Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38174
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Hyggelig å høre at testerne også ble positivt overrasket over Stelvioˋen . Synes nok at Guzziˋen har fått en del omtale som i hvertfall kke jeg har vært enig i.
Litt bedre balanse i regnskapet, for å si det slik, er bra .
Litt bedre balanse i regnskapet, for å si det slik, er bra .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Det er den helt sikkert, men skal man ligge å jage på asfalt finnes det jo plutselig mange alternativer selv om Ducati er Ducati. Og til slutt er det vel en grense på hvor fort det bør gåBusa Trond skrev:Skal man ligge å jage på asfalt er også min erfaring at Ducatin er best. Og den blir bare bedre og bedre hvor fortere det går, i forhold til sine konkurrenter.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Det er et faktum, at alle de testede syklene, + BMW og Honda er fantastiske sykler til turbruk.Bringisen skrev:Det er den helt sikkert, men skal man ligge å jage på asfalt finnes det jo plutselig mange alternativer selv om Ducati er Ducati. Og til slutt er det vel en grense på hvor fort det bør gåBusa Trond skrev:Skal man ligge å jage på asfalt er også min erfaring at Ducatin er best. Og den blir bare bedre og bedre hvor fortere det går, i forhold til sine konkurrenter.
Det som skiller er mindre ting, og personlig smak er helt avgjørende for riktig valg.
Den ensidige hausingen av BMW som kommer fra Bergen i disse dager, er ikke jeg helt enig i,
men den kan absolutt være riktig for han fordet.
Nå har jeg som kjent Triumph Explorer selv, og har hatt den i 2 fulle sessonger (rullet 45000 km).
Jeg har prøvet Multistrada, GS1200 2013 og Honda VFR1200X både med og uten automatgir. :-)å
Med hånda på hjertet ville jeg garrantert valgt Explorer igjen om det ikke hadde vært for
hovedimportøren i Stockholm. Nå vet jeg ikke sikkert.
Både jeg og BusaTrond ellsker sykklene våre.
AJ var skuffet etter sin test av samme sykkel.
Her må det prøvekjøres, og prøvekjøres lenge og på flere typer veg for å finne den
som er mest riktig.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Sted: Asker
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Okey, jeg får hause litt jeg også daojda skrev: Den ensidige hausingen av BMW som kommer fra Bergen i disse dager, er ikke jeg helt enig i
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Det er klart du skal få hause så mye du bare vil, men det gjør jo ikke GS er mere riktig for megpoulet_cavalier skrev:Okey, jeg får hause litt jeg også daojda skrev: Den ensidige hausingen av BMW som kommer fra Bergen i disse dager, er ikke jeg helt enig i
av den grunn.
Den er en flott sykkel, men sett totalt er det fortsatt Triumphen som tilfredsstiller meg best.
Å (Dette er viktig) dette er ikke merke-betinget.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Her er det noe jeg ikke har fått med meg men jeg hever tommelen likevelojda skrev:Det er et faktum, at alle de testede syklene, + BMW og Honda er fantastiske sykler til turbruk.Bringisen skrev:Det er den helt sikkert, men skal man ligge å jage på asfalt finnes det jo plutselig mange alternativer selv om Ducati er Ducati. Og til slutt er det vel en grense på hvor fort det bør gåBusa Trond skrev:Skal man ligge å jage på asfalt er også min erfaring at Ducatin er best. Og den blir bare bedre og bedre hvor fortere det går, i forhold til sine konkurrenter.
Det som skiller er mindre ting, og personlig smak er helt avgjørende for riktig valg.
Den ensidige hausingen av BMW som kommer fra Bergen i disse dager, er ikke jeg helt enig i,
men den kan absolutt være riktig for han fordet.
Nå har jeg som kjent Triumph Explorer selv, og har hatt den i 2 fulle sessonger (rullet 45000 km).
Jeg har prøvet Multistrada, GS1200 2013 og Honda VFR1200X både med og uten automatgir. :-)å
Med hånda på hjertet ville jeg garrantert valgt Explorer igjen om det ikke hadde vært for
hovedimportøren i Stockholm. Nå vet jeg ikke sikkert.
Både jeg og BusaTrond ellsker sykklene våre.
AJ var skuffet etter sin test av samme sykkel.
Her må det prøvekjøres, og prøvekjøres lenge og på flere typer veg for å finne den
som er mest riktig.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Det viktigste er at nettopp du er fornøyd med sykkelen din, ingen andre kan vel fortelle noe annet? Og man må forstå at ikke andre mener det samme som oss selv......ikke santojda skrev:Det er klart du skal få hause så mye du bare vil, men det gjør jo ikke GS er mere riktig for megpoulet_cavalier skrev:Okey, jeg får hause litt jeg også daojda skrev: Den ensidige hausingen av BMW som kommer fra Bergen i disse dager, er ikke jeg helt enig i
av den grunn.
Den er en flott sykkel, men sett totalt er det fortsatt Triumphen som tilfredsstiller meg best.
Å (Dette er viktig) dette er ikke merke-betinget.
Det er dette som gjør det så flott at det finnes mangfold, og trenger man hele tiden å bry seg om hvilken plass din egen sykkel kommer på i disse testene
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38174
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Jeg mener nei.Bringisen skrev: Det er dette som gjør det så flott at det finnes mangfold, og trenger man hele tiden å bry seg om hvilken plass din egen sykkel kommer på i disse testene
Men likevel savner jeg nok en bedre balanse i mange av testene jeg har lest.
Derfor synes jeg det er hyggelig at det i noen tester gis klart uttrykk for at man overraskes positivt av enkelte sykler. Et bevis, kan vi kanskje si, på at noen greier å overvinne forutinntattheten som virker rimelig framtredende i enkelte tilfeller...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Joda, for min del ville det være å lyve om jeg ikke synes det er kjekt at "min" sykkel vinner mye heder og ære. Men jeg ville også lyve om jeg sa at det var grunnet til at jeg velger akkurat den sykkelen.AJ skrev:Jeg mener nei.Bringisen skrev: Det er dette som gjør det så flott at det finnes mangfold, og trenger man hele tiden å bry seg om hvilken plass din egen sykkel kommer på i disse testene
Men likevel savner jeg nok en bedre balanse i mange av testene jeg har lest.
Derfor synes jeg det er hyggelig at det i noen tester gis klart uttrykk for at man overraskes positivt av enkelte sykler. Et bevis, kan vi kanskje si, på at noen greier å overvinne forutinntattheten som virker rimelig framtredende i enkelte tilfeller...
Det at den er perfekt for meg er det aller viktigste.
Når det gjelder dette med balanse i testene kan jeg nok også være enig i at endel tester burde vært uttrykt på en litt annen måte. Ofte kommer kanskje ikke alle styrker og fordeler frem i alle testene. Ofte er disse mest fokusert på å finne negative sider, men dette kan jo også være et tegn på at faktisk motorsykler innen samme klasse er mer jevne enn vi liker å mene.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Det er jo viktig å finne sin bike, og den er jo nødvendigvis ikke testvinner eller spesielt populær, men best for deg! Jeg leser tester nøye, men prøver å trekke ut det som jeg lurer på og jeg vektlegger. Skal bildet bli mest mulig korrekt, basert på andres tester, må man lese mange tester. Prøvekjøring vilalikevel sette prikken over i'en.
Jeg har heller ikke problem med å si at BMW ikke alltid leverer spesielt gode biker, og at min klare oppfatning er at første, andre og sågar tredje års utgave, er heller frynsete hos noen modeller.
Jeg har heller ikke problem med å si at BMW ikke alltid leverer spesielt gode biker, og at min klare oppfatning er at første, andre og sågar tredje års utgave, er heller frynsete hos noen modeller.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Det var vel det som var finest med å gå "gravid" med ny sykkel over et halvt år, før man fikk mulighetZZR-Erling skrev:Det er jo viktig å finne sin bike, og den er jo nødvendigvis ikke testvinner eller spesielt populær, men best for deg! Jeg leser tester nøye, men prøver å trekke ut det som jeg lurer på og jeg vektlegger. Skal bildet bli mest mulig korrekt, basert på andres tester, må man lese mange tester. Prøvekjøring vilalikevel sette prikken over i'en.
Jeg har heller ikke problem med å si at BMW ikke alltid leverer spesielt gode biker, og at min klare oppfatning er at første, andre og sågar tredje års utgave, er heller frynsete hos noen modeller.
til å sitte og å kjøre med den, mens omtaler og tester haglet inn.
Jeg hadde helt klare forventninger til hva nyskapningen skulle være basert på de testene, og ved en lengre prøvekjøring kunne jeg bare huke av punkt etter punkt som var som forventet eller overrasket positivt.
Etter det gjorde jeg vel en feil, ved å ikke fortsette å prøve de andre syklene i klassen.
Men basert på senere prøvekjøringer ville resultatet vert det samme.
En del av utvelgelsen ble jo også basert på likes/dislikes av utseende av detaljer.
Jeg kunne nesten like gjerne kjørt:
En BMW med mindre vibrasjoner.
En Yamaha med sterkere motor og penere instrumenter.
En MotoGuzzi med penere front.
En Ducati jeg hadde tro på å kunne beholde lappen på.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Sted: Kongsberg
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Følger deg veldig på før opplevelsen Ojda, valget av sykkel, bestilling av ny sykkel, venting på at sykkelen skal komme, og til sist reise ned for å hente. Husker det som det var i går, heldig var jeg at flere fra MCsiden også valgte å møte opp på den store dagen. Her er nok et av mine største øyeblikk som mc kjører.ojda skrev:Det var vel det som var finest med å gå "gravid" med ny sykkel over et halvt år, før man fikk mulighetZZR-Erling skrev:Det er jo viktig å finne sin bike, og den er jo nødvendigvis ikke testvinner eller spesielt populær, men best for deg! Jeg leser tester nøye, men prøver å trekke ut det som jeg lurer på og jeg vektlegger. Skal bildet bli mest mulig korrekt, basert på andres tester, må man lese mange tester. Prøvekjøring vilalikevel sette prikken over i'en.
Jeg har heller ikke problem med å si at BMW ikke alltid leverer spesielt gode biker, og at min klare oppfatning er at første, andre og sågar tredje års utgave, er heller frynsete hos noen modeller.
til å sitte og å kjøre med den, mens omtaler og tester haglet inn.
Jeg hadde helt klare forventninger til hva nyskapningen skulle være basert på de testene, og ved en lengre prøvekjøring kunne jeg bare huke av punkt etter punkt som var som forventet eller overrasket positivt.
Etter det gjorde jeg vel en feil, ved å ikke fortsette å prøve de andre syklene i klassen.
Men basert på senere prøvekjøringer ville resultatet vert det samme.
En del av utvelgelsen ble jo også basert på likes/dislikes av utseende av detaljer.
Jeg kunne nesten like gjerne kjørt:
En BMW med mindre vibrasjoner.
En Yamaha med sterkere motor og penere instrumenter.
En MotoGuzzi med penere front.
En Ducati jeg hadde tro på å kunne beholde lappen på.
Men vi som mennesker søker nok bekreftelser på at valget vi har gjort er fornuftig og riktig. Mange søker denne bekreftelsen gjennom tester og kommentarer fra forumer verden rundt, men jeg er nok mer i Ojda's verden hvor egen tilfredstillelse er nok. Nye sykler i samme segment som Adventure er nok i det store og hele ganske like. Det er små forskjeller som skiller disse syklene. Så personlige preferanser er det som for hver av oss gjør at vi velger litt forskjellig. Når vi er så heldige at vi har mulighet til å kjøpe en ny mc til mer enn 200 000, så klart at vi er sikre på at valget vi har gjort er det helt riktige.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Ja. En flott dag, hadde det ikke vært for at jeg ble snytt for vaffler.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- JRO
- Innlegg: 642
- Registrert: 31 mai 2011, 21:03
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
- Sted: Kongsberg
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
Vi får prøve å få et vaffeltreff i 2014 også Ojda, du har jo fått smakt på vaflene til kona og de er viden kjent for å være gode.ojda skrev:Ja. En flott dag, hadde det ikke vært for at jeg ble snytt for vaffler.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!
JRO skrev:Vi får prøve å få et vaffeltreff i 2014 også Ojda, du har jo fått smakt på vaflene til kona og de er viden kjent for å være gode.ojda skrev:Ja. En flott dag, hadde det ikke vært for at jeg ble snytt for vaffler.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]