Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Det er starten på formstøpte øreplugger. Jeg var å tok avtrykk på fredag - skal sende de inn til Hantek Audio http://www.hantek.no/orepropper/mc-prop ... mc-propper" onclick="window.open(this.href);return false; over helgen, også lager de formstøpte øreplugger med utskiftbart filter basert på avtrykkene :thumleft

Jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har kjørt uten ørepropper, og det var tortur. Det jeg synes var kjipt med engangsøreplugger var at det tok tid å sette de inn. Spesielt hvis man tok en kort stopp for å diskutere veivalg. Og om man ikke hadde satt den i helt riktig så oppdaget man gjerne ikke det før man var på veien igjen - og måtte stoppe igjen... Så jeg er veldig spent på hvordan mc-hverdagen blir med formstøpte øreplugger.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Den eneste fordelen med å høre dårlig er å slippe å styre med slike ørepropper :lol

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Cutless sin blogg

Legg inn av norse900 »

Der har du misforstått litt, Bjerknez. Der er bare noe du (og mange andre) tror. Når du endelig VET, -er det for seint.... :redface:

Fornuftig, Cutless :thumleft
Sist redigert av norse900 den 10 jan 2015, 22:36, redigert 1 gang totalt.
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av LordShaft »

Bra investering dette!!! :thumleft

Hørselen er ikke noe du skal tulle med.... Er helt skremmende hvor stor skade vindsus gjør på hørselen!

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Jeg har hatt mild tinnitus så lenge jeg kan huske, og det siste jeg vil er at den skal bli værre. Jeg plages ikke av den, og hører den bare når det er helt stille rundt meg. Men jeg har lest om andre som har veldig kraftig tinnitus og hvor jævlig det er.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

norse900 skrev:Der har du misforstått litt, Bjerknez. Der er bare noe du (og mange andre) tror. Når du endelig VET, -er det for seint.... :redface:

Fornuftig, Cutlass :thumleft
Ironi er en fin bil :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:
norse900 skrev:Der har du misforstått litt, Bjerknez. Der er bare noe du (og mange andre) tror. Når du endelig VET, -er det for seint.... :redface:

Fornuftig, Cutlass :thumleft
Ironi er en fin bil :thumleft
Ja hvertfall når den er blå!!! :lol

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av freddy123 »

Hørselen er viktig ja, jeg har i årets sesong brukt kun skumpropper, men er enig med deg at dem ikke er noe særlig visst man er mange på tur og ved et kort stopp hvor noen prøver å snakke til deg så hører man ikke en dritt pga proppene og akkuratt i det du tar dem ut jo da skal gjengen avgårde igjen så da er det bare å få de inn igjen fort som f....

Skal bli artig å se hva du syntes om disse formstøpte :) kanskje det blir et par slike på meg også etterhvert ;)

Toven

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Toven »

Kjøpte et par Hantek pro17 med 17db filter til konsert og full-tett filter til mc, kjøpte også T15 så jeg får in-ear musikk. Av og til glemmer jeg å ta dem med, men er inn i øra på 2 sek så absolutt å anbefale :-)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Bilde

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Tommas »

Ikke noen dum ide med formstøpte ørepropper, tror jeg skal bestille noen slike selv.

Blir litt susete i ørene etter en full dag på motorsykkel :-)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

freddy123 skrev:Hørselen er viktig ja, jeg har i årets sesong brukt kun skumpropper, men er enig med deg at dem ikke er noe særlig visst man er mange på tur og ved et kort stopp hvor noen prøver å snakke til deg så hører man ikke en dritt pga proppene og akkuratt i det du tar dem ut jo da skal gjengen avgårde igjen så da er det bare å få de inn igjen fort som f....

Skal bli artig å se hva du syntes om disse formstøpte :) kanskje det blir et par slike på meg også etterhvert ;)
Skal holde deg oppdatert :)
Toven skrev:Kjøpte et par Hantek pro17 med 17db filter til konsert og full-tett filter til mc, kjøpte også T15 så jeg får in-ear musikk. Av og til glemmer jeg å ta dem med, men er inn i øra på 2 sek så absolutt å anbefale :-)
Hvor mye demper full-tett filter til mc?
Men har den dobble D-ringer? :lol
Tommas skrev:Ikke noen dum ide med formstøpte ørepropper, tror jeg skal bestille noen slike selv.

Blir litt susete i ørene etter en full dag på motorsykkel :-)
Jeg er veldig spent på hvordan de blir i hverdagen. Har høye forventninger mtp komfort og demping.

Toven

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Toven »

Demper bra dem :) Ikke at jeg har noen tall her men... :P :p

http://www.hantek.no/shop/tilbehor/filt ... ett-detail

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Forberedelser til sesongen 2015 fortsetter


Nå når jeg får en sykkel med matt lakk kan dere banne på at jeg punger ut de ekstra kronene for å handle egnet såpe :D

Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Har du handlet fra Ketil på Scandicshine nå? :thumleft

Chemicalguys er fine saker. Lurer på og kjøpe meg noe slikt selv. Eller forresten. Jeg slipper jo å kjøpe for jeg kan jo bare låne av deg :thumleft :lol

Svar