Ducati Multistrada 1200

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av LordShaft »

Andreas, du trenger på ingen måte forklare grunnen til at du har kjøpt en av de fineste syklene på markedet i dag :thumleft

Du kommer nok til å få sinnsykt mange gode turer på dette vidunderet av en sykkel. Litt service, kos og stell må du nok regne med å legge i, men det må vi med alle sykler :-)
:vs

ZZR-Erling

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av ZZR-Erling »

Tja tja tja...skal jeg si det som jeg innerst inne tenker s er det:

Vil jeg ha en bike som har vist tendenser, (og mer enn det og da), til å slite sund sin svingarm, samt potensielt en fare for å måtte legge ut for en eksosmanifold i ny og ne?

Er og ble litt usikker på det.

Hvor lang er garantitiden?


Akkurat denne Motorrad "Dauertest"'en, fikk meg til å helle mer over mot Explorer, og litt mere mot Stelvio.
Det er klart, at Multistradaen er en knakende god bike....men.. :mk


Må i såfall "forske" litt mere på hvor hyppig disse feilene er, og om Ducati dekker det i garantitiden.
Og, ikke minst, finne mere ut om, Explorern. :-k

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av EasyRider »

Hmm Kom det fram i testen om det er kun en fyr som har hatt denne sykkelen fra 0 til 50 000km?

Hvis dette er en sykkel som blir kjøpt in og lånt ut til diverse folk fram til den har nådd 50 000km... så stiller saken seg litt anderledes.

Folk pleier å drite i åssen dem behandlers frimabiler/andres biler.. tipper det blir det samme her.

Og da er det ikke så rart at folk gir f i å smøre kjede, og bytte drev. Møkka jobb siden du blir møkkete. Ja, faktisk noen som ikke liker det.

Når der gjelder esksos ventilen så står sikkert den over ting som skal sjekkes på service vil jeg tro. :scratch

Står det i service manualen og du gjør service hjemme, tipper jeg at de som er litt over gjennomsnittet intrisert i sykkelen sin passer på den er godt smurt.

Så ser ikke på dette som noe store problemer.

Klart det surt å måte bytte sving arm og eksos hvis sykkelen er utenfor garanti.
Dette er absolutt noe å sjekke hvis du skal kjøpe deg en brukt Multistrada.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

ZZR-Erling

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av ZZR-Erling »

EasyRider skrev:Hmm Kom det fram i testen om det er kun en fyr som har hatt denne sykkelen fra 0 til 50 000km?

Hvis dette er en sykkel som blir kjøpt in og lånt ut til diverse folk fram til den har nådd 50 000km... så stiller saken seg litt anderledes.

Folk pleier å drite i åssen dem behandlers frimabiler/andres biler.. tipper det blir det samme her.

Og da er det ikke så rart at folk gir f i å smøre kjede, og bytte drev. Møkka jobb siden du blir møkkete. Ja, faktisk noen som ikke liker det.

Når der gjelder esksos ventilen så står sikkert den over ting som skal sjekkes på service vil jeg tro. :scratch

Står det i service manualen og du gjør service hjemme, tipper jeg at de som er litt over gjennomsnittet intrisert i sykkelen sin passer på den er godt smurt.

Så ser ikke på dette som noe store problemer.

Klart det surt å måte bytte sving arm og eksos hvis sykkelen er utenfor garanti.
Dette er absolutt noe å sjekke hvis du skal kjøpe deg en brukt Multistrada.
Den er testet tilnærmet likt alle de andre de har og hat hatt til 50 000km test...., det er vel ca 100 stk.
Alle servicer er fulgt iht service-schedule..

ZZR-Erling

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av ZZR-Erling »

Det er ikke noen "Mc Avisa" test disse tyskerne driver med :D

Æljen
Innlegg: 135
Registrert: 28 jul 2012, 10:01
Motorsykkelen din: Flere
Bosted: Hurum

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av Æljen »

Gratulerer med en tøff og flott sykkel.
Når det gjelder garantitid hadde jeg ikke vært bekymret.
Vi har forbrukerkjøpslov i Norge. Den gir reklamasjonsrett i 5 år.
Det er derfor så og si alle bilmerker i Norge har innført minimum 5 års garanti.
Det er i praksis ikke mulig å skille mellom det loven gir deg av reklamasjons rettigheter og garanti :thumleft


Ronny

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av knutk »

ZZR-Erling skrev: ......
Tja tja tja...skal jeg si det som jeg innerst inne tenker s er det:

Vil jeg ha en bike som har vist tendenser, (og mer enn det og da), til å slite sund sin svingarm, samt potensielt en fare for å måtte legge ut for en eksosmanifold i ny og ne?

Er og ble litt usikker på det.
.....
Som allerede antydet skal man ta testene med en klype salt.

Regnestykket er nok korrekt, men de misbruker syklene til langt utover hva vi oppfatter som normalt.
Hvem ville feks fortsette å kjøre med en sykkel hvor kjedet gnager på svingarm uten å reagere.

(Med forbehold om at skoletysken holder mål):
Kan nevnes at da de testet ZZR 1400 så kaste den kjedet i fart, og kløtchen gikk til he...

Ducatien ble vurdert som mye bedre enn både BMW og Kawasaki.
Ikke selger jeg BMWen av den grunn.

Hvorhvidt du har tvil om ZZR etter en så tvilsom test får du selv vurdere, men jeg tipper at du ikke ligger våken om natta og bekymrer deg verken for kjedebrudd eller clutch på skogtur...

ZZR-Erling

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av ZZR-Erling »

Knut..å, var det clutchtull på ZZR'n? Vel, nei, det bekymrer meg ikke, for den har vist seg veldig dugelig på dragrace, og har særdeles litt kluss med seg. Man finner vel omtrent ingen som har blitt stående med en ZZR.

K1300GT's utfall i samme 50 000km-test, tror jeg vi lar vær og nevn i detlalj, vi nøyer oss med att det gikk med en 2-3 motorer...I grunn gaaaanske spesielt :roll

ZZR-Erling

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av ZZR-Erling »

knutk skrev:
ZZR-Erling skrev: ......
Tja tja tja...skal jeg si det som jeg innerst inne tenker s er det:

Vil jeg ha en bike som har vist tendenser, (og mer enn det og da), til å slite sund sin svingarm, samt potensielt en fare for å måtte legge ut for en eksosmanifold i ny og ne?

Er og ble litt usikker på det.
.....
Som allerede antydet skal man ta testene med en klype salt.

Regnestykket er nok korrekt, men de misbruker syklene til langt utover hva vi oppfatter som normalt.
Hvem ville feks fortsette å kjøre med en sykkel hvor kjedet gnager på svingarm uten å reagere.

(Med forbehold om at skoletysken holder mål):
Kan nevnes at da de testet ZZR 1400 så kaste den kjedet i fart, og kløtchen gikk til he...

Ducatien ble vurdert som mye bedre enn både BMW og Kawasaki.
Ikke selger jeg BMWen av den grunn.

Hvorhvidt du har tvil om ZZR etter en så tvilsom test får du selv vurdere, men jeg tipper at du ikke ligger våken om natta og bekymrer deg verken for kjedebrudd eller clutch på skogtur...
Vel, er virkelig Motorrad så "tvilsom"? Hmmm... :-k ...får liksom ikke det helt til å stemme når man ser på hvor nitidig de legger biken ut i "atomer" og gjennomgår målte verdier mot produsentens mål for hva som er innenfor toleransen, og hva som er utenfor og skal skiftes. Greit nok at de blir kjørt hardt, men at de kjører videre dersom de vet at kjedet gnager på svingen, det har jeg vanskelig for å tro at førerne, som er proffe testere, får seg til å gjøre. Så, ja, jeg er fortsatt litt "mere lunken" til Multien..sånn er det :mk

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av joo »

De er nede mot 2000km på et dekksett og byttet bremseklosser to ganger på 50k...? Høres ut som rein herjing med sakene i mine øyne. (Vandalisme?)
Siden de tydeligvis kjører i filler det meste de tester høres det for meg mest ut som ramponering og ikke "bruk".

Litt som om man skulle kjøre på en elg med lastebil og så obdusere for å sjekke om den døde av hjertefeil eller hjerneblødning ... Er ikke sikker på hva de gutta strengt tatt gir oss svar på med de "testene" sine?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av Andreas »

joo skrev:De er nede mot 2000km på et dekksett og byttet bremseklosser to ganger på 50k...? Høres ut som rein herjing med sakene i mine øyne. (Vandalisme?)
Siden de tydeligvis kjører i filler det meste de tester høres det for meg mest ut som ramponering og ikke "bruk".

Litt som om man skulle kjøre på en elg med lastebil og så obdusere for å sjekke om den døde av hjertefeil eller hjerneblødning ... Er ikke sikker på hva de gutta strengt tatt gir oss svar på med de "testene" sine?
Slitasjemessig så kanskje de viser oss vilken slitasje normal bruk vil gi etter kanskje 100000km?

ZZR-Erling

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av ZZR-Erling »

Andreas skrev:
joo skrev:De er nede mot 2000km på et dekksett og byttet bremseklosser to ganger på 50k...? Høres ut som rein herjing med sakene i mine øyne. (Vandalisme?)
Siden de tydeligvis kjører i filler det meste de tester høres det for meg mest ut som ramponering og ikke "bruk".

Litt som om man skulle kjøre på en elg med lastebil og så obdusere for å sjekke om den døde av hjertefeil eller hjerneblødning ... Er ikke sikker på hva de gutta strengt tatt gir oss svar på med de "testene" sine?
Slitasjemessig så kanskje de viser oss vilken slitasje normal bruk vil gi etter kanskje 100000km?
Ja, det kan sikkert stemme. Mitt første dekksett på min den gang helt nye ZX6R, varte 4000km.
Kommer du til "eksosventilen/EXUP'en" og får gjort noe med den i ny og ne, så ikke den fastner?
Sier Ducati at de gir 5 års garanti? Kawa har foresten 5 fra i år.

ZZR-Erling

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av ZZR-Erling »

joo skrev:De er nede mot 2000km på et dekksett og byttet bremseklosser to ganger på 50k...? Høres ut som rein herjing med sakene i mine øyne. (Vandalisme?)
Siden de tydeligvis kjører i filler det meste de tester høres det for meg mest ut som ramponering og ikke "bruk".

Litt som om man skulle kjøre på en elg med lastebil og så obdusere for å sjekke om den døde av hjertefeil eller hjerneblødning ... Er ikke sikker på hva de gutta strengt tatt gir oss svar på med de "testene" sine?
To sett med bremseklosser, er normalt, vil nu jeg si. Vil ikke du?

ZZR-Erling

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av ZZR-Erling »

joo skrev:De er nede mot 2000km på et dekksett og byttet bremseklosser to ganger på 50k...? Høres ut som rein herjing med sakene i mine øyne. (Vandalisme?)
Siden de tydeligvis kjører i filler det meste de tester høres det for meg mest ut som ramponering og ikke "bruk".

Litt som om man skulle kjøre på en elg med lastebil og så obdusere for å sjekke om den døde av hjertefeil eller hjerneblødning ... Er ikke sikker på hva de gutta strengt tatt gir oss svar på med de "testene" sine?
To sett med bremseklosser, er normalt, vil nu jeg si. Vil ikke du?

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Ducati Multistrada 1200

Legg inn av joo »

ZZR-Erling skrev:
To sett med bremseklosser, er normalt, vil nu jeg si. Vil ikke du?
Nei... Er på første settet enda på GS`en, 43000, og er så mye igjen at jeg ikke bytter på vinterservicen min. Ducatien er jo også en "stor" twin, den burde bremse like bra på motoren som GS. Bruker sjelden bremser, mye motorbrems før svinger når rett gir legges inn.
Har fått kommentarer på det når vi er noen i følge; de bakerst ser bremselysa på de andre syklan før svingene mens det nesten ikke skjer på GS`an.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Svar