Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Zadnez
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

forøvrig må jeg si din matt svarte er den flotteste av bunchen, bare håper den ikke blir vanskelig å holde scratch fri?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:
Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:Her har vi 2015 modellen i sort matt :yeyeye

http://youtu.be/Xp-oedlk5_s" onclick="window.open(this.href);return false;
det står da vitterlig 2014 med ganske stooooore tall :-)å
Ja, men hvis en 2015 modell er registrert i 2014 så er det en 2014 modell på papiret.
For så vidt jeg vet så kommer kun 2015 modellen i sort matt utførelse :thumleft

Jeg får en 2015 modell, men siden jeg velger å registrere den i år så er blir det en 2014 modell på pairet.
det vil alltid være en 2015 modell, men registrert i 2014... man kan da ikke gå tilbake i tid ;-)
Poenget var at det var 2015 modellen som kommer med den matt sorte fargen. Når du skrev at det sto 2014 i videoen så forklarte jeg at det var en 2015 modell :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:forøvrig må jeg si din matt svarte er den flotteste av bunchen, bare håper den ikke blir vanskelig å holde scratch fri?
Det synes jeg også (overasskende!) :lol

Blir vel litt gi og ta med tanke på den matte utførelsen tror jeg. På den ene siden så synes kanskje ikke slitasjen etter gnissing mot tank etc. like godt da det er matt fra før, men på den annen side så vil nok muligens riper etc. bli vanskeligere å fjerne da jeg er usikker på om det er klarlakk etc. over som kan rubbes...

Noen som vet dette her?

Brukeravatar
Zadnez
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014

Legg inn av Zadnez »

Bjerknez skrev:
Zadnez skrev:forøvrig må jeg si din matt svarte er den flotteste av bunchen, bare håper den ikke blir vanskelig å holde scratch fri?

Blir vel litt gi og ta med tanke på den matte utførelsen tror jeg. På den ene siden så synes kanskje ikke slitasjen etter gnissing mot tank etc. like godt da det er matt fra før, men på den annen side så vil nok muligens riper etc. bli vanskeligere å fjerne da jeg er usikker på om det er klarlakk etc. over som kan rubbes...

Noen som vet dette her?
Så denne artikkelen
"Typically this is one of the first topics forum goers and media outlets want to cover, mostly because this is the #1 issue facing glossy bikes. Unbeknownst to them (because frankly they don’t do much research), matte bikes don’t get your typical swirl marks, holograms, hairline scratches, etc. You see, matte bikes diffuse light that reflects off of the “flat” surface, whereas glossy bikes reflect specularly (like a mirror). It’s that direct reflection that, when interrupted by a scratch, makes you notice a swirl mark or hologram. Putting two and two together, matte paint doesn’t show scratches because the surface is already diffusing light. Additionally, swirl marks are caused by machine buffers… and without having to use one, you just won’t get them. In many ways this alone makes matte paint easier to care for than glossy paint. No polishing means longer lasting factory finish, less repainting, and stronger UV protection throughout the life of the car. So while there’s a warning in regards to matte paint that says you shouldn’t polish (because it will smooth out the imperfections that make matte appear flat), you really don’t need to in the first place."
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:

Noen som vet dette her?
Så denne artikkelen
"Typically this is one of the first topics forum goers and media outlets want to cover, mostly because this is the #1 issue facing glossy bikes. Unbeknownst to them (because frankly they don’t do much research), matte bikes don’t get your typical swirl marks, holograms, hairline scratches, etc. You see, matte bikes diffuse light that reflects off of the “flat” surface, whereas glossy bikes reflect specularly (like a mirror). It’s that direct reflection that, when interrupted by a scratch, makes you notice a swirl mark or hologram. Putting two and two together, matte paint doesn’t show scratches because the surface is already diffusing light. Additionally, swirl marks are caused by machine buffers… and without having to use one, you just won’t get them. In many ways this alone makes matte paint easier to care for than glossy paint. No polishing means longer lasting factory finish, less repainting, and stronger UV protection throughout the life of the car. So while there’s a warning in regards to matte paint that says you shouldn’t polish (because it will smooth out the imperfections that make matte appear flat), you really don’t need to in the first place."
:prf :prf

Toven

Legg inn av Toven »

Vil ha matt lakk på min neste sykkel ihvertfall, ser meg lei polere/waxe "hele" tia :P :p også dumme swirls som syntes på svart lakk

tenkt på tankgrips for å beskytte mot knær / gi grep? Satt på Techspec på min sykkel, veldig fornøyd

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:Vil ha matt lakk på min neste sykkel ihvertfall, ser meg lei polere/waxe "hele" tia :P :p også dumme swirls som syntes på svart lakk

tenkt på tankgrips for å beskytte mot knær / gi grep? Satt på Techspec på min sykkel, veldig fornøyd

Bilde
Takker!

Skal ta en titt på disse :thumleft

Er det flere som kan komme med innspill anngående tankpads her som ser bra ut og som ikke stjeler for mye av oppmerksomheten?

Brukeravatar
Cutless
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario

Legg inn av Cutless »

:thumleft

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Er usikker på om min sykkel med sort matt tank kler disse Cutless. Da sverger jeg nok kanskje heller til hele pads... tror jeg... (?)

Brukeravatar
sankyo
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400

Legg inn av sankyo »

Stompgrip?
Live long and prosper :janikk

Toven

Legg inn av Toven »

ser Techspec har sånna clear grips og - tilnærmet stompgrip

Bilde

Men i mine øyne ser de snake-skin padsa bedre ut

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Å vips da var disse Snake Skin padsa bestillt :thumleft

Takker og bukker :vs

Toven

Legg inn av Toven »

Ser man det ja :P :p Men så på techspec nettsia at det var ST 2013-2014, de vil passe på din som er 2015 modell?

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:Ser man det ja :P :p Men så på techspec nettsia at det var ST 2013-2014, de vil passe på din som er 2015 modell?
Jepp, dem er like... skal være. Er vist bare (så vidt jeg vet) fargekombinasjonen som er endret i forhold til tidligere utgaver. Vertfall så kal tanken være lik :thumleft

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Få noen til å legge på matt folie, vips så kan du bare ta det av når det blir slitt. Med dekaler ser det helt originalt ut, og bevarer finish til du evt skal selge for å oppgradere til større motor :-)

Svar