Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)

Legg inn av ejs »

:vs
http://www.orientexpress.com/c-342-valves.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broke, I'll break it.

AndreasB
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000

Legg inn av AndreasB »

Da har jeg fått pris fra mcpartner på 12075,- med sykkel ferdig neste uke!
Sendt SMS til gammel eier og spurt om dette er OK for han.

Så får me sjå hva som skjer.

Til forrige post: har ikke spesielt lyst til å skru akkurat dette selv ;P

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

Da er time hos mcpartner bestilt. Sykkelen leveres onsdag neste uke, og er forhåpentligvis ferdig før helgen :D
Gaaawd jeg gleder meg!

Kawasaki
Motorsykkelen din: DBS

Legg inn av Kawasaki »

AndreasB skrev:Da har jeg fått pris fra mcpartner på 12075,- med sykkel ferdig neste uke!

Er dette prisen for å skifte kun innsugventilene og det som ellers må fornyes når toppen har vært av?

Får du gamle eieren til å ta halve kostnaden som du nevnte tidligere,så har du vært heldig med hvem du har handla med.Ikke mange som ville gjort det :thumleft
ikkebike.norwegianforum.net

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

Kawasaki skrev:
AndreasB skrev:Da har jeg fått pris fra mcpartner på 12075,- med sykkel ferdig neste uke!

Er dette prisen for å skifte kun innsugventilene og det som ellers må fornyes når toppen har vært av?

Får du gamle eieren til å ta halve kostnaden som du nevnte tidligere,så har du vært heldig med hvem du har handla med.Ikke mange som ville gjort det :thumleft
Dette er prisen for skifte av ventiler, og ventiltettingen? eller noe? Hvertfall det som mcpartner mente burde byttes mens toppen var av.

kanskje jeg burde be dem ta en titt på stempelringer også mens ting er av? eller?

Kawasaki

Legg inn av Kawasaki »

AndreasB skrev:kanskje jeg burde be dem ta en titt på stempelringer også mens ting er av? eller?

For å være helt ærlig,så syns jeg allerede du er iferd med å spandere for mye penger på den gamle toppen. Du kunne fått deg en "ny" motor for mindre.

Det er egentlig ikke grenser for hvor mye du bør sjekke når du først åpner opp,men kostnadene må jo vurderes oppimot sykkelens verdi. Og forstod jeg riktig i et tidligere innlegg,så kjøpte du den ganske billig.

Men det er jo en flott sykkel når ting fungerer :-)

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

Kawasaki skrev:
AndreasB skrev:kanskje jeg burde be dem ta en titt på stempelringer også mens ting er av? eller?

For å være helt ærlig,så syns jeg allerede du er iferd med å spandere for mye penger på den gamle toppen. Du kunne fått deg en "ny" motor for mindre.

Det er egentlig ikke grenser for hvor mye du bør sjekke når du først åpner opp,men kostnadene må jo vurderes oppimot sykkelens verdi. Og forstod jeg riktig i et tidligere innlegg,så kjøpte du den ganske billig.

Sant så sant.. Vurderer lakkere i løpet av vinteren :P Liker ikke matt sort, kanskje sort med 10000 lag klarlakk oppå? :D

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Legg inn av Kjellrf »

AndreasB skrev:
Kawasaki skrev:

Sant så sant.. Vurderer lakkere i løpet av vinteren :P Liker ikke matt sort, kanskje sort med 10000 lag klarlakk oppå? :D
Vel, betaler du halve beløpet, har du jo betalt for en service og fått en overhaling. Høres ut som en bra deal. Service er like viktig og like dyrt, samme hvor mye sykkelen kostet og hvor gammel den er. Er sykkelen matt svart (og bra i lakken), så kan du kjøpe klarlakk og legge over. Men ofte er det vel billig sprayboksmaling.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

Kjellrf skrev:
AndreasB skrev:
Kawasaki skrev:

Vel, betaler du halve beløpet, har du jo betalt for en service og fått en overhaling. Høres ut som en bra deal. Service er like viktig og like dyrt, samme hvor mye sykkelen kostet og hvor gammel den er. Er sykkelen matt svart (og bra i lakken), så kan du kjøpe klarlakk og legge over. Men ofte er det vel billig sprayboksmaling.
Blir nok ikke å benytte meg av mcpartner igjen.

For det første har de en relativt useriøs epost-adresse (@c2i.net), og jeg fikk beskjed om at de skulle ringe meg idag ang om sykkelen ble ferdig eller ikke imorgen. Ringte dem i 1600 tiden, og fyren ble irritert over at jeg ringte. Makan til useriøst firma..

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

Da har jeg nettopp fått beskjed om at jeg ikke får sykkelen idag. Det viser seg at de må bestille noen deler til systemet som får olje opp til kamakslingene osv, sånn at det kommer på 2000,- mer. Ene delen var på lager i nederland, mens den andre må bestilles fra japan

Ingen som har en ZZR motor liggende eller noe? :P Som kanskje har denne delen

Kawasaki

Legg inn av Kawasaki »

AndreasB skrev:Ingen som har en ZZR motor liggende eller noe? :P Som kanskje har denne delen

Har en komplett overhalt motor stående på benken i garasjen,den jeg tenkte å sette i moppen din hvis jeg fikk kjøpt den før du begynte å pøse ut penger på den :knegg

Har endel løsdeler også,men hva nøyaktig er det du trenger?

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

Skjønte ikke helt hva det var, men han fortalte at det går en trykkslange fra oljepumpe opp til en fordeler av noe slag. Den som leverer olje til toppen etter det jeg forstod. Så var det noe deler der.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Kawasaki

Legg inn av Kawasaki »

Det går en trykkslange opp til en "fordeler",som fordeler oljen inn på forre og aktre kam-followers,ja.
Har de klart å ødelegge dette,altså?

Jaja,e ser ittje borrt ifra att e har dæ du træng ligganess i garasjen,har plokka to sånne motora :vs

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Kawasaki skrev:Det går en trykkslange opp til en "fordeler",som fordeler oljen inn på forre og aktre kam-followers,ja.

Jaja,e ser ittje borrt ifra att e har dæ du træng ligganess i garasjen,har plokka to sånne motora :vs
Ja no e æ spent, han vil vel helst ikke kommunisere med folk som ikke skriver bokmål, men han vil nok gjerne ha de delene :knegg
Du e jo en utspekulert slask :lol

AndreasB

Legg inn av AndreasB »

jhn skrev: Du e jo en utspekulert slask :lol
Hoho, utspekulerte jævel :prf :lol
Kawasaki skrev:Det går en trykkslange opp til en "fordeler",som fordeler oljen inn på forre og aktre kam-followers,ja.

Det han sa var at stål og aluminimium reagerer med hverandre, og derav irrer?

Usikker på hvilke to deler det var, om det ver fordeleren og trykkslangen, eller hva det var.
Uansett får han delene på en uke etter det jeg skjønte. Kom på 600ognoe på den ene, og 1200ognoe på den andre, totalt ca 2000.

Synd du bor så langt unna, skulle gjerne hatt det idag. Høhø :sorry Tar jo litt tid å sende fra karmøy->Oslo også.

Svar