Kiiipe saker, BMW-feiler

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
EasyRider
Motorsykkelen din: Kawa

Re: Kiiipe saker, BMW-feiler

Legg inn av EasyRider »

AJ skrev: Mulig vi burde moderert noe underveis...?
Nei, så ille er det ikke. Men selv om en veldig kjær for det merke en selv har.
Så går det ann å prøve å holde diskusjonen på et obejtivt nivå og ikke gå helt it i kjelleren og bare tenkte subejektivt. ](*,)

Amen :-J
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

EasyRider skrev:
AJ skrev: Mulig vi burde moderert noe underveis...?
Nei, så ille er det ikke. Men selv om en veldig kjær for det merke en selv har.
Så går det ann å prøve å holde diskusjonen på et obejtivt nivå og ikke gå helt it i kjelleren og bare tenkte subejektivt. ](*,)

Amen :-J
Du snakker om....
Å snakke dritt og lage en tråd om hvor dårlig ett merke er, selv om det er markedsleder fler år på rad er ok.
Men kom med fakta om ditt merke så skal det moderes og det er lavmål osv.
Hele denne tråden er lavmål og jeg tipper de fleste tar den for det for den er. Nemlig sløsing med tid.
Gud bedre meg.

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

Kawasaki skrev:
Bringisen skrev:Derfor gir jeg en stor F...i slike diskusjoner .....

Ja,det er mye som tyder på at du gjør det,du har jo knapt vært med i denne diskusjonen :P :p

Hva er det forresten med dere BMW-folk,hvorfor er dere så hårsåre?
Ja huff jeg har vel hele 9 innlegg i denne tråden som allerede er blitt alt for lang. :-k Tror den også er overepresentert av Kawaeiere.
Men akkurat nå forstår jeg at det sikkert ikke blir det siste innlegget mitt i denne tråden heller.....F...
Det er vel et paradoks at det er som oftest er de som har Japsesykler som er mest bekymret for BMW kvaliteten , har du lagt merke til det ? :lol

Og da kommer vi inn på hårsårheten i din neste setning.......på meg virker det som det nettopp er Japseeierne som er de mest hårsåre i slike diskusjoner , og andre diskusjoner der det er snakk om f.eks BMW. Det som oftest alltid andre enn BMW eierne selv som tar opp slike diskusjoner. Kankje de aller felste BMW eierne er fornøyd med kvaliteten og det syklene leverer ;-)

Kan ta et eksempel fra en lignende diskusjon , men om biler da , fra et Engelsk bilforum.
Der var det en Honda eier som bedyret sin bekymring over at Audi hadde 70% mer feil enn Honda i en undersøkelse han hadde studert. Audi var jo noe stort møkk som hele tiden stod på verksted og langs veien. Etter en lang diskusjon med skittkasting ble plutselig denne undersøkelsen hostet frem og den viste at Hondaeieren hadde nesten riktig. Undersøkelsen viste at ved pr.1000 bil så hadde Honda 0,3 biler med feil og Audi hadde 1,0 biler med feil. Altså med første øyekast var Audi mye dårligere enn Honda men i virkeligheten når det spyes ut tusenvis av biler hver dag fra fabrikkene så vil iallefall ikke jeg bruke den lille feilmarginen som et argument i det hele tatt i et eventuelt valg mellom Audien og Hondaen. Da er det helt andre ting som spiller en mye viktigere rolle for meg , og slik er det når jeg velger sykkel også.
Men kall det gjerne surmuling :prf
Sist redigert av Bringisen den 08 jan 2013, 12:45, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

EasyRider

Legg inn av EasyRider »

simpson skrev: Du snakker om....
Å snakke dritt og lage en tråd om hvor dårlig ett merke er, selv om det er markedsleder fler år på rad er ok.
Hele denne tråden er lavmål og jeg tipper de fleste tar den for det for den er. Nemlig sløsing med tid.
Gud bedre meg.
Unnskyld meg, men har du sett jeg har sakt noe om BMW eller Kawasaki (som du tydligvis mener er mitt merke) i denne tråden?

Eneste jeg har sakt noe om er den komentaren du kom med.
Sist redigert av EasyRider den 08 jan 2013, 12:40, redigert 2 ganger totalt.
Stallen:
Kawasaki ZZR 1400 Black

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

AJ skrev:
EasyRider skrev:Og helt ærlig så trodde jeg ikke Mcsiden skulle være så belastet med dette.
Mulig vi burde moderert noe underveis...?
Nåja... Tror vel egentlig ikke det.
Men husk!; det er først og fremst dere som brukere av forumet som er med på å gjøre MCsiden til hva det er.

Et brukbart tips i en del sammenhenger her inne kan være å tenke seg om en gang eller fem før man poster et innlegg...
Ikke myntet på noen bestemte her inne; kun som et velment råd til oss alle for å holde standarden på forumet på et nivå vi alle egentlig ønsker.

:mk
Jeg er helt enig AJ , ikke begynn å bruke kjeppen. I allefall ikke før noen sender deg en PM som fører til bekymring rundt det.
Takhøyden her er større enn man finner på svært mange andre forum og jeg liker det veldig godt , så godt at jeg sitter her i arbeidstiden på kontoret og skriver innlegg på et MC forum :P :p
Jeg innbiller meg i allefall at de fleste motorsyklister tåler en støyt mer enn andre og takler slike litt opphetede diskusjoner.
Hvis ikke er det som med TVen , man kan bare slå av det man ikke ønsker å se på.
MCsiden sitt forum kan for min del være åpen for det meste , liker jeg ikke en diskusjon så er jeg ikke med i den. Og ofte liker jeg andre diskusjoner bedre om vinteren enn sommeren , kanskje det har litt med PMS og gjøre :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

OBS edit...trodde plutselig jeg skrev på et jobbdokument men så ble det et innlegg :knegg

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Som jeg skrev, det fins ikke bedre chassie i sport/turer, enn fra BMW...K1300S, det er min mening..også kan jeg vel skru igjen mæla ei stund, men æ har PMS! :[-X

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

Tidligere dykket jeg mye og noen i miljøet var veldig opptatt av hvor bra det utstyret de hadde var. Husker jeg spurte en som hadde holdt på lenge om det virkelig var så mye bedre. Hans svar husker jeg enda og det var veldig dekkende; alle skryter av sin egen dritt. Sånn er det vel med det aller meste vi kjøper oss. Stort sett når jeg kjøper noe så er det fordi jeg liker eller tror det er bedre en andre ting. Når det gjelder sykkelkjøp så er det 80% hjertet og 20% økonomi. Lite fornuft i sykkelvalg fra min side.

Enig med AJ om at man bør tenke seg om før man poster. Etter en stund her så jeg i alle fall funnet ut at det er enkelte her jeg ikke orker å gi så mye oppmerksomhet og helst vil klare meg uten, siden det er mye provoserende utspill.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

EasyRider skrev:
simpson skrev: Du snakker om....
Gud bedre meg.
Unnskyld meg, men har du sett jeg har sakt noe om BMW eller Kawasaki (som du tydligvis mener er mitt merke) i denne tråden?

Eneste jeg har sakt noe om er den komentaren du kom med.
Ja og den kommentaren er basert på rene fakta.
Kawa er norges 7 mest solgte og BMW er nr 1 med over dobbelt så mange solgte.
Og det betyr at om kawa har feil på 10 nye sykler i norge kan bmw ha 21 sykler med feil men likevel har ikke bmw mere feil enn kawa.
Og hvis du mener det bør moderes synes jeg du bør finne på noe annet å gjøre.

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

JohnnyTh skrev: Etter en stund her så jeg i alle fall funnet ut at det er enkelte her jeg ikke orker å gi så mye oppmerksomhet og helst vil klare meg uten, siden det er mye provoserende utspill.
Har lett for å bli sånn når de ikke deler samme syn som deg ser du :-k
Men du vet at ting går to veier......

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Det trengs da ingen modderering i denne tråden :lol , da det vel er en Midt-Vinters PMS tråd :thumleft .........eller....er.... den.....kanskje ikke det :-k :scratch :8-[

EasyRider

Legg inn av EasyRider »

simpson skrev: Ja og den kommentaren er basert på rene fakta.
Og det betyr at om kawa har feil på 10 nye sykler i norge kan bmw ha 21 sykler med feil men likevel har ikke bmw mere feil enn kawa.
Lol :-)å snakk om å ha PMS :thumleft

Jeg har ikke sakt at noe trengs å modereres.
Sa bare at den kommentaren var lavmål.

For det første så har en bruker her på forumet bare lagt ut en video av en BMW som har el feil.
Han sa da verken at BMW har mye feil eller mer Feil en Kawa, eller andre merker. Dette er noe dere "merke fan" har tatt til dere.
Og siden du mener du er så veldig objektiv med den kommentaren jeg snakket om og som du forsatt refererer til nemlig hvem av de 2 merkene kawasaki og BMW topper feilstatestikken.

Synes jeg du virklig kan begrunne den og gi meg en link hvor det stå svart på hvit at BMW har en bedre feilstatestikk en kawasaki.

Så vi kan få denne feiden ut av verden.
Stallen:
Kawasaki ZZR 1400 Black

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

simpson skrev:
JohnnyTh skrev: Etter en stund her så jeg i alle fall funnet ut at det er enkelte her jeg ikke orker å gi så mye oppmerksomhet og helst vil klare meg uten, siden det er mye provoserende utspill.
Har lett for å bli sånn når de ikke deler samme syn som deg ser du :-k
Men du vet at ting går to veier......
Skjønner ikke helt hva du mener? Jeg synes jo at noen av de flotteste syklene man kan få seg nå er BMW. Men det er du ikke enig i altså? Eller er dette kun for å provosere og at jeg derfor burde ignorert det?

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

EasyRider skrev:
simpson skrev: Ja og den kommentaren er basert på rene fakta.
Lol :-)å snakk om å ha PMS :thumleft

Jeg har ikke sakt at noe trengs å modereres.
Sa bare at den kommentaren var lavmål.

For det første så har en bruker her på forumet bare lagt ut en video av en BMW som har el feil.
Han sa da verken at BMW har mye feil eller mer Feil en Kawa, eller andre merker. Dette er noe dere "merke fan" har tatt til dere.
Og siden du mener du er så veldig objektiv med den kommentaren jeg snakket om og som du forsatt refererer til nemlig hvem av de 2 merkene kawasaki og BMW topper feilstatestikken.

Synes jeg du virklig kan begrunne den og gi meg en link hvor det stå svart på hvit at BMW har en bedre feilstatestikk en kawasaki.

Så vi kan få denne feiden ut av verden.
Feide?
Hva heter tråden? Trådstarter direkte sammenlignet en kawamodell med bmw, tror det var side på 5.
Derfor sammenligner jeg med kawasaki.
Har ikke nevnt noe om feilstatestikk, men at Bmw kan ha dobbelt så mange tilfeller som kawasaki uten å ha mere feil av den grunn. Og dobbelt så mange feil gir også dobbelt så mye snakk og kjennskap om dette ut til andre.
Personlig driter jeg i om BMW, Kawasaki, Djepnr eller Ducati har mest feil. Jeg velger kun den sykkelen jeg har lyst på selv, uavhening av salgstall, feilstatestikker, ytelser eller pris.
Om andre syns Ducati er den største dritten på to hjul er det også knekkende likegyldig for meg og det vil heller ikke provosere meg om andre har enn annet syn på dette en n det jeg har.
Jeg har selvtillit nok til å være fornøyd men mitt valgt uten å få samtykke og bereftelse fra "alle" andre om jeg har en bra sykkel.

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

ArcticTiger skrev:Det trengs da ingen modderering i denne tråden :lol , da det vel er en Midt-Vinters PMS tråd :thumleft .........eller....er.... den.....kanskje ikke det :-k :scratch :8-[
Nei her trengs ingen moderasjon.
Folk må tåle en diskusjon så lenge det ikke er personangrep eller bruk av stygge ord....

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Det æ synes e fasinerende med disse "BMW vs alle andre"- diskusjonene, det e at folk tar det personlig og ser ut til å bli fornærmet ... som om de personlig skulle ha konstruert den aktuelle sykkelen.
Det e jo for f... bare en mc, produsert av vilt fremmede mennesker, som sikkert også synes at disse diskusjonene e forholdsvis tåpelig
Æ e fullstendig troløs når det gjelder masseproduserte forbruksartikler

KawaKjetil

Legg inn av KawaKjetil »

Er igrunn ganske fantastisk at dette med merker kan ta slik av ](*,) Når en leser nettforum er det viktig å tenke seg om både en og to-tre ganger før en svarer, slik AJ skriver :mk
Hadde allt på slike forum vært diskutert i real life hadde jeg vært på en lengre kjøretur og kost "ræva" av meg mens resten hadde krangla så fillene føyk :punch

Ha en finfin PMS tid!! Snart er det vår :D (faktisk 6 varme her nå, burde gjerne tatt ut geiten :scratch )

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

knutk skrev:Hm..
Enkelte her som tydligvis ønsker seg BMW, men ikke har turt å komme ut av skapet :D

De har vel ikke helt kommet over sjokket etter at K1600 ble testet opp mot Kawasaki GTR1400.
Kawasakien ble gruset på punkt etter punkt, komfort, kjøreegenskaper, rekkevidde, lasteevne, ja hele lista.
Til slutt stod der igjen en test, 4-gir akselerasjon...
Der var de jevnbyrdige.

Da testerne etterpå oppsummerte testen over en kaffekopp (i følge dem selv) ble det litt diskusjon rundt akselrasjonstesten, siden det var eneste punkte hvor Kawan hadde noe å vise til.
Kommentaren til føreren på BMWn var da: Oops, skulle vi gjøre den på 4 giret?, jeg kjørte i 6 gir..

Så kjære venner, til alle som ønsker seg en BMW men ikke tør å si det. Ta steget, det gjør ikke vondt :lol
Hvilken test er dette? jeg har lest endel teste men ikke alle har vært enig i alt dette. Hadde vært morro å lest den. Leste mange tester når jeg hadde mest lyst på en K1600. Men siden jeg klarte å holde prinsipet om å ikke ha lån på sykkel, så ble det ikke BMW.

EasyRider

Legg inn av EasyRider »

simpson skrev: Har ikke nevnt noe om feilstatestikk, men at Bmw kan ha dobbelt så mange tilfeller som kawasaki uten å ha mere feil av den grunn. Og dobbelt så mange feil gir også dobbelt så mye snakk og kjennskap om dette ut til andre.

Vel, tror neppe lille Norge og enda mindre MCsiden med sine snart 2000 registrerte brukere(hppi :cheers) kan gi et generellt utrykk for hvilke merke som kan ha elle har minst eller mest feil.

Du reffirerer til at i Norge er BMW størst ok, hvor stor er Norge for BMW's totale salg ?? for å ikke snakke om Kawasaki?

Jeg har søkt litt rundt på nettet for å finne ferkse salgstall for de største motorsykkel produsentente i verden.
Men har ikke funnet noen god liste. Men har en fra 2011.

På verdensbasis har BMW solgt 104 268 sykkler
Kawasaki solgte 113 129 sykkler

http://www.webbikeworld.com/motorcycle- ... istics.htm
http://www.webbikeworld.com/motorcycle- ... -sales.htm

@simpson

Da er det vel mer eller mindre likt eller? på hvem som kan ha mest eller minst feil?

Og hele poenget mitt med at jeg syntes din komentar din var vel subektiv.
Og jeg ser jo i tråden at du var ganske så rakst ute med å linke en video hvor du ser en kawasaki tar fyr med komentaren:
"Men det er ikke veldig vansklig i å finne andre sykler en bør styre unna heller :prf "

Hvis det er din begrunnelse til å holde seg unna Kawasaki, så kan det jo godt hende at du bør styra unna BMW eller Ducati også, hvis du gjør samme testen som det gjøres på denne video'n
Tror neppe noen representanter fra verken BMW, Kawasaki eller andre merker anbefaller å ta en sjekk om purtallsperra funker i fylla?
simpson skrev:Men kom med fakta om ditt merke så skal det moderes og det er lavmål osv.
Selv om jeg har Kawasaki, så mener jeg ikke at det er det beste merke i verden.
Til det har jeg alt for litte erfaring, Dette er min første sykkel jeg eier.

Og skal jeg høre på det "alle" sier om Hoda kvalitet, så er det vel det merke som er "best"

Peace out :walk
Stallen:
Kawasaki ZZR 1400 Black

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kanskje på sin plass å minne om denne tråden i den "opphetede" diskusjonen her inne... ;-) :
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=58622#p58622" onclick="window.open(this.href);return false;

Og for de som vil droppe tråden og heller gå direkte til kilden:
http://motorcycleviews.com/recalls/moto ... ecalls.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

EasyRider

Legg inn av EasyRider »

jhn skrev:Det æ synes e fasinerende med disse "BMW vs alle andre"- diskusjonene, det e at folk tar det personlig og ser ut til å bli fornærmet ... som om de personlig skulle ha konstruert den aktuelle sykkelen.
Det e jo for f... bare en mc, produsert av vilt fremmede mennesker, som sikkert også synes at disse diskusjonene e forholdsvis tåpelig
Æ e fullstendig troløs når det gjelder masseproduserte forbruksartikler

+1 :thumleft
Stallen:
Kawasaki ZZR 1400 Black

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Men legg merke til en ting. Det er stort sett BMW vs Kawa som lander i disse diskusjonene. Har vi et større og mer personlig forhold til sykklene våre en dere andre? Skjeldent Suzuki og Hånda eiere blir blandet inn i disse diskusjonene :)

EasyRider

Legg inn av EasyRider »

AJ skrev:Kanskje på sin plass å minne om denne tråden i den "opphetede" diskusjonen her inne... ;-) :
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=58622#p58622" onclick="window.open(this.href);return false;

Hmm denne listen er vel kun for produksjons oppdagde feil?
Skal en få den totale feilprosenten må en vel gå inn å se på hvor mange sykkler som ble reparert i garanti tiden og fikk feilen utbredret på garanti. uavhengig av "såkalte recalls"

Tipper den statestikken ikke er så veldig lett å finne?
Stallen:
Kawasaki ZZR 1400 Black

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

JohnnyTh skrev:Men legg merke til en ting. Det er stort sett BMW vs Kawa som lander i disse diskusjonene. Har vi et større og mer personlig forhold til sykklene våre en dere andre? Skjeldent Suzuki og Hånda eiere blir blandet inn i disse diskusjonene :)
Kan det vare fordi Honda og Suzuki bare virker? :lol :-k :redface
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

EasyRider

Legg inn av EasyRider »

JohnnyTh skrev:Men legg merke til en ting. Det er stort sett BMW vs Kawa som lander i disse diskusjonene. Har vi et større og mer personlig forhold til sykklene våre en dere andre? Skjeldent Suzuki og Hånda eiere blir blandet inn i disse diskusjonene :)
hehe er vel fordi dem har så god kvalitet at de ikke verken trenger å fronte eller forsvare seg for feilprosent eller kvalitet? :D
Stallen:
Kawasaki ZZR 1400 Black

Svar