Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Lasse`s logg

Legg inn av AJ »

lasse_hansen skrev: Og Aj, jeg tar imot det du sa... Det skal fordøyes i natt.. Regner med det lønner seg å høre på de med erfaring
Godt du tar det på den måten, unge mann. Veldig bra!
Kom gjerne på treffet i bil. Dere er uansett veldig velkomne og jeg er sikker på at vi skal få det veldig bra treff \:D/
Så kan du jo kikke nærmere på Tiger 1050, ikke sant? Kan jo fort vekk være en aktuell sykkel for dere det også...? ;-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jeg sitter slett ikke med den fulle og hele sannheten, men jeg fikk nå testet CBF1000 et par kalde aprildager i år og her er min oppsummering av den testen...:

Side 1:
IFARTA mai 2012 Honda1.pdf
Side 2:
IFARTA mai 2012 Honda2.pdf
Obs!
Desken i avisa gjorde en feil med et av Pluss-punktene, som havnet i Minus-boksen...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Coach
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.

Legg inn av Coach »

Først må jeg si: veldig fornuftige ord der AJ!
Og til Lasse. Vi gjør alle en liten feil i ny og ne. Det er ingen krise og ta en feil sving untatt på veien, bare det går ann og rette den opp igjen. Bruk tiden nå!!!! prøv forskjellige sykkler. Finner du noen du liker her i området, kan jeg gjerne ta turen og se på den for deg. Slik at du ikke tar turen forgjeves.

Som du sikkert vet har jeg ikke stor erfaring med sykkler, men jeg klarer og se forskjell på skrot og bra sykkler.
Mvh

Stig Roar
(Coach)
Trondheim

Medlem: NMCU

Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Legg inn av lasse_hansen »

Se der ja, sto mye kjekt å vite i den annonsen gitt... Tusen takk Aj :thumleft
Får først og fremst høre hva de sier på høiden i morra, og evt hvor mye jeg kan få i innbytte for min... Kjedelig å tape store summer også lissom, men så er det jo kjedelig å ha en sykkel jeg ikke er komfortabel med å kjøre da... :scratch

Brukeravatar
lasse_hansen

StigRoar skrev:Først må jeg si: veldig fornuftige ord der AJ!
Og til Lasse. Vi gjør alle en liten feil i ny og ne. Det er ingen krise og ta en feil sving untatt på veien, bare det går ann og rette den opp igjen. Bruk tiden nå!!!! prøv forskjellige sykkler. Finner du noen du liker her i området, kan jeg gjerne ta turen og se på den for deg. Slik at du ikke tar turen forgjeves.

Som du sikkert vet har jeg ikke stor erfaring med sykkler, men jeg klarer og se forskjell på skrot og bra sykkler.
Takker for det! :prf Skal først og fremst høre hva de sier på Høiden og slikt i morra. Så får jeg ta det derfra ;-)
Ja er godt å høre at det ikke kun er jeg som tar "feil" sving innimellom.. Føler akkurat nå at jeg har gjort ordentlig i buksa.. Følte lissom at R1 sykkelen var sykkelen for meg.. Og fruen sa ho satt godt... Men det kom frem nå i ettertid at ho ikke satt så godt like vel.. Men ho klagde ikke.. Var heller det at jeg får vondt i skuldra. Såpass vondt at jeg ikke klarer å kjøre, sist tur jeg kjørte var om søndagen, og når jeg kom hjem å skulle parkere da, så klarte jeg ikke å titte ned... Og det gjorde jæ.... vondt.. Mandag på jobb var jeg ganske så redusert.. Og da innså jeg at dette går ikke i lengden.. Var ikke så ille i førsten, så tenkte at dette er bare en tilvennings sak.. Men det blir jo bare værre og værre så. :sorry

Brukeravatar
lasse_hansen

Globe skrev:+1 for velskrevet innlegg AJ...og hva er det jeg leser...har jeg IKKE førerkort....sjekker.....nei...stemmer det...farsken, hadde nesten glemt det jeg her jeg sitter :knegg
Føler med deg Globe... Men du får trøste deg med at det kommer tilbake igjen :thumleft Det finnes alltid et lys i tunnelen.. Og ikke minst, tenk på alle bensin penger du sparer. Pluss all kollektivtrafikken du får prøvd ut.. Men etter å ha lest i bloggen din, så virker det som du er ganske flink selv til å se det positive :prf Det er bra.. Du er en mann med mot! Ikke alle som hadde tatt det på den måten trur jeg

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Takk for det LH :)

...og takk for et par tips til mine gode grunner :thumleft

..og ja..I'll be back :knegg

Brukeravatar
lasse_hansen

:thumleft hehe..
Tips mottas med takk altså? Har du tenkt på all den tiden du får til å planlegge neste års turer?
Evt alt den tiden du får tilbringe hjemme hos fruen?
Så får du jo endelig sett hvordan fruen er som burist sjåfør :lol

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Legg inn av evike »

En lettforstått uttalelse om det å sitte bakpå: han/hun skal oppføre seg som om h/h er jakka di. Litt potetsekk (les: avslappet), men pålimt på sjåføren.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Hva med touringmaskinen som er kjent fra div langturer verden over - bl.a. lokale forum-helter som tagesk

Dvs vi snakker kardang (ikke mer Scottoiler-søl), oppreist sittestilling og sannsynligvis en av de beste passasjerplassene - og kul nok til at Flo Rida kjører den på bakhjulet (eller er det en stuntmann :-k ) Vi snakker selvfølgelig BMW's etterfølger til R1150GS, nemlig R1200GS. :-) Med utstikkende motorsylindre og ditto adventure bokser bak har den også reddet beina til flere globetrotters som har havnet sideveis...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

evike skrev:En lettforstått uttalelse om det å sitte bakpå: han/hun skal oppføre seg som om h/h er jakka di. Litt potetsekk (les: avslappet), men pålimt på sjåføren.
Nei, denne uttalelsen er ikke jeg enig i ihvertfall. Passasjeren skal nok sitte avslappet, men å oppføre seg som jakka mi, og ligge pålimt meg, nei der er IKKE jeg ihvertfall. Passasjeren må gjerne klemme litt rundt meg, av og til (helt avhengig av hvilken passasjer jeg har, selvfølgelig :knegg ) Men, utover det er nok passasjerrollen best med litt mer avstand til fører, synes jeg! Bare selve avstanden hjelm til hjelm er viktig, dette for å unngå "hjelmdytt".

Passasjeren skal jeg kjenne med god forankring av sine knær, inntil mine hofter. Det beste er om passasjeren holder hendene sine ned på egene lår, eller holder i håndtak på siden. Henda på egne lår, gjør da at bremeseffekten, når den inntrer, ikke skyver passasjeren inn mot meg og forstyrrer min forankring i, og kontroll med, sykkelen.

I tillegg til å finne en god og sikker sitteposisjon, er passasjerens blikk viktig. Om passasjeren bruker blikket og ser inn i svinger ved å feste blikk og dermed vri hodet, ja så er mesteparten av forutsigbare bevegelser på sykkelen dekket. Hodet alene veier 5 kg (i snitt), en hjelm fra ca. 1,5 kg. Så lenge denne "massen" følger inn i svingene så er mye gjort for en behagelig tur, for fører og passasjer.

Men, det er vel her, som med mye annet, ulike erfaringer :-)

Sorry LH, om dette ble LITT Off-Topic :-k ....men, samtidig, passasjeren er jo en viktig del av ditt sykkelvalg, så da :)

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Legg inn av evike »

Globe skrev:
evike skrev:En lettforstått uttalelse om det å sitte bakpå: han/hun skal oppføre seg som om h/h er jakka di. Litt potetsekk (les: avslappet), men pålimt på sjåføren.
Nei, denne uttalelsen er ikke jeg enig i ihvertfall.
Etter å ha lest dine argumenter så er jeg i grunnen enig. Var litt vel kjapp med å videreføre det noen engang fortalte meg, men ser nå at det skulle vært redigert bedre før videreføring.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

TBI81
Motorsykkelen din: Ja

Legg inn av TBI81 »

Trist å høre at du velger å selge R'en :sorry Jeg ville gitt det mer tid. Har vært mye kjøring på deg - sikkert anstrengt med tanke på ny kraftig sykkel - og så er det jo i tillegg ekstra hardt å kjøre med påsitter på slike sykler ..

Brukeravatar
lasse_hansen

Kommer som sagt til å kjøre endel med fruen bakpå. Og ettersom jeg opplever hver eneste gang store smerter i nakke og skulder... Som tydeligvis bare blir værre og værre, så derfor skal jeg selge/bytte den ut.. Valget er veldig stort på CBF1000F, var å tittet litt idag, og blir mere titting i morra, ettersom i morra har dem lenger åpent... Rakk ikke så mye titting idag.. :sk?

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Detta var noe dritt Lasse! Den flotte sykkern som du var så gira på. Men som noen sa, du skulle kanskje hatt litt mer erfaring først før du fikk deg en sånn sykkel :-k Det er jo en fartssykkel, med sittestilling som skal være effektiv når det går fort, på bane eller Autobahn feks. Så å putre rundt i 70-80 blir inefektivt du får ikke det "løftet" i kroppen som fartsvinden gir, og dermed stor/feil belastning på håndledd, armer, skuldre/nakke.
Jeg opplevde dette en gang Brodern og jeg var ute på hver vår demo Ducati, en R modell (husker ikke typen, men det var liggesykkel) og en Multistrada. Jeg greide bare å kjøre noen få mil på R sykkern så hadde jeg så krampe i arma at jeg holdt på å dette av sykkern. Multistradan derimot, var en drøm å kjøre.
Men som TBI81 sier, jeg trur jeg ville ha prøvd litt til var jeg deg. Du strekker/bruker uvante muskler nå, og vil nok kunne venne deg til kjørestillingen etterhvert som du får kjørt mer. Prøve en litt lengre tur, med hyppige pauser feks :-k Det er jo virkelig en nydelig sykkel da :yeyeye

Svar