Banditmannens bekjennelser

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
MC-FOLK
Innlegg: 44
Registrert: 10 mar 2011, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GS 1000G 1980

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av MC-FOLK »

Jeg så ærlig talt ikke den W800 på messen,selv om det er en fin sykkel...Ble nok for mye opptatt med den Z1000SX som står i bakgrunnen på bildet der...Helt klart min favoritt. :jada:

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av ZZR-Tom »

Er heilt enig med den Z1000sx, trur at den vill i framtiden bli rekna som den nye VFR800.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av MaxTron »

:knegg Meget bra skrevet Banditmannen :thumleft

Skjønner godt hvordan du har det!!
Er en helt nydelig sykkel ja, men i mine øyner er det uansett bare en kopi av noe engelsk...
Hvorfor ikke se om du finner noe brukt engelsk, kanskje mere oppnåelig i pris og!??
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

MaxTron skrev: :knegg Meget bra skrevet Banditmannen :thumleft

Skjønner godt hvordan du har det!!
Er en helt nydelig sykkel ja, men i mine øyner er det uansett bare en kopi av noe engelsk...
Hvorfor ikke se om du finner noe brukt engelsk, kanskje mere oppnåelig i pris og!??
Mange takk! :redface

Rett skal være rett, det er vel strengt tatt en kopi av en kopi av en BSA! :janikk

Joda, kan sikker finne noe gammelt engelsk som ser bra ut, men hvis man er forelska i ei jente, blir det liksom ikke det samme å prøve å sjekke opp tanta hennes... Eller kanskje grandtanta i dette tilfelle. ;e
MC-FOLK skrev:Jeg så ærlig talt ikke den W800 på messen,selv om det er en fin sykkel...Ble nok for mye opptatt med den Z1000SX som står i bakgrunnen på bildet der...Helt klart min favoritt. :jada:
Lekker den ja! :thumleft
AJ skrev:Kjempebra skrevet, Banditmannen!
Ble veldig betatt av denne skjønnheten selv, jeg!
Men så står det en Bonneville og lurer i øyekroken også da, vet du... ;-);)
Men W800'en er utrolig flott!
Det er det ingen tvil om!
Tusen takk! :redface
Joda, Bonnevillen er helt klart en skjønnhet hun også! :=D>
Men jeg syns rett å slett W800 så mere gjennomført ut, med blankere finish(mer bling vil noen hevde), som igjen handler om smak og behag! :janikk
Dessuten var sallen på Bonnie veldig hard å sitte på sammenligna med W800.
ArcticTiger skrev:Jaja. Kjærlighetens veier er jo uransakelige :D Flott og ærlig bekjennelse BM! Og det er jo en av de fineste retro-sykkla, egentlig. Også grønn da, det var tøøfft! Lurer litt på hvordan de er på veien :-k
Takker! :-)
Her er en test av den:
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... %20%281%29" onclick="window.open(this.href);return false;

Og her er et bilde som i noe større grad yter den utrolig lekre fargen rettferdighet:
Kawasaki_W800b1.jpg
I levende livet, i den rette "solnedgangsbelysningen" er jeg ganske sikker på at den kan få en voksen mann til å grine! :notworthy:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Banditmannen den 13 mar 2011, 16:31, redigert 1 gang totalt.

Godtvoksen

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Godtvoksen »

Banditmannen skrev: Joda, kan sikker finne noe gammelt engelsk som ser bra ut, men hvis man er forelska i ei jente, blir det liksom ikke det samme å prøve å sjekke opp tanta hennes... Eller kanskje grandtanta i dette tilfelle. ;e

:lol :rofl:

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Har hatt en strålene MC-dag! \:D/

Starta litt før kl. 13, kjørte over Siljan til Hof MC for buksekjøp

Så ut på E18 og strake veien til Spinnin Wheel i Tønsberg, der Kawasaki Road Show hadde stopp.
De hadde dessverre ikke med den aller penest, flotteste, lekreste, o.s.v... Ja, jeg snakker selvsagt om W800! :love

Så da måtte jeg i stedet flørte litt med noen andre i Kawa-familien, det ble en liten tur med Versys og ER6n. :thumleft
De var begge to veldig artige, og lettkjørte, men jeg måtte nok hatt litt lenger tid på å venne meg til å kjøre rekke twin(eller hva det nå heter)
Måtte helst over 3000 omdreininger, ellers føltes det ganske hakkete. Men er nok mest en vanesak...

Etter det var jeg en svipptur innom Twister i Sandefjord, for å hente "depotstottepinnen" han hadde vært så snill å dreie til meg! :notworthy:
Der traff jeg også tomsnes og Twister Jr.(har ikke fått med om han har et nick her inne)
Utrolig hyggelige folk! :=D> Og utrolig artig å se "Twisted V" i hvirkeligheten! For en kul sykkel! :bananas
Fikk også høre MTen til tomsnes, sier bare wow! :knegg

Så en ganske kald tur hjem til Skien igjen, måleren viste 6 grader når jeg dro fra Sandefjord... :P :p
Men, alt i alt, en strålende flott MC-dag! :thumleft

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av SheDevil »

Høres ut som om at du har hatt en flott dag :prf
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av ArcticTiger »

Ja det høres ut som en flott tur og en super dag :thumleft
Hvordan var sykkern med den nye Øhlinsdempern på, merka du noe forskjell?

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

ArcticTiger skrev:Ja det høres ut som en flott tur og en super dag :thumleft
Hvordan var sykkern med den nye Øhlinsdempern på, merka du noe forskjell?
Nei, har vel strengt tatt ikke det... :8-[
Men jeg er vel heller ikke noen ekspert, og vet ikke helt hva jeg skal kjenne...
Den ser veldig bra ut da! :\m/:

Får gjyve løs på gaffelfjærene snart, se om det hjelper på inntrykket. :thumleft

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av ArcticTiger »

Når du ikke kjenner noe til dempern, da er allt i orden :thumleft Du merker det hvis det er noe feil med den :oh
Min 1200 Bandit var reine gyngehesten i dumpene, ikke så galt når jeg kjørte alene, men nesten umulig med 2 på. Direkte ubehagelig. Har skifta til Øhlins, men den er avreg nå, så har ikke prøvd den ennå.

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Twister »

Hei :D
Det var jo usedvanlig hyggelig med besøk og litt dekksparking 8)

Godt å høre du kom deg trygt hjem ja :thumleft
Selv og du jo var godt utrustet med skikkelig fint kjøreutstyr blir det jo litt kjølig... men gøy er det jo uansett!

Om ikke du merket så mye til den nye dempern, kledde den Bantiten godt \:D/
Men jeg kom til å tenke på det med bytte av fjærene foran.. På Twisteren trenger jeg kun å dra fjærene opp av gaffelen i toppen.. Det er ikke noe grunn til å demontere gaffelbena for denne jobben...Men det er vel kanskje ikke slik på nyere utstyr? Eller skal du bytte simmeringer, lager osv også?
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Joda, kunne strengt tatt bare åpna toppskruen og dratt ut de gamle fjærene.
Men skal bytte olje også, og siden det ikke er noen tappeplugg i bunnen av beinet,
må jeg enten få sugd ut den bruke olja, eller ta av beina.
Er ikke noen lekasje, men tenkte å bytte simmeringer når jeg først er i gang... :janikk

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

I dag er jeg litt stolt av meg selv! \:D/
For i dag ble endelig jeg og ryggen min enig om at det var på tide å bytte de før omtalte gaffelfjærene!
Ting tar tid! Har knota og pusla i hele dag, banna lite, og feila bare noen få ganger, og ingen ting som ikke gikk an å rette opp! ;e

Vel, jeg tok knekken på speedometerkabelen, bokstavelig talt, siden jeg monterte drevhuset på feil side av stopperen, så når jeg bremsa, flytta hele greia på seg, og lagde en lei knekk på kabelen... :P :p
Men skitt au, fant en ny til 142,- inkl frakt! :D

Kan ikke si at jeg fikk noen aha-opplevelse av de nye fjærene, men jeg syns kanskje den er litt mindre "slapp i fisken"
Dykker nok litt mindre undre oppbremsing, og virker også å takle fartshumper(og dumper), noe bedre. :-)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Jompa »

Banditmannen skrev:
Kan ikke si at jeg fikk noen aha-opplevelse av de nye fjærene, men jeg syns kanskje den er litt mindre "slapp i fisken"
Dykker nok litt mindre undre oppbremsing, og virker også å takle fartshumper(og dumper), noe bedre. :-)
Hvis du merka alt dette på en prøvetur, er gaffelen helt klart blitt bedre.
Og nå vet du jo også hvordan den ser ut inni !!
Speedometerkabelen får du bare sette på "opplæringskontoen"
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Banditmannens bekjennelser

Legg inn av Banditmannen »

Jompa skrev:Hvis du merka alt dette på en prøvetur, er gaffelen helt klart blitt bedre.
Og nå vet du jo også hvordan den ser ut inni !!
Speedometerkabelen får du bare sette på "opplæringskontoen"
Ja, så lenge det ikke er noe større å dyrere en en wire til 142 kroner, er jeg godt fornøyd! :thumleft
Så da er det bare sjekking av ventilklaring igjen på programmet, så når jeg og ryggen kommer på talefot igjen, får jeg gyve løs på det også.
Ble forresten anbefalt av en mekanikker å synkronisere gasserne i samme slengen,
men DET er en oppgave jeg i så må sette vekk, for et sted må grensen for spesialvertøy gå! =;

Svar