Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
-
- Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
Vel, som emnet tilsier, så nekter sykkelen min å starte ved bruk av starteren om dagen. Spiller ingen rolle om choke er av eller på.
Starte den på trill (Dyttan opp til innkjørselen til garasjen, og trillet ned) funket fint inntil igår.
Da måtte jeg ta den ned en lengre bakke utenfor her, og tilogmed da surrer den lenge på lavt turtall før den klarer å gå på høyere turtall.
Noen som har noen forslag til hva jeg kan sjekke?
Starte den på trill (Dyttan opp til innkjørselen til garasjen, og trillet ned) funket fint inntil igår.
Da måtte jeg ta den ned en lengre bakke utenfor her, og tilogmed da surrer den lenge på lavt turtall før den klarer å gå på høyere turtall.
Noen som har noen forslag til hva jeg kan sjekke?
Re: Tungstartet sykkel :( (Kawasaki ZZR 1100)
jeg hadde en suzuki som var sånn en gang. det var en kombinasjon av dårlige tennplugger og kondens
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Du kan jos tarte med å drenere gasserne. Har den vært lagret vinter etter vinter med fulle gassere?
er den bedre når den er varm?
Som nevnt lenger oppe,tennplugger. Er det lenge siden du skiftet disse?
Kondens,et ømtålig tema her inne for tiden,så får trå litt varsomt
Tidlig vår og høst,har min også en tendens til å jukse litt,en skvett kondensfjerner pleier å hjelpe.
Ellers,mere info om hva som er gjort av vedlikehold på moppen din,og om hvordan den oppfører seg varme etc vil hjelpe.
Kondens,et ømtålig tema her inne for tiden,så får trå litt varsomt

Ellers,mere info om hva som er gjort av vedlikehold på moppen din,og om hvordan den oppfører seg varme etc vil hjelpe.
ikkebike.norwegianforum.net
-
For å svare litt hultertilbulter:
Har ikke byttet tennplugger så lenge jeg har hatt den, men har kjørt en del km siden jeg kjøpte den, så kan jo være det?
Den går helt fint når den er varm. Kan stoppe den, spise i 45 min, og starter med en gang etterpå. Men om jeg lar den stå i oppvarmet garasje til neste dag, er den umulig å få start på igjen.
@ZZR-Erling: Den startet helt fint tidligere, er bare i det siste at den har vært slik som dette.
Har ikke byttet tennplugger så lenge jeg har hatt den, men har kjørt en del km siden jeg kjøpte den, så kan jo være det?
Den går helt fint når den er varm. Kan stoppe den, spise i 45 min, og starter med en gang etterpå. Men om jeg lar den stå i oppvarmet garasje til neste dag, er den umulig å få start på igjen.
@ZZR-Erling: Den startet helt fint tidligere, er bare i det siste at den har vært slik som dette.
Ser nå at du nevner i første innlegg at det ikke spiller noen rolle om choke er på eller av. Dette i lys av siste innlegget ditt får meg til å lure på om choken din er som den skal?
Enig. Det. Sjekk choken, drener forgassere og en skvett kondensfjerner. Hvis ikke det hjelper hadde jeg tatt pluggene.
- Kjellrf
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Når blei ventilene justert sist?
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Kjellrf skrev:Når blei ventilene justert sist?
Min erfaring er at små ventilklaringer medfører tungstarta motor når den er halvvarm,men helt ok når den er kald.
Men en ventilsjekk/justering er selvfølgelig noe som bør gjøres innimellom
- ejs
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
+1Kawasaki skrev:Kjellrf skrev:Når blei ventilene justert sist?
Min erfaring er at små ventilklaringer medfører tungstarta motor når den er halvvarm,men helt ok når den er kald.
http://home.comcast.net/~joelcool/valve ... vezx11.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broke, I'll break it.
-
Choken dreper hvertfall motoren ganske bra når den er varm, så det virker som at den fungerer slik den skal. Men men, man vet jo aldri.JohnnyTh skrev:Enig. Det. Sjekk choken, drener forgassere og en skvett kondensfjerner. Hvis ikke det hjelper hadde jeg tatt pluggene.
-
En smule for komplisert for meg dette tror jeg, selv om jeg ikke er redd for å bli litt møkkete : pejs skrev:+1Kawasaki skrev:Kjellrf skrev:Når blei ventilene justert sist?
http://home.comcast.net/~joelcool/valve ... vezx11.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Crinos
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Kontakt:
En annen ting kan være olje.. Noe jeg erfarte senest i dag.
Om du har fått olje inn i sylindrene, skaper dette ekstra kompresjon som gjør det vanskelig for startmotoren å dra rundt motoren.
MEN.. I og med at det er lenge siden du byttet tennplugger er jo det en rimelig start på en feilsøking, pluss ikke dumt heller.
Ventiljustering er nok ikke så ille som det ser ut som.. Det eneste som er veldig viktig, er å være NØYAKTIG...
Om du har fått olje inn i sylindrene, skaper dette ekstra kompresjon som gjør det vanskelig for startmotoren å dra rundt motoren.
MEN.. I og med at det er lenge siden du byttet tennplugger er jo det en rimelig start på en feilsøking, pluss ikke dumt heller.
Ventiljustering er nok ikke så ille som det ser ut som.. Det eneste som er veldig viktig, er å være NØYAKTIG...
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Det er jo en KawaCrinos skrev:En annen ting kan være olje.. Noe jeg erfarte senest i dag.