Book of joo, Hardangervidda rundt.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Book of joo, glimt fra årets feriekosetur i Norge.

Legg inn av ArcticTiger »

Flotte bilder og artig lesning Joo :thumleft Litt av en tur, og dere var nok litt heldige med været, det har vært mye gråvær etter at dere var her!

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, glimt fra årets feriekosetur i Norge.

Legg inn av joo »

Helt klart AT!
Vi fikk juling over Valdresflya og på turen på sør gjennom Trønderlaget. Ellers var vi uforskammet heldige og susa rundt i mest godvær med stygge værvarslinger som ikke slo til akkurat der vi var. Kanskje det kom av at jeg sa i mange måneder at jeg ville vise fram noe av det flotteste Norge kan by på til en god venn? I alle fall surfet vi gjennom turen med store smil :thumleft
Da vi dro fra dere (igjen tusen takk for bespisning) kjente vi jo floingen i nakken, så den kom innover Ofotfjorden men den nådde ikke oss igjen da vi kuska videre.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, glimt fra årets feriekosetur i Norge.

Legg inn av joo »

Lofoten er ganske kort. Selv om man prøver å rulle utover alle avkrokene er det ikke allverdens mil å rulle. Siden jeg var "hjemme" tok vi en del avstikkere til steder man MÅ utenom eller innom. Utakleiv og Unstad er bare et par eksempler. Nede på Tangstad var det besøk hos slekt, med kaker, kaffe, vafler mm. Og utsikt til Himmeltind, nesten 1000 meter fjell rett opp av havet :P :p
Prøvde å komme rundt på de opprinnelige veiene som gikk rundt skarene før tunnelene kom, men jaggu var det mye stengt med stein, grøft eller med port.
Snytten ut til Henningsvær er en av mine favoritter! For de tøffe kan jeg anbefale bading, her finner du sandstrender som holder høy klasse.

Bilde
Utakleiv

Etter Lofoten ble det tur oppover Vesterålen, overnatting på Stokmarknes der jeg har bodd og jobba noen år. Det er et naturlig snupunkt i Nyksund. Siden jeg mener Nyksund er et absolutt must når man er her ute. Litt liv har det blitt her de siste årene, hadde jeg brukt hue hadde jeg selvsagt satsa på ei overnatting her! Feil av meg å ikke time det slik, skal DU hit så ikke gjør den feilen :redface
Vi satsa i alle fall på middag her, knaillgod fiskesuppe, og dessverre må jeg bare melde at vi hadde knallvær fremdeles...
En del grusveg utover satte en spiss på strekninga, utsikten var rein bonus.

Bilde
Nyksund!

Og i sola er det naturlig å bare tilte til den ene sida og halvsove ei stund ved matbordet etter et godt måltid :thumleft

Bilde

(Sa jeg at vi hadde fint vær?)
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, glimt fra årets feriekosetur i Norge.

Legg inn av joo »

Noen siste bilder fra ferien...

Bilde
Utakleiv, Lofoten.

Bilde
Langs RV17

Bilde
Saltstraumen

Bilde
Tangstad, Himmeltind bak, nesten 1000 meter opp av havet

Bilde
Også Utakleiv, eller var det Unstad...?

Bilde
Henningsvær, ikke det vanlige bildet av havna, men andre vegen. Greit vær sommeren 2012?

Bilde
Mer fra RV17.


På turen sørover var jeg innom Wheelonass for å titte på sykkelen hennes, og fikk fantastisk mat. SheDevil var også der og hjalp til med oppdiskingen. Ufattelig trivelige jenter begge to :thumleft
Derimot følte jeg meg ikke komfortabel med å komme inn i et møblert hjem etter mange dager på landevegen vel vitende om at man ikke dufter som nyutsprungne roser... :redface Men fikk i alle fall tørre rene lester på beina, donert av Wheelonass. Hjertelig takk! Utrolig hva sånt gjør. Selvsagt hadde vi den andre av totalt to regnværsdager på ferien akkurat den dagen, så man kom fram som ei drukna katte.

Kaffebesøket med god mat hos ArcticTiger har jeg ikke bilder fra, men AT la jo ut et par på sin egen blogg. Takker igjen for god mottakelse, synd det ikke ble noe av turen på Skjomenfjellet, men ser slett ikke bort fra at det lar seg gjøre neste gang!

Siste legget hjem gjennom Østerdalen var deilig. Hadde tenkt på ei sløyfe om Røros og finne noen lange grusstrekk i høyden der, men noen var utålmodig etter å komme seg hjem til egen binge.

Har jeg nevnt at vi hadde fint vær for det meste?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, glimt fra årets feriekosetur i Norge.

Legg inn av joo »

21 juli med god værmelding. La turen nordover langs Numedalslågen og Uvdal. Tor Egeland-land. Her kjører jeg sjelden, men tenkte at det var på tide å kjøre Imingfjell. Har aldri passet seg sånn at den biten har blitt kjørt før, merkelig nok :-k

På turer jeg kjører alene blir det flere stopp når jeg ser skilt som forteller om severdigheter i nærheten. Tok av inn til Nore stavkirke, og fikk tatt bilder og en tur med søt guide som hadde mye å fortelle om kirka og riktig gamle dager.

Bilde

Kirka ser jo riktig så nasjonalromantisk ut der den ligger. I dag har vi bare 28 bevarte stavkirker igjen i landet. En gang i tida var det 1000-2000 av dem. Umulig å tallfeste... Kanskje man skulle prøve å komme seg innom alle som er igjen? Har jo vært innom noen få.

Bilde

Denne kirka er bygd en gang etter 1167. 1723, over inngangsdøra er da våpenhuset ble bygd på.
Fikk ikke lov å ta bilder inne...
I de riktig gamle dagene satt fiffen på egne benker som de hadde "kjøpt". Den mer gemene hop satt ute på sida og så ikke engang presten. På veggene var der malt piktogrammer så "arbeiderklassen" som hverken skjønte latin eller kunne lese likevel kunne forstå litt. På andre sida måtte de gifteklare mennene sitte, oppe på et galleri. Der var et eget rom det kvinner som nettopp hadde født og var urene kunne komme inn og få nattverden uten å skitne til hos menigheten. Og jeg lurte litt på noen små luker i veggen. Der kunne de spedalske skrifte og ta i mot nattverden uten å komme inn.

Bilde

En merkelig tradisjon var at når presten gikk i penalet måtte nypresten gifte seg med enka etter gammelpresten. Litt andre tider enn nu... Og prestefrua hadde et eget "bur" hu satt i. Kanskje der uttrykket "bur-ugle" kommer fra :scratch

Bilde

Småslitent utvendig, særlig på den eldste delen.

Videre opp mot Geilo og et stykke forbi Rødberg tok jeg av mot Imingfjell og Austbygde. Veien opp var fin, en del svinger og vips er man over tregrensa. Innover Imingfjell var det fin vei og deilig luft. Utkanten av Hardangervidda, vel 1100 meter over havet og ikkeno skau å se. Bare lekkert.

Bilde

Dessverre kan man ikke si at veien nedover Tessungdalen mot Austbygde var noen højdare... Selv med lang fjæringsvei var det mye hump og hiv. Lengst nede i Tessungdalen lå denne lille "fossen". Nasjonalromantisk vann på tur mot havet.

Bilde

Men på andre sida av vegen oppdaget jeg at min barnelærdom kanskje ikke hadde vært heilt stuerein... Greit at Kjell Aukrust var alvdøling. Også greit at Aukrustene har røtter i Lom også. Fremdeles med på at da "Flåklypa" ble laget skulle historien beskrive personligheter og hendelser i Bøverdalen i Lom. Men så kommer sjokket; Når Ben Redic Fy Fazan blir skremt av å kjøre over "Farlig norsk hengebru" så må jo denne brua ligge i Bøvedalen vel??? Men nei, laggu fant jeg "Farlig norsk hengebru" her nede i Tessungdalen :O Hmmm

Bilde

Etter Austbygde ble det inn mot Rjukan og vegen oppunder Gaustadtoppen, for n`te gang i år. På tur ned mot Tuddal tok jeg en tur ut i terrenget for å få utsikt og kaffekos.

Bilde

På hjemturen ble det selvsagt sløyfa om Gransherad og Jondalen før et kjedelig Europaveg-legg siste biten hjem.
Enda en nydelig dagstur, 60 finfine mil :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, Imingfjell, stavkirke og hengebruforvirring

Legg inn av joo »

29 juli. Vet MC-sidistene hadde planlagt tur fra Fetsund, men det knurret i magen at jeg ville ut på andre veger... så jeg fulgte magafølelsen selv om det garantert hadde vært artig å treffe noen flere av brukerne her inne.

Bimma har jo lagt ut fine bilder og turforslag så jeg var inspirert av det og la inn en god del av Myllarvegen som ny, uprøvd og ukjent snutt den dagen. Pluss en del andre kjente sløyfer med godveger.

Liker å lese litt historie om stedene jeg skal rulle forbi, og ble "bergtatt" av denne skildringa/segnet om Brureberget som jeg ville passere ved Longvikvatn:

I Brureberget blei ei heil brureferd innkvervd av tussene. Då brureferdi kom forbi på veg til kyrkja stod porten på vidan vegg. Det lyste så fint inne i berget. Ein liten gråkledd ein kom ut med ein ølbolle. Han baud drikke, med han hopa seg inn i ljosken og brurefolket fylgde viljelaust etter. Porten gleid att og sidan hev ingen sett dei...

Usikker på om dette segnet er en advarsel mot å la seg forlede av alkohol?
Uansett er slikt herlig å lese syntes jeg.
Yderst nasjonalromantisk var det i alle fall langs vegen. Her er jeg kommet langs Rauland i alle fall.

Bilde

Denne gangen hadde jeg ikke noen fullklaff med noen av de impulsive avstikkerne opp grusveger som kan se ut som de fører opp til utsiktspunkter. Denne hette Sudbøvegen, var ganske fin tur som jeg håpet skulle ende opp i lia ved Viernuten. Var ganske OK oppover med utsyn over setervoller, men endte inne i en hytteby i et dalføre.

Bilde

Har vel "reklamert" for å ta den lille snutten opp til Ravnejuv om man er i Dalen-området før. Litt grusveg, men av sånn kvalitet at selv japanske plastraketter med kjørestilling som gjør at kiropraktorene gnir seg i lankene og vet at der blir masse kunder i framtida også, tar seg lett opp. Her ser man veggen fra vegen ned mot Dalen fra Åmot:

Bilde

Og her er et utsnitt av stupet, andre med fotoapparat prøver å finne et fint utsnitt:

Bilde

En titt på slusene før Eidstod.

Bilde

Burde vel kjørt bomvegen opp til Tverrfjellet, men jeg begynte å bli ganske varm inne i kjøredressen. Ja, VARM. Den får jeg ta neste gang jeg er i det området. Så det ble heller direkte til Fjellstøyl ned alle svingene, opp igjen til Brunkeberg og Seljord for å få med høyfartssvingene sørover langs Seljordsvatnet og så kjente veger mot Hvittingfoss og hjem.

Noen-og 60 nydelige mil. En perfekt dag :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, Myllarveg, stup og segn.

Legg inn av joo »

Vet ikke om noen er interessert i bilder og historier, men legger ut litt fra forrige helgs tur likevel.
Målet var en tur opp på Hardangervidda igjen, fant ut at der går en veg opp fra Atrå ved Tinnsjø og ganske langt innover forbi Kalhovd. Var vel 40 km innover. For det meste grusveg, men av svært lettkjørt kvalitet.
Omtrent her er det på kartet:

Bilde

"Selvsagt" ble det noen av de lekre strekkene som Telemark byr på i tillegg...

Her skimtes turhytta på Kalhovd i bakgrunnen og demninga i enden av Mår. Vegen går et lite stykke forbi hytta og langs Mår, og derfra går det båtrute inn til nordenden av vannet til Mårbu med et nett av turmuligheter og fiskevann på rad og rekke.

Bilde

Her ligger Kalhovd VOR (VHF omnidirectional range) som er et navigasjonshjelpemiddel for flytrafikken. De ligger normalt der luftledene endrer retning på korridorene. Noe av det jeg jobber med.

Bilde

Her er demninga i enden av Mår. Fint sted for en kafferast.

Bilde

Nydelige veger, nydelig utsikt og nydelig luft. Liker godt å komme meg vekk fra skog og opp over tregrensa :P :p

Bilde

På turen ned stoppa jeg for kaffe ved "DF Ammonia" ved Tinnsjø. For dem som ikke vet det er dette visstnok en av bare fire gjenværende dampferger for jernbanevogner. Var sjøsatt i 1929. Den er fredet av riksantikvaren i 2009. Hva som skjedde med søsterskipet DF Hydro vet vel alle dere som kjenner historien rundt tungtvannsaksjonen...?
Har hørt at maskinrommet skal være svært godt vedlikeholdt. Må time inn neste passering så det passer med guiding ombord. Så ut som dette skjer klokka 14:00.

Bilde

Kort dagstur, bare 40 mil. Men mye grus, beundring av utsikt og hyppige kaffestopp får ta skylda for det.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Book of joo, Kalhovd.

Legg inn av RuneMC »

Ser ut som fine turforslag dette... hmm... må testes ut ved anledning :thumleft

Ammonia har jeg jo passert et par ggr, men tenkte den bare var til restaurering pga at den så såpass "sliten" ut. Ikke at jeg noengang har passert den i nærheten av kl 14, men greit å vite.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, Kalhovd.

Legg inn av joo »

RuneMC skrev:
Ammonia har jeg jo passert et par ggr, men tenkte den bare var til restaurering pga at den så såpass "sliten" ut.
Da får du satse på en guidet tur og se noe ganske unikt og finfin historie :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Book of joo, Kalhovd.

Legg inn av Hjernen »

Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, Kalhovd.

Legg inn av joo »

Hjernen skrev:Timeplan og priser:
OI, ser ut som sesongens siste guiding er i morra...
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, Kalhovd.

Legg inn av joo »

Haukeli, Lysebotn mm del 1:

Overfylt fleksitidskonto, de fleste tilbake fra feriene sine på jobben, grei værmelding og mer enn nok å gjøre i huset. OK, jeg kunne ta meg ei uke fri.

Men så hadde jo ikke elektrikerne vært her, skulle "kanskje" komme forrige uke men nei. Så jeg kunne ikke kle mer vegger og tak siden dem skulle legge opp mer saker mens bare reisverket står der. Kunne frisert den vanskjøtta hagen, men har den strengt tatt på planen neste år. Med full rehab av plen osv. Hadde kjøpt ny termos, den gamle fra tidlig 80-tall var jo helt inkontinent og ble pensjonert. Et par dager test av den hørtes langt bedre ut!
Så jeg drefsa et par reine truser og sokker, ei T-skjorte, dongeribukse og tannbørsten i pakksekken, pengboka på innerlomma og startet Røder. Go West tenkte jeg. Haukelifjellet er jo deilig. Og mens jeg rulla straffestrekninga mot Kongsberg får eventyrvegene begynner dukka "Lysebotn" opp i hodet. Der har jeg faktisk ikke vært. Da var jo planlegginga komplett, bare å rulle videre. MC-liv med andre ord :vs

Bilder og tekst for de som mot all formodning har lyst å se:

Etter Gransherad og Jondalen tok jeg opp gjennom Rjukan og opp over Rauland og til slutt ned på E134 ved Haukelibygd. Her er det OK å kjøre E-veg videre vest faktisk! Tror dette er Vesland fra Vå, men er jaggu ikke sikker. Derimot er jeg sikker på at været var usannsynlig godt og at Norge er nydelig:

Bilde

For et par uker sida kjørte jeg en del av Myllarvegen fra Flatdal til Åmot, nu fikk jeg tatt den siste etappen. Og her står jo Myllarheimen der Myllarguten levde de siste åra sine.

Bilde

Over Haukelifjellet er der noen tunneler. Og de fleste MC-kjørerne vet selvsagt at noen av dem kan unngåes? I alle fall er dette opp Dyrskar, ser dette ut som et bedre valg enn å se norsk grunnfjell fra innsida gjennom Haukelitunnelen???

Bilde

Svandalsflontunnelen unngåes også lett. Selv om det er en kort tunnel og vegen rundt er anelsen lenger er valget lett:

Bilde

Her gikk en grusveg ut til venstre. Og skiltet sa "Dårleg veg, anleggsveg". Jau, då lyt me sjekka
veistandarden da. Og vegen var fin, men slutta etter bare 6 km. Fin blindveg og fram og attende ble det jo 12 fine km ut av det med et stille sted for å teste termosen også ;-)

Bilde

Knallvær over høyfjellene i Norge er alltid en nytelse. Klar luft, null skau, man skuer langt og det er generelt bra for en motorsyklist med god tid.
Da jeg kom ned bakkene til Røldal passet det bra å avbilde enda ei stavkirke på lista mi. Røldal stavkirke. Den er jo kledd med panel i "nyere tid", men er kan hende enda eldre i konstruksjoen enn de fleste av stavkirke-typen... Her er mye som ikke sees men utgraverne og historikerne har funnet ut en god del.

Bilde

Så kom et vegkryss der jeg tok nok en omveg. Siden jeg bare var en sjel og en skjorte lot jeg meg lokke av noe som så spennende ut. Og spennende var det. Viste seg at det var den gamle vegen over Røldalsfjellet! Gørfin, men jeg fikk sola i ryggen... min velutviklede stedssans/retningssans og gammel barnelærdom fra Hakkespettboka sa meg at da bærer det mot nord. Og jeg skulle mot sør :scratch Jaja, kjørte en del av vegen og snudde ned til Røldal igjen. Ikke så farlig, og nå vet jeg jo av et fint alternativ til Røldalstunnelen når turen skal gå i den retninga en gang :prf Sjekk fin veg da:

Bilde

Her nede tok også vei 520 til Sauda av. Bikerdude73 hadde nylig lagt ut noen bilder derfra. Jeg lot meg nesten friste, men tenkte som en sindig minister fra Hedmarken så klokt sa; fint å ha litt på bok. Så jeg satte rett og slett denne stubben på bok, da har jeg jo noe til gode når turen går i den retninga igjen :thumleft
Videre tok jeg RV13 forbi Tau og Jørpeland. Strengt tatt fin vei og noen severdigheter, men tunneler! I blant var man som en fisk på land, gispa etter luft noen sekunder i friluft før det bar inn i grunnfjellet igjen. To fergestrekninger, og nesten 2 kilometer kø til den siste som krysser utløpet av Lysefjorden. Tror det heter Forsand den bebyggelsen der:

Bilde

Etter siste ferga tok jeg vei 508 over til Oltedal. Så var det bare å følge 45 øst og oppover Dirdal og mot Byrkjedal. Da jeg stoppet på Byrkjedalstunet og så på klokka forstod jeg at det kunne bli passe mørkt om jeg skulle kuske videre til Lysebotn denne kvelden. Stedet så fint ut, og det frista strengt tatt med en bedre middag og en pils. Og ledig rom hadde dem. Så det ble en bedre middag, selvsagt en pils og avnyting av solnedgangen. Sukk, man har det strengt tatt ikke så ille?
På Byrkjedalstunet var det ikke bare restaurant og rom å leie. Lysstøperi og masse særegne lokaler og bygninger. Her er ei av vaktbikkjene rett utafor døra på sovebua mi:

Bilde

Syklene mine har gjerne farge-navn. Nu kjører jeg Røder og Graatass, og for noen uker sida solgte jeg Blåmann. Og jammen stod navnebrødrene samla ute på tunet her :P :p

Bilde

Et kvernhjul rusla rundt:

Bilde

Og noen hadde spikka de tre bukkene Bruse og troillet:

Bilde
Sist redigert av joo den 16 aug 2012, 19:52, redigert 1 gang totalt.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, Kalhovd.

Legg inn av joo »

Haukeli, Lysebotn mm, del 2:

Etter ei god natt i himmelsk skuvseng og lang dusj på morran etterfulgt av solid frokost med mykje bacon, røkelaks og eggerøre var jeg nesten klar til å dra videre. Måtte bare en sniktur innom kjøkkenet og be pent om å få fylt kaffetermosen. Så med full tank, mage og termos var jeg salig og fornøyd da jeg kuska videre øst og opp dalen. Da sola sleit med å komme over fjellan og lyse ned i dalen var det bare magisk godt å sitte på verdens beste MC med fantastiske veger foran meg. Opp Øvstabødalen mot Sinnes. Bilder kan ikke beskrive det, men kommer et bilde likevel:

Bilde

Da jeg kom ned til Lysebotn skjønte jeg at det var smart å overnatte der jeg gjorde. Var faktisk et stykke å kjøre fra Byrkjedal, og jeg visste ikke om der var noen ledige rom nede i Lysebotn. Men da har jeg i alle fall vært her, og kommer gjerne igjen :prf

Bilde

Der va svinga ja, GPS`en kan bekrefte det:

Bilde

Lysebotn var flott, men det var ikke bare nedstigninga dit som var spektakulær. De tre milene innover langs FV986 var flotte hele vegen, ikke bare de siste kilometerne ned. Her er et glimt av strekningen:

Bilde

Dette naturfenomenet så jeg mye av her oppe. Lurer på om det er vinden eller snøen som gjør dette? Snøen fonner seg jo, så kan det hende det heter at steinene varder seg?

Bilde

Skal jeg klage på noe må det være at der var ganske mye sau langs, og til dels på vegene i dette området.
Videre gikk turen over Sirdalsheiane. Nydelig vær og nydelige veger. Stakk inn på grusveger jeg passerte, men de fleste går bare en kort stubb innover. Denne som jeg stakk inn endte oppe på ei demning som demmer opp Rosskreppsjorden.

Bilde

Utsikten mot vegen jeg hadde kommet var helt grei den her oppe på demninga.

Bilde

Naturlig sted å ta seg en rast vel? Ja termosen funka flott den!

Bilde

Da jeg kom ned til Haugoskogen telte jeg på knappene om jeg skulle dra sør og så skjære over til Nisser og Skien, men der var en stubb nordafor som gikk ned til Dalen som jeg ikke hadde kjørt. Så nordover ble det. Vei 45 inn til Dalen var "grei nok". Ganske lekker den siste biten, men ikke noen højdare. Etter Dalen tok jeg opp i retning Høydalsmo, men selvsagt en veg uten fast dekke som jeg vet om.

Bilde

Lett høyfartscruising på E-veg videre til Flatdal og Sauland. Så ropte Gransherad og Bolkesjø om omvegen der igjen. Lett å overtale var jeg, svake sjel.
En kaffestopp hos en kompis da det var ei mil igjen hjem, og jaggu kom det noen regndråper etter den. Dessuten sa triptelleren at jeg må ut å handle motorolje, girolje og filter. Får vel finne fram følebladene og momentnøklene og gå over ventilene også i samme slengen. Og koble på GS911-toolen og sjekke evt feilkoder og nullstille stepmotorene i innsprøytinga. Og fordekket begynner å bli veldig slick på sidene. Tror ikke jeg skal ut på våte veger med det i alle fall!

Bilde

Livet er ikke bare en lek, det er til tider en dans på roser også :knegg

Trur dette er en link til ruta...:

http://goo.gl/maps/8l0w4" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av joo den 16 aug 2012, 19:55, redigert 3 ganger totalt.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Book of joo, goes vest, besøker Lysebotn mm.

Legg inn av joo »

Takk AJ. Hvordan gjorde du det?

Sleit litt mer formatteringa også, måtte klippe innlegget i to sida det ble for langt! Må nok skrive med færre ord og bilder :-# Så jeg la en kopi over i Word og klipte tilbake i del 2, men skulle selvsagt benyttet NoticePad som ikke lager så mange formater.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38168
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Book of joo, goes vest, besøker Lysebotn mm.

Legg inn av AJ »

joo skrev:Takk AJ. Hvordan gjorde du det?

Sleit litt mer formatteringa også, måtte klippe innlegget i to sida det ble for langt! Må nok skrive med færre ord og bilder :-# Så jeg la en kopi over i Word og klipte tilbake i del 2, men skulle selvsagt benyttet NoticePad som ikke lager så mange formater.
Bare å klikke på lenkesymbolet slik bildeutsnittet nedenfor viser:
Kortlink1.JPG
Deretter huke av for "Kort nettadresse", for så å kopiere adressen som dukker opp i feltet under avhukningen ;-) :
Kortlink2.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar