Du får jo ikke noen tidlig sesongstart når alle mcene står trygt innelåst på vinterlagring. Lørdag var det bare fine veier - kunne jo vært ute en tur i dag, men det er så bløtt på veiene, får se i morgen - og så fikk jeg installert ny radio i bilen jeg må sjekke opp, så jeg får lyd i den....Godtvoksen skrev:Skal si du overrasker.MaxTron skrev:Vart faktisk en tur på tirsdan (08.03), type liten kvellsrunde.Ute på første tur før meg helt her sør i landet
Det ser ut som alle snøem er borte der oppe hos deg...
SESONGSTART 2011
Re: SESONGSTART 2011
Duville skrev:Du får jo ikke noen tidlig sesongstart når alle mcene står trygt innelåst på vinterlagring. Lørdag var det bare fine veier - kunne jo vært ute en tur i dag, men det er så bløtt på veiene, får se i morgen - og så fikk jeg installert ny radio i bilen jeg må sjekke opp, så jeg får lyd i den....Godtvoksen skrev:Skal si du overrasker.MaxTron skrev:Vart faktisk en tur på tirsdan (08.03), type liten kvellsrunde.Ute på første tur før meg helt her sør i landet
Her er det fortsatt is og snø opp bakken...tar ikke sjansen på å hente hjem noen av mine sykler ennå. Det blir vel neppe noe henting av MC før uke 12 en gang. Neste helg skal jeg til Oslo, så det er ikke noen vits i å ta ut syklene før det...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- MaxTron
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bor jo nesten helt ute på svaberga, så er jo normalt ikke verken veldig kaldt, eller mye snø, ivertfall ikke særlig lenge, men er sikkert en liten måned enda til den egentlige sessongen kan begynne.Godtvoksen skrev:Skal si du overrasker.MaxTron skrev:Vart faktisk en tur på tirsdan (08.03), type liten kvellsrunde.Ute på første tur før meg helt her sør i landet
Dette var som sagt på tirsdag, da var det rundt 8 grader og tørre veier, onsdag kom det 20-40cm våt snø (mengden varierer MYE bare en flytter seg ei lita mil her)

I dag er det en vanlig dag på disse kanter, på denne tiden av året. 3 årstider, 3 ganger på en dag..
Sol og fin vår varme, overskyet grått og trist, sideveis snø/sludd, sideveis regn/sludd...
Veiene er bare der sola tar mest, glattpolert hardkjørt nysnø og 0 føre det sola ikke tar noe særlig, og sørpe imellom...
Og sånn går nå dagan

karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
På fredag kom Bandit'n ut i carporten og i dag var veien ned til hovedveien endelig bar nok til å starte MC-sessongen 2011 :-) Men MC-jakka er inen til reperasjon så det ble en kald nok opplevelse.
[album]1644[/album]
Fantastisk hærli å kjøre en tur igjen etter den laaaaaange, kalde og jævlige vinteren
[album]1644[/album]
Fantastisk hærli å kjøre en tur igjen etter den laaaaaange, kalde og jævlige vinteren

- MaxTron
Såg ganske risty ut der på blankisenTheBandit skrev:På fredag kom Bandit'n ut i carporten og i dag var veien ned til hovedveien endelig bar nok til å starte MC-sessongen 2011 :-) Men MC-jakka er inen til reperasjon så det ble en kald nok opplevelse.
[album]1644[/album]

karosseri er for biler!
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Jeg tenkte det samme, så lurte jeg på om det er jeg som er litt pinglete som ikke gjør det samme? Det kan framskynde sessongstarten min med flere dager i så fall... Hovedveiene er gode nok til å kjøre på, er bare sideveien inn til oss som gjenstår å få smelta. Så skal jeg heldigvis reise bort nå, og så er det øvelse, så jeg har nesten ikke mulighet til å kjøre på 14 dager. Regner med når den tida er gått så er jeg KLAR!MaxTron skrev:Såg ganske risty ut der på blankisenTheBandit skrev:På fredag kom Bandit'n ut i carporten og i dag var veien ned til hovedveien endelig bar nok til å starte MC-sessongen 2011 :-) Men MC-jakka er inen til reperasjon så det ble en kald nok opplevelse.
[album]1644[/album]
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- MaxTron
En mulighet er jo å få tak i MYE sand å bortimot gruse oppå isen. Vist det er mildt og isen er myk sitter sanda bra..Dexter skrev:Jeg tenkte det samme, så lurte jeg på om det er jeg som er litt pinglete som ikke gjør det samme? Det kan framskynde sessongstarten min med flere dager i så fall... Hovedveiene er gode nok til å kjøre på, er bare sideveien inn til oss som gjenstår å få smelta. Så skal jeg heldigvis reise bort nå, og så er det øvelse, så jeg har nesten ikke mulighet til å kjøre på 14 dager. Regner med når den tida er gått så er jeg KLAR!MaxTron skrev:Såg ganske risty ut der på blankisenTheBandit skrev:På fredag kom Bandit'n ut i carporten og i dag var veien ned til hovedveien endelig bar nok til å starte MC-sessongen 2011 :-) Men MC-jakka er inen til reperasjon så det ble en kald nok opplevelse.
[album]1644[/album]

karosseri er for biler!
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Det er jo litt greit å "tvinges" til å vente fordi jeg er opptatt. Det er faktisk KUN torsdag til uka at jeg kan kjøre. Ellers er jeg opptatt eller forhindret fra å kunne kjøre før 28. mars. Da blir det iallfall ikke en overilt handling...MaxTron skrev:En mulighet er jo å få tak i MYE sand å bortimot gruse oppå isen. Vist det er mildt og isen er myk sitter sanda bra..Dexter skrev:Jeg tenkte det samme, så lurte jeg på om det er jeg som er litt pinglete som ikke gjør det samme? Det kan framskynde sessongstarten min med flere dager i så fall... Hovedveiene er gode nok til å kjøre på, er bare sideveien inn til oss som gjenstår å få smelta. Så skal jeg heldigvis reise bort nå, og så er det øvelse, så jeg har nesten ikke mulighet til å kjøre på 14 dager. Regner med når den tida er gått så er jeg KLAR!MaxTron skrev:Såg ganske risty ut der på blankisenTheBandit skrev:På fredag kom Bandit'n ut i carporten og i dag var veien ned til hovedveien endelig bar nok til å starte MC-sessongen 2011 :-) Men MC-jakka er inen til reperasjon så det ble en kald nok opplevelse.
[album]1644[/album]
Det er det samme for skylda hvem som har den...
Dexter skrev:Det er jo litt greit å "tvinges" til å vente fordi jeg er opptatt. Det er faktisk KUN torsdag til uka at jeg kan kjøre. Ellers er jeg opptatt eller forhindret fra å kunne kjøre før 28. mars. Da blir det iallfall ikke en overilt handling...MaxTron skrev:En mulighet er jo å få tak i MYE sand å bortimot gruse oppå isen. Vist det er mildt og isen er myk sitter sanda bra..Dexter skrev:Jeg tenkte det samme, så lurte jeg på om det er jeg som er litt pinglete som ikke gjør det samme? Det kan framskynde sessongstarten min med flere dager i så fall... Hovedveiene er gode nok til å kjøre på, er bare sideveien inn til oss som gjenstår å få smelta. Så skal jeg heldigvis reise bort nå, og så er det øvelse, så jeg har nesten ikke mulighet til å kjøre på 14 dager. Regner med når den tida er gått så er jeg KLAR!MaxTron skrev:Såg ganske risty ut der på blankisenTheBandit skrev:På fredag kom Bandit'n ut i carporten og i dag var veien ned til hovedveien endelig bar nok til å starte MC-sessongen 2011 :-) Men MC-jakka er inen til reperasjon så det ble en kald nok opplevelse.
[album]1644[/album]
Va is dæm siste 10 meteran te carporten, men tok det forsiktig på tomgang så gikk det bra. Men etter å ha justert forgasseran i høst så e den skummel te å med på tørr asfalt. Blir nok nye michelin roadpilot 3 etter hvert :-)
Hallo Klæbu! 15 mil idag, Heimdal-StøreN-Orkanger-Heimdal.Første tur 8mars. Bli vask imårra litt salt.Litt kalt i tunellan,veigrepe helt ok.Årets første kjesmøring sang mens jeg spraya.
-
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sesongen for meg igang.
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Aaahhhhh....jeg liker det når dere forteller at dere er igang! Nærmer seg VIRKELIG her også nå!! Fortsatt isdekt ut av boligfeltet, men nå smelter isen av sola....og Krokusen blomstrer i solveggen!! 

Jeg kunne ha hentet Silkesvarten eller Blåmann i dag, men det blir ikke tid for MC-tur før neste tirsdag. Så min sesongstart i år, blir nok senere en for de fleste her inne...
Så nå er vi i gang dere... :=D> :=D> :=D>

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Si ikke det.Godtvoksen skrev:Jeg kunne ha hentet Silkesvarten eller Blåmann i dag, men det blir ikke tid for MC-tur før neste tirsdag. Så min sesongstart i år, blir nok senere en for de fleste her inne...![]()
Her jeg bor blir det neppe noen sesongstart før om en måned...
Var 10 kuldegrader rett borti høgget her da jeg kom hjem nå i kveldinga...

Unødvendig å nevne at veiene opp hit er langt fra å være ferdigtint...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
AJ, du starta sesongen 4.april i fjor og det etter at gårdsplassen din pr 23.mars 2010 så sånn ut:

....så det blir snart og plutselig til deg også!!

....så det blir snart og plutselig til deg også!!