Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Føre den nye sykkelen ankommer garasjen min i løpet av uka bør jeg kanskje lære litt mere om sykkelen, og trenger da deres hjelp på forklaringer... :scratch Kanskje litt seint å sjekke ut hva alt det forskjellige er etter at sykkelen er kjøpt, men men :yeyeye

Clutchtypen er: Våt, multiplate clutch.. Slipperclutch slår det på yamaha sine sider..
Er det noe spesielt med denne clutchen i forhold til den jeg hadde på min TDM?

Har også lest litt om Traction Control-systemet på R1, men jeg har aldri helt fått med meg hva det er og hva det er godt for? hehe :lol

Ellers så har den jo 2hjul, motor, styre, lys osv som alt annet :knegg

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Kan det kanskje ha noe å gjøre med at du nå har fått deg en Sykkel med "noe :knegg " mer Pulver en den tungpusta Tedeumen :scratch

Brukeravatar
lasse_hansen

Hmm, det kan jo være en av grunnene. :D Blir moro når jeg kan hente sykkelen gitt, bare går å venter på at forhandleren skal ringe en dag denne uka og si at sykkelen er klar. Bare den scottoileren og tanktrekket kommer så.. hehe.. Men hadde vært kjekt med en forklaring på de to tingene jeg lurer på :scratch

R1 har alltid vært drømme sykkelen min, lenge føre jeg tok lappen.. Og jeg hadde jo heller INGEN planer om å bytte ut tdmèn. Men var nærmest tilfeldig innom forhandleren og fikk prøvekjørt R1, prøvdekjørte den faktisk 4t første gangen, og kom tilbake andre dagen og kjørte et par timer da også.. Så sjekka forhandleren om jeg kunne få lån til sykkelen da, om jeg solgte tdmèn og spyttet de pengene inn som egenkapital. Og brått så fikk jeg lån sa han.. Og dermed var det gjort. Bestemte meg tvert :P :p
Sykkelen har som sagt alltid vært drømme sykkelen ifra jeg fikk min første moped som 16åring.. Og da jeg brått fikk sjangsen til å skaffe meg den, så kunne jeg ikke si nei!
Ikke noe mindre drømmesykkel ble den den tiden jeg prøvekjørte den heller. hehe.. :D
Men de fleste kompisene mener jeg er gal.. Fikk lappen ifjor. Kjøpte tdm.. Selger den året etter. Og kjøper meg en splitter ny 2012mod R1.. :scratch hmm, kanskje er er litt gal faktisk?
Men de gærne har det godt :yeyeye INGEN TVIL :P :p
Hadde jeg vist det, hadde jeg søren meg blitt gal mye før

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Det er jo myyye krefter i den nye sykkern din. Slipper-clutch og posi-traction er systemer som er lagt inn i motorstyringa så det blir lettere for deg å kontrollere all krafta. For å hindre uventa/ukontrollerte wheelies og hjulspinn ved pådrag.

Brukeravatar
lasse_hansen

Ja jeg mener jeg merka noe til det. At det var et par hester mer.. :scratch Da tok jeg ikke feil...
aha, det var litt bedre forklart enn det jeg har lest på yamaha sine sider. Kunne de ikke bare skrevet det da :P :p

Er den clutchen som sitter på R1 noe anderledes enn en "vanlig" clucth som f.eks sitter på tdm da?

TheHaughom
Motorsykkelen din: KTM

Legg inn av TheHaughom »

lasse_hansen skrev:Føre den nye sykkelen ankommer garasjen min i løpet av uka bør jeg kanskje lære litt mere om sykkelen, og trenger da deres hjelp på forklaringer... :scratch Kanskje litt seint å sjekke ut hva alt det forskjellige er etter at sykkelen er kjøpt, men men :yeyeye

Clutchtypen er: Våt, multiplate clutch.. Slipperclutch slår det på yamaha sine sider..
Er det noe spesielt med denne clutchen i forhold til den jeg hadde på min TDM?

Har også lest litt om Traction Control-systemet på R1, men jeg har aldri helt fått med meg hva det er og hva det er godt for? hehe :lol

Ellers så har den jo 2hjul, motor, styre, lys osv som alt annet :knegg
De fleste motorsykler nå til dags har wet clutch. Som egentlig bare betyr at clutchplatene er innsmurt i væske (olje), som igjen gir en mykere gange og kjøler clutchplatene. Correct me if I'm wrong.
Derfor er det bl.a. anbefalt å bruke merke/modellspesifikk motorolje, evt. sertifisert JASO-MA olje for wet clutch.

Traction Control betyr egentlig bare at hvis bakhjulet begynner å spinne reduseres kraften til det punktet der man ikke spinner lenger.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Legg inn av TBI81 »

R1? Herlig! Særdeles lyst på selv en dag. Herlig lyd i crossplane :thumleft Bilder? :D

Brukeravatar
lasse_hansen

Takker for fine forklaringer, nå vet jeg litt mere hva det forskjellige er :prf
Har desverre ikke fått sykkelen enda, men bilder kommer så fort får sykkelen... Skal være klar til å hentes utover i denne uka engang.. :thumleft

Herlig lyd ja, det skal være sikkert og vist. Kan slenge ut noen bilder av demo sykkelen som jeg prøvde da. Desverre hadde de ikke flere igjen av denne fargen. Så derfor bestilte jeg meg blå :P :p Bilder kommer straks, må bare spise opp middagen først, ellers blir kjerringa sinna :knegg

Brukeravatar
lasse_hansen

Her er bildene av R1 2012 mod, demo sykkelen jeg prøvekjørte... Men denne fargekombinasjonen var utsolgt, var kun produsert 2000 stk av denne fargen.. Men det gjorte ikke noe, tok den blå jeg. Sykkelen er jo den samme, bare en annen farge :P :p
Jeg var såpass sær at jeg ikke ville kjøpe demo modellen, nei gitt... Jeg tok heller å bestilte en helt ny, ikke noe demo sykkel her i gården gitt... Var hos forhandler på demo dagene også, og så hvordan de folka herja med denne demosykkelen, så kan ikke si det frista å kjøpe den. Betalte heller de 10.000kronenen ekstra for å få en flett ny sykkel jeg altså. Når jeg tross alt skal betale så mye for en ny sykkel, så er 10.000 ekstra ikke så mye i det store :D

Edit: Så brått fruen ble med på det ene bilde der også.. hehe, pytt pytt
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
lasse_hansen

Må si at det er deilig å tenke på å ha kjøpt en helt ny sykkel altså, som ingen har plassert rompa si på før :P :p
Den fargen jeg vistnok har kjøpt ser slik ut:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81

Legg inn av TBI81 »

Pent! Regner ikke med du kommer til å angre på dette! Selv er jeg mest glad i svart, men blått er rått det også :thumleft

Brukeravatar
lasse_hansen

Jeg ville jo som sagt egentlig ha jubelileums fargen, men den var det slutt på. Så derfor fikk faktisk kona et ord med i spillet. Og da sa det seg selv. Ho elsker blå biler, osv. Så da måtte jo bare sykkelen bli blå. Synes jo den var fin selv også så :P :p

Da var det bekreftet, kan hente sykkelen på Torsdags ettermiddag :yeyeye

Brukeravatar
Coach
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.

Legg inn av Coach »

lasse_hansen skrev:Jeg ville jo som sagt egentlig ha jubelileums fargen, men den var det slutt på. Så derfor fikk faktisk kona et ord med i spillet. Og da sa det seg selv. Ho elsker blå biler, osv. Så da måtte jo bare sykkelen bli blå. Synes jo den var fin selv også så :P :p

Da var det bekreftet, kan hente sykkelen på Torsdags ettermiddag :yeyeye

Det blir bra. Til lykke med sykkelen. HusK dette er ingen moped, hold deg på veien. Kjør med hode.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
lasse_hansen

Ja skal holde meg på veien, innenfor fartsgrensene stort sett :scratch hehe..
Man skal ha respekt for en slik sykkel, eller stort sett alt av sykler.. Liten feil kan gjøre stor skade

TBI81

Legg inn av TBI81 »

Kan garantere deg at det blir å heele tiden måtte 'holde igjen'. Alt for moro med noe som går opp i giv akt med bare gasspådrag i 150 .. Ikke spør meg hvordan jeg vet :roll

Svar