Du får gjøre Svenske av deg Ojda, så slepper du unna med 140.000,- svenske krojda skrev:Var en liten missforståelse ang prisen,
men den korrekte prisen er
234300 ink reg og klargjøring.


Du får gjøre Svenske av deg Ojda, så slepper du unna med 140.000,- svenske krojda skrev:Var en liten missforståelse ang prisen,
men den korrekte prisen er
234300 ink reg og klargjøring.
Lista di synest eg var litt mangelfullojda skrev:En liten sammenligning av kraft/vekt på Explorer kontra Tiger 1050. Samt forhåndstall til noen andre sykler i samme sjiktet
Congratulations Coach. I'm sure the bike is a winner and you'll be happy with it, even if you have to make a couple of minor mods to get it the way in which you want it. Power to weight wise...
Marque Machine Fuelled Riderless hp h ptw lb.ft lb ptw Combined
Triumph eXplorer 259 0.0 135 0.52 89 0.34 0.86
Triumph Tiger 1050 228 0.0 113 0.50 72 0.32 0.81
And if you add a 100 kg (circa 220 lbs) rider....
Marque Machine Fuelled Plus Rider hp h ptw lb.ft t ptw Combined
Triumph eXplorer 259 359 135 0.38 89 0.25 0.62
Triumph Tiger 1050 228 328 113 0.34 72 0.22 0.56
They look pretty even don't they? However, to help differentiatte, and again using a 100 kg rider, with combined (added) PTW ratios; the results look like this:
0.99 - ZZR1400![]()
0.73 - Multistrada
0.62 - eXplorer
0.60 - GS
0.60 - SMT
0.58 - CrossTourer
0.56 - Versys
0.56 - Tiger 1050
0.54 - Stelvio
0.53 - Tenere
0.49 - Tiger 800
0.49 - Tiger XC
ZZR-Tom skrev:Lista di synest eg var litt mangelfullojda skrev:En liten sammenligning av kraft/vekt på Explorer kontra Tiger 1050. Samt forhåndstall til noen andre sykler i samme sjiktet
Congratulations Coach. I'm sure the bike is a winner and you'll be happy with it, even if you have to make a couple of minor mods to get it the way in which you want it. Power to weight wise...
Marque Machine Fuelled Riderless hp h ptw lb.ft lb ptw Combined
Triumph eXplorer 259 0.0 135 0.52 89 0.34 0.86
Triumph Tiger 1050 228 0.0 113 0.50 72 0.32 0.81
And if you add a 100 kg (circa 220 lbs) rider....
Marque Machine Fuelled Plus Rider hp h ptw lb.ft t ptw Combined
Triumph eXplorer 259 359 135 0.38 89 0.25 0.62
Triumph Tiger 1050 228 328 113 0.34 72 0.22 0.56
They look pretty even don't they? However, to help differentiatte, and again using a 100 kg rider, with combined (added) PTW ratios; the results look like this:
0.99 - ZZR1400![]()
0.73 - Multistrada
0.62 - eXplorer
0.60 - GS
0.60 - SMT
0.58 - CrossTourer
0.56 - Versys
0.56 - Tiger 1050
0.54 - Stelvio
0.53 - Tenere
0.49 - Tiger 800
0.49 - Tiger XC![]()
Vekt hysteriet for asfalt sykkler synest eg er litt oppskrytt, så lenge vekta er godt balansert så er det ikkje problem når sykkelen begynner å rulle, litt mei knotete på trange plasser der en må bruke beina litt men ellers så ser eg ikkje noke problem og 20kg forskjell er no ikkje allverdens heller.
Det er plenty med krefter på alle dei sykklane som er nevnt, og synest en det fremdeles er for lite, ja då har en feil sykkel.
Grattis til dok to som mest sansynlig kjem til å rulle rundt på splitters nye Explorera
Men nok er vel aldri nok? En må no kjøpe det en sikler på så lenge en har råda til detojda skrev:Ingen tvil om at jeg får mer en nok krefter med Exploreren, jeg har jo tidligere også sagt
at en Tiger 1050 med 19" foran og bedre skjerm/kåpebeskyttelse hadde fungert helt fint til meg.![]()
Sykkelen din derimot hadde spolert motorsykkellivet for meg totalt. Dette pga den fremoverlente sittestillingen. Men en flott tursykkel, det har du.
Det er klart det er hærlig å kjenne det skjer noe når man vrir på rulla, men jeg er ikke overfokusert på det bare det er "Nok".ZZR-Tom skrev:Men nok er vel aldri nok? En må no kjøpe det en sikler på så lenge en har råda til detojda skrev:Ingen tvil om at jeg får mer en nok krefter med Exploreren, jeg har jo tidligere også sagt
at en Tiger 1050 med 19" foran og bedre skjerm/kåpebeskyttelse hadde fungert helt fint til meg.![]()
Sykkelen din derimot hadde spolert motorsykkellivet for meg totalt. Dette pga den fremoverlente sittestillingen. Men en flott tursykkel, det har du.![]()
Eg trur du ville ha blitt litt overrasket av kjørestillingen på ZZR`n, og eg har ikkje styre hever eller liknades.
Er veldig avslappet, ingen problemer med verken rygg eller handledd, det er røvo som begrenser lengden, men så hadde eg nok ikkje kjørt meir en 2 timer i strekk uten en "frisk lufts" pause
NeineiZZR-Tom skrev:Er GTR1400 det der, ZZR`n er nok meir framoverlent![]()
Men har en problemer med skuldrer og nakke så er det nok feil ja
Blir fremdeles 0,87ZZR-Tom skrev:Min er uten abs så 255kg +100kg for fører. 200HK 152NM = 0,99
2012 modell har i følge Bike sine tall også 0,87ZZR-Tom skrev:Min er uten abs så 255kg +100kg for fører. 200HK 152NM = 0,99