Noe riktig og noe feil her...Elolz skrev:Som en kan se her, er ikke Bilsport og MC interessert i å forsikre R-sykler i det hele tatt. De skummer fløten og gir kun god pris etter hvilken sykkel du har. De gir heller ikke bonus, og alder har ingenting å si. Det som har noe å si er hvor mange år du har hatt førerkortet.
R-sykler, ikke bonus, antall år m/førerkort, skummer fløten -> riktig
Alder ingenting å si -> feil, vi på 40+ kan tegne forsikring til mye lavere pris enn yngre.
Er jo bare å bruke kalkulatoren hvis man lurer http://www.bilsport-mc.com/no/priskalkulatoren
Taster du inn gammel nok fødselsdato så får du opp 30+ og 40+ i tillegg til Basis.
Tid man har hatt førerkortet gjør ikke så mye utslag, ellers ville jeg med fersk mc-lapp fått mye høyere pris.
At man ikke får bonus spiller liten rolle så lenge prisen er under prisen jeg fikk tilbud om fra selskapet jeg har bilen i (med samme bonus som på bilen).
At prisen er gått ned med 200,- kr fra ifjor til i år er også hyggelig

"Skummer fløten" gjør vel alle selskap i en eller annen form. Det har jo over tid utviklet seg mye "spesial-priser" til diverse særforbund, organisasjoner osv - for ikke å snakke om de som har bekjente i de store selskapene. Synes ikke det er så mye bedre modell...