Tiger 1050: Ducati 1000 GT Classic: Aprilia 750 GT: KTM 990 SMT:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Re: Da var det min tur... Ny MC til uka!
Da va mitt tips innsendt og æ va først.Det blir vel premie?
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ser at du har stemt, jajhn skrev:Da va mitt tips innsendt og æ va først.Det blir vel premie?

Premie

Tru'kke det, nei...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Du skal vel til syden da, når du bare har fått den inn i stallen
sånn som de andre Gratulerer med uansett sykkel da.

Ny sykkel ??
Veit ikke jeg no om
....
Joa

Veit ikke jeg no om

Joa

Bakpå skrev:Ny sykkel ??![]()
Veit ikke jeg no om....
Joa
Han Aj spanderer nok en sydentur på deg sånn som globe og Dexter måtte for å få ny sykkel

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Takk for gratulasjonerDuville skrev:Du skal vel til syden da, når du bare har fått den inn i stallensånn som de andre Gratulerer med uansett sykkel da.

Ble nok ingen penger til overs til sydentur, nei...

Men kommer til å kose meg fælt på Randsfjordentreffet neste helg og turen vi skal ha rundt fjorden

Ser ut til at jeg må legge inn en søknad om treff jeg også selv om det er ett stykke å kjøre - skal på kurs i oslo på mandagen så - muligens........ fristende med så mye visninger på gang.
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Hadde vært veldig hyggeligDuville skrev:Ser ut til at jeg må legge inn en søknad om treff jeg også selv om det er ett stykke å kjøre - skal på kurs i oslo på mandagen så - muligens........ fristende med så mye visninger på gang.

Du er selvfølgelig velkommen!! :-)

Blir nok heller jeg som må spandere sydentur på AJ, nå som pengepungen er skrapa.Duville skrev:
Han Aj spanderer nok en sydentur på deg sånn som globe og Dexter måtte for å få ny sykkel![]()
![]()

- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
DET var jo litt overraskende
......eller egentlig ikke
..... du har jo sondert litt i det siste....
.......men at det skulle skje såpass kjapt..... det var overraskende
Spennende.........jeg ga min stemme basert på kommentar i et innlegg for relativt lenge siden, samt noe som jeg tolker som et liiiiite hint i et noe nyere innlegg
Førstevalget som lå i fingertuppene her var at du nå har kommet over en overligger TDM900, fått en svært god pris og slått til.......men forstår det vel slik at du nå også var klar for å prøve noe annet
.......så jeg måtte la "stemmefingeren" gli noe motvillig forbi TDM og noe videre ned på listen din.
Ja, ja spennende blir det å SE og HØRE
........ Gleder meg STORT til treffet
Grattis med det du/dere har bestemt deg/dere for

Spennende.........jeg ga min stemme basert på kommentar i et innlegg for relativt lenge siden, samt noe som jeg tolker som et liiiiite hint i et noe nyere innlegg

Førstevalget som lå i fingertuppene her var at du nå har kommet over en overligger TDM900, fått en svært god pris og slått til.......men forstår det vel slik at du nå også var klar for å prøve noe annet

Ja, ja spennende blir det å SE og HØRE

hmmmm ..
trur du har glemt noe på lista her aj ,
HVOR ER HONDA

HVOR ER HONDA

Kjørelengde MC 2010: 8800 km (oppdatert 15.08.10)
I dag skal jeg gjøre ingen ting, gjorde det i går også, men ble ikke ferdig. :)
I dag skal jeg gjøre ingen ting, gjorde det i går også, men ble ikke ferdig. :)
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Svært gode priser på mange fine TDM'er nå om dagen, ja...Globe skrev: Førstevalget som lå i fingertuppene her var at du nå har kommet over en overligger TDM900, fått en svært god pris og slått til.......men forstår det vel slik at du nå også var klar for å prøve noe annet.......så jeg måtte la "stemmefingeren" gli noe motvillig forbi TDM og noe videre ned på listen din.
Ja, ja spennende blir det å SE og HØRE........ Gleder meg STORT til treffet
![]()

Gleder meg veldig til treffet jeg også

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Hm...merce skrev:hmmmm ..
HVOR ER HONDA![]()
![]()

Fant liksom ikke noen modeller som 'snakket' til meg, for å si det slik...

Honda lager bra saker - ingen tvil om det - men denne gangen hadde de ikke helt det jeg var ute etter selv om den nye Transalp'en var med i bildet i starten...

Tror og at AJ endelig hopper av sin høye TDM-hest og finner noe mer useriøst
Tipper det blir engelsk, selv om eg kunne tenkt meg at noen her på forumet kjøpte en Benelli Tre-K.
Men det skal bli spennende å se hva resultatet blir. Eg hadde jo flaks på en tidligere "avstemming", så hvem vet?

Tipper det blir engelsk, selv om eg kunne tenkt meg at noen her på forumet kjøpte en Benelli Tre-K.
Men det skal bli spennende å se hva resultatet blir. Eg hadde jo flaks på en tidligere "avstemming", så hvem vet?