Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
I neste uke henter jeg min splitter nye Triumph Tiger 800, så da skal det bli bilder og kommentarer om den her :-)
http://www.driving.ca/research-car/road ... story.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving.ca/research-car/road ... story.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Skal visstnok bli kardang i alle fall. Men BMW blir det ikketagesk skrev: Ikke kardang, ikke boxer, ikke BMW.
Nix - ikke noe vinnerkonsept.

Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Oi...det var veldig overraskende. En så "liten" adv-sykkel hadde jeg aldri trodd at selveste ZZR-Erling skulle kjøpeZZR-Erling skrev:I neste uke henter jeg min splitter nye Triumph Tiger 800, så da skal det bli bilder og kommentarer om den her :-)
http://www.driving.ca/research-car/road ... story.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Men det skal bli spennende å høre , grattis uansett med flott ny sykkel :-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Alas
- Innlegg: 128
- Registrert: 01 apr 2013, 17:04
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
- Bosted: Bergen
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Når henter du Erling? Mao, når får vi bilder?
For øvrig så kommer det noen bilder av en annen Tiger her inne om en liten uke eller to...
For øvrig så kommer det noen bilder av en annen Tiger her inne om en liten uke eller to...
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Fått prøvd Multistrada?ZZR-Erling skrev:I neste uke henter jeg min splitter nye Triumph Tiger 800, så da skal det bli bilder og kommentarer om den her :-)
http://www.driving.ca/research-car/road ... story.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Nei, og den blir for dyr. Fikk kjørt en halv tank med en Tiger mens jeg var med konas Z1000SX på verksted....aiaiai :) Nå går jeg bare å venter på skiltet..Andreas skrev:Fått prøvd Multistrada?ZZR-Erling skrev:I neste uke henter jeg min splitter nye Triumph Tiger 800, så da skal det bli bilder og kommentarer om den her :-)
http://www.driving.ca/research-car/road ... story.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette blir en overgang som blir å merkes betydelig :)
Jeg fikk kjørt litt R1200GSA 2011 tror jeg det var, noen dager før, fin den på mange måter, men ikke mange nok.
Det mest dekkende ordet for den her type sykler, synes jeg er Allroad. De duger på alt av vei, men blir alt for digre for å være skikkelige offroadere.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Utstyrt med et sett av disse, blir det nok ett flott kjøretøy, både på skogsveier
og på tur
.
http://heidenautires.com/sites/default/ ... 5.2013.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Snakket med et par på Finnskogen som bare hadde skryt å si om disse,
bla levetid på +/- 14000 km og veldig bra feste.
Hovedforskjellen på den du har valgt og de store er vel vekten, vinbeskyttelse og kraft.
Tror det kan bli et fint bekjentskap jeg
og på tur

http://heidenautires.com/sites/default/ ... 5.2013.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Snakket med et par på Finnskogen som bare hadde skryt å si om disse,
bla levetid på +/- 14000 km og veldig bra feste.
Hovedforskjellen på den du har valgt og de store er vel vekten, vinbeskyttelse og kraft.
Tror det kan bli et fint bekjentskap jeg

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Vekten og trippel..trippel er digg!ojda skrev:Utstyrt med et sett av disse, blir det nok ett flott kjøretøy, både på skogsveier
og på tur.
http://heidenautires.com/sites/default/ ... 5.2013.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Snakket med et par på Finnskogen som bare hadde skryt å si om disse,
bla levetid på +/- 14000 km og veldig bra feste.
Hovedforskjellen på den du har valgt og de store er vel vekten, vinbeskyttelse og kraft.
Tror det kan bli et fint bekjentskap jeg
Skal vurdere de dekka etterhvert, men valget mitt kommer nok å bli temmelig roadish, og foruten de som står på, Scorpion Trail, ligger Tourance Next godt ann, dog kom førstnevnte elendig ut på slitasjetesten til Motorrad.
Synes tendensen er at de som har de store, ofte vil ha den mindre, ala 800GS og Tiger

Var ihvertfall suverent leken den Tigern jeg lånte!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Rare greier det der med å prøve sykler og hva man ender opp med til slutt.ZZR-Erling skrev:Nei, og den blir for dyr. Fikk kjørt en halv tank med en Tiger mens jeg var med konas Z1000SX på verksted....aiaiai :) Nå går jeg bare å venter på skiltet..Andreas skrev: Fått prøvd Multistrada?
Dette blir en overgang som blir å merkes betydelig :)
Jeg fikk kjørt litt R1200GSA 2011 tror jeg det var, noen dager før, fin den på mange måter, men ikke mange nok.
Det mest dekkende ordet for den her type sykler, synes jeg er Allroad. De duger på alt av vei, men blir alt for digre for å være skikkelige offroadere.
Som alle vet havnet det en Stelvio 8V, 2012 mod. i garasjen hos meg. Og det skjedde etter en (altfor kort) testtur med Multistrada 1200 (i fulleffekt mode) høsten 2011 og senere lengre test- og prøvekjøringer med Tiger 800, Tiger Explorer 1200 og endelig Moto Guzzi Stelvio 8V.
Tidligere sykler: Yamaha TDM 900 (2006 mod) og Triumph Tiger 1050 (2010).
Jeg endte opp med den tyngste og tregeste (i hvert fall når det gjelder 0-100...

En god nr. to var faktisk Tiger 800! En skikkelig morsomt, sprek, villig og letthåndterlig sykkel.
Ble faktisk, av en eller annen grunn, ikke fascinert på samme måte av de to andre.
Synes dog fortsatt trippelmotoren er en artig sak :-) . Og særlig 1050 utgaven. Den har noen helt klare racing-gener i konstruksjonen! Og er av enkelte "kjennere" vurdert som verdens beste MC-motor. Men det er det helt klart delte meninger om...
Trives veldig godt med Stelvio'en. Snart 9000 kjørte km. siden slutten av september 2012 og sen sesongstart i år, taler trolig sitt klare språk i så måte...

Men igjen artig å lese om folks opplevelser av syklene de prøver og hva de ender opp med

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Absolutt.ZZR-Erling skrev: Det mest dekkende ordet for den her type sykler, synes jeg er Allroad. De duger på alt av vei, men blir alt for digre for å være skikkelige offroadere.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Du har skjønt det du også , gratulererZZR-Erling skrev:Nei, og den blir for dyr. Fikk kjørt en halv tank med en Tiger mens jeg var med konas Z1000SX på verksted....aiaiai :) Nå går jeg bare å venter på skiltet..Andreas skrev:Fått prøvd Multistrada?ZZR-Erling skrev:I neste uke henter jeg min splitter nye Triumph Tiger 800, så da skal det bli bilder og kommentarer om den her :-)
http://www.driving.ca/research-car/road ... story.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette blir en overgang som blir å merkes betydelig :)
Jeg fikk kjørt litt R1200GSA 2011 tror jeg det var, noen dager før, fin den på mange måter, men ikke mange nok.
Det mest dekkende ordet for den her type sykler, synes jeg er Allroad. De duger på alt av vei, men blir alt for digre for å være skikkelige offroadere.

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Har avtalt prøvekjøring av BMW R1200GS om litt. Etter å ha kjørt Multistradaen er jeg spent på hva GS'n har å tilby.
Sent from my GT-I9300
Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
MCN snakket jo veldig positivt om 2013 versjonen av R1200GS - og spesielt kjøreopplevelsen som gjør den til deres klassevinner i år
- "..it seems like an old man has been transformed into a teenage boy... bouncy, fast, exciting..."
http://www.youtube.com/watch?v=LXi-UjW7kuI
- "..it seems like an old man has been transformed into a teenage boy... bouncy, fast, exciting..."
http://www.youtube.com/watch?v=LXi-UjW7kuI
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Bosted: Kongsberg
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Se dere er den ankommet gratulerer så mye med ny sykkel.ZZR-Erling skrev:Its here! :)
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100