Hva har jeg lært, jo jeg hadde alt for mye med meg...
Å ? Sykkelen ser ut til å være bare moderat lasta, ingen bagasje oppå toppboksen og ledig baksete.
Æ traff en sveitser med nebbdyr på Nordkapp i går.
Sykkelen hans kunne godt konkurrert med AJ,s om å ha det høyeste tårnet.
Vet da faen om sveitsern fikk plass på setet, eller om han hadde stått og kjørt hele veien.
Og det var ikke det at han mangla koffertplass, to svære containere og diger toppboks.
Hva har jeg lært, jo jeg hadde alt for mye med meg...
Å ? Sykkelen ser ut til å være bare moderat lasta, ingen bagasje oppå toppboksen og ledig baksete.
Æ traff en sveitser med nebbdyr på Nordkapp i går.
Sykkelen hans kunne godt konkurrert med AJ,s om å ha det høyeste tårnet.
Vet da faen om sveitsern fikk plass på setet, eller om han hadde stått og kjørt hele veien.
Og det var ikke det at han mangla koffertplass, to svære containere og diger toppboks.
Hehe , det er fordelen med slike sykler. Vi kan være på tur svært lenge uten alt for mye penger
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Er det noen her inne eller som kjenner noen, som har prøvekjørt den nye BMW F800GS Adventure ?
Jeg kunne tenke meg å vite hvor godt det nye setet er i forhold til den vanlige 800GS.
Kunne også tenke meg å vite hvor mye bedre vindbeskyttelsen er på grunn av den nye vindskjermen og sidekåpene.
Bensinforbruket er øket på grunn av litt høyere vekt og bedre vindbeskyttelse. Hvordan er rekkevidden med den nye og større tanken på tross av dette ?
Til slutt kunne jeg tenke meg å vite litt om hvordan ESA fungerer siden det på 800GS "bare" fungerer på bakdemperen. TC har jeg hørt fungerer meget bra , samme med ABS som jeg har i dag.
Jeg har ennå ikke fått testet denne sykkelen, så om noen vet mer om dette så er jeg interessert.
På forhånd takk
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
SuperMorten skrev:
Ser det er en Honda med en boxer. Står det GoldWing på tanken?
GoldWing 1000, faktisk :-) Det begynner å bli lenge siden...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
SuperMorten skrev:
Ser det er en Honda med en boxer. Står det GoldWing på tanken?
GoldWing 1000, faktisk :-) Det begynner å bli lenge siden...
Ved første øyekast trodde jeg det var en 1150 GS. Og når man ser suksessen til BMW er det rart ikke Honda fulgte etter.
Mange har vel forsøkt og noen forsøker ennå. Jeg synes det er en god ting, da blir også originalen bedre.
Jeg tror mye av suksessen ligger i god markedsføring og tørre å være tidlig ute med innovative løsninger.
På disse punktene har BMW gjort det godt, til tydelig ergelse for noen og til glede for andre
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Ja den er råtøff og jeg prøvde versjonen uten R tidligere i høst. Flott motor , det var vel det som fremhevet seg mest i positiv retning.
Ellers synes jeg de sorte Zega Pro koffertene var veldig tøffe til denne sykkelen. Selv vurderer jeg slike kofferter på min, men hadde tenkt dem i aluminiums farge. Ble litt i tvil etter dette bildet. På min sykkel er dog fargen blå og rammen aluminiums farget.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Helt klart, spør du meg!
Jeg har ingen problemer med å kjøre Stelvio'en på grusveier, noe jeg gjør hele sesongen siden de siste få hundre meterne hjem er grusvei.
Men å dra på årntli eventyrtur med denne tunge sykker'n kommer aldri til å bli aktuelt. Og med årntli eventyr er bildet som ZZR-Erling la et godt eksempel på
Nei, for meg så egner Stelvio'en seg best til de lange turene på asfaltveier. Også uten problemer på typisk dårlige norske asfaltveger. Men utfordrende kjøring på grusveier skal i hvert fall jeg med mine ferdigheter avstå fra å gjøre for mye av, selv om jeg tok en tur på denne veien sensommeren i år... :
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Har utroooolig lyst på en slik Freeride 350 også Prøvesatt en slik hos AMD, og ble forelsket med en gang
Er ikke så gæli i pris heller, ferdig registrert... Men spørsmålet er om det hadde veid opp for hvor mye jeg hadde endt opp med å brukt den...
En mandig sykkel som ikke passer for puslinger
Jeg har sett oversiktsbilder av denne doningen , og jeg tenker at den er så brei at det går på bekostning av håndterbarheten når den trengs som mest
Likevel en flott sykkel
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Den er vel mekka sammen i en garage.
Plata mellom kåpa og instrumentene på styret ser ihvertfall ikke ut til å være made in japan.
What is this thing? Liksom :)
Vel ser jo at det er en W-motor, men looket ellers er mye GS..hehe...snooodig :-)å
I følge noen borte på advrider er det en Goldwing motor, 1150GS ramme og gaffel, tank og kåpe foran og en Aprilia Pegaso bakende (kåpe, sal, ramme...) Og en baksving fra F650GS.... En salig blanding!
Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Offroad går faktisk an , selv med store reiseendurosykler i kyndige hender.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Tror ikke denne video'en er lagt ut her tidligere?
Interessant med en test hvor BMW GS for en gangs skyld ikke er med... :
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
AJ skrev:Tror ikke denne video'en er lagt ut her tidligere?
Interessant med en test hvor BMW GS for en gangs skyld ikke er med... :
Hehe, ja da er det jo mulighet for de andre å ta førsteplassen
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Skal man ligge å jage på asfalt er også min erfaring at Ducatin er best. Og den blir bare bedre og bedre hvor fortere det går, i forhold til sine konkurrenter.