xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Ny sykkel - PUNKTERING!!]

Legg inn av LordShaft »

Voodoodoo skrev:
Ikkenoe problem å plugge... rust i korden sier du, trudde ikke kevlar rustet.. fant ikke en eneste metallbeta i slitebanen på mine pr3 dekk når jeg kjørte de helt igjennom iaffal.

Jeg har iallefall kjørt ræserfort på autobahn med 1100xx, og zzr1400 med plugga dekk uten at det har bekymra meg nevneverdig.

Den løsningen som holder 100% er om en tar av dekket og limer det med en vanlig sykkellapp fra innsiden.. ikke faen om den lar seg presse igjennom hullet og ut..
Jeg har også veldig liten tro på at kevlar "ruster" men dette var svaret jeg fikk servert, uten at jeg skal påstå at det ene er mere riktig enn det andre. Men jeg liker å tro at jeg har noe greie på dekk og hadde ikke vært bekymret for å plugge et slik hull selv. Men om jeg hadde brukt lisser eller andre metoder, det er jeg jaggu ikke sikker på :redface

Men det med dekk som det er med andre "fagfolk" hvem skal du lytte til. De lærde strides like mye som de ufaglærte :redface

Jeg som selvutnevnt verdensmester på nett kan ha null peiling, eller masse peiling... hvem vet :vs

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Ny sykkel - Enda nyere bakdekk!]

Legg inn av xyvind »

Yes, da har jeg vært og fått lagt på nytt dekk. Det ble Pirelli Diablo Rosso II. Fint dekk, har hørt mye godt om det.

Bilde

Noen som skal på Tyrigrava i morgen ettermiddag?

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: xyvind's logg [Ny sykkel - Enda nyere bakdekk!]

Legg inn av cosmogs »

Skjønner at man nok burde ha et slikt sett med seg. :-k
Uansett kjedelig å få den opplevelsen med helt ny sykkel, men alt i alt - det eneste som er viktig:
Kjempegratulerer med herlig ny MC! :thumleft
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Ny sykkel - Enda nyere bakdekk!]

Legg inn av xyvind »

cosmogs skrev:Skjønner at man nok burde ha et slikt sett med seg. :-k
Uansett kjedelig å få den opplevelsen med helt ny sykkel, men alt i alt - det eneste som er viktig:
Kjempegratulerer med herlig ny MC! :thumleft
Reparasjonssettet ligger nå under setet og er alltid med :knegg
Takk, nå er alt tilrettelagt for å nyte sykkelen igjen, og fortsette innkjøringa :prop:

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Ny sykkel - Enda nyere bakdekk!]

Legg inn av xyvind »

Ble en tur opp til Minnesund i dag tidlig. Dro 10:30 fra Oslo. Kjørte småveier hele veien, og kjørte litt feil et par steder. Ble blant annet en hel runde rundt flyplassen på Gardermoen :scratch
Tror jeg var på Minnesund kl. 12:15, og da var jeg så kald at jeg trodde jeg aldri kom til å få varmen i meg igjen. Mange var i ferd med å kjøre videre da jeg ankom. Parkerte midt på den store plassen der og fikk sett en del kule sykler og prata med noen hyggelige folk. I år kjørte jeg ikke videre til Gjøvik. Jeg hadde ikke holdt ut pga. den kjølige lufta :sorry

Kjørte i samme retning tilbake mot Oslo som jeg kjørte oppover. Tok igjen noen med fine sykler som var Oslo-registrerte og hang meg på de. De kjørte en litt annen rute, gikk stort sett parallelt med E6. Da jeg kom litt nærmere Oslo igjen ble det solskinn og bedre temperatur i skinndressen! :thumleft Var en herlig kjøretur hjem. Filmet en del med GoPro'n, men jeg sliter med å få redigert videofilene. Laptopen fikser ikke filstørrelsen og kjæsjer! :scratch Noen som har et godt tips til et gratis redigeringsprogram? Det er GoPro sitt eget program jeg sliter med å bruke..

Bilde

Brukeravatar
hmhelland
Innlegg: 44
Registrert: 11 jun 2014, 14:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS - 2012
Sted: Stavanger

Re: xyvind's logg [Ny sykkel - Enda nyere bakdekk!]

Legg inn av hmhelland »

Enkel redigering kan du gjøre med Live Moviemaker (microsofts eget gratisprogram for videoredigering).

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Ny sykkel - Enda nyere bakdekk!]

Legg inn av LordShaft »

Har du mac er jeg i besittelse av gratis Final Cut Pro X :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Ny sykkel - Enda nyere bakdekk!]

Legg inn av xyvind »

LordShaft skrev:Har du mac er jeg i besittelse av gratis Final Cut Pro X :thumleft
Har alltid sverget til mac, men etter to harddisk-havari har jeg gitt opp macbooken og fått tak i en bærbar PC. Og den fikser jo ikke disse filene i 1080p 60fps. Men ellers takk for tilbudet :thumleft Jeg spør deg senere hvis det blir mac igjen.
hmhelland skrev:Enkel redigering kan du gjøre med Live Moviemaker (microsofts eget gratisprogram for videoredigering).
Takk for tipset! Skal jeg sjekke ut :thumleft :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Ny sykkel - Enda nyere bakdekk!]

Legg inn av LordShaft »

Faen det ble bra kvalitet på det gopro bildet.... Er det bildet som er tatt, eller har du hentet en "frame" ut av filmklipp? :-k :-k

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Ny sykkel - Enda nyere bakdekk!]

Legg inn av xyvind »

LordShaft skrev:Faen det ble bra kvalitet på det gopro bildet.... Er det bildet som er tatt, eller har du hentet en "frame" ut av filmklipp? :-k :-k
Jeg tok bare en "print screen" av et videoklipp fra i dag. Kjører mot sola, så jeg dro brightness litt ned, kontrast litt opp.
Ble litt mye kontrast, men.. En ganske grei (les: lat) måte å få OK bilder på :prf

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Ny YouTube-kanal!]

Legg inn av xyvind »

Har filmet mye i år, hver dag til og fra jobb osv. Jobber i Oslo sentrum, så jeg pendler inn og ut av byen hver dag. Man må være smidig, men også ha litt spisse albuer for å komme frem i trafikken. Opplever veldig mye rart, som dere andre sikkert erfarer også, og har noe av det på film.

Kommer til å legge ut klipp av turer og daglige observasjoner osv. på denne kanalen. Har litt problemer med å redigere for øyeblikket, så det tar en del tid å få disse klippene ferdig.

Dette skjedde for noen uker siden. Bildene taler for seg.

');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Sist redigert av xyvind den 22 mai 2017, 13:44, redigert 1 gang totalt.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38041
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Ny sykkel - Enda nyere bakdekk!]

Legg inn av AJ »

xyvind skrev: [snip]
Tror jeg var på Minnesund kl. 12:15, og da var jeg så kald at jeg trodde jeg aldri kom til å få varmen i meg igjen. Mange var i ferd med å kjøre videre da jeg ankom. Parkerte midt på den store plassen der og fikk sett en del kule sykler og prata med noen hyggelige folk. I år kjørte jeg ikke videre til Gjøvik. Jeg hadde ikke holdt ut pga. den kjølige lufta :sorry [snip]
Var kjølig, ja...

Ikke for å strø salt i såret, men med håndtakbeskyttere, varme i holkene og i salen så ble det levelig for min del... :P :p .
Pertex under kjørejakka gjorde også nytten i dag...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Ny YouTube-kanal!]

Legg inn av LordShaft »

Jeg hadde satt fra meg sykkelen veldig elegant på sidestøtten, gått bak til vedkommende som kjørte porchen å tatt en liten voksenopplæring =;

PS... Reg nummeret til vedkommende er relativt godt belyst i filmen :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Ny sykkel - Enda nyere bakdekk!]

Legg inn av xyvind »

AJ skrev: Var kjølig, ja...

Ikke for å strø salt i såret, men med håndtakbeskyttere, varme i holkene og i salen så ble det levelig for min del... :P :p .
Pertex under kjørejakka gjorde også nytten i dag...
Varmeholker kan det hende jeg skaffer meg etterhvert. Honda har noen originale til sykkelen min faktisk, som så veldig pene ut.
Bilde
Og de vindstopperklærne skal jeg bestille!
LordShaft skrev:Jeg hadde satt fra meg sykkelen veldig elegant på sidestøtten, gått bak til vedkommende som kjørte porchen å tatt en liten voksenopplæring =;

PS... Reg nummeret til vedkommende er relativt godt belyst i filmen :thumleft
Jeg snudde meg og så an personen som kjørte "Påsja" og tenkte for meg selv at han ikke var verdt noen som helst oppmerksomhet. Ofte er det best å bare stikke. En annen ting som skjer meg veldig ofte er at bilen bak kjører alt for nærme. Hvis det passer seg slik tar jeg da ofte en liten forbikjøring og kommer meg vekk, evt. slipper vedkommende forbi.

Edit: Jeg vet, reg.nummeret er der det.. Og det er ikke min feil at det endte opp på internett :thumleft

Toven

Re: xyvind's logg [Ny YouTube-kanal!]

Legg inn av Toven »

åååååå for en megaløk!

Sånn erre når noen påsshe folk ser blir forbikjørt, tenk at noen andre i trafikken skal komme før dem :[-(

Låst