De fleste motorsykler nå til dags har wet clutch. Som egentlig bare betyr at clutchplatene er innsmurt i væske (olje), som igjen gir en mykere gange og kjøler clutchplatene. Correct me if I'm wrong.lasse_hansen skrev:Føre den nye sykkelen ankommer garasjen min i løpet av uka bør jeg kanskje lære litt mere om sykkelen, og trenger da deres hjelp på forklaringer...Kanskje litt seint å sjekke ut hva alt det forskjellige er etter at sykkelen er kjøpt, men men
![]()
Clutchtypen er: Våt, multiplate clutch.. Slipperclutch slår det på yamaha sine sider..
Er det noe spesielt med denne clutchen i forhold til den jeg hadde på min TDM?
Har også lest litt om Traction Control-systemet på R1, men jeg har aldri helt fått med meg hva det er og hva det er godt for? hehe![]()
Ellers så har den jo 2hjul, motor, styre, lys osv som alt annet
Derfor er det bl.a. anbefalt å bruke merke/modellspesifikk motorolje, evt. sertifisert JASO-MA olje for wet clutch.
Traction Control betyr egentlig bare at hvis bakhjulet begynner å spinne reduseres kraften til det punktet der man ikke spinner lenger.