Nattefrost og snevær i vente, iflg TV2 som alltid melder litt "mere vær" enn NRK. Merkelig
Det er uansett på tide å starte innesesongen.
Har allerede sånn noenlunde klart for meg hva som skal gjøres med sykkelen i vinter.
Bremsene foran skal overhales, for klossene ligger for hardt på skivene.
"Lyshornet" skal repareres, det har ikke fungert så lenge jeg har eid sykkelen.
Bryter 001.jpg
Jeg fikk ikke prøvekjørt skikkelig etter at jeg byttet tre tetteringer på gearkassa, men antar at den er tett, ihvertfall tett nok nå.
Ellers har sesongen vært preget av svikende tetteringer i forgaffelen.
Gaffelen er demontert to ganger i løpet av sommeren, og jeg tør fremdeles ikke å kalle meg sjøl "ringenes herre".
Forgaffel 002.jpg
Sesongen starta med at jeg skulle sveise noen små hull i det gamle eksosanlegget.
De som har fulgt med har sikkert fått med seg at det endte med nytt 4-1 anlegg.
Jeg er godt fornøyd med anlegget, legg merke til at lyddemperen IKKE skal stikke ut bak hjulet.
Tur til Kviby 310512 001.jpg
En av de mere vellykkede "operasjonene" var lakkeringa av hjulene. Når jeg ser bilder av felgene med grå lakk, fatter jeg ikke at
lakkinga ikke ble gjort tidligere. Men, bedre sent enn aldri.
Logo og div 019.jpg
Sykkelen begynner i det hele tatt å nærme seg ganske strøken....
Logo og div 010.jpg
Æ har egentlig fått gjort ganske mye i sommer, bytta innsugsgummier og ordna skikkelig lys.
Lyset fikk Æ ikke så mye glede av, men det var min egen feil. Stikkord; oljelekkasje.
Innsug 003.jpg
Kveldstur 24.09.12 003.jpg
Æ har da ikke brukt hele sommeren i garasjen, det har blitt flere fine turer med Norgestreffet i Lofoten som den absolutte "høydaren"
Her er AJ i ferd med å "selge" Tigern til Rogg og bikeridr.
Norgestreffet i Lofoten 2012 007.jpg
Og her smaker han på Rigabalsamen.
Norgestreffet i Lofoten 2012 029.jpg
Hjemturen fra Norgestreffet ble en våt fornøyelse, ca 50 mil i sammenhengende regnvær. Det begynte å regne straks Æ trykte på
startknappen på Leknes.
De fleste turene har vært finværsturer. Dette bildet ble tatt to dager etter at Tagesk kjørte over vidda mot Nordkapp i et
"helvetes vær".
Tur 0507 008.jpg
Er alt i alt kjempefornyd med sesongen.
Traff en hel flokk med forumfolk på Norgestreffet, kjempeartig. ( dialektord, betyr kjempegøy)
Neste år MÅ det bli litt flere kveldsturer, kanskje litt færre garasjetimer, og minst ett treff.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.