Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Sir Limpalot
- Innlegg: 101
- Registrert: 23 mar 2017, 22:41
- Motorsykkelen din: 1986 FJ1200, 1987 FJ 1200
- Bosted: Årnes
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Litt sent til bords, men: Gratulerer med råtøff maskin!
Sidevekser er til ferieturer, men toppboksen står stort sett på.
Ser det bra ut? Ikke i det hele tatt, men jeg får dilla av å ikke ha noe sted å gjøre av noe som helst.
Låsbar er den også.
Det er problemet med det meste av nye sykler, for meg, de skal på død og liv avsluttes så tidlig, der bak, at man må ha et sinnsykt stygt skiltoppheng for ikke å få søle oppetter ryggen i stedet for å bygge den ferdig så man løser både det problemet og plass til bagasje!
Sidevekser er til ferieturer, men toppboksen står stort sett på.
Ser det bra ut? Ikke i det hele tatt, men jeg får dilla av å ikke ha noe sted å gjøre av noe som helst.
Låsbar er den også.
Det er problemet med det meste av nye sykler, for meg, de skal på død og liv avsluttes så tidlig, der bak, at man må ha et sinnsykt stygt skiltoppheng for ikke å få søle oppetter ryggen i stedet for å bygge den ferdig så man løser både det problemet og plass til bagasje!
- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Nå er vel ikke skiltopphenget primert der for å hindre søl på ryggen? Det er vel noen lover og regler som kommer inn her angående plassering av skiltet i forhold til baklys etc? Jeg har vertfall aldri opplevd at "skiltopphenget" har hindret søl på ryggen.Sir Limpalot skrev: 17 mar 2022, 23:50 Litt sent til bords, men: Gratulerer med råtøff maskin!
Sidevekser er til ferieturer, men toppboksen står stort sett på.
Ser det bra ut? Ikke i det hele tatt, men jeg får dilla av å ikke ha noe sted å gjøre av noe som helst.
Låsbar er den også.
Det er problemet med det meste av nye sykler, for meg, de skal på død og liv avsluttes så tidlig, der bak, at man må ha et sinnsykt stygt skiltoppheng for ikke å få søle oppetter ryggen i stedet for å bygge den ferdig så man løser både det problemet og plass til bagasje!
Så det skiltopphenget hadde du trolig hatt okke som vil jeg tro? Når det er sagt kan man lett rydde opp i akkurat dette med et kortere skiltoppheng.
Men klart en stor toppbåks vil hindre søle oppetter ryggen. Dette med søle opp etter ryggen er dog ikke et stort nok problem for meg til at jeg ønsker å kjlre rundt med toppboks grunnet dette. Men ja, jeg ser bekvemmeligheten med å ha et stort hull med lokk man kan slenge alt rasket man skal ha med seg til daglig i :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Takk forresten :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Har fått en del ting i posten fra AliExpress den siste tiden. Orker ikke vise alt da det er mye smånips og komponenter etc. men her er noe av det jeg har fått som jeg valgte og vise frem.
1. ESP32-S programmer board. Denne enheten gjør at jeg kan programmere "mini utgaven" av ESP32 som i seg selv ikke har noen krets rundt seg. Grunnen til at jeg ville ha ESP32S er at da kan jeg få den til å gå på minst mulig strøm, da den ikke har noe innebygget voltregulator. Jeg kan derfor trikse og tweake litt selv.
2. 18V TVS dioder. Disse er gull og bruke hvis man feks. skal koble finelektronikk til 12V batteriet i bilen eller motorsykkelen etc.
Man kan som kjent få "voltage spikes" fra et bilbatteri på opp mot 100V i veldig korte perioder og dette vil ødelegge finelektronikk. TVS dioden forhindrer dette. Har testet den og det funker
3. 2V mini solceller. Disse tenkte jeg å bruke hvis jeg måtte bytte ut eller forbedre solcellene i de billige hagelysene til madammen kjøpt på Jula for slikk og ingenting.
4. Antenne til ESP32 og ESP8266. Denne er kjekk og ha hvis man feks. har dårlig wifi dekning der man skal sette opp en mikrokontroller etc.
1. ESP32-S programmer board. Denne enheten gjør at jeg kan programmere "mini utgaven" av ESP32 som i seg selv ikke har noen krets rundt seg. Grunnen til at jeg ville ha ESP32S er at da kan jeg få den til å gå på minst mulig strøm, da den ikke har noe innebygget voltregulator. Jeg kan derfor trikse og tweake litt selv.
2. 18V TVS dioder. Disse er gull og bruke hvis man feks. skal koble finelektronikk til 12V batteriet i bilen eller motorsykkelen etc.
Man kan som kjent få "voltage spikes" fra et bilbatteri på opp mot 100V i veldig korte perioder og dette vil ødelegge finelektronikk. TVS dioden forhindrer dette. Har testet den og det funker
3. 2V mini solceller. Disse tenkte jeg å bruke hvis jeg måtte bytte ut eller forbedre solcellene i de billige hagelysene til madammen kjøpt på Jula for slikk og ingenting.
4. Antenne til ESP32 og ESP8266. Denne er kjekk og ha hvis man feks. har dårlig wifi dekning der man skal sette opp en mikrokontroller etc.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Har du faktisk greid å måle disse "spikes" på en krets med et 12v bilbatteri tilkoblet?Bjerknez skrev: 18 mar 2022, 07:08
2. 18V TVS dioder. Disse er gull og bruke hvis man feks. skal koble finelektronikk til 12V batteriet i bilen eller motorsykkelen etc.
Man kan som kjent få "voltage spikes" fra et bilbatteri på opp mot 100V i veldig korte perioder og dette vil ødelegge finelektronikk. TVS dioden forhindrer dette. Har testet den og det funker
tenker da ikke på frakobling av batteri totalt fra kretsen -men ved at batteriet er tilkoblet?
da ved eventuelt tilkoble og frakoble et annet batteri til denne kretsen?

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Har ikke testet selv nei, men de aller fleste der ute mener det er en teoretisk mulighet for veldig høye spenninger i korte perioder (spikes). Har man da en voltregulator som tåler maks 24V input, så går den dundas med god margin :)mekkern skrev: 18 mar 2022, 16:40Har du faktisk greid å måle disse "spikes" på en krets med et 12v bilbatteri tilkoblet?Bjerknez skrev: 18 mar 2022, 07:08
2. 18V TVS dioder. Disse er gull og bruke hvis man feks. skal koble finelektronikk til 12V batteriet i bilen eller motorsykkelen etc.
Man kan som kjent få "voltage spikes" fra et bilbatteri på opp mot 100V i veldig korte perioder og dette vil ødelegge finelektronikk. TVS dioden forhindrer dette. Har testet den og det funker
tenker da ikke på frakobling av batteri totalt fra kretsen -men ved at batteriet er tilkoblet?
da ved eventuelt tilkoble og frakoble et annet batteri til denne kretsen?![]()
- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Kom nettopp hjem fra en liten MC tur i nabolaget. :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
nammenam med en liten tur nå i finværet-guttungen var akkurat og hentet 790Duken..
grunnen til at jeg spurte er at jeg ikke kan se at det forekommer så lenge en har et skikkelig fungerende batteri i kretsen.
grunnen til at jeg spurte er at jeg ikke kan se at det forekommer så lenge en har et skikkelig fungerende batteri i kretsen.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Andre må nok svare på dette, men hvis batteriet sitter i en bil, så vil man få voltage spikes i kretsen fra dynamo, starter etc. har jeg lest, og sett videoer av. Men uansett så vil spikes på over 24V på sikt ødelegge en regulator eller annen finelektronikk.mekkern skrev: 18 mar 2022, 17:23 nammenam med en liten tur nå i finværet-guttungen var akkurat og hentet 790Duken..
grunnen til at jeg spurte er at jeg ikke kan se at det forekommer så lenge en har et skikkelig fungerende batteri i kretsen.
Her er en video:
https://youtu.be/LXGtE3X2k7Y
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
ja egentlig så er dette samme som en tenningscoil i prinsipp vist i videoen.
men nei du får ikke noen "spikes" inn i kretsen fra en starter da denne ikke er tilkoblet kretsen når den induktive spenningen blir utløst.
men internt i starteren så vil denne forekomme.
i en "dynamo" vil du heller ikke ha dette fenomenet.
Men i kretser med spoler som du frakobler batteri/kraftkilde vil dette kunne oppstå. derfor skal man heller ikke frakoble batteriet mens motoren går og generatoren lader for da har man ingen "spenningsdemper".
men nei du får ikke noen "spikes" inn i kretsen fra en starter da denne ikke er tilkoblet kretsen når den induktive spenningen blir utløst.
men internt i starteren så vil denne forekomme.
i en "dynamo" vil du heller ikke ha dette fenomenet.
Men i kretser med spoler som du frakobler batteri/kraftkilde vil dette kunne oppstå. derfor skal man heller ikke frakoble batteriet mens motoren går og generatoren lader for da har man ingen "spenningsdemper".
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Ja, kan hende du har rett. Høres egentlig logisk ut det du sier. Men en TVS diode koster 2 kroner og er en billig forsikring uansett. :)mekkern skrev: 18 mar 2022, 17:37 ja egentlig så er dette samme som en tenningscoil i prinsipp vist i videoen.
men nei du får ikke noen "spikes" inn i kretsen fra en starter da denne ikke er tilkoblet kretsen når den induktive spenningen blir utløst.
men internt i starteren så vil denne forekomme.
i en "dynamo" vil du heller ikke ha dette fenomenet.
Men i kretser med spoler som du frakobler batteri/kraftkilde vil dette kunne oppstå. derfor skal man heller ikke frakoble batteriet mens motoren går og generatoren lader for da har man ingen "spenningsdemper".
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
nei det står ikke på kostnader men det har blitt et hysteri med startkabler og livredde folk...men NAF og Bilekstra solgte jo i bøtter og spann med tvilsom marketing... 

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Jeg ser den.mekkern skrev: 18 mar 2022, 18:33 nei det står ikke på kostnader men det har blitt et hysteri med startkabler og livredde folk...men NAF og Bilekstra solgte jo i bøtter og spann med tvilsom marketing...![]()
Men når man har lagt mye jobb i å bygge en elektronisk krets med mikrokontrollere og sensorer etc. så er en slik TVS diode en billig forsikring. Jeg testet nettopp en 18V TVS diode som ikke tillater mer enn maks 20V i kretsen. Dette er perfekt for volt regulatorer som ofte ikke takler mer enn maks 24V.
Jeg prøvde og sende 50V igjennom og målte med oscilloscope. Samme hva jeg gjorde så fikk jeg ikke mer enn maks 20V til kretsen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Nå har jeg fått solcelle driveren i form av en liten komponent som kalles YX8018. Tror jeg bestilte 200stk og betalte rundt 30 kroner. Dette er altså en ganske standard chip som finnes i de aller fleste billige solcelle lys man får kjøpt på Biltema/Jula etc. man trenger tre komponenter for at kretsen skal fungere. Denne chipen, en inductor med verdi mellom 100-470uH og en led diode.
Man trenger selvsagt også et NIMH AA eller AAA batteri på 1.2V som kan lades og en solcelle som gir 2V og passende mengde ladesteøm. Min solcelle måler 50x50mm og skal i følge spec klare 140mA. Men alle forstår jo at disse tallene ofte er overdrevet på Aliexpress, noe jeg tok høyde for. :)
målt i kjelleren midt på natten uten dagslys med to sterke lamper i taket fikk jeg litt i underkant av 20mA. Ute i dagslys i solen så får jeg nok mye mer, men neppe i nærheten av 140mA. Får jeg rundt 40mA så er jeg mer enn fornøyd. Da kan jeg lade et 600mA batteri helt opp på 12 timer og et 600mA batteri vil gi lys til led dioden i hele 60 timer.
jeg har nå testet noen billige utelys som jeg har byttet kretsen på over lenger tid (ca 30 dager) og dem lyser som bare det, hele natten :)
Man trenger selvsagt også et NIMH AA eller AAA batteri på 1.2V som kan lades og en solcelle som gir 2V og passende mengde ladesteøm. Min solcelle måler 50x50mm og skal i følge spec klare 140mA. Men alle forstår jo at disse tallene ofte er overdrevet på Aliexpress, noe jeg tok høyde for. :)
målt i kjelleren midt på natten uten dagslys med to sterke lamper i taket fikk jeg litt i underkant av 20mA. Ute i dagslys i solen så får jeg nok mye mer, men neppe i nærheten av 140mA. Får jeg rundt 40mA så er jeg mer enn fornøyd. Da kan jeg lade et 600mA batteri helt opp på 12 timer og et 600mA batteri vil gi lys til led dioden i hele 60 timer.
jeg har nå testet noen billige utelys som jeg har byttet kretsen på over lenger tid (ca 30 dager) og dem lyser som bare det, hele natten :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Så lurer sikkert noen på hvorfor jeg gidder og om dette er lønnsomt kontra og bare kjøpe nye lys som uansett ikke koster stort.
Dette er jo en interesse og kretsen i seg selv trenger man jo ikke akkurat noen mastergrad for å forstå, for å si det pent, men det er uansett ganske innviklet hvis man ikke har gjort dette før. Så om det er verdt og bruke tid på er det garantert ikke.
Men om man først har skjønt greia, man har alle delene som er kjøpt superbillig fra Aliexpress, så mener jeg det er både lønnsomt og gir et bedre resultat samt en lampe som varer lenger. Har man 10 slike lamper som koster typisk 29 kroner stykket så snakker vi 300 kroner spart ved å kanskje bruke deler for 50 kroner (inkludert nytt og bedre batteri fra AliExpress).
Men man gjør jo selvsagt ikke dette for å spare pengene, men det er nå uansett et vagt argument for å holde på noe man liker :)
Dette er jo en interesse og kretsen i seg selv trenger man jo ikke akkurat noen mastergrad for å forstå, for å si det pent, men det er uansett ganske innviklet hvis man ikke har gjort dette før. Så om det er verdt og bruke tid på er det garantert ikke.
Men om man først har skjønt greia, man har alle delene som er kjøpt superbillig fra Aliexpress, så mener jeg det er både lønnsomt og gir et bedre resultat samt en lampe som varer lenger. Har man 10 slike lamper som koster typisk 29 kroner stykket så snakker vi 300 kroner spart ved å kanskje bruke deler for 50 kroner (inkludert nytt og bedre batteri fra AliExpress).
Men man gjør jo selvsagt ikke dette for å spare pengene, men det er nå uansett et vagt argument for å holde på noe man liker :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Begynner stadig og lære sykkelen og kjenne og det er intet negativt og bemerke så langt når det kommer til kjøreglede vertfall, den saken er biff
Dette må være den mest anvendelige motoren jeg noensinne har kjørt. Bortsett fra når jeg kjører i gang fra stillestående så kan jeg kjøre rundt på 4. giret uten problemer. Helt ned til 1000rpm drar den klokkerent og helt uanstrengt. Fra rundt 35km/t som er den omtrentelige tomgangshastigheten i 4. gir så er dte bare å gi gass. Helt fantastiskt!
Jeg har sett en del videoer på Youtube hvor folk tyner denne til rødgrensen på turtallsnåla. Dette er så absolutt ikke noe must for å ha det gøy på denne sykkelen. Ved 4.000rpm har man alt momentet man trenger.
En slik motor har jeg aldri opplevd på en sykkel tidligere. Husker jeg kjørte en 1290 SuperDuke R (uten direkte sammenligning forøvrig) og denne ristet som en gal når den ikke fikk turtall nok. Det samme gjaldt den første cruiseren jeg hadde. Den leverte de rareste lyder man kunne tenke seg når den ikke fikk nok turtall og vibrasjonene kunne nok føles helt til Tel Aviv.
Man merker jo ganske tydelig at dette er en "voksen" sykkel. Med det så mener jeg at den trolig er overlegen det meste når det kommer til kjøreglede. Vertfall av alt jeg har kjørt og eid så langt.
- Den har en fantastisk motor
- Det er en meget flott "posør"/tursykkel som ser bra ut med orginale sidevesker.
- Lyden er "voksen" og kultivert.
- Den har varmeholker som kan justeres i fire trinn
- Den har cruise control
- Man kan lage egendefinerte kjøremoduser
- Den har knallgode lys forran!!! Like gode lys som en hvilket som helst bil.
- Den har hele to 12V uttak. Ett rett under vindskermen og en under salen.
- Den nøkkelfrie tenningen fungerer som bare det etter at jeg byttet batteri. Så lenge dette systemet funker, så kommer jeg aldri til å glemme nøklene i tenningslåsen igjen :)
- Triumph har hele 5 års fabrikkgaranti!
- Den er like god og kjøre som en cruiser, men minst like spennende som en S1000R når man vrir på rulla.
- Den har mange fiffige og påkostede detaljer som feks. utfellbare fotpegs for passasjer og en meget oppegående festeannordning for sidevesker som kan fjernes med orginalnøkkelen veldig enkelt.
- Ikke så ille pris på forsikringen. (6.700 kr. i året)
- Service intervallene er hver 15000km. eller en gang i året.
- Veldig fin pris på den jeg kjøpte. 329.000 kroner for 2022 modellen og da fikk jeg 12V uttak, sidevesker ferdig montert, tankveske og førstegangsservice med i prisen. Sykkelen hadde kun gått 1000km. ved overtakelse.
Ny så koster GT versjonen 360.000 kroner. Sideveskene og tankveske med sidevesker ferdig montert koster i følge graarud 16.000 kroner + ca. 2.000 for tankvesken. Så vi snakker nesten 380.000 kroner.
Denne sykkelen kunne jeg trolig solgt i dag med fortjeneste med sidevesker.
Av det som jeg IKKE er like imponert over så kan jeg liste følgende:
- Eksosen på høyresiden (den nærmest meg) blir veldig varm og denne må man være obs på. Ikke noe problem når man vet om det og ikke noe problem når man kjører til vanlig. Men man kan komme borti denne delen når man feks. flytter sykkelen rundt når man sitter på sykkelen. men altså ikke noe problem når man vet om det.
Det er det eneste negative jeg har funnet så langt og da mener jeg selv at jeg har gravd ganske dypt :)

Dette må være den mest anvendelige motoren jeg noensinne har kjørt. Bortsett fra når jeg kjører i gang fra stillestående så kan jeg kjøre rundt på 4. giret uten problemer. Helt ned til 1000rpm drar den klokkerent og helt uanstrengt. Fra rundt 35km/t som er den omtrentelige tomgangshastigheten i 4. gir så er dte bare å gi gass. Helt fantastiskt!

Jeg har sett en del videoer på Youtube hvor folk tyner denne til rødgrensen på turtallsnåla. Dette er så absolutt ikke noe must for å ha det gøy på denne sykkelen. Ved 4.000rpm har man alt momentet man trenger.
En slik motor har jeg aldri opplevd på en sykkel tidligere. Husker jeg kjørte en 1290 SuperDuke R (uten direkte sammenligning forøvrig) og denne ristet som en gal når den ikke fikk turtall nok. Det samme gjaldt den første cruiseren jeg hadde. Den leverte de rareste lyder man kunne tenke seg når den ikke fikk nok turtall og vibrasjonene kunne nok føles helt til Tel Aviv.
Man merker jo ganske tydelig at dette er en "voksen" sykkel. Med det så mener jeg at den trolig er overlegen det meste når det kommer til kjøreglede. Vertfall av alt jeg har kjørt og eid så langt.
- Den har en fantastisk motor
- Det er en meget flott "posør"/tursykkel som ser bra ut med orginale sidevesker.
- Lyden er "voksen" og kultivert.
- Den har varmeholker som kan justeres i fire trinn
- Den har cruise control
- Man kan lage egendefinerte kjøremoduser
- Den har knallgode lys forran!!! Like gode lys som en hvilket som helst bil.
- Den har hele to 12V uttak. Ett rett under vindskermen og en under salen.
- Den nøkkelfrie tenningen fungerer som bare det etter at jeg byttet batteri. Så lenge dette systemet funker, så kommer jeg aldri til å glemme nøklene i tenningslåsen igjen :)
- Triumph har hele 5 års fabrikkgaranti!
- Den er like god og kjøre som en cruiser, men minst like spennende som en S1000R når man vrir på rulla.
- Den har mange fiffige og påkostede detaljer som feks. utfellbare fotpegs for passasjer og en meget oppegående festeannordning for sidevesker som kan fjernes med orginalnøkkelen veldig enkelt.
- Ikke så ille pris på forsikringen. (6.700 kr. i året)
- Service intervallene er hver 15000km. eller en gang i året.
- Veldig fin pris på den jeg kjøpte. 329.000 kroner for 2022 modellen og da fikk jeg 12V uttak, sidevesker ferdig montert, tankveske og førstegangsservice med i prisen. Sykkelen hadde kun gått 1000km. ved overtakelse.
Ny så koster GT versjonen 360.000 kroner. Sideveskene og tankveske med sidevesker ferdig montert koster i følge graarud 16.000 kroner + ca. 2.000 for tankvesken. Så vi snakker nesten 380.000 kroner.
Denne sykkelen kunne jeg trolig solgt i dag med fortjeneste med sidevesker.
Av det som jeg IKKE er like imponert over så kan jeg liste følgende:
- Eksosen på høyresiden (den nærmest meg) blir veldig varm og denne må man være obs på. Ikke noe problem når man vet om det og ikke noe problem når man kjører til vanlig. Men man kan komme borti denne delen når man feks. flytter sykkelen rundt når man sitter på sykkelen. men altså ikke noe problem når man vet om det.
Det er det eneste negative jeg har funnet så langt og da mener jeg selv at jeg har gravd ganske dypt :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Tok Rocket'en på jobb i går. Man kjenner man våkner etter en kort men frisk tur klokken 05:00 på morgenen :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Roargutten
- Innlegg: 216
- Registrert: 09 jun 2015, 11:40
- Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
- Bosted: Årnes
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Venter selv på å kunne kjøre til jobb, men her er det en del vann som smelter på dagtid og renner over veiene. Og med påfølgende kuldegrader om natten er det for høy risiko enda på øvre Romerike.Bjerknez skrev: 23 mar 2022, 05:21 Tok Rocket'en på jobb i går. Man kjenner man våkner etter en kort men frisk tur klokken 05:00 på morgenen :)
IMG_0897.JPG
IMG_0896.JPG
Kjenner det klør voldsomt i gasshånda nå.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!
- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Ja, jeg kjører ikke hver dag. men vi har vært heldige her i Fredrikstad med veldig lite nedbør i det siste og veiene er tørre (men kalde). men det kan være fare for tåke om natten og da kan det bli glatt så da kjører jeg ikke. Jeg avveier litt dag for dag hva jeg gjør :)Roargutten skrev: 23 mar 2022, 06:48Venter selv på å kunne kjøre til jobb, men her er det en del vann som smelter på dagtid og renner over veiene. Og med påfølgende kuldegrader om natten er det for høy risiko enda på øvre Romerike.Bjerknez skrev: 23 mar 2022, 05:21 Tok Rocket'en på jobb i går. Man kjenner man våkner etter en kort men frisk tur klokken 05:00 på morgenen :)
IMG_0897.JPG
IMG_0896.JPG
Kjenner det klør voldsomt i gasshånda nå.
En ting er sikkert. Jeg lengter etter varmere vær som gjør at jeg kan kjøre lenger uten å få vondt av kulda. Joda, jeg kan bare kle på meg, men jeg har nok blitt litt "soft" med årene.
SIttestillingen på Rocket GT er vertfall innertier for min del. Jeg kommer nok til å klare langt lenger turer nå uten stopp. Men hvis bensinforbruket er 0.8 på langkjøring (noe jeg ikke tror det er) så må jeg uansett stoppe hver srøye 20 mil for å fylle tanken. Jeg tipper 0.6 er lett og komme ned i på langkjøring med Rocket'en og da snakker vi rundt 25 mil mellom fyllingene og det er helt innafor. :)
- Roargutten
- Innlegg: 216
- Registrert: 09 jun 2015, 11:40
- Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
- Bosted: Årnes
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
[/quote]
Ja, jeg kjører ikke hver dag. men vi har vært heldige her i Fredrikstad med veldig lite nedbør i det siste og veiene er tørre (men kalde). men det kan være fare for tåke om natten og da kan det bli glatt så da kjører jeg ikke. Jeg avveier litt dag for dag hva jeg gjør :)
En ting er sikkert. Jeg lengter etter varmere vær som gjør at jeg kan kjøre lenger uten å få vondt av kulda. Joda, jeg kan bare kle på meg, men jeg har nok blitt litt "soft" med årene.
SIttestillingen på Rocket GT er vertfall innertier for min del. Jeg kommer nok til å klare langt lenger turer nå uten stopp. Men hvis bensinforbruket er 0.8 på langkjøring (noe jeg ikke tror det er) så må jeg uansett stoppe hver srøye 20 mil for å fylle tanken. Jeg tipper 0.6 er lett og komme ned i på langkjøring med Rocket'en og da snakker vi rundt 25 mil mellom fyllingene og det er helt innafor. :)
[/quote]
Man ser jo ofte at forbruket blir litt lavere ved litt lengre turer, selvsagt avhengig av hvor mye gladgassing det innebærer
Veiene er tørre her også, men som sagt for mye smeltevann som fryser på om natten der det renner over veien enda. Men reduseres raskt nå med snø/is i veikantene.
Ja, jeg kjører ikke hver dag. men vi har vært heldige her i Fredrikstad med veldig lite nedbør i det siste og veiene er tørre (men kalde). men det kan være fare for tåke om natten og da kan det bli glatt så da kjører jeg ikke. Jeg avveier litt dag for dag hva jeg gjør :)
En ting er sikkert. Jeg lengter etter varmere vær som gjør at jeg kan kjøre lenger uten å få vondt av kulda. Joda, jeg kan bare kle på meg, men jeg har nok blitt litt "soft" med årene.
SIttestillingen på Rocket GT er vertfall innertier for min del. Jeg kommer nok til å klare langt lenger turer nå uten stopp. Men hvis bensinforbruket er 0.8 på langkjøring (noe jeg ikke tror det er) så må jeg uansett stoppe hver srøye 20 mil for å fylle tanken. Jeg tipper 0.6 er lett og komme ned i på langkjøring med Rocket'en og da snakker vi rundt 25 mil mellom fyllingene og det er helt innafor. :)
[/quote]
Man ser jo ofte at forbruket blir litt lavere ved litt lengre turer, selvsagt avhengig av hvor mye gladgassing det innebærer

Veiene er tørre her også, men som sagt for mye smeltevann som fryser på om natten der det renner over veien enda. Men reduseres raskt nå med snø/is i veikantene.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!
- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Jeg kjører alltid aktpågivende og varsomt, så bensinforbruket går nok ned skal du se 

- Roargutten
- Innlegg: 216
- Registrert: 09 jun 2015, 11:40
- Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
- Bosted: Årnes
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Bjerknez skrev: 23 mar 2022, 07:30 Jeg kjører alltid aktpågivende og varsomt, så bensinforbruket går nok ned skal du se![]()







2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!
- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Som jeg sa til modern i går når jeg kom hjem etter en liten kjøretur etter jobb med Rocket'en:
Modern: I stad hørte jeg noen som svinkjørte borte på veien! Var ikke deg vel?
MEG: Nei....
Modern: I stad hørte jeg noen som svinkjørte borte på veien! Var ikke deg vel?
MEG: Nei....

-
- Innlegg: 48
- Registrert: 03 mar 2017, 10:16
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200 GT Explorer - 2024
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Bjerknez: Ble Rocket'en levert med bluetooth-modulen?
- Bjerknez
- Innlegg: 24655
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT
Det er jeg usikker på… kan sjekke etterpå. Men tviler på det kanskje siden han ikke nevnte det?
Uansett ikke noe jeg har behov for :)
Uansett ikke noe jeg har behov for :)