Så var man vel hjemme fra messa, turen over fjell og daler gikk strøkent, det var egentlig sykkelføre hele veien, selv over Haukeli.
Nuvel, fredag morgen hadde jeg en snartur til Sarpsborg, hentet en kasse med orginaldeler til Speedy hos Alf Graarud.
Derfra gikk turen raskt og effektivt opp igjen til Lillestrøm, og parkerte utenfor idet messa åpnet. Traff noen kjentfolk på Triumphstanden, og vi var jamt enige om at den nye Tiger 800 XCx var en fin sykkel som gir god valuta for pengene... nesten så jeg vil påstå at den er årets kjøp
Så dukket Busa opp, og sammen fikk vi sjekket ut det meste som var av interesse. Bla fant Busa seg en favoritt:
MC messe 1.jpg
Vi tilbrakte endel tid hos BMW og KTM, og det er ikke til å komma unna med at det er mye lekkert å se på der.... Både SA 1190 og 1290 satt som et skudd, men rent personlig blei BMW R1200 R et spennende bekjentskap. 125 hk og 125 Nm ved 6500 rpm er kjekke tall. Detaljer som kardang og cruisekontroll, og en avslappet herlig sittestilling. Håper på en prøvekjøring iløpet av sesongen
Hos Erling Sande var det mye artig og fint, bla er jo MV Agusta sin Dragster 800RR et smykke
MC messe 7.jpg
Nydelig sykkel, men jeg satt nokså trangt på den... uansett bleknet Dragsteren totalt i forhold til min ungdoms juvel...
Suzuki GT 100, i strøken stand. Kliss lik den jeg hadde, min var dog ikke SÅ strøken
MC messe 8.jpg
Mye fint å se på messa, men jeg var likevel litt skuffet da det var lite å få kjøpt, hadde håpet på mer salg av tankvesker og annet tilbehør.
Tok turen ut på lørdagen også, men da var det heilt sjukt med folk, så reiste tidligere tilbake til Oslo, og tok noen rolige glass øl.
Vel hjemme var veiene tørre og himmelen var heller ikke spesielt truende. Siden det er 8. mars lot jeg frk. Fryd ta seg av utpakking og klesvask.
Jeg måtte jo få på meg kjøredressen og ta fram Speedy fra mannehulen.
Fikk meg 8 mil med hygge i kveldingen, tur retur til Utåker. Delvis tørre veier, ca 7-8 grader og lite trafikk. Blei ei lita høytidsstund rett og slett.
MC messe 5.jpg
MC messe 3.jpg
Vel hjemme fant jeg fram en ny venn, Ægir Hrist & Mist, samt noen kataloger fra messa.
Var mye snadder i de katalogene... bla frister det noe jæ---ig med en tur sammen med Indian Adventures til Himalaya. Får se om det kan la seg gjøre til neste år
MC messe 4.jpg
Må jo si at min venn Ægir var ytterst velsmakende
Og i anledning Kvinnedagen poster jeg et bilde fra messa av en kvinne som gjør det vi liker best: Polerer stoltheten vår
MC messe 9.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.