Kiiipe saker, BMW-feiler

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av jhn »

Det æ synes e fasinerende med disse "BMW vs alle andre"- diskusjonene, det e at folk tar det personlig og ser ut til å bli fornærmet ... som om de personlig skulle ha konstruert den aktuelle sykkelen.
Det e jo for f... bare en mc, produsert av vilt fremmede mennesker, som sikkert også synes at disse diskusjonene e forholdsvis tåpelig
Æ e fullstendig troløs når det gjelder masseproduserte forbruksartikler

KawaKjetil

Legg inn av KawaKjetil »

Er igrunn ganske fantastisk at dette med merker kan ta slik av ](*,) Når en leser nettforum er det viktig å tenke seg om både en og to-tre ganger før en svarer, slik AJ skriver :mk
Hadde allt på slike forum vært diskutert i real life hadde jeg vært på en lengre kjøretur og kost "ræva" av meg mens resten hadde krangla så fillene føyk :punch

Ha en finfin PMS tid!! Snart er det vår :D (faktisk 6 varme her nå, burde gjerne tatt ut geiten :scratch )

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

knutk skrev:Hm..
Enkelte her som tydligvis ønsker seg BMW, men ikke har turt å komme ut av skapet :D

De har vel ikke helt kommet over sjokket etter at K1600 ble testet opp mot Kawasaki GTR1400.
Kawasakien ble gruset på punkt etter punkt, komfort, kjøreegenskaper, rekkevidde, lasteevne, ja hele lista.
Til slutt stod der igjen en test, 4-gir akselerasjon...
Der var de jevnbyrdige.

Da testerne etterpå oppsummerte testen over en kaffekopp (i følge dem selv) ble det litt diskusjon rundt akselrasjonstesten, siden det var eneste punkte hvor Kawan hadde noe å vise til.
Kommentaren til føreren på BMWn var da: Oops, skulle vi gjøre den på 4 giret?, jeg kjørte i 6 gir..

Så kjære venner, til alle som ønsker seg en BMW men ikke tør å si det. Ta steget, det gjør ikke vondt :lol
Hvilken test er dette? jeg har lest endel teste men ikke alle har vært enig i alt dette. Hadde vært morro å lest den. Leste mange tester når jeg hadde mest lyst på en K1600. Men siden jeg klarte å holde prinsipet om å ikke ha lån på sykkel, så ble det ikke BMW.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

EasyRider
Motorsykkelen din: Kawa

Legg inn av EasyRider »

simpson skrev: Har ikke nevnt noe om feilstatestikk, men at Bmw kan ha dobbelt så mange tilfeller som kawasaki uten å ha mere feil av den grunn. Og dobbelt så mange feil gir også dobbelt så mye snakk og kjennskap om dette ut til andre.

Vel, tror neppe lille Norge og enda mindre MCsiden med sine snart 2000 registrerte brukere(hppi :cheers) kan gi et generellt utrykk for hvilke merke som kan ha elle har minst eller mest feil.

Du reffirerer til at i Norge er BMW størst ok, hvor stor er Norge for BMW's totale salg ?? for å ikke snakke om Kawasaki?

Jeg har søkt litt rundt på nettet for å finne ferkse salgstall for de største motorsykkel produsentente i verden.
Men har ikke funnet noen god liste. Men har en fra 2011.

På verdensbasis har BMW solgt 104 268 sykkler
Kawasaki solgte 113 129 sykkler

http://www.webbikeworld.com/motorcycle- ... istics.htm
http://www.webbikeworld.com/motorcycle- ... -sales.htm

@simpson

Da er det vel mer eller mindre likt eller? på hvem som kan ha mest eller minst feil?

Og hele poenget mitt med at jeg syntes din komentar din var vel subektiv.
Og jeg ser jo i tråden at du var ganske så rakst ute med å linke en video hvor du ser en kawasaki tar fyr med komentaren:
"Men det er ikke veldig vansklig i å finne andre sykler en bør styre unna heller :prf "

Hvis det er din begrunnelse til å holde seg unna Kawasaki, så kan det jo godt hende at du bør styra unna BMW eller Ducati også, hvis du gjør samme testen som det gjøres på denne video'n
Tror neppe noen representanter fra verken BMW, Kawasaki eller andre merker anbefaller å ta en sjekk om purtallsperra funker i fylla?
simpson skrev:Men kom med fakta om ditt merke så skal det moderes og det er lavmål osv.
Selv om jeg har Kawasaki, så mener jeg ikke at det er det beste merke i verden.
Til det har jeg alt for litte erfaring, Dette er min første sykkel jeg eier.

Og skal jeg høre på det "alle" sier om Hoda kvalitet, så er det vel det merke som er "best"

Peace out :walk
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kanskje på sin plass å minne om denne tråden i den "opphetede" diskusjonen her inne... ;-) :
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=58622#p58622" onclick="window.open(this.href);return false;

Og for de som vil droppe tråden og heller gå direkte til kilden:
http://motorcycleviews.com/recalls/moto ... ecalls.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

:mk

EasyRider

Legg inn av EasyRider »

jhn skrev:Det æ synes e fasinerende med disse "BMW vs alle andre"- diskusjonene, det e at folk tar det personlig og ser ut til å bli fornærmet ... som om de personlig skulle ha konstruert den aktuelle sykkelen.
Det e jo for f... bare en mc, produsert av vilt fremmede mennesker, som sikkert også synes at disse diskusjonene e forholdsvis tåpelig

+1 :thumleft
Stallen:
Kawasaki ZZR 1400 Black

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Men legg merke til en ting. Det er stort sett BMW vs Kawa som lander i disse diskusjonene. Har vi et større og mer personlig forhold til sykklene våre en dere andre? Skjeldent Suzuki og Hånda eiere blir blandet inn i disse diskusjonene :)

EasyRider

Legg inn av EasyRider »

AJ skrev:Kanskje på sin plass å minne om denne tråden i den "opphetede" diskusjonen her inne... ;-) :
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=58622#p58622" onclick="window.open(this.href);return false;

:mk

Hmm denne listen er vel kun for produksjons oppdagde feil?
Skal en få den totale feilprosenten må en vel gå inn å se på hvor mange sykkler som ble reparert i garanti tiden og fikk feilen utbredret på garanti. uavhengig av "såkalte recalls"

Tipper den statestikken ikke er så veldig lett å finne?
Stallen:
Kawasaki ZZR 1400 Black

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

JohnnyTh skrev:Men legg merke til en ting. Det er stort sett BMW vs Kawa som lander i disse diskusjonene. Har vi et større og mer personlig forhold til sykklene våre en dere andre? Skjeldent Suzuki og Hånda eiere blir blandet inn i disse diskusjonene :)
Kan det vare fordi Honda og Suzuki bare virker? :lol :-k :redface
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

EasyRider

Legg inn av EasyRider »

JohnnyTh skrev:Men legg merke til en ting. Det er stort sett BMW vs Kawa som lander i disse diskusjonene. Har vi et større og mer personlig forhold til sykklene våre en dere andre? Skjeldent Suzuki og Hånda eiere blir blandet inn i disse diskusjonene :)
hehe er vel fordi dem har så god kvalitet at de ikke verken trenger å fronte eller forsvare seg for feilprosent eller kvalitet? :D
Stallen:
Kawasaki ZZR 1400 Black

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

EasyRider skrev: Og hele poenget mitt med at jeg syntes din komentar din var vel subektiv.
Og jeg ser jo i tråden at du var ganske så rakst ute med å linke en video hvor du ser en kawasaki tar fyr med komentaren:
"Men det er ikke veldig vansklig i å finne andre sykler en bør styre unna heller :prf "

Hvis det er din begrunnelse til å holde seg unna Kawasaki, så kan det jo godt hende at du bør styra unna BMW eller Ducati også, hvis du gjør samme testen som det gjøres på denne video'n
Tror neppe noen representanter fra verken BMW, Kawasaki eller andre merker anbefaller å ta en sjekk om purtallsperra funker i fylla?
Vel, regner ikke med at tråden ble startet for å opplyse folk at det også kan gå galt med BMW, for det er opplagt. Det var jo selvfølgelig ett sleivspark til BMW eiere.
Og derfor viste jeg en snutt om at det kan skje noe med kawa også.
Akkurat like saklig begge to.
Men vil nok påstå at min sykkel hadde tålt det derre der uten å ta fyr.
Regner med at de fleste hadde det, selv om ikke fabrikken anbefaler det.

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Enig med de to siste talerne :thumleft

EasyRider

Legg inn av EasyRider »

simpson skrev: Men vil nok påstå at min sykkel hadde tålt det derre der uten å ta fyr.
Tøfft, da synes jeg du skal gjøre det og lage en videosnutt og vise oss andre det.

Jeg liker jo som sakt at en har grunnlag for påstander :D ;-) :knegg
Stallen:
Kawasaki ZZR 1400 Black

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Med en Triumph 1050 Tiger Triple :yeyeye på stallen, så er både Kawa og Biiiimmer helt uaktuellt vet du :knegg
Og når jeg blir lei av den lettkjørte, leikne, vibrasjonsfrie, silkemyke 1050 Triple-Mottorn med det breeeie effekt- og momment-registeret, så er det morro å rakkle litt med Det Buldrende Hjertet, eller tusle en tur med Trakktorn :thumleft

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

EasyRider skrev:
hehe er vel fordi dem har så god kvalitet at de ikke verken trenger å fronte eller forsvare seg for feilprosent eller kvalitet? :D
Sikkert, jeg har i værtfall hatt mer reprasjoner på kawasakien i det året jeg hadde den en alle de årene jeg har hatt Suzuki.

Jeg sa tidligere at jeg ikke syntes det var urettferdig å sammenligne GTR og K1600 siden det er så stor prisforskjell, men det er vel helt naturlig. GTR1400 var jo kongen av sportstourere før K1600. k1600 har jo alt utstyr som gtr'en har og mer. Eneste gtr har er raskere og mer sportslig i mine øyner. Jeg føler K1600 er en mellomting mellom gtr og goldwing.
Ser andre har funnet tester der det står at bmw er raskere men de har ikke jeg sett, derfor hadde det vært morro å lest disse.
Når jeg får råd så blir det sikkert en K1600, kan sikkert lære meg å like instrumentene på den, er liksom det eneste jeg synes ikke er bra.
Skulle likt å vist hvorfor denne karen har en k1600 og en gtr i garasjen. Hvis de begge er hans så må han vel synes at de er såpass forskjellige. Eller har han bare ikke solgt den ene enda.

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

jhn skrev:Enig med de to siste talerne :thumleft
Blei litt feil her, Simpson sneik sæ i mellom. De jeg var enige med var hakhap og EasyRider

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

simpson skrev:
JohnnyTh skrev: Etter en stund her så jeg i alle fall funnet ut at det er enkelte her jeg ikke orker å gi så mye oppmerksomhet og helst vil klare meg uten, siden det er mye provoserende utspill.
Har lett for å bli sånn når de ikke deler samme syn som deg ser du :-k
Men du vet at ting går to veier......
Helt enig med deg i det simpson...
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

jhn skrev:
jhn skrev:Enig med de to siste talerne :thumleft
Blei litt feil her, Simpson sneik sæ i mellom. De jeg var enige med var hakhap og EasyRider
HÆÆÆ?
Sikker på du alltid var enig meg jhn :lol :lol

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

Det var no voldsomt kor det har tatt av her da.
Er ingen merke hore og hatt sykkler fre triumph,yamaha og no kawasaki. Vurderer BMW,ducati,triumph og kawasaki som neste sykkel om et par år.
Sjølv om eg skriver at BMW hadde mykje kluss med K1200s 2005 og 2006, så betyr det ikkje at eg hata BMW,dermot så sa eg at 07 08 hadde eg glatt kjøpt. Men noken her liker sansyligvis å sjå fanden i alt.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Bringisen skrev:
simpson skrev:
JohnnyTh skrev: Etter en stund her så jeg i alle fall funnet ut at det er enkelte her jeg ikke orker å gi så mye oppmerksomhet og helst vil klare meg uten, siden det er mye provoserende utspill.
Har lett for å bli sånn når de ikke deler samme syn som deg ser du :-k
Men du vet at ting går to veier......
Helt enig med deg i det simpson...
skjønner fremdeles ikek hvilket syn det er vi ikke deler her?

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

EasyRider skrev:
simpson skrev: Ja og den kommentaren er basert på rene fakta.
Kawa er norges 7 mest solgte og BMW er nr 1 med over dobbelt så mange solgte.
Og det betyr at om kawa har feil på 10 nye sykler i norge kan bmw ha 21 sykler med feil men likevel har ikke bmw mere feil enn kawa.
Og hvis du mener det bør moderes synes jeg du bør finne på noe annet å gjøre.
Lol :-)å snakk om å ha PMS :thumleft

Jeg har ikke sakt at noe trengs å modereres.
Sa bare at den kommentaren var lavmål.

For det første så har en bruker her på forumet bare lagt ut en video av en BMW som har el feil.
Han sa da verken at BMW har mye feil eller mer Feil en Kawa, eller andre merker. Dette er noe dere "merke fan" har tatt til dere.
Og siden du mener du er så veldig objektiv med den kommentaren jeg snakket om og som du forsatt refererer til nemlig hvem av de 2 merkene kawasaki og BMW topper feilstatestikken.

Synes jeg du virklig kan begrunne den og gi meg en link hvor det stå svart på hvit at BMW har en bedre feilstatestikk en kawasaki.

Så vi kan få denne feiden ut av verden.
Jeg er ikke enig med deg men det var vel ingen bombe ;-)

Det er riktig som du sier at brukeren som la ut videoen ikke direkte sa at BMW har mer feil enn andre , men jeg er ganske sikker på at du skjønner hvorfor den ble lagt ut. Hvis du ser på teksten til innlegget så står det "Kiiipe saker, BMW feiler" og under står det "Hoff,hoff".
Selvfølgelig kan man velge å se slik på det at brukeren synes synd på eieren av sykkelen og synes det var virkelig leit , og at det tilfeldigvis var nevnt at det var en BMW , men jeg tviler sterkt på at det var intensjonen med innlegget :[-X

Ikke det at dette er et problem hvis man ønsker en opphetet diskusjon , men i etterkant og beklage seg over at diskusjonen blir som den blir , det er for dumt.

Jeg tviler heller ikke på at du eller andre kan klare og hoste opp en eller annen statistikk som forteller at Kawasaki har mindre feil enn BMW , men i virkeligheten betyr det lite annet enn at vi får litt vi kan diskutere her i vinterdvalen. Jeg mener å tro at det som gjør at de fleste velger den motorsykkelen de gjør er ikke på grunn av at den har et par promille mindre feil enn en annen , de baserer valget på helt andre ting.

Derfor tror jeg at trådstarter laget denne tråden for å få en diskusjon , en opphetet sådan , og det fikk han. Derfor får man tåle at diskusjonen er som den er, ingen er bedre enn andre når det kommer til stykket.
Jeg er ikke med i denne diskusjonen fordi emnet betyr noe for meg , men fordi jeg synes det er morsomt og at jeg har PMS.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Kawasaki
Motorsykkelen din: DBS

Legg inn av Kawasaki »

Bringisen skrev:
Kawasaki skrev:
Bringisen skrev:Derfor gir jeg en stor F...i slike diskusjoner .....

Ja,det er mye som tyder på at du gjør det,du har jo knapt vært med i denne diskusjonen :P :p

Hva er det forresten med dere BMW-folk,hvorfor er dere så hårsåre?
Ja huff jeg har vel hele 9 innlegg i denne tråden som allerede er blitt alt for lang. :-k Tror den også er overepresentert av Kawaeiere.
Njaa,her spørs det om du tar feil,igjen?

Bare for morro skyld,så har jeg gått igjennom tråden fra begynnelsen og til ditt innlegg der du proklamerer at du gir f i sånne diskusjoner. Det viser seg at 26 innlegg er skrevet av Kawaeiere, 29 av BMWeiere, 6 av Sukieiere, 6 av Duccere, og 1 Håndaeier.

Bryter vi det enda mere opp,så viser det seg at det er bare 3 Kwakkere blant de 26 Kwakinnleggene, BMW er representert med 8 eller 9,usikker på hvordan det må telles,da en av dere også har Kawa :knegg , de 6 Suki innleggene var jo av en og samme mann,jhn,det er vel stort sett bare han som har Suki. Og så var det visst en som berget Simpson fra å være ensom Ducmann.Håndaeieren ser vi helt bort fra.

Så da konkluderer jeg med at din påstand ikke har noensomhelst troverdighet på dette tidspunktet,BMWeiere "vinner" med 8-3. Gratulerer,det må være herlig å være på topp :knegg

Ellers så går dæ nu bærre bra :vs
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

jhn skrev:Det æ synes e fasinerende med disse "BMW vs alle andre"- diskusjonene, det e at folk tar det personlig og ser ut til å bli fornærmet ... som om de personlig skulle ha konstruert den aktuelle sykkelen.
Jeg tror ikke det er hovedgrunnen , hvis jeg kan snakke for min egen del så føler jeg bare meg litt oppgitt. Denne gangen var det tilfeldigvis BMW som jeg har selv.
Men grunnen til at jeg blir oppgitt er at slike diskusjoner ofte starter med at trådstarteren på en måte virker å få en tilfredstillelse ved å finne noe negativt ved et merke han selv ikke har.
Jeg tror ikke det har noe med å bli fornærmet eller om man skulle ha personlige interesser rundt merket.
jhn skrev:Det e jo for f... bare en mc, produsert av vilt fremmede mennesker, som sikkert også synes at disse diskusjonene e forholdsvis tåpelig
Diskusjonen er tåpelig det er jeg enig i , men ingen må være kjepphøy og tro de er bedre enn noen annen her , dessuten får diskusjonen mange til å delta selv hvor tåpelig den er. Trådstarter har oppnådd det han ville og jeg har i grunnen ingen ting å si på det.
Å være troløs når det gjelder masseproduserte forbruksartikler mener jeg og vi skal være , men for min egen del så holder jeg meg til samme merket og forhandler så lenge merket og forhandleren gir meg det jeg vil ha. Da kan jeg være tro ut livet , men om merket eller forhandleren byr på problemer så prøver jeg noe annet.
Akkurat nå har både BMW og forhandleren levd opp til forventningene mer enn jeg hadde trodd på forhånd , så det blir ganske trolig en ny BMW hos samme forhandleren. Ja , på tross av videoen i denne tråden eller selv uansett hvordan denne diskusjonen kommer til å ende , kan du tenke deg :P :p

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Kawasaki skrev:
Bringisen skrev:
Kawasaki skrev:
Bringisen skrev:Derfor gir jeg en stor F...i slike diskusjoner .....

Ja,det er mye som tyder på at du gjør det,du har jo knapt vært med i denne diskusjonen :P :p

Hva er det forresten med dere BMW-folk,hvorfor er dere så hårsåre?
Ja huff jeg har vel hele 9 innlegg i denne tråden som allerede er blitt alt for lang. :-k Tror den også er overepresentert av Kawaeiere.
Njaa,her spørs det om du tar feil,igjen?

Bare for morro skyld,så har jeg gått igjennom tråden fra begynnelsen og til ditt innlegg der du proklamerer at du gir f i sånne diskusjoner. Det viser seg at 26 innlegg er skrevet av Kawaeiere, 29 av BMWeiere, 6 av Sukieiere, 6 av Duccere, og 1 Håndaeier.

Bryter vi det enda mere opp,så viser det seg at det er bare 3 Kwakkere blant de 26 Kwakinnleggene, BMW er representert med 8 eller 9,usikker på hvordan det må telles,da en av dere også har Kawa :knegg , de 6 Suki innleggene var jo av en og samme mann,jhn,det er vel stort sett bare han som har Suki. Og så var det visst en som berget Simpson fra å være ensom Ducmann.Håndaeieren ser vi helt bort fra.

Så da konkluderer jeg med at din påstand ikke har noensomhelst troverdighet på dette tidspunktet,BMWeiere "vinner" med 8-3. Gratulerer,det må være herlig å være på topp :knegg

Ellers så går dæ nu bærre bra :vs
Ble jeg regnet som kawa eier fordi jeg har det i profilen? Har jo suzuki og :)

Kawasaki
Motorsykkelen din: DBS

Legg inn av Kawasaki »

JohnnyTh skrev:Ble jeg regnet som kawa eier fordi jeg har det i profilen? Har jo suzuki og :)
Hehe,jeg fikk ikke tid til å sjekke garasjene hjemme hos folk,så måtte bare stole på profilen,ja :knegg Men fint for jhn at det kom en delvis Sukimann ut av skapet
ikkebike.norwegianforum.net

Svar