Forslag om reflekspåbud for MC-førere!

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Re: Forslag om reflekspåbud for MC-førere!

Legg inn av Crinos »

Twister skrev: Men jeg lurer på en ting:

Jeg mener det kun er hjelm som er påbudt kjøreutstyr i Norge... Vil det da si at om en kjører med hjelm, boxer og reflexvest, er alt på stell?? :knegg :knegg

Jeg ville vel først fått på plass et påbud om en minimumsbekledning først, tror ikke effekten av det iforhold til boxer er like omdiskutert... ](*,)
Ironi, hjelm kan enkelte menneske få fritak for. Fks jeg som er kraftig angrepet av psoriassis i hodet, kan søke om fritak, og vil mest sannsynligvis får dette invilget. (dog, skal innrømme at jeg ikke har oppdatert meg på den regelen, men det var slik for 10 år siden for da spurte legen min om dette var noe jeg ønsket. Det var det ikke da, og det er ei heller det nå).
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Cbr
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate

Legg inn av Cbr »

Politikerene tenker på oss, refleksvest når ikke engang kjøreklær/ryggskinne/nakkestøtte/airbagvest er påbudt.

Eller er det andre en mc-folket reflekspåbudet er ment på? Er jo populært å hate mc. Mobber jeg mc-folk liker de meg mer? Er det slik politikerene tenker? Populistisk? Uniformsplikt, gul vest. De er stokk dumme. Er jo en fare for at gående blir påkjørt av trøsykkel/bil og, gul vest til alle då. Hahaha

Brukeravatar
NickNei
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Legg inn av NickNei »

MC-folk er utrolig flinke til å bruke sikkerhetsutstyr som ikke er påbudt.Nesten alle bruker det nesten hele tiden, så det vil jo ikke bli noen merkbar forskjell med påbud. Med gul vest derimot, vil det jo forandre ting, for det bruker nesten ingen.

Jeg er i mot påbud, ville bare poengtere det :-)

Cbr

Legg inn av Cbr »

Kjenne de som bare ska en liten tur å har bare hjelm på å kjøre supersport, går det gale då. De bare ler av det, når jeg sier de alltid må ta på seg kjøreklær.

Brukeravatar
Crinos
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Cbr skrev:Kjenne de som bare ska en liten tur å har bare hjelm på å kjøre supersport, går det gale då. De bare ler av det, når jeg sier de alltid må ta på seg kjøreklær.
Det er på "skal bare" turene at ulykkene skjer. Men, kjenner at jeg av og til ikke er flinkest, om jeg bare skal til butikken...

Cbr

Legg inn av Cbr »

Et påbud hadde satt krav til klesprodusentene, da de måtte ha definert hva klær er godt nok. Nå kan en jo kjøpe all slags kjørekler så hjelpe ikke en dritt. F.eks beskytterne i kjøreklær bør sitte helt tett innpå, det gjør de sjelden på textil. Beskytterne er ce godkjente men ikke textil delen... Er bare en textil jakke av halvarson hvor textil delen og er ce godkjent. Er og mange billig merker ute å går. En kamerat av meg datt med en bullfighter jakke å han sa en kunne se hvor lett den gikk sondt at det ikke holdt så godt så tilsvarende dyrere jakker. Men neida, refleks. Lure på om den politikeren kom på det når han leverte ungene i barnehagen å så noen med refleks vinke ungene øve fortau. Jeg er genial tenkte han. Idiot, politikere burde iq testes før de får vær me i politiken.

Brukeravatar
NickNei

Legg inn av NickNei »

Ja, når politikerne først har innført påbud om riktige klær, kan de jo påby gule klær også. Og fartssperre, max HK, max kubikk.... alt i sikkerhetens navn.
Nei, jeg tror påbud utover hjelm vil være begynneslen på noe verre.

Brukeravatar
Crinos
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Helt enig med at politikere bør IQ testes.. Mindre enn 130, så er det ut av politikken. (130 er kravet for å bli medlem av "landets smarteste klubb" Mensa).

Men vi må vell bare innfinne oss med at et påbud om refleksvest kommer før eller senere, og snart krever dem vell at all typegodkjent Motorsykkel skal ha minimum 4 hjul. I sikkerhetens navn.... ](*,)

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Crinos skrev:Helt enig med at politikere bør IQ testes.. Mindre enn 130, så er det ut av politikken. (130 er kravet for å bli medlem av "landets smarteste klubb" Mensa).

Men vi må vell bare innfinne oss med at et påbud om refleksvest kommer før eller senere, og snart krever dem vell at all typegodkjent Motorsykkel skal ha minimum 4 hjul. I sikkerhetens navn.... ](*,)
Hmm. Hvis de må ha over 130 i IQ, så er jeg redd det kommer til å bli forbudt med mc. Tviler på at noen med IQ over 130 kjører mc. Tenk å utsette seg selv for sånn fare. :8-[ :-J :terge
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
MrErling
Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes

Legg inn av MrErling »

Det blir sagt at 80% av alle lover er basert på bullshit, som det heter på nynorsk.

Derfor er det viktig med interesseorganisasjoner som NMCU er våkne, og kan gi våre myndigheter korrekt informasjon.
Bilde

De som ikke er medlem, bør melde seg for å støtte det gode arbeidet til NMCU!

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Snikkeren skrev:
Crinos skrev:Helt enig med at politikere bør IQ testes.. Mindre enn 130, så er det ut av politikken. (130 er kravet for å bli medlem av "landets smarteste klubb" Mensa).

Hmm. Hvis de må ha over 130 i IQ, så er jeg redd det kommer til å bli forbudt med mc. Tviler på at noen med IQ over 130 kjører mc. Tenk å utsette seg selv for sånn fare. :8-[ :-J :terge
Æ trur også det kan bli vanskelig å fylle opp kommunestyrene i div. småkommuner

Cbr

Legg inn av Cbr »

Mensa leder tatt for underslag, å dårligt utført.

http://www.nettavisen.no/innenriks/article534463.ece

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

No er det vel ikke kommet noe forslag om påbud med refleksvest fra noe politisk hold???

Dette er jo bare en debatt som er startet av noen bedrevitere av MC-ister som har fått det for seg at dette er så bra at dette byrde tres ned over hodet på alle!!?

Legg gjerne ut link til eventuell sak der politikere har kommet med forslag!!
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Æ har ikke no tru på at det kommer et påbud om vest :sk?

Brukeravatar
NickNei

Legg inn av NickNei »

he he, nei, de jobber jo hardt med forbud :thumleft

Svar