Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Bringisen »

Snikendeugle skrev:Touratech'a KTM Adventure 1190R
Sikle sikle

Bilde
Ja den er råtøff og jeg prøvde versjonen uten R tidligere i høst. Flott motor , det var vel det som fremhevet seg mest i positiv retning.
Ellers synes jeg de sorte Zega Pro koffertene var veldig tøffe til denne sykkelen. Selv vurderer jeg slike kofferter på min, men hadde tenkt dem i aluminiums farge. Ble litt i tvil etter dette bildet. På min sykkel er dog fargen blå og rammen aluminiums farget.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.


Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39842
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av AJ »

ZZR-Erling skrev:Less is more?
Helt klart, spør du meg!
Jeg har ingen problemer med å kjøre Stelvio'en på grusveier, noe jeg gjør hele sesongen siden de siste få hundre meterne hjem er grusvei.
Men å dra på årntli eventyrtur med denne tunge sykker'n kommer aldri til å bli aktuelt. Og med årntli eventyr er bildet som ZZR-Erling la et godt eksempel på ;-)

Nei, for meg så egner Stelvio'en seg best til de lange turene på asfaltveier. Også uten problemer på typisk dårlige norske asfaltveger. Men utfordrende kjøring på grusveier skal i hvert fall jeg med mine ferdigheter avstå fra å gjøre for mye av, selv om jeg tok en tur på denne veien sensommeren i år... :P :p :

Bilde
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Bosted: Asker

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av poulet_cavalier »

FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av SuperMorten »

poulet_cavalier skrev:2013 GSA vist på messe i England: http://ukgser.com/forums/showthread.php ... ived-in-UK
2014 regner jeg med? :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Snikendeugle »

ZZR-Erling skrev:Less is more?

Bilde
Har utroooolig lyst på en slik Freeride 350 også :D Prøvesatt en slik hos AMD, og ble forelsket med en gang
Er ikke så gæli i pris heller, ferdig registrert... Men spørsmålet er om det hadde veid opp for hvor mye jeg hadde endt opp med å brukt den...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Bosted: Asker

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av poulet_cavalier »

SuperMorten skrev:
poulet_cavalier skrev:2013 GSA vist på messe i England: http://ukgser.com/forums/showthread.php ... ived-in-UK
2014 regner jeg med? :knegg
jau :redface
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Bringisen »

poulet_cavalier skrev:2013 GSA vist på messe i England: http://ukgser.com/forums/showthread.php ... ived-in-UK
En mandig sykkel som ikke passer for puslinger :P :p
Jeg har sett oversiktsbilder av denne doningen , og jeg tenker at den er så brei at det går på bekostning av håndterbarheten når den trengs som mest ;-)
Likevel en flott sykkel :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Jompa »

AJ skrev:Eksperiment som feilet... :-k ?

Bilde
Den er vel mekka sammen i en garage.
Plata mellom kåpa og instrumentene på styret ser ihvertfall ikke ut til å være made in japan.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ZZR-Erling »

Jompa skrev:
AJ skrev:Eksperiment som feilet... :-k ?

Bilde
Den er vel mekka sammen i en garage.
Plata mellom kåpa og instrumentene på styret ser ihvertfall ikke ut til å være made in japan.

What is this thing? Liksom :)

Vel ser jo at det er en GW-motor, men looket ellers er mye GS..hehe...snooodig :-)å
Sist redigert av ZZR-Erling den 29 nov 2013, 00:25, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Bosted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av MLeikarnes »

ZZR-Erling skrev:
Jompa skrev:
AJ skrev:Eksperiment som feilet... :-k ?

Bilde
Den er vel mekka sammen i en garage.
Plata mellom kåpa og instrumentene på styret ser ihvertfall ikke ut til å være made in japan.

What is this thing? Liksom :)

Vel ser jo at det er en W-motor, men looket ellers er mye GS..hehe...snooodig :-)å
I følge noen borte på advrider er det en Goldwing motor, 1150GS ramme og gaffel, tank og kåpe foran og en Aprilia Pegaso bakende (kåpe, sal, ramme...) Og en baksving fra F650GS.... En salig blanding!

Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Bringisen »

Offroad går faktisk an , selv med store reiseendurosykler i kyndige hender.

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39842
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av AJ »

Tror ikke denne video'en er lagt ut her tidligere?

Interessant med en test hvor BMW GS for en gangs skyld ikke er med... ;-) :

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Bringisen »

AJ skrev:Tror ikke denne video'en er lagt ut her tidligere?

Interessant med en test hvor BMW GS for en gangs skyld ikke er med... ;-) :

Hehe, ja da er det jo mulighet for de andre å ta førsteplassen :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2747
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Busa Trond »

Skal man ligge å jage på asfalt er også min erfaring at Ducatin er best. Og den blir bare bedre og bedre hvor fortere det går, i forhold til sine konkurrenter.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39842
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av AJ »

Hyggelig å høre at testerne også ble positivt overrasket over Stelvioˋen :thumleft . Synes nok at Guzziˋen har fått en del omtale som i hvertfall kke jeg har vært enig i.
Litt bedre balanse i regnskapet, for å si det slik, er bra :prf .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Bringisen »

Busa Trond skrev:Skal man ligge å jage på asfalt er også min erfaring at Ducatin er best. Og den blir bare bedre og bedre hvor fortere det går, i forhold til sine konkurrenter.
Det er den helt sikkert, men skal man ligge å jage på asfalt finnes det jo plutselig mange alternativer selv om Ducati er Ducati. Og til slutt er det vel en grense på hvor fort det bør gå ;-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ojda »

Bringisen skrev:
Busa Trond skrev:Skal man ligge å jage på asfalt er også min erfaring at Ducatin er best. Og den blir bare bedre og bedre hvor fortere det går, i forhold til sine konkurrenter.
Det er den helt sikkert, men skal man ligge å jage på asfalt finnes det jo plutselig mange alternativer selv om Ducati er Ducati. Og til slutt er det vel en grense på hvor fort det bør gå ;-)
Det er et faktum, at alle de testede syklene, + BMW og Honda er fantastiske sykler til turbruk. :prf
Det som skiller er mindre ting, og personlig smak er helt avgjørende for riktig valg.
Den ensidige hausingen av BMW som kommer fra Bergen i disse dager, er ikke jeg helt enig i,
men den kan absolutt være riktig for han fordet. :-k
Nå har jeg som kjent Triumph Explorer selv, og har hatt den i 2 fulle sessonger (rullet 45000 km).
Jeg har prøvet Multistrada, GS1200 2013 og Honda VFR1200X både med og uten automatgir. :-)å
Med hånda på hjertet ville jeg garrantert valgt Explorer igjen om det ikke hadde vært for
hovedimportøren i Stockholm. Nå vet jeg ikke sikkert.
Både jeg og BusaTrond ellsker sykklene våre. :yeyeye
AJ var skuffet etter sin test av samme sykkel. :scratch
Her må det prøvekjøres, og prøvekjøres lenge og på flere typer veg for å finne den
som er mest riktig.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Bosted: Asker

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av poulet_cavalier »

ojda skrev: Den ensidige hausingen av BMW som kommer fra Bergen i disse dager, er ikke jeg helt enig i
Okey, jeg får hause litt jeg også da ;-)
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ojda »

poulet_cavalier skrev:
ojda skrev: Den ensidige hausingen av BMW som kommer fra Bergen i disse dager, er ikke jeg helt enig i
Okey, jeg får hause litt jeg også da ;-)
Det er klart du skal få hause så mye du bare vil, men det gjør jo ikke GS er mere riktig for meg
av den grunn.
Den er en flott sykkel, men sett totalt er det fortsatt Triumphen som tilfredsstiller meg best.
Å (Dette er viktig) dette er ikke merke-betinget.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Bringisen »

ojda skrev:
Bringisen skrev:
Busa Trond skrev:Skal man ligge å jage på asfalt er også min erfaring at Ducatin er best. Og den blir bare bedre og bedre hvor fortere det går, i forhold til sine konkurrenter.
Det er den helt sikkert, men skal man ligge å jage på asfalt finnes det jo plutselig mange alternativer selv om Ducati er Ducati. Og til slutt er det vel en grense på hvor fort det bør gå ;-)
Det er et faktum, at alle de testede syklene, + BMW og Honda er fantastiske sykler til turbruk. :prf
Det som skiller er mindre ting, og personlig smak er helt avgjørende for riktig valg.
Den ensidige hausingen av BMW som kommer fra Bergen i disse dager, er ikke jeg helt enig i,
men den kan absolutt være riktig for han fordet. :-k
Nå har jeg som kjent Triumph Explorer selv, og har hatt den i 2 fulle sessonger (rullet 45000 km).
Jeg har prøvet Multistrada, GS1200 2013 og Honda VFR1200X både med og uten automatgir. :-)å
Med hånda på hjertet ville jeg garrantert valgt Explorer igjen om det ikke hadde vært for
hovedimportøren i Stockholm. Nå vet jeg ikke sikkert.
Både jeg og BusaTrond ellsker sykklene våre. :yeyeye
AJ var skuffet etter sin test av samme sykkel. :scratch
Her må det prøvekjøres, og prøvekjøres lenge og på flere typer veg for å finne den
som er mest riktig.
Her er det noe jeg ikke har fått med meg men jeg hever tommelen likevel :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Bringisen »

ojda skrev:
poulet_cavalier skrev:
ojda skrev: Den ensidige hausingen av BMW som kommer fra Bergen i disse dager, er ikke jeg helt enig i
Okey, jeg får hause litt jeg også da ;-)
Det er klart du skal få hause så mye du bare vil, men det gjør jo ikke GS er mere riktig for meg
av den grunn.
Den er en flott sykkel, men sett totalt er det fortsatt Triumphen som tilfredsstiller meg best.
Å (Dette er viktig) dette er ikke merke-betinget.
Det viktigste er at nettopp du er fornøyd med sykkelen din, ingen andre kan vel fortelle noe annet? Og man må forstå at ikke andre mener det samme som oss selv......ikke sant :thumleft
Det er dette som gjør det så flott at det finnes mangfold, og trenger man hele tiden å bry seg om hvilken plass din egen sykkel kommer på i disse testene ;-)
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39842
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av AJ »

Bringisen skrev: Det er dette som gjør det så flott at det finnes mangfold, og trenger man hele tiden å bry seg om hvilken plass din egen sykkel kommer på i disse testene ;-)
Jeg mener nei.
Men likevel savner jeg nok en bedre balanse i mange av testene jeg har lest.
Derfor synes jeg det er hyggelig at det i noen tester gis klart uttrykk for at man overraskes positivt av enkelte sykler. Et bevis, kan vi kanskje si, på at noen greier å overvinne forutinntattheten som virker rimelig framtredende i enkelte tilfeller...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Bringisen »

AJ skrev:
Bringisen skrev: Det er dette som gjør det så flott at det finnes mangfold, og trenger man hele tiden å bry seg om hvilken plass din egen sykkel kommer på i disse testene ;-)
Jeg mener nei.
Men likevel savner jeg nok en bedre balanse i mange av testene jeg har lest.
Derfor synes jeg det er hyggelig at det i noen tester gis klart uttrykk for at man overraskes positivt av enkelte sykler. Et bevis, kan vi kanskje si, på at noen greier å overvinne forutinntattheten som virker rimelig framtredende i enkelte tilfeller...
Joda, for min del ville det være å lyve om jeg ikke synes det er kjekt at "min" sykkel vinner mye heder og ære. Men jeg ville også lyve om jeg sa at det var grunnet til at jeg velger akkurat den sykkelen.
Det at den er perfekt for meg er det aller viktigste.

Når det gjelder dette med balanse i testene kan jeg nok også være enig i at endel tester burde vært uttrykt på en litt annen måte. Ofte kommer kanskje ikke alle styrker og fordeler frem i alle testene. Ofte er disse mest fokusert på å finne negative sider, men dette kan jo også være et tegn på at faktisk motorsykler innen samme klasse er mer jevne enn vi liker å mene.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ZZR-Erling »

Det er jo viktig å finne sin bike, og den er jo nødvendigvis ikke testvinner eller spesielt populær, men best for deg! Jeg leser tester nøye, men prøver å trekke ut det som jeg lurer på og jeg vektlegger. Skal bildet bli mest mulig korrekt, basert på andres tester, må man lese mange tester. Prøvekjøring vilalikevel sette prikken over i'en.
Jeg har heller ikke problem med å si at BMW ikke alltid leverer spesielt gode biker, og at min klare oppfatning er at første, andre og sågar tredje års utgave, er heller frynsete hos noen modeller.

Svar