Traceren ga et veldig godt førsteinntrykk! Den har i hvert fall jeg satt som førsteønske nå.Tobben84 skrev:Den Mt-09 Traceren så veldig flott ut spør du meg, virker veldig lovende.
Men den sykkelen jeg går og teller på fingrene om jeg skal bestille nå er nye Ktm Adventure 1050, den har jeg veldig lyst på. Alt avhenger litt på når den kan leveres og hva prisen blir med eller uten de nye avgiftene....
Da jeg satt på den opplevde jeg at den har en helt annerledes sittestilling enn MT-09 ellers. Mer oppreist, og bedre fotvinkel. Langt bedre enn TDMen også som mange sammenligner den med. Den har 25 hk mer enn TDM, omtrent det samme som Super Tenereen. Den har et bredere styre enn resten av MT også. Minte mye om sittestilling på XT1200Z Super Tenere. Instrumentet på den er hentet fra denne, endringer bare på turtallskalaen. Setet er lengre, og vil gi også passasjer et mye bedre liv bakpå der.
Prisen er foreløpig beregnet til 156.900,- med dagens avgifter. Det ble også antydet at den havner på ca 134.000 hvis forslaget til statsbudsjett går igjennom.
La oss håpe at Venstre etter hvert innser hvilken miljøgevinst det vil gi om flere begynner å benytte mc i pendlertrafikken.
I de store byene sørover i Europa er det den utviklingen som skjer. Stadig flere går over til maxiscooter til bypendling.
edit: Her på berget er det lagt opp til at batteribiler er den ultimate løsningen på miljøproblemene. Dette er en sannhet det ligger mange og lange diskusjoner i framover. Tar man med batteriproduksjonen og handtering av brukte batterier til disse bilene, og i tillegg at vår miljøvennlige el. kraftproduksjon brukes til dette i stedet for å eksportere den sørover slik at de i Europa kan redusere på kullkraft er jeg ikke så sikker på miljøgevinsten lenger...