Hei igjen :-) Det nærmer seg for vår og jeg håper jeg kan starte sesongen med "tripsteren" i år... Det er et treff i DK helt i starten av Mai som hadde vært kult å testet den på:-)
Men ting har ikke gått så fort de siste månedene .. (Endring av sivilstatus

Så da er finnes det også andre meningsfylte sysler

)
Men en ørliten oppdatering:
Jeg har begynt å se litt på det elektriske... Og som jeg kommenterte på en av de første postene, så det litt skummelt ut det som var gjort...
I kassa med deler lå det et komplett stifte-løst tenninganlegg.. Dette er nok det som originalt har blitt levert på den motoren som sto i ramma mi.. Denne motoren er en -79 modell som skal ha stifte-løst anlegg... Men det sto gammelt tenninganlegg i når jeg kjøpte.. Siden forrige eier ikke har fått start på den, regner jeg med at han forsøkte med det gamle anlegget ( også uten hell)
Så når jeg fant dette originale frem å begynte å se litt på det, virket det ikke lovende...
cdi boks.jpg
Som man ser, er det brente kabler.... Den blå kablen som er oppbrent, skulle gått fra frigear bryteren og opp til CDI boksen... Det ser ut som denne har fått + rett inn... ( det samme fant jeg på startreleet, + var koplet rett til gods på releet!!

)
Siden alt har vært i biter og jeg har tuklet med både forgassere, register osv osv... ønsker jeg ikke å ha usikkerheten med tenninga samtideg når jeg skal prøve å få liv i hun igjen...
Så jeg tenkte at jeg kunne lage en rigg i dreiebenken for å sette opp rotor og pickup for test... Men så tenkte jeg heldigvis videre og fant ut at jag hadde jo både veiv og deler til å sette sammen den gamle motoren til å bli en rigg:-)
teste tenning.jpg
Og med en drill som drivkilde, bør dette kunne funke til test...
teste tenning.jpg
Da skal jeg bare få koplet opp coiler, plugger osv på en stålplate, så kan jeg se om det er håp for disse delene før jeg putter de i motoren..
Motoren er nå egentlig klar til å komme i ramma... det ble noen timer polering på denne også... ( er ikke sikker på om det er så tøft på en tracker.....?? men pent ble det syntes jeg da

)
Jeg må sette på den nye dype oljepanna og oljepumpa etter den er i ramma siden den ikke går inn med de på..
Og Generatoren er plukket ut av dekselet så jeg kan sette på nye kabler på den også før montering..
motor høyre.jpg
motor venstre.jpg
Nå venter jeg på en adaptor til oljekjøler jeg endelig fant på ebay og kicken jeg bestille for noen uker siden

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.