Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Voksen
Innlegg: 330
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Voksen »

Tragisk med flyulykken i dag og er fryktelig lite imponert over en "ekspert" og journalist i VG.
Her har 148 mennesker omkommet og eksperten starter intervjuet med å påpeke at hans etternavn er feil stavet. :-)å
Det mest opsiktvekkende denne karen kommer med er kanskje at det er vanskelig å lande i Alpene, men flyet er lettere å finne enn andre fly som har styrtet i havet.
Journalisten fikk også vite at flymekanikerne nok tenkte igjennom jobben de hadde utført på flyet før styrten. Virket som det var en fremmed tanke for denne journalisten.
Vet at det er dårlig gjordt å henge ut folk i denne tragiske hendelsen, men intervjuet er for dumt i mine øyne.

http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdoegn ... oId=110014" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av LordShaft »

Jeg er nok langt mindre imponert over intervjuer enn intervju objekt. At han påpeker navnet sitt i begynnelsen ser jeg ikke på som noe ufint eller uriktig i det hele tatt.

For å unngå at han skal direkte spekulere i det han blir spurt om sier han at Alpene er ikke det letteste området å nødlande ett fly.

I disse dager jeg ikke overrasket over mangelen på medfølelse for de pårørende eller de forulykka. Det er en ting å si at du føler med de forulykka kontra det å faktisk gjøre det.

Note4

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av LordShaft »

Sett en dokumentar på VGtv av alle ting, som heter den tapte narkotikakrigen.

Det er rimelig sjokkerende og skremmende å se leddene i en massiv utryddelse av mennesker forkledd som "kampen mot narkotika"

Straffeutmålinene i USA har feilet stort de siste årene (minstestraffene satt av kongressen) men hva er det som gjør at feilene får fortsette? Når en ser hvor sinnsyke summer samfunnet og bedrifter tjener på å ha store kvantum av mennesker i fengsel er det kanskje ikke så rart at ting fortsetter å "feile".

Imponerende dokumentar.

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Ashland »

Noen, men bare noen ganger er 4 bedre enn to hjul...

For første gang på rundt 100 å starter den. Byggd i 1911. 4 sylindre, ca 28500ccm, omtrent 300hp og fire hjuls kjede drift

Bellona, WWF og Greenpeace - ta dere en bolle :lol

https://grrc.goodwood.com/festival-of-s ... VMvtW1e.97

Toven

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Toven »

haha! For et beist! :twisted

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Bjerknez »

Ashland skrev:Noen, men bare noen ganger er 4 bedre enn to hjul...

For første gang på rundt 100 å starter den. Byggd i 1911. 4 sylindre, ca 28500ccm, omtrent 300hp og fire hjuls kjede drift

Bellona, WWF og Greenpeace - ta dere en bolle :lol

https://grrc.goodwood.com/festival-of-s ... VMvtW1e.97
Haha, sikkert greit moment på den der ja :lol

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Ashland »

Bjerknez skrev:
Ashland skrev:Noen, men bare noen ganger er 4 bedre enn to hjul...

For første gang på rundt 100 å starter den. Byggd i 1911. 4 sylindre, ca 28500ccm, omtrent 300hp og fire hjuls kjede drift

Bellona, WWF og Greenpeace - ta dere en bolle :lol

https://grrc.goodwood.com/festival-of-s ... VMvtW1e.97
Haha, sikkert greit moment på den der ja :lol
Skulle gjette det :prop:
1800rpm, 220km/t og 1384lb/ft blir noe som 1876Nm, på 1650kg, helt nøyaktig er motoren på 28.353ccm

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Bjerknez »

Da snakker vi! :thumleft

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Elruts84 »

Genialt?

Levering av salgsmelding elektronisk

http://www.dinside.no/933376/nyhet-ende ... et-enklere

Slik fungerer salgsmelding på nett:

•Gå inn på «Din side» på vegvesen.no. Løsningen krever innlogging via ID-porten. Dette er en sikker innloggingsløsning som blant annet støtter Min-ID og Bank-ID.
•Selger initierer salget ved å sende en salgsmelding til kjøper via sin side.
•Kjøper må deretter logge inn på sin side og godkjenne salget.
•Gratulerer! Salgsmeldingen er nå gjennomført, og kjøretøyet har fått en ny eier.
•Skal du kjøpe eller selge bil, anbefaler Statens vegvesen at dere i tillegg til å benytte nettløsningen tegner en salgskontrakt. Husk også å melde fra til bomselskapet om at du har byttet bil hvis du har bombrikke.

Hvis du heller ønsker det, kan du fortsatt levere salgsmelding og vognkort del 2 på trafikkstasjonen eller sende det i posten.

Hvem kan bruke løsningen?

Dette er første versjon av salgsmelding. Den gjelder alle kjøretøy og selv om den ivaretar de fleste eieres behov, har den noen begrensninger:
•Du må være over 18 år.
•Tjenesten gjelder kun private kjøretøyeiere. Dette skyldes at Statens vegvesen foreløpig ikke har noen sikker innlogging for bedrifter. Tjenesten gjelder kun kjøretøy med én eier, en utvidelse også for kjøretøy med medeiere kommer senere.

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Tommas »

Det var da utrolig praktisk!

(online eierbytte)

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Ashland »

Selv Statens Vegvesen ser ut til å følge med i dataalderen, helt topp :thumleft

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av RuneMC »

Skal en følge refleksvest-"logikken" så bør vel vanlige syklister begynne å bruke refleksvest også !?
http://www.dt.no/Syklist_p_kj_rt_av_bil-5-57-71285.html

Men fra spøk til revolver så var det jaggu en bilist imot som klarte å svinge til venstre og krysse min kjørebane på Høvik når jeg var på vei hjem. Sjåføren må ha sett meg, men det virker nesten som om det er en slags kortslutning i hjernen hos enkelte. Sjåføren ser en motorsyklist men kobler ikke at det er en annen kjørende som de har like mye vikeplikt for. Men med ganske god "radar" i forhold til å se an sløve bilister så nøyde jeg meg med et tydelig tut.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6983
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av kjellv »

RuneMC skrev:Skal en følge refleksvest-"logikken" så bør vel vanlige syklister begynne å bruke refleksvest også !?
http://www.dt.no/Syklist_p_kj_rt_av_bil-5-57-71285.html

Men fra spøk til revolver så var det jaggu en bilist imot som klarte å svinge til venstre og krysse min kjørebane på Høvik når jeg var på vei hjem. Sjåføren må ha sett meg, men det virker nesten som om det er en slags kortslutning i hjernen hos enkelte. Sjåføren ser en motorsyklist men kobler ikke at det er en annen kjørende som de har like mye vikeplikt for. Men med ganske god "radar" i forhold til å se an sløve bilister så nøyde jeg meg med et tydelig tut.
Det er skremmende og absolutt noe vi må ha sterk fokus på, spesielt nå på våren.
Mange bilister ser oss ikke, de er rett og slett ikke vant til å se motorsykler på veien lenger. Bare noen måneder med vinter er nok, og folk legger ikke engang merke til at vi er der.
Jeg var selv med på en "se oss" aksjon med NMCU i Molde på lørdag, og hadde flere hyggelige samtaler med bilførere som uttrykker viktigheten av denne type aksjon som vi hadde. Flere nikket gjenkjennende når vi utdypet ordene på løpesedlene og forklarte dette problemet. Flere hadde vært i situasjoner der de ikke har lagt merke til motorsykler på veien, og i ettertid ikke skjønt hvorfor dette skjer.
Hva mer kan vi gjøre? Ikke stort annet enn å legge inn større sikkerhetsmargin for oss selv. Tro ikke at en bil som står og venter på ledig luke har sett oss, gå ut i fra at vi ikke har blitt sett helt til vi har blikkontakt med føreren.
Det er nifst...

Voksen
Innlegg: 330
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Voksen »

RuneMC skrev:Skal en følge refleksvest-"logikken" så bør vel vanlige syklister begynne å bruke refleksvest også !?
Jeg bruker alltid signalgul jakke eller t-skjorte når jeg sykler eller går på rulleski. Det er jo enda viktigere å være synlig da enn på MC da farten ikke følger vanlig trafikk.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av RuneMC »

http://www.dt.no/_velseskj_ring_gikk_ga ... 72848.html

Det er kanskje GREIT med noen timer på kjøreskole FØRST... da blir det kanskje ikke så DYRT :lol
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar